تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024
0

لورس :جنگ بایننس برای بقا

  • کد خبر : 2620409
  • ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۷:۱۴
لورس :جنگ بایننس برای بقا
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

بزرگ‌ترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان در حال سقوط است جنگ بایننس برای بقا بزرگنمایی متن خبر دنیای‌اقتصاد – فاطمه زارع‌‌‌‌‌‌پور نبیل : پس از ورشکستگی FTX، به‌نظر می‌رسید ‌دنیای ارزهای دیجیتال متعلق به بزرگ‌ترین صرافی، بایننس است و اکنون در کمتر از یک سال، این شرکت مسیر اضمحلال را درپیش گرفته‌است. امپراتوری بایننس تحت تهدید اقدامات اجرایی توسط نهادهای قانونی آمریکا هر روز محدودتر از پیش می‌شود. در طول سه ماه گذشته، بیش از ده‌‌‌‌‌‌ها مدیر ارشد این شرکت را ترک کرده‌اند و بخش صرافی امسال حداقل ۱۵۰۰ کارمند خود را اخراج کرده است تا بتواند هزینه‌ها را کمتر کند و برای کاهش اندازه کسب‌و‌کار خود آماده شود، درحالی‌که بایننس هنوز یکی از بزرگ‌ترین بازیگران عرصه دارایی‌های رمزنگاری‌‌‌‌‌‌شده‌است، دامنه تسلط آن در حال کوچک‌تر‌شدن است. هرچند با توجه به داده‌های سایت تحلیلی کایکو، در حال‌حاضر نیمی از معاملاتی که در آن ارزهای دیجیتال به‌طور مستقیم خرید و فروش می‌شوند توسط بایننس پردازش می‌شود، با این حال از حدود ۷۰‌درصد در ابتدای سال ‌عقب‌‌‌‌‌‌نشینی قابل‌توجهی داشته‌است. تحولات بایننس در پی توفانی که از سر ..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

بزرگ‌ترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان در حال سقوط است

جنگ بایننس برای بقا بزرگنمایی متن خبر دنیای‌اقتصاد – فاطمه زارع‌‌‌‌‌‌پور نبیل : پس از ورشکستگی FTX، به‌نظر می‌رسید ‌دنیای ارزهای دیجیتال متعلق به بزرگ‌ترین صرافی، بایننس است و اکنون در کمتر از یک سال، این شرکت مسیر اضمحلال را درپیش گرفته‌است. امپراتوری بایننس تحت تهدید اقدامات اجرایی توسط نهادهای قانونی آمریکا هر روز محدودتر از پیش می‌شود. در طول سه ماه گذشته، بیش از ده‌‌‌‌‌‌ها مدیر ارشد این شرکت را ترک کرده‌اند و بخش صرافی امسال حداقل ۱۵۰۰ کارمند خود را اخراج کرده است تا بتواند هزینه‌ها را کمتر کند و برای کاهش اندازه کسب‌و‌کار خود آماده شود، درحالی‌که بایننس هنوز یکی از بزرگ‌ترین بازیگران عرصه دارایی‌های رمزنگاری‌‌‌‌‌‌شده‌است، دامنه تسلط آن در حال کوچک‌تر‌شدن است. هرچند با توجه به داده‌های سایت تحلیلی کایکو، در حال‌حاضر نیمی از معاملاتی که در آن ارزهای دیجیتال به‌طور مستقیم خرید و فروش می‌شوند توسط بایننس پردازش می‌شود، با این حال از حدود ۷۰‌درصد در ابتدای سال ‌عقب‌‌‌‌‌‌نشینی قابل‌توجهی داشته‌است.

تحولات بایننس در پی توفانی که از سر می‌گذراند، پیامدهای زیادی برای صنعت کریپتو خواهد داشت؛ زیرا تا به امروز حجم بزرگی از مبادلات در این پلتفرم صورت می‌گیرد. بازیگران و ناظران صنعت می‌گویند در صورت سقوط بایننس، سایر صرافی‌‌‌‌‌‌ها این خلأ را پرخواهند کرد، بااین‌حال در کوتاه‌مدت، تاثیر بزرگی بر جریان‌‌‌‌‌‌های مالی بازار می‌تواند داشته‌باشد و قیمت توکن‌‌‌‌‌‌ها ممکن است به‌شدت کاهش یابد.

غول دیجیتالی چینی

یی‌هه، بنیان‌گذار و مدیر ارشد بازاریابی بایننس، ماه گذشته در پیامی به‌کارکنان بایننس وعده داد که بر مشکلات غلبه خواهند کرد. بایننس، یکی از سرمایه‌گذاران بزرگ در پروژه‌های رمزنگاری شخص ثالث در گستره صنعت است. سرمایه‌گذاری‌هایی بایننس تنها محدود به دنیای رمزنگاری‌‌‌‌‌‌ها نیست؛ چنانچه در X که قبلا توییتر نامیده می‌شد نیز سرمایه‌گذاری کرده‌است. چانگ‌پنگ ژائو، بنیان‌گذار بایننس، همان‌طور که ۶/ ۸‌میلیون دنبال‌‌‌‌‌‌کننده توییتری او را می‌‌‌‌‌‌شناسند، بزرگ‌ترین چهره ارزهای دیجیتال است. به گفته متخصصانی که در جریان گستردگی پرونده بایننس در آژانس‌‌‌‌‌‌های آمریکایی هستند، وزارت دادگستری آمریکا در حال تکمیل تحقیقات چندین ساله‌ای است که می‌تواند منجر به اتهامات جنایی جدی برای بایننس و شخص ژائو شود که همچنین با جریمه‌‌‌‌‌‌های‌میلیارد دلاری ممکن است همراه شود.

بایننس همچنین با شکایت کمیسیون بورس و اوراق‌بهادار روبه‌رو است که ادعا می‌کند بایننس و ژائو به‌طور غیرقانونی در آمریکا فعالیت داشته‌ و از سرمایه مشتریان سوء‌‌‌‌‌‌استفاده کرده‌است. این شرکت اگرچه مسوولیت اشتباهاتی در گذشته را پذیرفته است، اما زیر سوال بردن امنیت سرمایه مشتریان آمریکایی را قبول نمی‌کند و ادعا دارد به‌خوبی متعهد و متضمن رعایت حقوق کاربران است. بایننس در سال‌۲۰۱۷ در چین راه‌اندازی شد، اگرچه این شرکت تاکنون ادعا می‌کند که در کشور به‌‌‌‌‌‌خصوصی مستقر نیست و کارکنان آن در سراسر جهان پراکنده هستند. وب‌سایت جهانی آن تقریبا برای تمامی کشورهای جهان برای معامله‌گران قابل‌دسترس است، با این حال روزبه‌روز تعداد کشورهای موجود در لیست در حال کاهش است، زیراکه فعالیت بایننس در بسیاری از کشورها ممنوع شده‌است. در اروپا، کشورهای بیشتری در راه بستن درهای خود را به روی این صرافی هستند. با وجود آنکه بایننس سال‌گذشته یک دفتر مرکزی منطقه‌ای در پاریس افتتاح کرد و امیدوار بود تجارت خود را در اروپا گسترش دهد، هیچ‌چیز مطابق برنامه‌‌‌‌‌‌ها و بر وفق‌مراد پیش ‌نرفته است.

هلند و بلژیک بایننس را به‌طور کلی از فعالیت در کشورهای خود منع کرده‌اند و آلمان، بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا، هنوز به آن مجوز فعالیت نداده است. دادستان‌‌‌‌‌‌های فرانسوی نیز اخیرا دفتر صرافی بایننس را به‌عنوان بخشی از تحقیقات مرتبط با پولشویی بازرسی کرده‌‌‌‌‌‌اند. به گفته شرکت تحقیقاتی کایکو، سهم بایننس از معاملات ارزهای دیجیتال بر پایه یورو از بیش از ۳۰‌درصد در ژانویه به حدود ۱۵‌درصد کاهش یافته‌است. از سوی دیگر در آمریکا، فعالیت بایننس در صرافی مختص این کشور، Binance. US، به‌طور کلی مختل شده‌است و در مسیر انحلال قرار دارد. به‌تازگی مدیر اجرایی، رئیس بخش‌های حقوقی و ریسک این صرافی آن را ترک گفته‌‌‌‌‌‌اند.

برایان شرودر، مدیرعامل سابق Binance. US، چند روز قبل از خروجش در اوایل ماه جاری، طی جلسه‌‌‌‌‌‌ای‌مجازی با کارکنان گفت که درآمد این صرافی تا به امروز ۷۰‌درصد کاهش یافته‌است. شرودر در آن جلسه به‌کارمندان گفت؛ ژائو برای اینکه پلتفرم آمریکا بتواند ابتکار رشد خود را حفظ کند، باید «مشکلات قانونی خود را حل و فصل کند، دارایی‌های بخش آمریکای خود را به تراست‌‌‌‌‌‌ منتقل کند یا سهام خود را بفروشد.» او درنظر داشت که این اقدامات به شرکت اجازه می‌دهد تا با قطع ارتباط مستقیم با ژائو، ‌‌‌‌‌‌ موانع بانکی را رفع کند و مجوز بگیرد. هرچند که با وجود توصیه‌های شرودر، کماکان ژائو مالکیت اکثریت Binance. US و صرافی جهانی را حفظ کرده‌است.

بایننس و وزارت دادگستری آمریکا ماه‌هاست که درگیر مذاکرات هستند. به گفته متخصصان حقوقی و کارشناسانی از بایننس، مدت‌هاست که زمزمه‌‌‌‌‌‌هایی در مورد الزام کناره‌‌‌‌‌‌گیری ژائو از سمت مدیریت یا واگذاری مالکیت، شنیده می‌شود. وال‌استریت‌ژورنال پیشتر در گزارشی اشاره کرده‌بود که اصرار ژائو برای باقی‌ماندن در راس قدرت، برخی از مدیران را ناامید کرده است که معتقد بودند ترک او شانس بقای شرکت را افزایش می‌دهد. تحولات شرکت و وضعیت کنونی به روحیه کارکنان نیز آسیب رسانده است.

دورزدن تحریم روسی

در اواخر اوت، وال‌استریت ‌ژورنال مقاله‌‌‌‌‌‌ای در مورد‌استفاده مشتریان بایننس از بانک‌های تحریم شده روسیه منتشر کرد که تبدیل به بند ‌دیگری در پرونده تخلفات بایننس شد. در آن گزارش همچنین ذکرشده بود که وزارت دادگستری آمریکا همچنین در رابطه با نقض احتمالی تحریم‌های آمریکا علیه روسیه در حال رصد بایننس بوده‌است. تا چندی پیش ‌روس‌‌‌‌‌‌ها می‌توانستند روبل را با ارزهای دیجیتال، به‌ویژه استیبل‌کوین‌‌‌‌‌‌هایی بر پایه دلار، مانند تتر مبادله کنند، سپس این امکان وجود داشت که استیبل‌کوین‌‌‌‌‌‌ها را در کار‌‌گزاری‌‌‌‌‌‌های خارج از کشور با ارزهای سایر کشورها مبادله کرد یا به‌عنوان نوعی پرداخت به کیف‌پول‌های رمزنگاری دیگر منتقل کرد. به گفته بانک روسیه، مسیر اصلی روس‌‌‌‌‌‌ها برای تبدیل روبل به ارز دیجیتال از طریق خدمات نظیر به نظیر (peer-to-peer) بوده‌است.

به گفته بانک‌مرکزی روسیه، در بازه اکتبر تا مارس، روس‌‌‌‌‌‌ها معاملات نظیر به نظیری، به ارزش حدود ۴۲۸‌میلیون دلار در هر ماه را داشته‌‌‌‌‌‌اند. در تکنولوژی مالی، اصطلاح نظیر به نظیر معمولا به تبادل ارزهای دیجیتال و خرید ارز دیجیتال از ‌‌‌‌‌‌طریق شبکه توزیع‌‌‌‌‌‌شده‌اشاره می‌کند. پلتفرم P۲P یا نظیر به نظیر به خریداران و فروشندگان اجازه می‌دهد تا معاملات خرید ارز دیجیتال یا فروش آن را بدون نیاز به واسطه‌‌‌‌‌‌ها انجام دهند. وزارت خزانه‌‌‌‌‌‌داری آمریکا تراکنش‌های رمزنگاری نظیر به نظیر را به‌عنوان ابزاری بالقوه برای دورزدن تحریم‌های آمریکایی می‌‌‌‌‌‌شناسد، اگرچه چنین معاملاتی از طریق صرافی‌ها انجام نمی‌شوند اما اغلب توسط پلتفرمی مانند بایننس تسهیل می‌شوند که در ازای پردازش تراکنش‌ها، کارمزد دریافت می‌کند.

وال‌‌‌‌‌‌استریت ژورنال در بررسی خود از خدمات نظیر به نظیر بایننس نشان‌داد که این وب‌سایت حداقل پنج وام‌‌‌‌‌‌دهنده روسی تحریم‌‌‌‌‌‌شده از جمله Rosbank و Tinkoff Bank را به‌عنوان گزینه‌‌‌‌‌‌هایی برای پردازش پرداخت‌ها به مشتریان روسی ارائه می‌کرده است. پس از انتشار مقاله نقش بایننس در نقض تحریم‌ها، وزارت دادگستری بایننس را در مورد همکاری با بانک‌های روسی فراخواند و نوآ پرلمن، مدیر ارشد انطباق بایننس، با مقامات وزارتخانه ملاقات کرد تا در مورد نگرانی‌های آنها صحبت کند. در گزارش وال‌استریت‌ژورنال آمده است؛ فشار از سوی وزارت دادگستری منجر به تعطیلی فعالیت‌های بایننس در روسیه شد که تا آن زمان یکی از مهم‌ترین بازارهای این صرافی به‌شمار می‌رفت. طی دو هفته بعد، بایننس مشتریان را از استفاده از بانک‌های تحریم‌شده منع کرد و مدیرانی که مسوول هدایت فعالیت‌ها در روسیه بودند را از کار برکنار کرد. این صرافی اعلام کرده است که در حال بررسی خروج کامل از روسیه است.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2620409

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها