تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024
0

لورس :تعطیلی احتمالی دولت آمریکا از ۴ روز دیگر؛ پیامدهای آن برای صنعت ارزهای دیجیتال چیست؟

  • کد خبر : 2619967
  • ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۹:۳۹
لورس :تعطیلی احتمالی دولت آمریکا از ۴ روز دیگر؛ پیامدهای آن برای صنعت ارزهای دیجیتال چیست؟
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

تعطیلی احتمالی دولت آمریکا از ۴ روز دیگر؛ پیامدهای آن برای صنعت ارزهای دیجیتال چیست؟ سال مالی ایالات متحده ۳۰ سپتامبر (۸ مهر) به پایان می‌رسد و اگر احزاب کنگره بر سر تصویب بودجه سال آینده به توافق نرسند دولت فدرال تعطیل خواهد شد. ما قبلا در والکس ضمن پرداختن به ساختار بودجه آمریکا، تاریخچه تعطیلی‌های پیشین دولت و عواقب سیاسی و اقتصادی آن را در سطح ملی و بین‌المللی بررسی کردیم که توصیه می‌کنیم برای درک بهتر ابعاد این ماجرا حتما مقاله لینک شده در ادامه این خبر را مطالعه کنید. اما در این مطلب با نگاهی موشکافانه‌تر به دنبال پاسخ این سوال مهم خواهیم بود که پیامدهای تعطیلی احتمالی دولت آمریکا برای صنعت کریپتو چیست؟
احتمال تعطیلی دولت آمریکا؛ تاثیر آن بر بازارهای مالی سنتی و ارز دیجیتال چیست؟ به گزارش والکس، اختلافات میان جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها چند ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده در اوج خود قرار دارد و به همین دلیل دولت آمریکا خود را برای یک پایان هفته کابوس‌وار آماده می‌کند. فارغ از اینکه این‌بار تعطیلی دولت فدرال چند روز طول خواهد کشی..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

تعطیلی احتمالی دولت آمریکا از ۴ روز دیگر؛ پیامدهای آن برای صنعت ارزهای دیجیتال چیست؟

سال مالی ایالات متحده ۳۰ سپتامبر (۸ مهر) به پایان می‌رسد و اگر احزاب کنگره بر سر تصویب بودجه سال آینده به توافق نرسند دولت فدرال تعطیل خواهد شد. ما قبلا در والکس ضمن پرداختن به ساختار بودجه آمریکا، تاریخچه تعطیلی‌های پیشین دولت و عواقب سیاسی و اقتصادی آن را در سطح ملی و بین‌المللی بررسی کردیم که توصیه می‌کنیم برای درک بهتر ابعاد این ماجرا حتما مقاله لینک شده در ادامه این خبر را مطالعه کنید. اما در این مطلب با نگاهی موشکافانه‌تر به دنبال پاسخ این سوال مهم خواهیم بود که پیامدهای تعطیلی احتمالی دولت آمریکا برای صنعت کریپتو چیست؟

احتمال تعطیلی دولت آمریکا؛ تاثیر آن بر بازارهای مالی سنتی و ارز دیجیتال چیست؟

به گزارش والکس، اختلافات میان جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها چند ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده در اوج خود قرار دارد و به همین دلیل دولت آمریکا خود را برای یک پایان هفته کابوس‌وار آماده می‌کند. فارغ از اینکه این‌بار تعطیلی دولت فدرال چند روز طول خواهد کشید، بازارهای مالی اولین هفته در ماه اکتبر را تحت تاثیر این خبر مهم شروع خواهند کرد.

پیش از هر چیز باید بدانیم که بعد از اعلام تعطیلی دولت، همه نهادها و سازمان‌های وابسته که امور حیاتی را برعهده ندارند تعطیل شده و همه کارمندان به مرخصی اجباری فرستاده می‌شوند. با این حساب فدرال رزرو و کمیسیون بورس و اوراق بهادار نیز فعالیت‌ها خود را متوقف می‌کنند. این امر منجر به تعلیق انتشار آمار تورم و اشتغال خواهد شد و در نتیجه گزارش مشاغل سپتامبر و شاخص قیمت مصرف کننده منتشر نمی‌شوند. عدم انتشار آمارهای اقتصادی سرمایه‌گذاران و مردم را در یک وضعیت مبهم و تاریک قرار می‌دهد و تریدرهای کریپتو برای تحلیل دقیق وضعیت اقتصادی نمی‌توانند به هیچ آماری اتکا کنند.

همانطور که گفتیم با اعلام تعطیلی دولت آمریکا علاوه بر فدرال رزرو، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا SEC نیز تعطیل خواهد شد و این درحالی است که این کمیسیون در ماه اکتبر (مهر) باید تصمیمات مهمی درباره ETF‌های بیت کوین اتخاذ کند و تعطیلی احتمالی رسیدگی به همه پرونده‌ها را به حالت تعلیق درخواهد آورد. گری گنسلر در واکنش به توقف فعالیت‌های SEC اعلام کرده است که این کمیسیون تلاش می‌کند حتی در دوران تعطیلی احتمالی دولت فدرال هم کار خود را جلو ببرد. با نگاهی به تاریخچه تعطیلی‌های دولت آمریکا می‌توانیم متوجه شویم که این حرف در عمل محقق نخواهد شد و این صحبت چندان درست به نظر نمی‌رسد.

یکی از مقامات سابق SEC در توضیح وضعیت این آژانس در تعطیلی دولت گفت که آن‌ها فقط اجازه دارند تا کارهای فوری و مهم برای جلوگیری از خطر قریب الوقوع به سرمایه‌گذاران و بازارهای مالی را پیش ببرند و همه نبردهای حقوقی غیرضروری شبیه مقابله با شرکت‌های کریپتویی متوقف می‌شود. در تعطیلی سال ۲۰۱۳ کمیسیون به این شکل به کار خود ادامه داد اما در تعطیلی سال ۲۰۱۸ مجبور شد بخشی از همین فعالیت‌ها را هم متوقف کند. در واقع در دوران تعطیلی SEC هیچ پولی از دولت دریافت نمی‌کند و اگر بودجه‌ای از قبل در اختیار داشته باشد می‌تواند با حداقل ظرفیت به کار خود ادامه دهد اما همین مساله هم به مدت زمان تعطیلی دولت بستگی خواهد داشت.

برخی از کارشناسان بر این باورند که ضربه‌ای که تعطیلی دولت آمریکا به بازار ارزهای دیجیتال وارد می‌کند در مقایسه با ضربه‌ای که سایر بازارهای مالی متحمل می‌شوند بسیار ناچیز خواهد بود. این تحلیل هم درست است و هم نادرست. از طرفی ماهیت غیرمتمرکز بودن رمزارزها و عدم وابستگی به دولت‌ها و ادامه فعالیت کریپتو حتی بعد از تعطیلی دولت آمریکا می‌تواند نکات مثبتی باشد اما لازم است توجه کنیم که تعطیلی دولت سطح نقدینگی را به شدت کاهش می‌دهد و با کاهش نقدینگی نمی‌توان انتظار داشت که بازار کریپتو از رکود خارج شود. علاوه بر این، تعطیلی دولت پرداخت صرافی‌ها را با مشکل مواجه خواهد کرد.

از طرفی تعطیلی دولت آمریکا به دلیل ایجاد عدم اطمینان در بین سرمایه‌گذاران و خدشه وارد کردن به چهره دلار، می‌تواند سطح پذیرش ارزهای دیجیتال را بالا ببرد و از نظر روانی افرادی که به بازار کریپتو علاقه نداشتند را به تجدید نظر وادار کند.

تمام تمرکز کنگره آمریکا در طول این مدت بر حل مشکل تعطیلی دولت فدرال متمرکز خواهد بود و این می‌تواند پرونده‌های کریپتویی که در حال پیگیری در کنگره بودند را از جریان رسیدگی خارج کند.

این‌ها موارد مهمی هستند که کریپتو را در کوتاه مدت و طولانی مدت تحت تاثر قرار خواهند داد اما باید بدانیم که ابعاد تعطیلی دولت با توجه به روزهای تعطیلی آن می‌تواند بسیار متفاوت باشد. باید منتظر باشیم و ببینیم که بازار شاهد یک تاثیر عمیق خواهد بود یا صرفا یک زخم سطحی را تجربه می‌کند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟

میانگین امتیازها: ۵ / ۵. مجموع امتیازها: ۲

نوشته های مشابه

  • استفاده ناسا از بلاک چین ناسا از بلاک چین برای آنالیز و اثبات فرود انسان روی ماه استفاده می‌کند ۰۵ مهر ۱۴۰۲
  • جاستین سان جاستین سان ممکن است ۲/۴ میلیارد دلار به کاربران هوبی بدهکار باشد ۰۵ مهر ۱۴۰۲
لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2619967

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها