تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
0

لورس :تحلیل قیمت بیت کوین + ۴ ارز دیجیتالی که باید این هفته زیر نظر داشته باشید

  • کد خبر : 2634756
  • ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۷:۲۷
لورس :تحلیل قیمت بیت کوین + ۴ ارز دیجیتالی که باید این هفته زیر نظر داشته باشید
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

بیت کوین بعد از تأیید ETFهای نقدی در آمریکا سقوط سریعی را تا ۴۱٬۵۰۰ دلار تجربه کرد. با وجود این ریزش، تحرکات صعودی برخی آلت کوین‌ها می‌تواند نشانه‌ای برای تغییر روند کوتاه‌مدت بازار در نظر گرفته شود.
در حال حاضر برخی تحلیلگران نگاه خود را تغییر داده‌اند و هدف ۲۵٬۰۰۰ دلاری یا اهدافی پایین‌تر را برای قیمت متصور هستند. با اینکه هر چیزی در بازار ممکن است، انتظار می‌رود سطح ۳۸٬۰۰۰ دلار سرمایه‌گذاران بلندمدتی را جذب و ترغیب به خرید بیت کوین کند که همچنان به هاوینگ پیش رو و ورود سرمایه‌های جدید به بازار به‌واسطه ETFهای تازه‌راه‌اندازی‌شده امید دارند.
نقشه حرارتی بازار ارزهای دیجیتال. طبق آمارهایی که اریک بالچوناس، تحلیلگر بلومبرگ منتشر کرده است، ETFهای نقدی بیت کوین در دو روز معاملاتی اول خود مجموعاً ۱.۴میلیارد دلار ورود سرمایه داشته‌اند. در این میان، صندوق بیت کوین مؤسسه گری‌اسکیل شاهد ۵۷۹میلیون دلار خروجی بوده است، اما خالص ورودی ETFهای نقدی در این دو روز مجموعاً ۸۱۹میلیون دلار و مثبت است.
اما آیا اخبار مثبت مربوط به ورود سرمایه به صندوق‌های بورسی نقدی بیت کوین می‌تواند روند فعلی BTC و ..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

بیت کوین بعد از تأیید ETFهای نقدی در آمریکا سقوط سریعی را تا ۴۱٬۵۰۰ دلار تجربه کرد. با وجود این ریزش، تحرکات صعودی برخی آلت کوین‌ها می‌تواند نشانه‌ای برای تغییر روند کوتاه‌مدت بازار در نظر گرفته شود.

در حال حاضر برخی تحلیلگران نگاه خود را تغییر داده‌اند و هدف ۲۵٬۰۰۰ دلاری یا اهدافی پایین‌تر را برای قیمت متصور هستند. با اینکه هر چیزی در بازار ممکن است، انتظار می‌رود سطح ۳۸٬۰۰۰ دلار سرمایه‌گذاران بلندمدتی را جذب و ترغیب به خرید بیت کوین کند که همچنان به هاوینگ پیش رو و ورود سرمایه‌های جدید به بازار به‌واسطه ETFهای تازه‌راه‌اندازی‌شده امید دارند.

نقشه حرارتی بازار ارزهای دیجیتال.

طبق آمارهایی که اریک بالچوناس، تحلیلگر بلومبرگ منتشر کرده است، ETFهای نقدی بیت کوین در دو روز معاملاتی اول خود مجموعاً ۱.۴میلیارد دلار ورود سرمایه داشته‌اند. در این میان، صندوق بیت کوین مؤسسه گری‌اسکیل شاهد ۵۷۹میلیون دلار خروجی بوده است، اما خالص ورودی ETFهای نقدی در این دو روز مجموعاً ۸۱۹میلیون دلار و مثبت است.

اما آیا اخبار مثبت مربوط به ورود سرمایه به صندوق‌های بورسی نقدی بیت کوین می‌تواند روند فعلی BTC و آلت کوین‌ها را معکوس کند؟ در ادامه، نمودار بیت کوین و ۴ ارز دیجیتالی را بررسی می‌کنیم که می‌توانند در کوتاه‌مدت بهتر از باقی ارزهای دیجیتال عمل کنند.

تحلیل قیمت بیت کوین (BTC)

بیت کوین روزهای پرنوسانی را پشت سر گذاشته است. تلاش ناموفق قیمت برای عبور از ۴۸٬۰۰۰ دلار باعث شد سرانجام بخشی از بازار دست به ذخیره سود بزنند و به دنبال آن قیمت در ۱۲ ژانویه (۲۲ دی) سقوط سریعی را تجربه کند.

نمودار یک روزه قیمت بیت کوین.

خریداران و فروشندگان رقابت سختی در نزدیکی حمایت الگوی مثلث صعودی روی نمودار یک روزه دارند. تا اینجای کار خریداران موفق به بستن کندل‌های اخیر بالای این سطح شد‌اند، اما نتوانسته‌اند یک بازیابی معنی‌دار را شروع کنند. این یعنی فروشندگان فشار خود را حفظ کرده‌اند.

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) که اکنون روی سطح ۴۳٬۹۳۳ دلار قرار دارد، شیبی نزولی به خود گرفته است و شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز زیر محور میانی (سطح ۵۰) قرار دارد که یعنی فروشندگان برای بازگشت به بازار تلاش می‌کنند.

اگر قیمت در ادامه به زیر الگوی مثلث سقوط کند، راه برای ریزش بیت کوین تا ۴۰٬۰۰۰ و سپس ۳۷٬۹۸۰ دلار باز خواهد شد.خریداران نیز باید قیمت را به بالای ۴۴٬۷۰۰ دلار برسانند تا بتوان گفت کنترل بازار را باز در دست گرفته‌اند.

همچنین بخوانید: آشنایی با ۱۰ الگوی نموداری تحلیل تکنیکال که هر معامله‌گری باید بداند

نمودار ۴ ساعته قیمت بیت کوین.

در نمای ۴ ساعته بازار بیت کوین میانگین متحرک نمایی ۲۰ کندلی شیبی نزولی دارد و شاخص قدرت نسبی در ناحیه منفی (زیر محور میانی) قرار گرفته است که برتری فروشندگان را به نمایش می‌گذارد. اگر در ادامه حمایت ۴۲٬۰۰۰ دلاری شکسته شود، فشار فروش تشدید خواهد شد و احتمال ریزش بیت کوین تا ۴۱٬۵۰۰ دلار و بعد از آن ۴۰٬۰۰۰ دلار افزایش خواهد یافت.

خریداران برای پیش‌گیری از این ریزش باید قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ کندلی برسانند. این اتفاق، راه را برای رسیدن بیت کوین به ۴۴٬۷۰۰ دلار هموار خواهد کرد؛ سطحی که مقاومتی مهم برای بیت کوین محسوب می‌شود.

تحلیل قیمت اینترنت کامپیوتر (ICP)

قیمت اینترنت کامپیوتر روز ۸ ژانویه (۱۸ دی) از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به سمت بالا بازگشت و روز ۱۳ ژانویه (۲۳ دی) نیز این اتفاق تکرار شد که یعنی خریداران با قدرت از این سطح حمایت می‌کنند.

نمودار یک روزه قیمت اینترنت کامپیوتر.

شیب صعودی میانگین‌های متحرک برتری خریداران را نشان می‌دهد، اما واگرایی منفی بین شاخص قدرت نسبی و قیمت هشداری برای احتمال کاهش شتاب نزولی قیمت در ادامه است. عبور و بسته‌شدن کندل قیمت بالای ۱۴.۲۱ دلار می‌تواند راه را برای رسیدن به اوج ۱۶.۳۰ دلاری باز کند. موفقیت خریداران در عبور از این سطح نیز احتمال رسیدن ICP به ۱۸ دلار را بیشتر خواهد کرد.

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۲.۱۱ دلار) همچنان حمایت مهمی است که در صورت نزولی‌شدن بازار باید تحت‌نظر داشته باشید. شکسته‌شدن این حمایت ورق را به نفع فروشندگان برمی‌گرداند و خطر سقوط قیمت تا ۹.۳۶ دلار را افزایش می‌دهد.

نمودار ۴ ساعته قیمت اینترنت کامپیوتر.

همان طور که از نمودار ۴ ساعته ICP پیداست، قیمت مدتی است بین ۱۲ تا ۱۴ دلار نوسان می‌کند و این وضعیت بلاتکلیفی خریداران و فروشندگان را نشان می‌دهد. اگر در ادامه خریداران بتوانند قیمت را به بالای ۱۴ دلار برسانند، شانس قیمت برای جهش تا ۱۶.۳۰ دلار بیشتر خواهد شد.

در مقابل، اگر قیمت به زیر میانگین‌های متحرک سقوط کند، یعنی بخشی از بازار بعد از اوج‌گیری قیمت دست به فروش می‌زنند. بعد از آن، قیمت احتمالاق حمایت ۱۲ دلاری را مجدداً آزمایش خواهد کرد. ضمن اینکه سقوط به زیر این سطح می‌تواند به ریزش اینترنت کامپیوتر تا ۱۰ دلار منجر شود.

تحلیل قیمت سلستیا (TIA)

سلستیا چند روزی است که روند صعودی قدرتمندی را تجربه می‌کند و این وضعیت نشانه‌ای از این است که معامله‌گران با هر ریزش قیمت اقدام به خرید در کف‌های مقطعی می‌کنند.

نمودار یک روزه قیمت سلستیا.

یک مقاومت روانی نه‌چندان جدی روی سطح ۲۰ دلار وجود دارد؛ سطحی که TIA قبلاً در آن یه پولبک را تجربه کرد. اگر خریداران در ادامه نگذارند قیمت به زیر ۱۷.۲۹ دلار برسد، یعنی این سطح به یک حمایت تبدیل شده است. این چشم‌انداز صعودی با عبور از ۲۰ دلار تقویت می‌شود و بعد از آن ۲۵ دلار می‌تواند هدف صعودی سلستیا باشد.

از سوی دیگر، اگر قیمت اصلاح سریعی را به زیر ۱۷.۲۹ دلار تجربه کند، به این معنی است که خریداران با شدت زیادی در حال ذخیره سود هستند. در ادامه، فروشندگان این شانس را خواهند داشت تا قیمت را به سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۱۴.۸۹ دلار برسانند.

نمودار ۴ ساعته قیمت سلستیا.

آن طور که از نمودار ۴ ساعته سلستیا پیداست، شتاب صعودی قیمت پس از پشت سر گذاشتن مقاومت ۱۷.۲۹ دلاری افزایش یافته است. به همین خاطر، در صورت نزولی‌شدن بازار، این سطح از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در صورت ثبت پولبک روی نمودار هم، ابتدا میانگین متحرک نمایی ۲۰ کندلی به‌عنوان حمایت ظاهر می‌شود.

در چنین شرایطی، اگر قیمت از سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ کندلی به سمت بالا بازگردد، به این معنی است که احساسات معامله‌گران همچنان مثبت باقی مانده است و در کف‌های قیمتی دست به خرید می‌زنند. در این صورت سلستیا می‌تواند موج صعودی بعدی را تا ۲۳ دلار شروع کند. اگر هم قیمت به زیر ۱۷.۲۹ دلار برسد، کنترل بازار موقتاً در اختیار فروشندگان قرار خواهد گرفت. در این وضعیت، میانگین متحرک ساده ۵۰ کندلی (SMA ۵۰ – خط قرمز در تصویر) حمایت بعدی TIA خواهد بود.

تحلیل قیمت منتل (MNT)

منتل به‌تازگی شکستی را به بالای کانال صعودی روی نمودار یک روزه تجربه کرده و سپس خود را به ۰.۸۵ دلار رسانده است. با این حال، سایه بلند کندل روز ۱۱ ژانویه (۲۱ دی) نشان می‌دهد بخشی از معامله‌گران در اوج‌های قیمتی دست به ذخیره سود زده‌اند.

نمودار یک روزه قیمت منتل.

قیمت اکنون در فاصله کمی از سطح شکست کانال صعودی در نوسان است و انتظار می‌رود خریداران در این سطح فعال‌تر شوند. هر دو میانگین متحرک شیبی صعودی به خود گرفته‌اند که نشانه برتری خریداران است، اما واگرایی منفی بین شاخص قدرت نسبی و قیمت یک هشدار تلقی می‌شود.

اگر در ادامه قیمت از سطح شکست کانال صعودی روی نمودار بازیابی شود، خریداران بار دیگر این فرصت را پیدا خواهند کرد تا MNT را به ۰.۸۵ دلار برسانند. انتظار می‌رود این سطح در نقش یک مانع جدی ظاهر شود، اما اگر قیمت از آن عبور کند، راه برای رسیدن منتل به ۱ دلار باز خواهد بود.

نمودار ۴ ساعته قیمت منتل.

آن طور که از نمای ۴ ساعته پیداست، خریداران ابتدا تلاش می‌کردند اصلاح قیمت را در میانگین متحرک نمایی ۲۰ کندلی متوقف کنند، اما فروشندگان برنامه دیگری داشتند. آنها پس از جهش دوباره قیمت دست به فروش زدند و باعث شدند قیمت تا نزدیکی میانگین متحرک ساده ۵۰ کندلی پایین بیاید. اکنون هر تلاش برای بازیابی قیمت با مقاومت در سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ کندلی مواجه خواهد شد. بنابراین، خریداران باید ناحیه مقاومتی بین این میانگین متحرک و ۰.۷۸ دلار را پشت سر بگذارند تا بتوان گفت سیگنال‌های صعودی از بازار دریافت می‌شود.

از طرفی، اگر روند نزولی ادامعه یابد و میانگین متحرک ساده ۵۰ کندلی شکسته شود، به این معنی خواهد بود که روند صعودی احتمالاً به پایان رسیده است. در چنین شرایطی، با خطر سقوط تا ۰.۶۵ دلار و بعد از آن، ۰.۵۸ دلار مواجه هستیم.

تحلیل قیمت سی (SEI)

روی نمودار یکی روزه سی الگوی مثلث متقارن تشکیل شده است که مشخصاً بلاتکلیفی بین خریداران و فروشندگان را نشان می‌دهد.

نمودار یک روزه قیمت سی.

مثلث متقارن عمدتاً به‌عنوان یک الگوی ادامه‌دهنده روند شناخته می‌شود، اما در موارد نادر هم می‌تواند به‌عنوان الگوی تغییردهنده روند عمل کند.

شیب صعودی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (سطح ۰.۶۴ دلار) و قرارگیری شاخص قدرت نسبی در ناحیه مثبت، برتری خریداران را نشان می‌دهد. حال اگر خریداران بتوانند قیمت را به بالای خط مقاومت الگوی مثلث متقارن برسانند، به معنی ازسرگیری روند صعودی است. هدف الگو در این وضعیت سطح ۱.۱۰ دلار است.

این چشم‌انداز صعودی در صورتی باطل خواهد شد که سی حمایت مثلث متقارن روی نمودار را از دست بدهد. این اتفاق می‌تواند سیگنالی برای تغییر روند تلقی و در ادامه به اصلاح بازار تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در ۰.۴۳ دلار ختم شود.

نمودار ۴ ساعته قیمت سی.

در تایم‌فریم ۴ ساعته، میانگین‌های متحرک شیبی خنثی دارند و شاخص قدرت نسبی در نزدیکی محور میانی نوسان می‌کند که برقراری تعادل بین عرضه و تقاضا را نشان می‌دهد. پیش‌بینی مسیر قیمت هنگام شکست الگو (رو به بالا یا رو به پایین)، در حال حاضر کار سختی است. بنابراین توصیه می‌شود تا شکسته‌شدن حمایت یا مقاوت مثلث روی نمودار صبر کنید.

اگر قیمت سی بالای میانگین‌های متحرک بماند، خریداران می‌توانند برای شکستن مقاومت الگو تلاش کنند. در مقابل اما، اگر قیمت به زیر میانگین‌های متحرک برسد، ممکن است شاهد سقوط سی به میانگین‌های متحرک روی نمودار باشیم.

به مطلب "

تحلیل قیمت بیت کوین + ۴ ارز دیجیتالی که باید این هفته زیر نظر داشته باشید

" رای دهید:

The post تحلیل قیمت بیت کوین + ۴ ارز دیجیتالی که باید این هفته زیر نظر داشته باشید appeared first on ارزدیجیتال.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2634756

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها