تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
1

لورس :توکن‌های پرحاشیه بیت‌کوین

  • کد خبر : 2621711
  • ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۹
لورس :توکن‌های پرحاشیه بیت‌کوین
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

عرضه توکن‌های غیرمثلی بیت کوین علاوه بر استقبال گسترده، مخالفت‌هایی را نیز به همراه داشته است توکن‌های پرحاشیه بیت‌کوین بزرگنمایی متن خبر دنیای‌اقتصاد : توکن‌های غیرمثلی به سرمایه‌گذاری جذابی در بازار ارزهای دیجیتال تبدیل شده‌اند و با وجود کاهش حجم معاملات این توکن‌ها در طی دو سال اخیر، همچنان میزان علاقه قابل توجهی نسبت به این توکن‌ها وجود دارد. توکن‌های غیرمثلی، دارایی‌های دیجیتالی هستند که می‌توان آنها را مانند ارز‌های دیجیتال خریداری کرد، به فروش رساند یا در کیف پول‌های دیجیتالی نگهداری کرد. توکن‌های غیرمثلی علاوه بر ماهیت سرمایه‌گذاری و کسب سود، کاربرد‌های خود را نیز پیدا کرده‌اند و به‌طور گسترده در حوزه‌های مختلف بلاک چین از جمله بازی و متاورس استفاده می‌شوند. تا به امروز تقریبا تمام توکن‌های غیرمثلی در شبکه‌های بلاک‌چینی با پشتیبانی از قرارداد‌های هوشمند عرضه شده‌اند و اتریوم سهم زیادی از این بازار را در اختیار دارد. با این حال، در ابتدای سال۲۰۲۳ پای این توکن‌ها به شبکه قدیمی بیت‌کوین نیز باز شد. عرضه این توکن‌ها در شبکه بیت‌کوین با استقبال گسترده کاربران همراه شد و در مدت کوتاه..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

عرضه توکن‌های غیرمثلی بیت کوین علاوه بر استقبال گسترده، مخالفت‌هایی را نیز به همراه داشته است

توکن‌های پرحاشیه بیت‌کوین بزرگنمایی متن خبر دنیای‌اقتصاد : توکن‌های غیرمثلی به سرمایه‌گذاری جذابی در بازار ارزهای دیجیتال تبدیل شده‌اند و با وجود کاهش حجم معاملات این توکن‌ها در طی دو سال اخیر، همچنان میزان علاقه قابل توجهی نسبت به این توکن‌ها وجود دارد. توکن‌های غیرمثلی، دارایی‌های دیجیتالی هستند که می‌توان آنها را مانند ارز‌های دیجیتال خریداری کرد، به فروش رساند یا در کیف پول‌های دیجیتالی نگهداری کرد.

توکن‌های غیرمثلی علاوه بر ماهیت سرمایه‌گذاری و کسب سود، کاربرد‌های خود را نیز پیدا کرده‌اند و به‌طور گسترده در حوزه‌های مختلف بلاک چین از جمله بازی و متاورس استفاده می‌شوند. تا به امروز تقریبا تمام توکن‌های غیرمثلی در شبکه‌های بلاک‌چینی با پشتیبانی از قرارداد‌های هوشمند عرضه شده‌اند و اتریوم سهم زیادی از این بازار را در اختیار دارد. با این حال، در ابتدای سال۲۰۲۳ پای این توکن‌ها به شبکه قدیمی بیت‌کوین نیز باز شد. عرضه این توکن‌ها در شبکه بیت‌کوین با استقبال گسترده کاربران همراه شد و در مدت کوتاهی هزاران توکن غیرمثلی بیت‌کوینی ایجاد شدند. البته این توکن‌ها مخالفان خود را نیز دارند و برخی چالش‌ها را برای ادامه فعالیت بلاک‌چین بیت‌کوین ایجاد کرده‌اند. بنابراین درحالی‌که سرمایه‌گذاری در توکن‌های غیرمثلی بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین شبکه بلاک چینی جهان ایده‌ای جذاب است، اما مهم است علاقه‌مندان قبل از خرید و سرمایه‌گذاری، با چالش و حاشیه‌هایی که پیرامون فعالیت این توکن‌ها در شبکه بیت کوین وجود دارد نیز آشنا باشند.

پروتکل اردینالز

توکن‌های غیرمثلی، دارایی‌های دیجیتالی هستند که در بلاک چین ذخیره و منتقل می‌شوند و ممکن است شامل نقاشی، آثار دیجیتالی، موسیقی، دارایی‌های درون بازی یا بسیاری از موارد دیگر باشند. همان‌طور که از نام آن مشخص است، هر توکن غیرمثلی منحصر به فرد است و کمیابی یکی از دلایل اصلی ارزشمندی آنها است. درحالی‌که بسیاری از بلاک‌چین‌ها از ایجاد و انتشار توکن‌های غیرمثلی با قراردادهای هوشمند پشتیبانی می‌کنند، بلاک‌چین بیت‌کوین به‌طور خاص برای این هدف طراحی نشده است. بیت‌کوین به‌عنوان یک شبکه بلاک‌چینی برای پردازش و میزبانی معاملات همتا به همتا ایجاد شده است و به همین دلیل این بلاک‌چین به‌عنوان میزبانی برای توکن‌های غیرمثلی در نظر گرفته نمی‌شد.

اما با افزایش محبوبیت توکن‌های غیرمثلی، توسعه‌دهندگان مستقل بیت‌کوین نیز تلاش گسترده‌ای برای بهبود عملکرد این بلاک‌چین کردند و در نهایت، در ابتدای سال۲۰۲۳ با عرضه پروتکلی به نام اردینالز، بلاک‌چین بیت‌کوین توانایی پشتیبانی از این توکن‌ها را پیدا کرد. با توجه به نام این پروتکل، به توکن‌های غیرمثلی بیت‌کوین اردینال نیز گفته می‌شود. در پروتکل اردینالز برای ساخت توکن‌های غیرمثلی از کوچک‌ترین واحد بیت‌کوین یعنی ساتوشی استفاده می‌شود.

هر ۱بیت‌کوین، شامل ۱۰۰میلیون ساتوشی است. پروتکل اردینالز به هر ساتوشی یک شماره سریال منحصر به فرد می‌دهد که امکان ثبت اطلاعات و ردیابی آنها را فراهم می‌کند. بنابراین اطلاعات توکن‌های غیرمثلی بیت‌کوین در ساتوشی‌ها ذخیره می‌شود و به‌طور متفاوتی نسبت به دیگر توکن‌های بازار فعالیت می‌کنند. در نتیجه بازار توکن‌های غیرمثلی بیت کوین محدودتر است و پلتفرم‌های کمتری از آنها پشتیبانی می‌کنند. با این حال، این توکن‌ها در مدت کوتاهی پس از راه‌اندازی مورد توجه سرمایه‌گذاران بازار قرار گرفتند و بسیاری از مجموعه توکن‌های غیرمثلی محبوب، توکن‌های خود را به کمک پروتکل اردینالز در شبکه بیت‌کوین نیز عرضه کردند. در عرض چند هفته پس از راه‌اندازی پروتکل اردینالز، چند صد هزار توکن غیرمثلی بیت‌کوین عرضه شد و هم اکنون در کمتر از یک‌سال این عدد از ۱۰میلیون عبور کرده است.

موضوعی که به خوبی علاقه کاربران و جامعه بیت‌کوین نسبت به توکن‌های غیرمثلی را نشان می‌دهد. توکن‌های غیرمثلی منحصر به فرد هستند، بنابراین دارندگان آنها می‌توانند یک سرمایه‌گذاری بلندمدت داشته باشند و در آینده آنها را به علاقه‌مندان بازار با قیمت‌های بسیار بیشتری به فروش برسانند. وجود این توکن‌ها در شبکه بزرگ و محبوبی مانند بیت‌کوین مزیت بزرگی برای دارندگان به شمار می‌رود؛ زیرا شبکه بیت‌کوین بسیار شناخته‌شده است و میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان از آن استفاده می‌کنند.با این حال، دیدگاه تمام کاربران و استفاده‌کنندگان بیت‌کوین نسبت به پشتیبانی از توکن‌های غیرمثلی مثبت نیست و دلایل خوبی برای این مخالفت‌ها وجود دارد.

مشکلات پروتکل اردینالز

از زمان عرضه بیت‌کوین در سال۲۰۰۹، بلاک‌چین آن عمدتا برای تراکنش‌های ارز دیجیتال مورد استفاده قرار گرفته است. مهم‌ترین دلیل این امر، محدودیت‌های ساختار شبکه بیت‌کوین و اندازه بلاک کم آن است. در بلاک‌چین، اطلاعات در بلاک‌ها ذخیره می‌شوند که به‌صورت زنجیره‌ای به یکدیگر متصل و زنجیره‌های بلاکی را ایجاد می‌کنند. بنابراین درحالی‌که هیجان قابل توجهی در جامعه ارز‌های دیجیتال پیرامون توکن‌های غیرمثلی بیت‌کوین وجود دارد، برخی از منتقدان نگران تاثیر آنها بر بلاک‌ها و تراکنش‌های این ارز دیجیتال هستند. ازآنجاکه برخی از توکن‌های غیرمثلی شامل اطلاعات صوتی و تصویری هستند، اندازه فایل آنها ممکن است به‌طور قابل توجهی بزرگ‌تر از داده‌های مالی باشد. این موضوع اهمیت زیادی در شبکه بیت‌کوین دارد؛ زیرا افزایش حجم داده‌ها می‌تواند منجر به افزایش بار پردازشی استخراج‌کنندگان و در نتیجه افزایش هزینه‌ها و کاهش سرعت تراکنش‌های بیت‌کوین شود.

بنابراین با افزایش استفاده‌کنندگان و علاقه‌مندان توکن‌های غیرمثلی بیت‌کوین، استفاده‌کنندگان این ارز دیجیتال ممکن است با برخی چالش‌ها مواجه شوند و با کاهش سرعت و افزایش هزینه‌ها، عملکرد این ارز دیجیتال برای انجام تراکنش‌های دیجیتالی کاهش پیدا کند. همچنین با توجه به اینکه هر ساتوشی بخشی از یک واحد بیت‌کوین هستند، ارزش‌گذاری متفاوت برای هرکدام می‌تواند مشکل‌ساز باشد. مخالفان بر این باور هستند که وجود ساتوشی‌های با ارزش کمتر یا بیشتر در هر بیت‌کوین، می‌تواند برابری ارزش و قابلیت تعویض یک بیت کوین با بیت کوین دیگر را زیر سوال ببرد. با این حال، حامیان این توکن‌ها همچنان این شرایط را برای شبکه مثبت می‌دانند و بر این عقیده هستند که فعالیت توکن‌های غیرمثلی علاوه بر ایجاد فرصت‌های جدید برای رشد بیت‌کوین، به افزایش امنیت شبکه نیز کمک می‌کنند و هزینه‌ها، ارزش این مزایا را دارند.

در میان بحث مخالفان و حامیان، سرمایه‌گذاران به این توکن‌ها علاقه نشان داده‌اند و حتی در شرایطی که بازار توکن‌های غیرمثلی آرام شده است، عرضه و معاملات توکن‌های غیرمثلی در شبکه بیت‌کوین ادامه دارد. البته با توجه به ماهیت جدید فعالیت توکن‌های غیرمثلی، آینده آنها همچنان با شک و تردید‌هایی همراه است.

برخی تحلیلگران و سرمایه‌گذاران بر این باور هستند که توکن‌های غیرمثلی در آینده نزدیک و با گسترش استفاده از خدمات غیرمتمرکز اهمیت بسیار بیشتری نسبت به امروزه پیدا می‌کنند و برای این افراد، خرید توکن‌های غیرمثلی در شبکه محبوب و پرشهرت بیت‌کوین یک فرصت طلایی به شمار می‌رود. در این بین برخی دیگر نیز بر این باور هستند که دوران محبوبیت توکن‌های غیرمثلی به پایان رسیده است و سرمایه‌گذاری و خرید این توکن‌ها تنها به ثبت ضرر مالی و از دست رفتن سرمایه منجر می‌شود. باور سرمایه‌گذاران هرچه باشد، توجه به این نکته مهم ضروری است که هم‌اکنون میزان معاملات توکن‌های غیرمثلی نسبت به دوران اوج در سال۲۰۲۱ به‌شدت کاهش یافته است. بنابراین با محبوبیت دوباره این توکن‌ها و افزایش بار پردازشی، بلاک‌چین بیت کوین با چالشی بزرگ مواجه خواهد بود که مشکلات ناشی از آن، می‌تواند در روند قیمتی و نحوه فعالیت توکن‌های اردینالز نیز تاثیرگذار باشد. خطری که علاوه بر دارندگان این توکن‌ها، استفاده‌کنندگان بیت‌کوین را نیز تهدید می‌کند.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2621711

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها