تاریخ : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 9 May , 2024
0

لورس :تحلیل و پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین و ارزهای برتر بازار در سال ۲۰۲۴

  • کد خبر : 2634132
  • ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۱
لورس :تحلیل و پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین و ارزهای برتر بازار در سال ۲۰۲۴
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

در روزهای گذشته بحث تایید صندوق‌های قابل معامله (ETF) بیت‌کوین توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالت متحده (SEC)، بسیار داغ و مورد توجه بوده است. تقریبا اکثر سرمایه‌گذاران و افراد علاقه‌مند به بیت‌کوین و رمزارزها، بر این نکته توافق نظر داشتند که تایید ETFها می‌تواند جان تازه‌ای به روند صعودی بیت‌کوین در هفته‌های اخیر ببخشد. اکنون اما با خبر رسمی تایید این صندوق‌ها از سوی SEC، قیمت بیت‌کوین آن‌طور که پیش‌بینی می‌شد، به این خبر مهم واکنش نشان نداد.
در این مقاله آخرین تحرکات قیمت بیت‌کوین و سایر رمزارزهای برتر بازار را به طور دقیق بررسی می‌کنیم. همچنین در ادامه سناریوهای مختلف برای قیمت هر کدام از ارزها را به طور جداگانه تحلیل و پیش‌بینی می‌نماییم.

خبر تایید ETFهای بیت‌کوین و تاثیر آن روی بازار بالاخره پس از مدت‌ها انتظار در تاریخ ۱۰ ژانویه (۲۰ دی ماه)، صندوق‌‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله بیت کوین (ETF) توسط سازمان SEC تایید شدند. این صندوق‌ها توانستند یک روز بعد از این خبر، حجم معاملات بالایی را تجربه کنند اما این باعث افزایش قیمت بیت‌کوین نشد. چرا که به عقیده تحلیل‌گران، این خبر از ..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

در روزهای گذشته بحث تایید صندوق‌های قابل معامله (ETF) بیت‌کوین توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالت متحده (SEC)، بسیار داغ و مورد توجه بوده است. تقریبا اکثر سرمایه‌گذاران و افراد علاقه‌مند به بیت‌کوین و رمزارزها، بر این نکته توافق نظر داشتند که تایید ETFها می‌تواند جان تازه‌ای به روند صعودی بیت‌کوین در هفته‌های اخیر ببخشد. اکنون اما با خبر رسمی تایید این صندوق‌ها از سوی SEC، قیمت بیت‌کوین آن‌طور که پیش‌بینی می‌شد، به این خبر مهم واکنش نشان نداد.

در این مقاله آخرین تحرکات قیمت بیت‌کوین و سایر رمزارزهای برتر بازار را به طور دقیق بررسی می‌کنیم. همچنین در ادامه سناریوهای مختلف برای قیمت هر کدام از ارزها را به طور جداگانه تحلیل و پیش‌بینی می‌نماییم.

خبر تایید ETFهای بیت‌کوین و تاثیر آن روی بازار

بالاخره پس از مدت‌ها انتظار در تاریخ ۱۰ ژانویه (۲۰ دی ماه)، صندوق‌‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله بیت کوین (ETF) توسط سازمان SEC تایید شدند. این صندوق‌ها توانستند یک روز بعد از این خبر، حجم معاملات بالایی را تجربه کنند اما این باعث افزایش قیمت بیت‌کوین نشد. چرا که به عقیده تحلیل‌گران، این خبر از قبل توسط سرمایه‌گذاران پیش‌بینی شده و تاثیر خود را نیز پیش‌تر روی قیمت بیت‌کوین گذاشته بود.

btc

اگرچه بدون ایجاد یک روند صعودی هم، صندوق‌های ETF بیت کوین توجه کافی از سوی معامله‌گران را به خود جلب کرده‌اند. داده‌ها نشان می‌دهد حجم معاملات ترکیبی در صندوق‌های ETF که به تازگی راه‌اندازی شده‌اند، در اولین روز معاملات به ۴.۵ میلیارد دلار رسیده است.

پس از یک اصلاح اولیه، قیمت بیت‌کوین ممکن است در کوتاه‌مدت در محدوده کنونی نوسان کند. چرا که معامله‌گران چشم به ورود سرمایه‌گذاران سازمانی به صندوق‌های (ETF) دوخته‌اند. با این حال در بلندمدت، وجود این صندوق‌ها و نیز نزدیک شدن به فرآیند هاوینگ (Halving) بیت‌کوین در فروردین سال آینده، احتمالاً می‌تواند باعث کاهش عرضه و در نتیجه افزایش قیمت‌ها شود.

اما قیمت بیت‌کوین در چه سطوح حمایتی می‌تواند توجه خریداران را به خود جلب کند؟ برای پی بردن به آن بیایید نمودار ۱۰ ارز دیجیتال برتر بازار را با هم تحلیل و بررسی کنیم.

تحلیل قیمت بیت‌کوین (BTC)

با نگاه به نمودار بیت‌کوین و سایه‌های بلند کندل‌ها (شمع‌ها) در روزهای ۱۰ام و ۱۱ام ژانویه (۲۰ و ۲۱ دی ماه)، در می‌یابیم که قیمت بیت‌کوین در روزهای گذشته بسیار پرنوسان بوده است. این یعنی افراد در سطوح پایین‌تر بیت‌کوین را خریده و با افزایش قیمت آن را فروخته‌اند.

chart

نمودار نشان می‌دهد که فروشندگان توانسته‌اند قیمت را به زیر سطح ۴۴,۷۰۰ بکشانند. این یعنی رد سطوح بالاتر قیمت توسط بازار. خریدارها احتمالا تلاش خواهند کرد با رسیدن قیمت به میانگین متحرک ساده (SMA) ۵۰ روزه یعنی محدوده ۴۲,۴۰۴ دلار، جلوی این ریزش را بگیرند. اگر قیمت به این سطح واکنش مناسب نشان داده و برگردد، ممکن است با فشار بیشتر خریداران سطح مقاومت ۴۴,۷۰۰ بشکند. در قدم بعدی خریداران تلاش خواهند کرد قیمت را تا ۴۹,۰۰۰ دلار و سپس ۵۲,۰۰۰ دلار بالا ببرند.

در مقابل، با ادامه ریزش و قرار گرفتن قیمت در زیر میانگین متحرک ساده (SMA) ۵۰ روزه، ممکن است فشار فروش افزایش پیدا کرده و قیمت بیت‌کوین به ۴۰,۰۰۰ دلار و پس از آن به ۳۷,۹۸۰ دلار سقوط کند.

تحلیل قیمت اتریوم (ETH)

اتریوم در تاریخ ۱۰ ژانویه (۲۰ دی ماه) توانست با قدرت از سطح مقاومتی ۲,۴۰۰ دلار بالاتر رود که این می‌تواند نشان‌دهنده آغاز گام دوم روند صعودی اتریوم باشد.

ether

اولین هدف اتریوم در جهت حرکت صعودی، ۲,۷۰۰ دلار است که ممکن است معامله‌گران کوتاه‌مدت در این قیمت بخواهند سود خود را از بازار خارج کنند. با این حال اگر قیمت به این سطح واکنش جدی نشان ندهد و صعود ادامه‌ یابد، هر کاهش قیمت کوچکی می‌تواند به منزله فرصتی برای خرید باشد. این می‌تواند احتمال حرکت قیمت به سطح روانی مهم ۳,۰۰۰ دلار را قوت ببخشد.

اما در صورت کاهش قیمت، اولین سطح حمایتی در جهت نزولی ۲,۵۶۶ دلار خواهد بود. اگر این سطح شکسته شود، قیمت اتریوم ممکن است تا ۲,۵۰۰ دلار سقوط کرده و سپس به سقف شکسته‌شده قبلی یعنی ۲,۴۰۰ دلار برسد.

تحلیل قیمت بایننس کوین (BNB)

BNB در تاریخ ۸ ژانویه (۱۸ دی ماه) به میانگین متحرک نمایی (EMA) ۲۰ روزه یعنی ۳۰۰ دلار واکنش خوبی نشان داد و حرکت نزولی آن در این قیمت متوقف شد. این نشان می‌دهد نگرش بازار به قیمت BNB همچنان مثبت است و معامله‌گران در کاهش قیمت‌ها، در حال خرید آن هستند.

bnb

خریداران در تاریخ ۱۰ ژانویه (۲۰ دی ماه) تلاشی را برای بازیابی قیمت آغاز کردند اما با فشار فروشندگان روبرو شده و نتوانستند یک روند صعودی را شکل دهند. اگر فروشندگان بتوانند قیمت را پایین‌تر از میانگین متحرک نمایی (EMA) ۲۰ روزه ببرند و در آن سطح نگه دارند، فروش ممکن است شدت گیرد و قیمت BNB ممکن است تا خط روند مشخص شده (Neckline) سقوط کند.

در عوض، اگر قیمت دوباره به سطح ۳۰۰ دلار واکنش نشان داده و برگردد، به معنی کنترل بیشتر خریداران روی بازار است. این موضوع احتمال یک حرکت صعودی به سمت ۳۵۰ دلار را افزایش می‌دهد. اگر خریداران بتوانند این سطح مقاومتی را نیز پشت سر بگذارند، قیمت BNB ممکن است حرکت خود را به سمت ۴۰۰ دلار آغاز کند.

تحلیل قیمت سولانا (SOL)

سولانا در چند روز گذشته بین دو خط روند صعودی و نزولی قرار گرفته است. اگر قیمت آن زیر میانگین متحرک نمایی (EMA) ۲۰ روزه یعنی محدوده ۹۷ دلار باقی بماند، ممکن است تا رسیدن به خط روند صعودی کاهش یابد. اگر این سطح حمایتی نیز شکسته شود، اصلاح قیمت ممکن است تا ۶۷ دلار ادامه پیدا کند.

solana

در نقطه مقابل، خریداران برای به دست گرفتن بازار باید قیمت را بالای خط روند نزولی ببرند و آن را در آن سطح نگه دارند. در این صورت قیمت ممکن است تا ۱۱۷ دلار و پس از آن به ۱۲۶ دلار افزایش یابد.

تحلیل قیمت ریپل (XRP)

ریپل در تاریخ ۱۰ ژانویه (۲۰ دی ماه) دوباره بالاتر از سطح شکسته‌شده ۰.۵۷ دلار قرار گرفت که نشان‌دهنده فشار خرید زیاد در این سطوح است.

xrp

اکنون شاخص RSI کمی پایین‌تر از نقطه میانی قرار دارد که نشان‌دهنده کاهش فشار فروش است. برای آغاز یک حرکت صعودی، خریداران باید قیمت را بالای خط روند نزولی (Downtrend line) ببرند و آن را حفظ کنند. در این صورت امکان افزایش قیمت XRP تا ۰.۶۷ دلار و بعد آن ۰.۷۴ دلار وجود دارد.

اما اگر فروشندگان موفق شوند سریعاً قیمت را زیر سطح حمایتی مهم ۰.۵۴ دلار بکشند. مسیر برای کاهش بیشتر قیمت ریپل تا ۰.۵۰ دلار و در نهایت تا ۰.۴۶ دلار باز می‌شود.

تحلیل قیمت کاردانو (ADA)

فشار خریداران توانست در تاریخ ۱۰ ژانویه (۲۰ دی ماه)، قیمت کاردانو را تا بالای هر دو میانگین متحرک افزایش دهد، اما این فشار برای شکستن خط روند نزولی (Downtrend line) کافی نبود.

ada

فروشندگان سعی خواهند کرد قیمت را زیر میانگین متحرک نمایی (EMA) ۲۰ روزه یعنی ۰.۵۶ دلار ببرند. در این صورت ممکن است این حرکت نزولی تا ۰.۴۶ دلار ادامه یابد و سپس قیمت در کوتاه‌مدت بین خط روند نزولی و ۰.۴۶ دلار نوسان کند.

حال اگر قیمت به میانگین متحرک نمایی (EMA) ۲۰ روزه واکنش نشان دهد و خط روند نزولی را به بالا بشکند، ممکن است سطح مقاومت ۰.۶۸ دلار را دوباره تست کند. با عبور از این سطح، پتانسیل رشد قیمت برای ADA تا سطح ۰.۹۰ دلار وجود خواهد داشت.

تحلیل قیمت آوالانچ (AVAX)

آوالانچ در تاریخ ۱۰ ژانویه (۲۰ دی ماه) پس از برخورد به میانگین متحرک ساده (SMA) ۵۰ روزه یعنی ۳۴.۸۳ دلار، رو به بالا حرکت کرد و از ۳۸ دلار نیز فراتر رفت.

avax

در شرایط کنونی به نظر یک تعادل نسبی بین عرضه و تقاضا وجود دارد. با این حال بسته شدن کندل روزانه زیر میانگین متحرک نمایی (EMA) ۲۰ روزه می‌تواند قیمت AVAX را تا میانگین متحرک ساده (SMA) ۵۰ روزه و سپس ۳۱ دلار کاهش دهد.

اما اگر قیمت از سطح کنونی بالاتر برود، نشان می‌دهد که خریداران در تلاش هستند تا ۳۸ دلار را به یک سطح حمایتی تبدیل کنند. در این صورت قیمت ممکن است تا ۴۴ دلار بالا رود. رسیدن به این قیمت می‌تواند فشار عرضه قابل توجهی از سوی فروشندگان به همراه داشته باشد.

تحلیل قیمت دوج‌کوین (DOGE)

خریداران در تاریخ ۱۱ ژانویه (۲۱ دی ماه) قیمت دوجکوین را تا بالای (EMA) ۲۰ روزه یعنی ۰.۰۹ دلار هدایت کردند اما نتوانستند این سطح را حفظ نمایند. به نظر می‌رسد که فروشندگان حرکت‌های صعودی DOGE را تنها فرصتی برای فروش آن می‌بینند.

doge

اگر روند کاهشی ادامه یابد، فروشندگان تلاش خواهند کرد تا قیمت DOGE را به سطح حمایت بعدی در ۰.۰۷ دلار برسانند. عدم واکنش از سوی خریداران در این نقطه، می‌تواند کاهش قیمت را تا سطح ۰.۰۶ دلار به همراه داشته باشد.

خریداران برای ایجاد یک روند صعودی، باید موفق شوند قیمت را بالای میانگین‌های متحرک برده و حفظ کنند. در این صورت، قیمت این میم‌کوین محبوب می‌تواند تا محدوده ۰.۱۰ تا ۰.۱۱ دلار رشد کند.

تحلیل قیمت پولکادات (DOT)

قیمت پولکادات در تاریخ ۱۰ ژانویه (۲۰ دی ماه) از محدوده میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه یعنی ۷.۰۹ دلار برگشت و بالای مقاومت ۷.۹۰ دلار قرار گرفت.

dot

خریداران در تلاش بودند تا روند صعودی را ادامه دهند، اما سایه بلند روی کندل روز ۱۱ ژانویه (۲۱ دی ماه) نشان از فشار عرضه قوی در این ناحیه داشت. حالا فروشندگان در تلاش‌اند تا قیمت را زیر میانگین متحرک نمایی (EMA) ۲۰ روزه (۷.۷۴ دلار) بکشند. در این صورت نمودار قیمتی DOT یک الگوی مثلث متقارن خواهد ساخت که معمولاً (نه همیشه) نشان‌دهنده ادامه روند است.

شکستن این الگو از بالا می‌تواند باعث افزایش قیمت تا سطح ۹.۵۹ دلار شود. اما شکست از پایین احتمالا با کاهش شدید قیمت همراه خواهد شد.

تحلیل قیمت پالیگان (MATIC)

قیمت پالیگان در تاریخ ۱۰ ژانویه (۲۰ دی ماه) با یک کندل سبز رنگ، بالای میانگین‌های متحرک بسته شد که نشان‌دهنده تقاضای قوی از سوی خریداران است.

matic

خط میانگین متحرک نمایی (EMA) ۲۰ روزه شروع به بالا رفتن کرده و شاخص RSI نیز کمی بالاتر از خط میانی قرار دارد. این می‌تواند نشانه برتری اندک خریداران باشد. اگر قیمت MATIC از محدوده ۰.۸۹ دلار به بالا حرکت کند، خریداران تلاش خواهند کرد تا در ادامه آن را به ۱ دلار برسانند.

به طور متقابل، اگر قیمت پایین بیاید و زیر میانگین متحرک نمایی (EMA) ۲۰ روزه بسته شود، نشان‌دهنده کمبود تقاضا در سطوح فعلی است. در نتیجه قیمت ممکن است برای چند روز دیگر در محدوده قیمتی ۰.۷۰ تا ۱ دلار باقی بماند.

The post تحلیل و پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین و ارزهای برتر بازار در سال ۲۰۲۴ appeared first on بلاگ آموزشی صرافی راستین.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2634132

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها