تاریخ : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 1 May , 2024
0

لورس :تصویب ETF اسپات بیت کوین پس از یک ماجراجویی ۱۰ ساله!

  • کد خبر : 2633761
  • ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۰
لورس :تصویب ETF اسپات بیت کوین پس از یک ماجراجویی ۱۰ ساله!
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

بیش از یک دهه پس از ارسال اولین درخواست، صنعت ارز دیجیتال شاهد تایید اولین صندوق قابل معامله در بورس (ETF) بیت کوین تحت نظارت توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار در ایالات متحده بود.
فهرست مطالباولین درخواست ETF بیت کوین چه زمانی ثبت شد؟اولین بار در کجا ETF اسپات بیت کوین تایید شد؟شکایت Grayscale از کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکاهک حساب توییتر SEC یک رو پیش از اعلام خبرو در نهایت تصویب ETF اسپات بیت کوین توسط SEC اولین درخواست ETF بیت کوین چه زمانی ثبت شد؟ تایید ETF بیت کوین یک نقطه عطف تاریخی برای رمزارزها بود، اما مسیر آن هموار نبود. همه چیز از تاریخ ۱ ژوئیه ۲۰۱۳ (۱۱ خرداد ۱۳۹۲) شروع شد، زمانی که بنیانگذاران Gemini، کامرون و تایلر وینکلووس اولین درخواست برای یک ETF بیت کوین اسپات در ایالات متحده را ارائه دادند. با این حال، با وجود تلاش‌های دوقلوها و رفت و برگشت با SEC، نهاد نهایتاً در سال ۲۰۱۷ درخواست را رد کرد. این تصمیم باعث شد تا تحلیلگران مالی و رسانه‌ای اعلام کنند که بیت کوین هنوز آماده پذیرش عمومی نیست.
ETF بیت کوین؛ صندوق‌های مبادله‌ای ارز دیجیتال چیست؟ و چرا مهم است؟ در هم..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

بیش از یک دهه پس از ارسال اولین درخواست، صنعت ارز دیجیتال شاهد تایید اولین صندوق قابل معامله در بورس (ETF) بیت کوین تحت نظارت توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار در ایالات متحده بود.

فهرست مطالب

  • اولین درخواست ETF بیت کوین چه زمانی ثبت شد؟
  • اولین بار در کجا ETF اسپات بیت کوین تایید شد؟
  • شکایت Grayscale از کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا
  • هک حساب توییتر SEC یک رو پیش از اعلام خبر
  • و در نهایت تصویب ETF اسپات بیت کوین توسط SEC

اولین درخواست ETF بیت کوین چه زمانی ثبت شد؟

تایید ETF بیت کوین یک نقطه عطف تاریخی برای رمزارزها بود، اما مسیر آن هموار نبود. همه چیز از تاریخ ۱ ژوئیه ۲۰۱۳ (۱۱ خرداد ۱۳۹۲) شروع شد، زمانی که بنیانگذاران Gemini، کامرون و تایلر وینکلووس اولین درخواست برای یک ETF بیت کوین اسپات در ایالات متحده را ارائه دادند. با این حال، با وجود تلاش‌های دوقلوها و رفت و برگشت با SEC، نهاد نهایتاً در سال ۲۰۱۷ درخواست را رد کرد. این تصمیم باعث شد تا تحلیلگران مالی و رسانه‌ای اعلام کنند که بیت کوین هنوز آماده پذیرش عمومی نیست.

  • ETF بیت کوین؛ صندوق‌های مبادله‌ای ارز دیجیتال چیست؟ و چرا مهم است؟

در همان سال، صندوق بیت کوین Grayscale (GBTC) به عنوان یک تراست عمومی برای سرمایه‌گذاران معتبر شروع به کار کرد و در سال ۲۰۱۵ از سوی انجمن نظارتی صنعت مالی (FINRA) مجوز معامله عمومی دریافت کرد. در حالی که این یک ETF نبود، در نهایت اولین صندوق بیت کوین عمومی معامله شده در ایالات متحده شد و در نهایت به یک ETF بر پایه اسپات تبدیل شد.

پس از تصمیم رد SEC، دوقلوهای وینکلووس تلاش دومی برای دریافت تاییدیه ETF اسپات بیت کوین انجام دادند، اما باز هم در سال ۲۰۱۸، پس از آنکه این نهاد طبیعت عمدتاً غیرنظام‌مند بیت کوین را مد نظر قرار داد؛ توسط SEC رد شد.

اولین بار در کجا ETF اسپات بیت کوین تایید شد؟

طی سال‌ها، بسیاری از افراد تعجب می‌کردند که آیا هرگز برای یک ETF اسپات بیت کوین تاییدیه‌ای صادر خواهد شد، تا اینکه کانادا یک روز پیش‌قدم شد. بر اساس گفته‌های تحلیلگر ETF بلومبرگ، اریک بالچوناس، در سال ۲۰۲۱، فیدلیتی کانادا یک ETF بیت کوین اسپات راه‌اندازی کرد، که در آن زمان بزرگترین مدیر دارایی با یک ETF بیت کوین بود.

شکایت Grayscale از کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا

در سال ۲۰۲۲، SEC بیشتر درخواست‌ها برای ETF اسپات بیت کوین از مدیران موسسات از جمله SkyBridge، فیدلیتی، Bitwise و Grayscale را رد کرد. در پاسخ، Grayscale Investments پس از رد شدن درخواست خود برای تبدیل GBTC به یک ETF بر پایه اسپات، شکایتی علیه SEC آغاز کرد.

در سال ۲۰۲۳، مدیران دارایی BlackRock و ARK Invest به رقابت برای جایگاه در عرصه ETF بیت کوینپیوستند و امیدها را برای تصویب نهایی این وسیله جدید سرمایه‌گذاری بیت کوین تقویت کردند. در تاریخ ۲۹ اوت ۲۰۲۳ (۷ شهریور ۱۴۰۲)، Grayscale وقتی قاضی دادگاه تجدید نظر Circuit، نئومی رائو، دستور داد که SEC درخواست بازنگری Grayscale را بپذیرد، یک پیروزی را ثبت کرد. در حالی که این حکم تضمینی برای لیست شدن نهایی یک ETF بیت کوین Grayscale نبود، اما جامعه را امیدوار کرد که یک ETF اسپات بیت کوین در راه است.

در دسامبر ۲۰۲۳ (آذر ۱۴۰۲)، بحث‌های زیادی بین SEC و متقاضیان ETF انجام شد. تا ابتدای ژانویه ۲۰۲۴، صادرکنندگان ETF مدارک مورد نیاز برای درخواست‌های ETF بیت کوین خود را نهایی کرده و منتظر پاسخ SEC بودند.

هک حساب توییتر SEC یک رو پیش از اعلام خبر

در تاریخ ۹ ژانویه (۱۹ دی)، حساب رسمی X (توییتر) SEC پستی منتشر کرد که اعلام می‌کرد کمیسیون درخواست‌های ETF بیت کوین اسپات را تایید کرده است. با این حال، رئیس SEC، گری گنسلر، تقریباً بلافاصله این اعلامیه را رد کرد و گفت که حساب X SEC مورد نفوذ قرار گرفته و توضیح داد که SEC هنوز تاییدیه لیست شدن و معامله ETF‌ها را صادر نکرده است.

و در نهایت تصویب ETF اسپات بیت کوین توسط SEC

در تاریخ ۱۰ ژانویه (۲۰ دی)، بورس Cboe BZX در نامه‌هایی که با SEC تنظیم شده بود، اعلام کرد که پیشنهادات ETF بیت کوین از ARK 21Shares، Invesco Galaxy، Fidelity، VanEck، WisdomTree و Franklin Templeton تایید شده‌اند. در حالی که تاییدیه کامل SEC هنوز در انتظار بود، نامه Cboe حدس و گمان‌هایی را برانگیخت که SEC ممکن است همزمان چندین پیشنهاد از مدیران دارایی را تایید کند.

در همان روز، SEC در نهایت درخواست‌های ۱۹b-4 از مدیران دارایی ARK 21Shares، Invesco Galaxy، VanEck، WisdomTree، Fidelity، Valkyrie، BlackRock، Grayscale، Bitwise، Hashdex و Franklin Templeton را تایید کرد. این امر راه را برای اولین محصول ETF بیت کوین تحت نظارت در ایالات متحده هموار کرد. این امکان را به سرمایه‌گذاران می‌دهد تا بدون نگهداری دارایی در کیف پول‌های رمزارزی، به طور مستقیم در معرض بیت کوین قرار گیرند.

در تاریخ ۱۱ ژانویه، اولین ETF بیت کوین نقدی با حجم ۲ میلیون دلار سهام در بازار پیش از باز شدن و با دستاوردهای دو رقمی در بورس نزدک معامله شد.

منبع: Cointelegraph

نوشته تصویب ETF اسپات بیت کوین پس از یک ماجراجویی ۱۰ ساله! اولین بار در توکن باز. پدیدار شد.

توکن باز

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2633761

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها