تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
0

لورس :تعطیلی دولت ایالات متحده و سخنرانی رییس فدرال رزرو؛ ۴ نکته که باید در این هفته درباره بیت‌ کوین بدانید

  • کد خبر : 2619200
  • ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۰
لورس :تعطیلی دولت ایالات متحده و سخنرانی رییس فدرال رزرو؛ ۴ نکته که باید در این هفته درباره بیت‌ کوین بدانید
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

تعطیلی دولت ایالات متحده و سخنرانی رییس فدرال رزرو؛ ۴ نکته که باید در این هفته درباره بیت‌ کوین بدانید قیمت بیت‌کوین با یک سفر کوتاه به سمت ۲۶ هزار دلار هفته جدید را آغاز می‌کند؛ آیا قدرت قیمت بیت‌ کوین بر مقاومت فروشندگان و «تقاطع مرگ» هفتگی غالب خواهد شد؟
به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، بیت‌کوین با تست مجدد سطح ۲۶ هزار دلار به استقبال آخرین هفته سپتامبر می‌رود، در حالی که یک محدوده‌ معاملاتی سرسخت همچنان سد راه قیمت شده است.
کلوز هفتگی نه چندان جذاب بیت کوین تنها شرایط را برای اختتامیه یک ماه سنتی و بی‌رونق در عملکرد قیمت بیت‌ کوین محیا می‌کند.
بیت کوین پس از پشت سر گذاشتن یک هفته پر از رویدادهای اقتصاد کلان، هنوز هم روزهای سختی را پیش از پایان ماه سپتامبر روبروی خود می‌بیند. داده‌های تولید ناخالص داخلی ایالات متحده برای سه ماهه دوم سال در ۲۸ سپتامبر منتشر می‌شود و داده‌های هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) نیز یک روز بعد از آن اعلام خواهد شد.
احتمالاً نقطه برجسته این مسیر در قامت سخنرانی جروم پاول (Jerome Powell)، رئیس فدرال رزرو، در یک هفته پس از تصمیم کمیته بازار آ..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

تعطیلی دولت ایالات متحده و سخنرانی رییس فدرال رزرو؛ ۴ نکته که باید در این هفته درباره بیت‌ کوین بدانید

قیمت بیت‌کوین با یک سفر کوتاه به سمت ۲۶ هزار دلار هفته جدید را آغاز می‌کند؛ آیا قدرت قیمت بیت‌ کوین بر مقاومت فروشندگان و «تقاطع مرگ» هفتگی غالب خواهد شد؟

به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، بیت‌کوین با تست مجدد سطح ۲۶ هزار دلار به استقبال آخرین هفته سپتامبر می‌رود، در حالی که یک محدوده‌ معاملاتی سرسخت همچنان سد راه قیمت شده است.

کلوز هفتگی نه چندان جذاب بیت کوین تنها شرایط را برای اختتامیه یک ماه سنتی و بی‌رونق در عملکرد قیمت بیت‌ کوین محیا می‌کند.

بیت کوین پس از پشت سر گذاشتن یک هفته پر از رویدادهای اقتصاد کلان، هنوز هم روزهای سختی را پیش از پایان ماه سپتامبر روبروی خود می‌بیند. داده‌های تولید ناخالص داخلی ایالات متحده برای سه ماهه دوم سال در ۲۸ سپتامبر منتشر می‌شود و داده‌های هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) نیز یک روز بعد از آن اعلام خواهد شد.

احتمالاً نقطه برجسته این مسیر در قامت سخنرانی جروم پاول (Jerome Powell)، رئیس فدرال رزرو، در یک هفته پس از تصمیم کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) مبنی بر ثابت نگه داشتن نرخ‌ بهره‌ ایالات متحده در سطوح فعلی خواهد آمد.

تورم هنوز هم یک موضوع مهم در سه ماهه چهارم است و بیت‌ کوین همچنان جهت‌گیری مشخصی ندارد. و تمام اینها در حالی است که هفته به هفته زمان سپری می‌شود و روند صعودی یا نزولی آشکاری در بازار ایجاد نشده است.

آیا این هفته شرایط متفاوت خواهد بود؟ شمارش معکوس با نزدیک شدن به کلوز ماهانه بیت کوین آغاز شده است.

تحلیل بیت کوین

یک «تقاطع مرگ» در نمودار هفتگی قیمت بیت‌ کوین ظاهر شده است

عملکرد قیمت بیت‌ کوین با وجود اینکه در طی آخر هفته پایدار مانده بود، اما پس از کلوز هفتگی در تاریخ ۲۴ سپتامبر اوضاع چندان جالبی پیدا نکرده است.

داده‌های Cointelegraph Markets Pro و TradingView نشان می‌دهند که جفت ارز BTC/USD سفر خود به سمت هدف ۲۶ هزار دلاری را آغاز کرده و این سطح هنوز هم در زمان نگارش این مطلب و پیش از بازگشایی هفتگی بازار وال استریت به عنوان یک حمایت ایفای نقش می‌کند.

نمودار ۱ ساعته BTC/USD
نمودار ۱ ساعته BTC/USD

با نگاهی به وضعیت معاملات در صرافی‌ها، نظریه‌پردازان متوجه این نکته شده‌اند که لیکوئیدیشن معاملات هم برای پوزیشن‌های لانگ و هم شورت بیت‌ کوین در حال وقوع است.

بیت‌کوین همچنان در نزدیکی کف دو هفته‌ اخیر خود قرار دارد و بر نظرات تحلیل‌گران محتاط در مورد آنچه که ممکن است در آینده رخ دهد صحه می‌گذارد.

Rekt Capital، معامله‌گر و تحلیل‌گر معروف بازار ارزهای دیجیتال به پیگیری آنچه که به گمان او ممکن است بازپخشی از رفتار قیمت بیت‌ کوین در گذشته باشد، ادامه می‌دهد. او در طول آخر هفته ادعا کرد که سال ۲۰۲۳ ممکن است به همان شکلی که همتای آن یعنی سال ۲۰۱۹ در آخرین چرخه قیمت رفتار کرده به پایان برسد.

نوشته های مشابه

  • مایکرواستراتژی باز هم بیت کوین خرید مایکرواستراتژی باز هم بیت کوین خرید؛ این‌بار ۱۴۷ میلیون دلار! ۰۳ مهر ۱۴۰۲
  • نگهداری بیت کوین توسط کوین بیس کوین بیس تقریبا به اندازه ساتوشی ناکاموتو بیت کوین دارد ۰۳ مهر ۱۴۰۲

او با ارائه نموداری برای مقایسه‌ بهتر گفت:

بیت‌کوین ممکن است از همان فرکتال نزولی سال ۲۰۱۹ پیروی کند و در این محدوده کلان به سمت پایین برود.

Rekt Capital در ادامه صحبت‌های خود در پلتفرم X هدف نزولی احتمالی این فرکتال را در نزدیکی ناحیه ۲۰ هزار دلار اعلام کرد.

نمودار بیت کوین Rekt Capital

کیت آلن (Keith Alan)، هم‌بنیانگذار منبع تحلیلی Material Indicators نیز در این بین یک «تقاطع مرگ» را برای بیت کوین در تایم فریم هفتگی مشاهده کرده است.

وی گفت:

در اینجا، میانگین متحرک ساده ۲۱ هفته‌ای (SMA) همتای صعودی ۲۰۰ هفته‌ای خود را به سمت پایین قطع کرده است — پدیده‌ای که ضعف نسبی عملکرد اخیر قیمت را برجسته می‌کند.

کیت آلن با ارائه نموداری که یک هشدار نزولی را از ابزارهای مالی Material Indicators نشان می‌دهد، اضافه کرد که این امر سناریوی بازپس‌گیری سطح ۲۶،۵۰۰ دلار را توسط BTC/USD باطل می‌کند.

اما Credible Crypto، معامله‌گر و تحلیل‌گر بازارهای مالی، نگرش خوش‌بینانه‌تری نسبت به شرایط فعلی دارد. او معتقد بود تعادل مجدد ترکیب بازار منجر به بازگشت قیمت به نرخ ۲۷ هزار دلار خواهد شد.

او درنموداری که براساس تجزیه و تحلیل آخر هفته قیمت ایجاد شده بود توضیح داد:

ما یک انباشت واضح، آشکار و تأیید شده در این مربع سبز داشتیم.

این فشار رو به پایینی که اخیراً قیمت تجربه کرده به نظر می‌رسد که مربوط به دستکاری بازار برای حرکات نزولی (مربع قرمز) پیش از گسترش قیمت به سمت بالا باشد. احتمالاً سطح ۲۷ هزار دلار را پیش‌رو داشته باشیم.

نمودار بیت کوین Credible Crypto

سپتامبر ۲۰۲۳ با وضعیت «سبز» فاصله‌ای ندارد

با وجود ضعف قیمت در طول شبانه روز گذشته، بیت‌ کوین در ماه سپتامبر به طور کلی در وضعیت سوددهی قرار دارد؛ این یعنی یک شاهکار نادر با توجه به معیارهای تاریخی.

آخرین داده‌های منبع مانیتورینگ CoinGlass، رشد ۰/۸ درصدی جفت ارز BTC/USD را از ابتدای ماه جاری نشان می‌دهد.

بازدهی ماهانه BTC/USD
بازدهی ماهانه BTC/USD

اگرچه این رقم در مقایسه با نوسانات معمول این جفت ارز نسبتاً کم در نظر گرفته می‌شود، اما ماه سپتامبر به طور معمول یک مقدمه نزولی برای رشد قابل‌توجهی محسوب می‌شود که با توجه به داده‌های تاریخی باید انتظار آن را در ماه اکتبر داشته باشیم.

بنابراین، سال ۲۰۲۳ هنوز هم در مسیر تبدیل عملکرد قیمت بیت کوین در ماه جاری به قوی‌ترین سپتامبر هفت سال گذشته قرار دارد.

اکتبر، که به دلیل همزمانی خود با افزایش قیمت بیت‌ کوین و سایر ارزهای دیجیتال عمدتاً به عنوان «Uptober» در بین هودلرها شناخته می‌شود، پیش از این به یک موضوع بحث مهم تبدیل شده است.

میکائیل ون دو پوپ (Michaël van de Poppe)، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت معاملاتی Eight، گفته که آغاز ماه آینده ممکن است عامل محرکی برای شکست رو به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ هفته‌ای توسط مارکت کپ کلی بازار رمزارزها باشد.

او در اواخر هفته گذشته به دنبال‌کنندگان خود در پلتفرم X گفت:

مارکت کپ کلی بازار کریپتو با مقاومتی به شکل میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ هفته‌ای مبارزه می‌کند.

وی افزود:

فکر می‌کنم دیر یا زود ما به بالای آن خواهیم رسید. اگر صندوق قابل معامله (ETF) آتی اتریوم تایید و Uptober شروع شود، احتمالاً ۱ تا ۲ هفته دیگر چنین چیزی رخ می‌دهد.

نمودار مارکت کپ کلی ارزهای دیجیتال
نمودار مارکت کپ کلی ارزهای دیجیتال

میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ هفته‌ای بیت‌ کوین همچنان در نقش حمایت به کار خود ادامه می‌دهد و در حال حاضر در سطح ۲۵،۷۰۰ دلار قرار دارد.

داده‌های هزینه‌های مصرف شخصی و سخنان رئیس فدرال رزرو، در سر تیتر اخبار کلان این هفته

اگر رویدادهای اقتصاد کلان هفته گذشته برای ایجاد نوسانات مهم در بازارهای بیت‌ کوین و سایر ارزهای دیجیتال کافی نبودند، شاید داده‌های پایان ماه اثر مطلوبی برا بازار داشته باشد.

بیشتر بخوانید: تقویم مهم‌ترین رویدادهای اقتصادی در هفته اول مهر ۱۴۰۲

داده‌های اصلاح شده تولید ناخالص داخلی ایالات متحده در سه ماهه دوم سال، پیش از اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو و همچنین پنج سخنران دیگر، از جمله لیزا کوک (Lisa Cook)، عضو هیئت فرمانداران فدرال در ساعات بعدی روز ۲۸ سپتامبر منتشر خواهد شد. بازارهای مالی نیز به مانند گذشته لحن صحبت آنها — به ویژه سخنان پاول — را به دقت نظاره می‌کنند تا چشم‌اندازی از سیاست‌های اقتصادی آینده ایجاد شود.

داده‌های هزینه‌های مصرف شخصی که یک روز بعد منتشر می‌شود یکی از روش‌های ترجیحی رزرو فدرال برای اندازه‌گیری روندهای تورمی است.

منبع تفسیر داده‌های مالی The Kobeissi Letter در نیم نگاهی به این موضوع در پلتفرم X به طور خلاصه گفت: مثل همیشه هفته بسیار پرکاری را پیش رو داریم و این در حالی است که نوسانات به بازار بازگشته‌اند.

بر اساس داده‌های ابزار FedWatch گروه CME، پیش از انتشار این داده‌ها و اظهارات سخنرانان فدرال، ثبات نرخ بهره‌ در سطوح فعلی برای نشست بعدی فدرال در ماه نوامبر ۷۵٪ تخمین زده شده است.

نمودار احتمالات نرخ بهره آینده فدرال رزرو
نمودار احتمالات نرخ بهره آینده فدرال رزرو

و در همین حین که منتظر تصمیم‌گیری فدرال رزرو برای نرخ بهره هستیم، تهدیدی جدی برای تعطیلی دولت ایالات متحده به دلیل بحران بودجه وجود دارد. جو کارلاسار (Joe Carlasare)، وکیل تجاری دادگستری و طرفدار بیت کوین، خاطرنشان کرده که سیاستمداران تا تاریخ ۲ اکتبر فرصت دارند تا از چنین اتفاقی جلوگیری کنند.

تجزیه و تحلیل کاهش موجودی بیت‌کوین در صرافی‌ها

یک تحلیلگر بلندمدت می‌گوید بیت‌کوینی که برای خرید در صرافی‌ها موجود است ممکن است در نزدیک‌ترین سطوح خود از سال ۲۰۱۸ باشد، اما این هیچ دلیلی برای جشن‌گیری یا حتی افزایش قیمت نیست.

برای ویلی وو، سازنده پلتفرم آماری Woobull، طبیعت “ترکیبی” از موجودی‌های بیت‌کوین در صرافی‌ها به این معناست که کاهش چندساله آن نمایانگر افزایش آماری بیت‌کوین یا کمیابی آن نیست.

او در یک موضوع به مشترکان X در آخر هفته گفت.

آیا خریداری از موجودی بیت‌کوین در صرافی‌ها آن را به اوج قیمت می‌رساند؟ خیر! این یک اشتباه است.

وی افزود

این اتفاق در طول مرحله خرسی ۲۰۲۲ رخ داد. هیچ شوک عرضه وجود ندارد چرا که بیت‌کوین مصنوعی از طریق بازارهای آتی به موجودی افزوده شد. بازار زمانی پایان یافت که بازارهای آتی تسلیم شدند.

نمودار موجودی بیت کوین در صرافی‌ها
نمودار موجودی بیت کوین در صرافی‌ها

وو ادعا کرد که تأیید ETF بیت‌کوین در ایالات متحده به اصلاح مشکلات خواهد پرداخت.

او افزود که معاملات آتی عاملی بزرگ بودند که دیدگاه او را به بازار در اوایل ۲۰۲۲ تغییر داد، پیش از اینکه BTC/USD در نوامبر به کمترین میزان دو ساله خود در ۱۵,۶۰۰ دلار برسد.

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچگونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟

میانگین امتیازها: ۰ / ۵. مجموع امتیازها: ۰

برچسب هابیت کوین

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2619200

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها