تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 5 May , 2024
1

لورس :جمعه ۳ میلیارد دلار قرارداد آپشن بیت کوین منقضی می‌شود؛ تاثیر آن بر قیمت بیت کوین چیست؟

  • کد خبر : 2620302
  • ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۷:۱۴
لورس :جمعه ۳ میلیارد دلار قرارداد آپشن بیت کوین منقضی می‌شود؛ تاثیر آن بر قیمت بیت کوین چیست؟
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

جمعه ۳ میلیارد دلار قرارداد آپشن بیت کوین منقضی می‌شود؛ تاثیر آن بر قیمت بیت کوین چیست؟ حجم معاملات بیت‌ کوین به کف پنج سال اخیر خود رسیده و شاخص S&P 500 در پایین‌ترین سطح بیش از سه ماه گذشته قرار دارد و این امر می‌تواند برای گاوهای بیت‌ کوین مشکل‌‌ساز شود. این موضوع در کنار سررسید ۳ میلیارد دلاری قراردادهای آپشن بیت کوین در روز جمعه چه تاثیری بر قیمت BTC خواهد داشت؟
به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، انقضای ماهانه معاملات ۳ میلیارد دلاری آپشن بیت‌ کوین در تاریخ ۲۹ سپتامبر (جمعه ۷ مهر) ممکن است برای سطح حمایت ۲۶ هزار دلار کلیدی باشد.
تحلیل بیت کوین قیمت بیت‌ کوین با مشکلات جدی روبرو است از یک سو، به نظر می‌رسد درک و پذیرش بیشتری برای بیت کوین در چین شکل گرفته و دلیل آن را می‌توان به گزارش قضایی دادگاه شانگهای که ارزهای دیجیتال را منحصر به فرد و غیرقابل تکرار دانسته نسبت داد.
از سوی دیگر، با استناد بر داده‌های شرکت تحلیل آنچین CryptoQuant، حجم معاملات اسپات بیت‌ کوین در صرافی‌ها به کف سطوح پنج سال گذشته خود رسیده است. کائه اولیویرا (Cauê Oliveira)..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

جمعه ۳ میلیارد دلار قرارداد آپشن بیت کوین منقضی می‌شود؛ تاثیر آن بر قیمت بیت کوین چیست؟

حجم معاملات بیت‌ کوین به کف پنج سال اخیر خود رسیده و شاخص S&P 500 در پایین‌ترین سطح بیش از سه ماه گذشته قرار دارد و این امر می‌تواند برای گاوهای بیت‌ کوین مشکل‌‌ساز شود. این موضوع در کنار سررسید ۳ میلیارد دلاری قراردادهای آپشن بیت کوین در روز جمعه چه تاثیری بر قیمت BTC خواهد داشت؟

به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، انقضای ماهانه معاملات ۳ میلیارد دلاری آپشن بیت‌ کوین در تاریخ ۲۹ سپتامبر (جمعه ۷ مهر) ممکن است برای سطح حمایت ۲۶ هزار دلار کلیدی باشد.

تحلیل بیت کوین

قیمت بیت‌ کوین با مشکلات جدی روبرو است

از یک سو، به نظر می‌رسد درک و پذیرش بیشتری برای بیت کوین در چین شکل گرفته و دلیل آن را می‌توان به گزارش قضایی دادگاه شانگهای که ارزهای دیجیتال را منحصر به فرد و غیرقابل تکرار دانسته نسبت داد.

از سوی دیگر، با استناد بر داده‌های شرکت تحلیل آنچین CryptoQuant، حجم معاملات اسپات بیت‌ کوین در صرافی‌ها به کف سطوح پنج سال گذشته خود رسیده است. کائه اولیویرا (Cauê Oliveira)، تحلیل‌گر بازارهای مالی به این نکته اشاره کرده که یکی از عوامل مهم کاهش فعالیت‌های معاملاتی، افزایش نگرانی‌های سرمایه‌گذاران درباره چشم‌انداز اقتصاد کلان است.

انقضای ۳ میلیارد دلاری قراردادهای آپشن

با وجود افزایش تعداد هولدرهای بلندمدت، کاهش حجم معاملات از منظر ایجاد نوسانات ناگهانی و غیرمنتظره به عنوان یک ریسک در نظر گرفته می‌شود. چنین چیزی بدان معناست که اگر شرکت‌کنندگان فعال به اندازه کافی وجود نداشته باشد، سویینگ‌های قیمتی ناشی از لیکویدیشن قراردادهای مشتقه ممکن است باعث آسیب‌های ساختاری به بازار شود.

علاوه بر این، نگرانی‌ها در میان مؤسسات مالی سنتی در زمینه پرداخت‌های مرتبط با رمزارزها نیز در حال افزایش است.

گزارشات حاکی از این است که JPMorgan Chase، بزرگترین بانک شمال آمریکا، نقل و انتقالات «مرتبط با دارایی‌های رمزارزی» را در واحد خدمات خود به مشتریان عادی و خرد یعنی Chase، ممنوع کرده است. دلیل ذکر شده توسط بانک JPMorgan برای چنین تصمیمی محافظت از مشتریان در برابر تعامل آنها با فعالیت‌های کلاهبرداری یا اسکم بوده است.

و در نهایت، باید گفت که هولدرهای بیت‌ کوین احساس نگرانی‌ می‌کنند، چرا که شاخص قدرت دلار (DXY)، یکی از معیارهای ارزیابی قدرت دلار در مقابل دیگر ارزها، در تاریخ ۲۶ سپتامبر به ۱۰۶ رسیده و این بالاترین سطح آن در ۱۰ ماه گذشته است.

از لحاظ تاریخی، این شاخص رابطه معکوسی با دارایی‌های ریسک‌پذیر دارد و در زمانی که سرمایه‌گذاران به دنبال یک ذخیره ایمن برای پوزیشن‌های پولی خود هستند رشد می‌کند.

آیا گاوهای بیت‌ کوین بیش از حد خوش‌بین هستند؟

سود باز معاملات آپشن بیت‌ کوین با تاریخ انقضای ۲۹ سپتامبر در حال حاضر به ۳ میلیارد دلار رسیده است. با این حال، مبلغ نهایی به دلیل انتظارات بیش از حد مثبت سرمایه‌گذاران در مورد رسیدن قیمت بیت‌ کوین به ۲۷ هزار دلار یا حتی بالاتر از آن می‌تواند کمتر نیز شود.

تلاش ناموفق گاوها برای شکست رو به بالای سطح ۲۷،۲۰۰ دلار در تاریخ ۱۹ سپتامبر ممکن است منجر به افزایش اعتماد به نفس کاذب سرمایه‌گذاران بیت‌ کوین شده باشد.

سود باز پوت و کال

نسبت پوت به کال (اختیار فروش به اختیار خرید) در حال حاضر ۰/۵۸ است و این امر عدم تعادل بین سود باز ۱/۹ میلیارد دلاری اختیار خرید (کال) و اختیار فروش (پوت) ۱/۱ میلیارد دلاری را نشان می‌دهد.

خرس‌های بیت‌ کوین به دنبال حداکثر سود ممکن در زیر سطح ۲۶ هزار دلار هستند

در این قسمت به ۴ سناریو احتمالی بر اساس عملکرد فعلی قیمت می‌پردازیم. تعداد قراردادهای آپشن در دسترس در تاریخ ۲۹ سپتامبر برای ابزارهای خرید (کال) و فروش (پوت) بستگی به قیمت بیت کوین در زمان انقضا دارد. عدم تعادل میان طرفین معیار سود نظری را تشکیل می‌دهد.

نوشته های مشابه

  • بیت کوین و آلت کوین‌ها بررسی وضعیت قیمت بیت کوین و آلت کوین‌های برتر؛ ۸ مهر ۱۴۰۲ ۰۸ مهر ۱۴۰۲
  • بلک راک سرمایه‌گذاری سنگین بلک راک در ماینینگ بیت کوین؛ خوب یا بد؟ ۰۵ مهر ۱۴۰۲

این تخمین خام استراتژی‌های سرمایه‌گذاری پیچیده‌تر را نادیده می‌گیرد. متأسفانه راه ساده‌ای برای تخمین اثر این امر وجود ندارد.

  • اگر قیمت بیت کوین بین ۲۵ هزار دلار و ۲۶ هزار دلار باشد: ۱۴۰۰ اختیار خرید در مقابل ۱۹،۳۰۰ اختیار فروش. نتیجه نهایی به سود ابزارهای فروش یعنی خرس‌ها در حجم ۴۳۰ میلیون دلار خواهد بود.
  • بین ۲۶ هزار دلار و ۲۷ هزار دلار: ۶۲۰۰ اختیار خرید در مقابل ۱۲،۶۰۰ اختیار فروش. نتیجه نهایی به سود ابزارهای فروش در حجم ۱۷۰ میلیون دلار خواهد بود.
  • بین ۲۷ هزار دلار و ۲۷،۵۰۰ دلار: ۹۹۰۰ اختیار خرید در مقابل ۱۰،۱۰۰ اختیار فروش. نتیجه نهایی بین اختیار خرید و فروش متعادل است.
  • بین ۲۷،۵۰۰ دلار و ۲۸ هزار دلار: ۱۲ هزار اختیار خرید در مقابل ۸۹۰۰ اختیار فروش. نتیجه نهایی به سود ابزارهای خرید یعنی گاوها در حجم ۸۵ میلیون دلار خواهد بود.

شایان ذکر است که گاوها به منظور تعادل بازار قبل از انقضای ماهانه قراردادهای آپشن، باید منجر به افزایش ۳/۲ درصدی قیمت و رساندن آن به سطح ۲۶،۲۰۰ دلار شوند. در مقابل، خرس‌ها تنها به یک اصلاح نسبتاً کم ۱ درصدی و رساندن بیت کوین به زیر سطح ۲۶ هزار دلار نیاز دارند تا در تاریخ ۲۹ سپتامبر به برتری ۴۳۰ میلیون دلاری در بازار دست پیدا کنند.

با توجه به اینکه بیت‌ کوین در بازه ۱ سپتامبر تا ۱۱ سپتامبر در زیر سطح حمایت ۲۶ هزار دلار معامله می‌شد، جای تعجب ندارد که با نزدیک شدن به تاریخ انقضا شاهد شکست مجدد این سطح باشیم. علاوه بر این، احساسات سرمایه‌گذاران به شدت در منطقه ریسک‌گریزی قرار دارد و این امر را از سقوط شاخص S&P 500 به پایین‌ترین کف خود از ژوئن سال جاری متوجه می‌شویم.

بنابراین، مگر اینکه اخبار مهم یا رویداد ویژه‌ای وجود داشته باشد که به گاوهای بیت‌ کوین کمک کند، در غیر این صورت، احتمال اینکه قیمت تا تاریخ ۲۹ سپتامبر سطح ۲۶ هزار دلار را از دست بدهد بالاست.

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچگونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟

میانگین امتیازها: ۳.۷ / ۵. مجموع امتیازها: ۱۵

برچسب هابیت کوین

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2620302

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها