تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024
0

لورس :تفاوت بیت کوین و بلاک چین؛ نکاتی که باید بدانیم

  • کد خبر : 2631585
  • ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۷:۱۰
لورس :تفاوت بیت کوین و بلاک چین؛ نکاتی که باید بدانیم
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :بیت کوین و بلاک چین یکی از موضوعات اصلی برای افرادی است که می‌خواهند تازه با دنیای ارز دیجیتال آشنا شوند. در ابتدا شاید تفکیک آن‌ها برای شما کمی مشکل باشد. چون بیت کوین و بلاکچین مفاهیمی هستند که همیشه همراه هم آمده‌اند. ما به شما این نکته […]

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

بیت کوین و بلاک چین یکی از موضوعات اصلی برای افرادی است که می‌خواهند تازه با دنیای ارز دیجیتال آشنا شوند. در ابتدا شاید تفکیک آن‌ها برای شما کمی مشکل باشد.

چون بیت کوین و بلاکچین مفاهیمی هستند که همیشه همراه هم آمده‌اند. ما به شما این نکته را خاطرنشان می‌کنیم که آن‌ها تفاوت‌های زیادی با هم دارند و نباید آن‌ها را با یکدیگر اشتباه گرفت. در ادامه همراه ما باشید تا بیشتر درباره این موضوع صحبت کنیم.

نحوه ی عملکرد بلاک چین و بیت کوین

قبل از بیت کوین باید عملکرد بلاکچین را بررسی کنیم. چون بلاکچین پیش از بیت کوین وجود داشته و بستری برای آن است. اگر می‌خواهید مفهوم بلاکچین را در دنیای ارز دیجیتال درک کنید و بهتر تفاوت بیت کوین و بلاک چین را تشخیص دهید، بیایید یک مثال ساده را تصور کنیم.

بلاکچین همانند یک دفتر کل فیزیکی اما در دنیای مجازی است. در دفتر کل تمامی معاملات ثبت می‌شوند و یک ویژگی جالب این دفتر این است که صفحات آن با دیگر صفحات مرتبط هستند.

بلاکچین یک دفتر کل غیرمتمرکز است که به‌شکل دیجیتالی معاملات را ثبت می‌کند. معاملاتی که در این دفتر ثبت می‌شوند باید پیش از ثبت توسط تمامی اعضا تایید شده باشند. به همین دلیل معاملات ثبت‌شده را نمی‌توان تغییر داد.

عملکرد بیت کوین به چه شکل است؟

بیت کوین برای اولین بار توسط شخصی به نام ساتوشی ناکاموتو ساخته شد. البته بسیاری بر این باورند که این نام و هویت این شخص جعلی است و ما هنوز او را به‌طور کامل نمی‌شناسیم.

در وایت پیپر بیت کوین که اصلی‌ترین سند ارائه آن است این‌طور توضیح داده شده که بیت کوین پولی دیجیتالی برای معاملات همتابه‌همتا است.

با این تعریف احتمالا تفاوت بیت کوین و بلاک چین را راحت‌تر درک خواهید کرد. بیت کوین پولی دیجیتالی است که از بستر بلاکچین استفاده کرده و برای معاملات مختلف می‌توان از آن استفاده کرد. بیت کوین دارای ارزشی همانند پول، طلا یا دیگر دارایی‌های ارزشمند است و بدون بلاکچین نمی‌تواند زنده بماند.

تفاوت بیت کوین و بلاک چین؛ نکاتی که باید بدانیم - تصویر 2

بررسی ویژگی های بیت کوین و بلاک چین

پیش از این‌که بخواهیم به سراغ تفاوت بیت کوین و بلاک چین برویم بد نیست ویژگی‌های هر کدام را بررسی کنیم. در ادامه ویژگی‌های هر مورد را بررسی خواهیم کرد تا شما بتوانید نتیجه بهتری بگیرید.

بررسی ویژگی‌های بیت کوین

بیت کوین در واقع نرم‌افزاری بوده که بر بستر بلاکچین پیاده شده است. به طور مثال مانند اپلیکیشن‌های موبایل که بر بستر سیستم‌عامل اندروید اجرا می‌شوند.

در بیت کوین تراکنش‌ها اصطلاحا بازگشت نا‌پذیر هستند. تغییر در بلاک گذشته در بیت کوین نیازمند توافق عمومی دارد،  که چنین توافقی هم هرگز امکان رخ‌دادن ندارد. پس با این ویژگی هر چقدر که شبکه بیت کوین گسترده‌تر می‌شود، هک آن سخت‌تر و هزینه‌بر‌تر خواهد بود.

تا جایی که دیگر حتی به‌صرفه نیست. بیت کوین به حریم خصوصی شما احترام می‌گذارد و شما می‌توانید به‌صورت ناشناس از آن استفاده کنید. در بیت کوین نود‌ها وظیفه تامین امنیت را دارند و در ازای این کار از بیت کوین پاداش می‌گیرند. به این فرایند همان استخراج بیت کوین هم گفته می‌شود.

بررسی ویژگی‌های بلاکچین

بلاکچین همانند سیستم‌عامل‌ها بستری برای اجرا است. بلاکچین شفاف است و همه می‌توانند از تراکنش‌ها و فرایند‌هایی که در داخل آن انجام می‌شود مطلع شوند.

بلاکچین غیرمتمرکز است. یعنی برای هر تغییری در دفتر کل به تایید تمامی اعضا بلاکچین نیاز داریم. بلاکچین را یک دفتر کل معاملات در نظر بگیرید، که در انحصار فرد یا گروهی نیست.

بلاکچین کاربرد‌های متنوعی دارد. برای نمونه ساتوشی ناکاموتو کسی بود که قابلیت ساخت پولی دیجیتالی را توسط این بستر کشف کرد. از این بستر می‌توان برای قراردادهای هوشمند، رای‌گیری و بسیاری از حوزه‌های مختلف استفاده کرد.

بررسی تفاوت های بیت کوین و بلاکچین

شما می‌توانید نسبت به خرید بیت کوین اقدام کنید چون یک پول دیجیتالی است، اما بلاکچین چیزی نیست که بتوانید آن را بخرید. آن‌ها تفاوت‌های بنیادین و کلیدی دارند.

بلاکچین دفتر کلی برای ثبت معاملات است و بیت کوین پولی دیجیتالی بوده که رمزنگاری می‌شود. بیت کوین پولی است که دولت‌ها در آن دخالت ندارند و بلاکچین بستری است که محیطی امن را برای بیت کوین فراهم می‌سازد.

حوزه فعالیت بیت کوین محدود به پرداخت است اما از بلاکچین می‌توان در حوزه‌های زیادی استفاده کرد. بیت کوین تلاش می‌کند اصل حریم خصوصی را حفظ کند اما بلاکچین می‌تواند برای هر کسب‌وکاری مورد استفاده قرار بگیرد.

چه کسب‌وکاری که به حریم خصوصی اهمیت می‌دهد و چه کسب‌وکاری که این موضوع برایش مهم نیست. به‌طور کلی دامنه خدمات بلاکچین بیشتر از بیت کوین است. بلاکچین تنها برای انتقال پول نیست و می‌توان با آن هر اطلاعاتی را منتقل کرد.

چگونه می‌‌توان بیت کوین تهیه کرد؟

پس تا اینجا تفاوت بیت کوین و بلاک چین را دانستیم. قبلا میتوانستیم بیت کوین را از شخص خریداری کنیم و در فروم‌های مختلف این معاملات انجام می‌شد، امروز صرافی‌های زیادی هستند که می‌توانند این خدمت را به شما ارائه دهند.

خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت امروز ممکن است و شما می‌توانید از صرافی‌های مختلف این خدمت را دریافت کنید. یکی از بهترین صرافی‌ها برای انجام این کار صرافی ایکس پی است. شما می‌توانید با مراجعه به این وبسایت به‌راحتی معامله خود را انجام دهید و بیت کوین به‌دست بیاورید.

تفاوت بیت کوین و بلاک چین؛ نکاتی که باید بدانیم - تصویر 3

جمع‌بندی

در این مقاله تفاوت بیت کوین و بلاک چین را بررسی کردیم. بلاکچین بستری برای بیت کوین است. بیت کوین برای اجرا به بلاکچین نیاز دارد.

ایده بلاکچین بسیار قدیمی‌تر از بیت کوین بوده و پیش از آن اجرا شده است. در واقع بیت کوین حضور و تولد خود را مدیون وجود تکنولوژی بلاکچین است.

بیت کوین را می‌توان برای معاملات مختلف استفاده کرد اما بلاکچین طیف کاربرد بسیار بیشتری دارد و می‌توان از آن در حوزه‌های مختلفی کمک گرفت. ممنونیم که تا انتهای مقاله همراه ما بودید. امیدواریم از این مطالب بیشترین استفاده را کرده باشید. برای خرید بیت کوین نیز ایکس پی در خدمت شما است.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2631585

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها