تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 4 May , 2024
1

لورس :تحلیل تکنیکال هفتگی بیت کوین و اتریوم

  • کد خبر : 2622704
  • ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱
لورس :تحلیل تکنیکال هفتگی بیت کوین و اتریوم
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

در این مطلب می‌خواهیم به بررسی نمودار قیمتی دو رمزارز برتر بازار، یعنی بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) در کوتاه‌مدت بپردازیم.
بیت کوین در هفته گذشته، پرایس اکشن بیت کوین عمدتاً افقی بود که بر دشواری شکستن مقاومت ۲۸،۵۰۰ دلاری تأکید می‌کند. ناآرامی‌های ژئوپلیتیکی کنونی در خاورمیانه نیز بر احساس عدم اطمینان در بازار افزوده و احتمال نزولی شدن روند قیمت بیت کوین را افزایش داده است. در چنین شرایطی، ممکن شاهد اصلاح عمیق‌تری باشیم.
نمودار یک روزه قیمت بیت کوین

به دلیل خط روند مقاومتی بالایی، قیمت بیت کوین نزدیک به دو ماه است که در مسیر نزولی قرار دارد. در طول این نزول، هر حرکت به سمت این خط روند، با افزایش فشار فروش همزمان بود و متعاقباً باعث عقب‌نشینی آشکار بیت کوین شد.
در حال حاضر، با قرار داشتن قیمت بیت کوین در زیر این خط روند مقاومتی و رد سطوح بالاتر، انتظار می‌رود که احساست نزولی همچنان در بازار ادامه یابد. اگر نوسان نزولی پیش‌بینی شده بتواند به طور قاطعانه میانگین متحرک نمایی (EMA) ۲۰۰ روزه و خط روند حمایت اضطراری را نقض کند، فروشندگان می‌توانند قیمت بیت کوین را به سمت اصلاح عمیق‌تری ..

فهرست مطالب

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

در این مطلب می‌خواهیم به بررسی نمودار قیمتی دو رمزارز برتر بازار، یعنی بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) در کوتاه‌مدت بپردازیم.

بیت کوین

در هفته گذشته، پرایس اکشن بیت کوین عمدتاً افقی بود که بر دشواری شکستن مقاومت ۲۸،۵۰۰ دلاری تأکید می‌کند. ناآرامی‌های ژئوپلیتیکی کنونی در خاورمیانه نیز بر احساس عدم اطمینان در بازار افزوده و احتمال نزولی شدن روند قیمت بیت کوین را افزایش داده است. در چنین شرایطی، ممکن شاهد اصلاح عمیق‌تری باشیم.

نمودار یک روزه قیمت بیت کوین

یک روزه قیمت بیت کوین

به دلیل خط روند مقاومتی بالایی، قیمت بیت کوین نزدیک به دو ماه است که در مسیر نزولی قرار دارد. در طول این نزول، هر حرکت به سمت این خط روند، با افزایش فشار فروش همزمان بود و متعاقباً باعث عقب‌نشینی آشکار بیت کوین شد.

در حال حاضر، با قرار داشتن قیمت بیت کوین در زیر این خط روند مقاومتی و رد سطوح بالاتر، انتظار می‌رود که احساست نزولی همچنان در بازار ادامه یابد. اگر نوسان نزولی پیش‌بینی شده بتواند به طور قاطعانه میانگین متحرک نمایی (EMA) ۲۰۰ روزه و خط روند حمایت اضطراری را نقض کند، فروشندگان می‌توانند قیمت بیت کوین را به سمت اصلاح عمیق‌تری سوق دهد. چنین حرکتی می‌تواند قیمت بیت کوین را با یک افت تقریباً ۱۰ درصدی، به سطح روانی ۲۵ هزار دلار برساند.

در حالی که پیش‌بینی کوتاه‌مدت برای قیمت بیت کوین نزولی است، نظریه داو در بازارهای مالی بیان می‌کند که هیچ روندی ثابت نمی‌ماند. از این رو، سرمایه‌گذارانی که نسبت به بیت‌ کوین صعودی هستند، ممکن است منتظر یک بریک آوت قطعی بالاتر از مقاومت فعلی باشند. چنین حرکتی نه تنها نشان‌دهنده اوج مرحله نزولی غالب است، بلکه بیانگر شروع یک چرخه صعودی مجدد نیز است. صعود بعدی پس از چنین بریک آوتی می‌تواند قیمت بیت کوین را به مرز ۳۰ هزار دلار برساند.

  • شاخص‌های تکنیکال

میانگین‌های متحرک نمایی: میانگین‌های متحرک نمایی ۵۰ و ۲۰۰ روزه که در حدود ۲۷ هزار دلار در حال نوسان هستند، قدرت حمایتی این سطح را افزایش می‌دهند.

شاخص ورتکس (Vortex): هم‌راستایی صعودی بین شیب VI+ (آبی) و VI- (نارنجی) نشان می‌دهد که خریداران، مومنتوم کافی برای به چالش کشیدن خط روند بالاسری را دارند.

اتریوم

هم‌راستا با تلاطم اخیر در بازار کریپتو، قیمت اتریوم نیز با کاهش شدیدی روبرو شد و از مقاومت هفتگی خود که در ۱،۷۴۴ دلار قرار داشت، عقب‌نشینی کرد. با این افت، اتریوم اکنون در محدوده ۱،۵۸۵ دلار معامله می‌شود. در طول این مسیر نزولی، فروشندگان قیمت اتریوم را به زیر خط روند حمایتی رساندند که نشان‌دهنده احتمال کاهش طولانی‌تر به سمت سطح ۱،۵۰۰ دلار است.

نمودار یک روزه قیمت اتریوم

یک روزه قیمت اتریوم

در صورتی که کندل روزانه زیر این خط روند بسته شود، می‌تواند فشار فروش را تشدید کند و به طور بالقوه، قیمت اتریوم را با یک افت ۶ درصدی به ۱،۵۰۰ دلار برساند.

در این میان، نگاهی به نمودار قیمت در تایم فریم هفتگی نشان می‌دهد که اصلاح مداوم قیمت اتریوم که در اواسط آوریل آغاز شد، بخشی از یک الگوی کنج طولانی‌مدت است. تحت تأثیر این الگو، قیمت اتریوم بین دو خط روند صعودی در نوسان است. بر اساس داده‌های تاریخی، هر آزمایش مجدد برای خط روند پایینی حمایتی منجر به افزایش قابل‌توجهی شده است و بنابراین، قیمت ETH این بار هم احتمالا شاهد افزایش مومنتوم صعودی در این حمایت خواهد بود. این رشد پیش‌بینی شده می‌تواند به بهبود پایدار قیمت اتریوم کمک کند.

  • شاخص‌های تکنیکال

شاخص قدرت نسبی (RSI): علی‌رغم مرحله تثبیت برای پرایس اکشن، افزایش شیب RSI نشان‌دهنده تلاش خریداران برای بازپس‌گیری سطوح بالاتر است. با این حال، ناموفق بودن این تلاش نشان می‌دهد که فروشندگان ممکن است تسلط خود بر بازار را حفظ کنند.

میانگین متحرک نمایی: نزول اخیر از میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه، نشان‌دهنده یک روند نزولی فعال است.

منبع: رمزارز نیوز

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2622704

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها