تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024
1

لورس :تکنولوژی بیت کوین و تأثیر آن بر تکنولوژی‌های دیگر

  • کد خبر : 2610485
  • ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۰:۳۲
لورس :تکنولوژی بیت کوین و تأثیر آن بر تکنولوژی‌های دیگر
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

بدون شک بیت کوین یکی از مهم‌ترین پدیده‌های قرن ۲۱ بوده که تکنولوژی آن تأثیر به‌سزایی درزمینه‌های مختلف اعم از تکنولوژی سیستم بانک‌داری، صنعت بیمه، شرکت‌های تجاری و… داشته است، اما تکنولوژی بیت‌کوین چیست و چه تأثیراتی بر سایر تکنولوژی‌ها داشته است؟ درواقع تکنولوژی بیت‌کوین همان تکنولوژی بلاک‌چین بوده که به‌پاس ویژگی‌های منحصربه‌فردش، ‌در بسیاری از زمینه‌ها مورداستفاده قرار گرفته‌است. در این مقاله به شرح کامل تأثیرات این تکنولوژی خواهیم پرداخت.

مهم‌ترین تأثیرات تکنولوژی بیت کوین بر سایر تکنولوژی‌ها بهتر است بدانید که تأثیرات تکنولوژی بیت‌کوین یا بلاک‌چین تنها به دنیای پرفرازونشیب کریپتوکارنسی باز نمی‌گردد. بسیاری از نهاد‌ها و کمپانی‌های بین‌المللی، از ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن، در راستای پیشبرد هرچه بیشتر اهداف خود استفاده می‌‌کنند. ویژگی‌های تکنولوژی بلاک‌چین به‌گونه‌ای است که امنیت، شفافیت، هزینهٔ تراکنش‌ها و… نهادهای بزرگ را به بهترین شکل ممکن تأمین می‌کند. ازجمله مهم‌ترین تأثیرات تکنولوژی بیت‌کوین یا بلاک‌چین، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
امنیت پیشرفته و حفاظت از داده‌ها قطع به‌..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

بدون شک بیت کوین یکی از مهم‌ترین پدیده‌های قرن ۲۱ بوده که تکنولوژی آن تأثیر به‌سزایی درزمینه‌های مختلف اعم از تکنولوژی سیستم بانک‌داری، صنعت بیمه، شرکت‌های تجاری و… داشته است، اما تکنولوژی بیت‌کوین چیست و چه تأثیراتی بر سایر تکنولوژی‌ها داشته است؟ درواقع تکنولوژی بیت‌کوین همان تکنولوژی بلاک‌چین بوده که به‌پاس ویژگی‌های منحصربه‌فردش، ‌در بسیاری از زمینه‌ها مورداستفاده قرار گرفته‌است. در این مقاله به شرح کامل تأثیرات این تکنولوژی خواهیم پرداخت.

مهم‌ترین تأثیرات تکنولوژی بیت کوین بر سایر تکنولوژی‌ها

بهتر است بدانید که تأثیرات تکنولوژی بیت‌کوین یا بلاک‌چین تنها به دنیای پرفرازونشیب کریپتوکارنسی باز نمی‌گردد. بسیاری از نهاد‌ها و کمپانی‌های بین‌المللی، از ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن، در راستای پیشبرد هرچه بیشتر اهداف خود استفاده می‌‌کنند. ویژگی‌های تکنولوژی بلاک‌چین به‌گونه‌ای است که امنیت، شفافیت، هزینهٔ تراکنش‌ها و… نهادهای بزرگ را به بهترین شکل ممکن تأمین می‌کند. ازجمله مهم‌ترین تأثیرات تکنولوژی بیت‌کوین یا بلاک‌چین، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امنیت پیشرفته و حفاظت از داده‌ها

قطع به‌یقین حفاظت از دادها‌ یکی از مهم‌ترین کارهایی است که برای جلوگیری از حملهٔ هکر‌ها،‌ تروجان‌ها و… انجام می‌شود. تکنولوژی بیت‌کوین یا بلاک‌چین خدمات شایانی را در این زمینه ارائه داده‌است‌. برای مثال، در شبکهٔ گستردهٔ بیت‌کوین، عملاً امکان هک‌کردن وجود ندارد، زیرا این تکنولوژی با بهره‌گیری از تکنیک‌های مختلف رمزنگاری و تمرکززدایی، امنیت شبکه‌های متصل را به‌طور کامل تأمین کرده‌است.

بخوانید  با پیروزی گری‌اسکیل در دادگاه، شانس تأیید ETF اسپات بیت کوین چقدر است؟

غیرمتمرکز بودن تکنولوژی بلاک‌چین کار را برای هکرها و تروجان‌ها بسیار سخت می‌کند، زیرا یک سیستم‌عامل یا به عبارت ساده‌تر تنها از یک کامپیوتر برای ثبت و ذخیره‌سازی اطلاعات استفاده نمی‌شود. بلکه مجموعه‌ای از سیستم‌عامل‌های مختلف وجود دارند که در هرکدام از آن‌ها، بخشی از اطلاعات ذخیره شده‌است. بنابراین هکرها باید چندین کامپیوتر را هک کرده تا به اطلاعات دست پیدا کنند که چنین کاری بسیار وقت برده و عملاً امکان‌پذیر نیست.

  • شفافیت در انجام تراکنش‌های مختلف

شفافیت یکی از مهم‌ترین دستاوردهای تکنولوژی بیت‌کوین یا بلاک‌چین برای بسیاری از پایگاه‌های داده است. شفافیت شبکهٔ بلاک‌چین به‌گونه‌ای است که تمامی کاربران می‌توانند همهٔ تراکنش‌های انجام‌شده در شبکه را ببینند. برای مثال، اگر کسی به خرید بیت کوین یا فروش آن و… بپردازد، تمامی تراکنش‌های مربوط به این فرد ثبت شده و توسط همهٔ کاربران شبکهٔ بلاک‌چین قابل‌مشاهده است. همان‌طور که قبلاً گفت شد، شبکهٔ بلاک‌چین شبیه به یک دفترکل بسیار بزرگ و چندمنظوره است که به ثبت تاریخ و سایر جزییات تمامی فعالیت‌ها و تراکنش‌های انجام‌شده می‌پردازد. این ویژگی از بروز کلاهبرداری‌های مختلف جلوگیری کرده و امنیت این شبکه را چندبرابر می‌کند.

  • حفظ حریم خصوصی کاربران

همان‌طور که در بخش‌های قبلی مقاله نیز اشاره کردیم، تمامی تراکنش‌های بلاک‌چین کاملاً شفاف هستند و همهٔ افراد می‌توانند فعالیت‌های انجام‌شده را ببینند، اما این سؤال پیش می‌آید که آیا شفافیت عملکرد تکنولوژی بیت‌کوین قوانین و ضوابط مربوط به حریم خصوصی افراد را نقض می‌کند؟ در جواب باید بگوییم خیر؛ بعد از تحلیل بیت کوین و تکنولوژی مربوط به آن، می‌توان اذعان کرد که بیش از ۹۰ درصد کاربران این تکنولوژی به‌صورت ناشناس فعالیت می‌کنند. این کار در عین شفاف‌سازی تراکنش‌ها، حریم خصوصی افراد را نیز حفظ می‌کند.

  • قابلیت ردیابی فعالیت‌ها

از کاربردی‌ترین فناوری‌های تکنولوژی بیت‌کوین می‌توان به قابلیت ردیابی فعالیت‌ها اشاره کرد. این قابلیت مستندسازی تمامی فعالیت‌ها را امکان‌پذیر می‌کند. به عبارت ساده‌تر، تکنولوژی بیت‌کوین یا بلاک‌چین می‌تواند همهٔ تراکنش‌ها را به شکل یک زنجیرهٔ به‌هم‌پیوسته به ثبت برساند. برای مثال، فرض کنید که کاربری بعد از استعلام قیمت بیت کوین و خرید آن، به سرمایه‌گذاری در شاخه‌های مختلف می‌پردازد. تمامی فعالیت‌های وی از خرید تا فروش بیت‌کوین‌ها، به شکل یک زنجیرهٔ تراکنشی به ثبت رسیده است. بنابراین این کاربر نمی‌تواند بعد از فروش بیت‌کوین‌هایش، ادعا کند که هنوز هم مالک کوین‌های اولیهٔ خود است، زیرا تمامی فعالیت‌های انجام‌شده توسط او، در شبکهٔ بلاک‌چین قابل‌ردیابی است.

بخوانید  پنل ماینینگ در کنفرانس مدیریت دانش، بلاک چین و اقتصاد برگزار شد؛ گزارش کامل از آنچه گذشت

تکنولوژی بیت کوین و تأثیر آن بر تکنولوژی‌های دیگر

  • افزایش بهره‌وری و سرعت فرایندهای سنتی

بدون شک انجام امور اداری فرایندی بسیار کند، طاقت‌فرسا و مستعد خطاهای انسانی متعدد است. علاوه‌بر موارد گفته‌شده، انجام این امور موجب مصرف انرژی و منابع مختلفی همچون انرژی برق، کاغذ و… خواهد شد. خوشبختانه برای رفع این مشکلات، تکنولوژی بیت‌کوین یا بلاک‌چین به‌گونه‌ای طراحی شده‌است که بتواند تمامی فعالیت‌ها و تراکنش‌ها را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به انجام برساند. همچنین این تکنولوژی می‌تواند اطلاعات را بسیار دقیق‌تر ذخیره‌سازی کند و میزان خطای انسانی، ‌تقلب و کلاهبرداری را به شکل کاملاً محسوسی پایین بیاورد. به همین دلیل است که بسیاری از کمپانی‌های بزرگ و برخی بانک‌ها در السالوادور، از تکنولوژی بلاک‌چین برای کاهش هزینه‌های مربوط به انجام امور اداری سنتی استفاده می‌کنند. جالب است بدانید که تعداد زیادی از شرکت‌ها به تحلیل بیت کوین و تکنولوژی آن پرداختند و سعی بر شبیه‌سازی چنین شبکه‌ای برای پیشبرد اهداف خود داشتند، اما در حال حاضر هیچ نهادی نتوانسته‌ است برنامه‌ای را جایگزین شبکهٔ بلاک‌چین کند.

  • انجام خودکار فرایند‌ها و تراکنش‌ها

در تکنولوژی بلاک‌چین می‌توان با مشخص‌کردن شرایط از پیش تعیین‌شده، انجام فعالیت‌ها را به این شبکه واگذار کرد. اتوماتیک‌سازی فعالیت‌ها موجب صرفه‌جویی در زمان شده و از میزان هزینه‌های نیروی کار و خطای انسانی می‌کاهد. بگذارید این مورد را در قالب دو مثال، بهتر توضیح دهیم. در مثال اول، می‌توان به شرکت‌های بیمه اشاره کرد؛ افراد می‌توانند با آپلود مدارک موردنیاز، بیمهٔ خود را در سریع‌ترین زمان ممکن در شبکهٔ بلاک‌چین تمدید کنند. در مثال دوم نیز می‌توان به خریدوفروش بیت کوین اشاره کرد. در این راستا می‌توانید آستانهٔ قیمت خریدوفروش را تعیین کنید تا این تکنولوژی بتواند به‌صورت اتوماتیک، نسبت‌به خرید یا فروش بیت‌کوین‌ها اقدام کند.

بخوانید  آلت کوین هفته: کاردانو شاهد افزایش حجم تراکنش‌های آنچِین است!

مهم‌ترین تکنولوژی‌های متأثر از تکنولوژی بیت‌ کوین

از مهم‌ترین تکنولوژی‌های متأثر از فناوری بیت‌کوین یا بلاک‌چین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • زنجیره‌های تأمین مواد اولیهٔ صنعت غذا

ثبت زنجیره‌وار فعالیت شرکت‌های تجاری متفاوت، تولید ضایعات غذایی را کاهش داده و به افزایش تازگی و سرعت غذارسانی به مناطق مختلف کمک می‌کند. درواقع با ثبت تمامی مشکلات و نواقص در بخش‌های مختلف این زنجیره، عملکرد شرکت‌های تأمین مواد اولیهٔ صنعت غذا رو به بهبودی می‌رود.

  • صنعت بانکداری

هنگامی که مؤسسات مالی فرایندهای قدیمی و تشریفات اداری را با تکنولوژی بلاک‌چین جایگزین می‌کنند، مزایای بسیاری ازجمله صرفه‌جویی در زمان و انرژی، کاهش خطای انسانی، ثبت دقیق فعالیت‌ها و.. را برای خود به ارمغان می‌آوردند.

تکنولوژی بیت کوین و تأثیر آن بر تکنولوژی‌های دیگر

قیمت بیت کوین و خریدوفروش انواع رمزارز در صرافی ایرانی

همان‌طور که در این مقاله اشاره کردیم‌، تکنولوژی بیت‌کوین یا بلاک‌چین مزایای بسیاری ازجمله امنیت بالا، شفافیت عملکرد، اتوماتیک‌کردن فعالیت‌ها، قابلیت ردیابی تراکنش‌ها و… را برای کاربران خود فراهم ساخته است. صنایع مواد غذایی و بانکداری، ازجمله متأثرترین تکنولوژی‌ها و صنایع از فناوری بیت‌کوین هستند. همین مزایا و ویژگی‌ها بوده که بسیاری از تریدرها را به سمت خرید بیت کوین جذب کرده‌است. شما می‌توانید به‌صورت لحظه‌ای، قیمت این کوین محبوب را از معتبرترین صرافی ایرانی یعنی صرافی والکس استعلام بگیرید. صرافی والکس با ارائه جامع‌ترین خدمات درزمینهٔ تحلیل بیت‌کوین و سایر رمزارزها، بات معامله‌گر و… توانسته‌ است بزرگ‌ترین جامعهٔ تریدرهای ایرانی را تشکیل دهد.

بخوانید  قیمت بیت کوین کمی تا هاوینگ؛ آیا در کف قیمت هستیم؟

منبع : Wallex

The post تکنولوژی بیت کوین و تأثیر آن بر تکنولوژی‌های دیگر appeared first on بیتمینو.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2610485

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها