تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
0

لورس :حداقل سرمایه لازم برای آربیتراژ ارز دیجیتال چقدر است؟

  • کد خبر : 2620392
  • ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۷:۱۴
لورس :حداقل سرمایه لازم برای آربیتراژ ارز دیجیتال چقدر است؟
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

پس از شنیدن نام آربیتراژ چه سوالی به ذهن‌تان خطور می‌کند؟ قطعا یکی از آنها این است که چقدر سرمایه برای آربیتراژ لازم داریم؟ پاسخ این سوال به فاکتورهای مختلفی ازجمله حداقل خرید و فروش صرافی، کارمزد انتقال در شبکه و دیگر موارد بستگی دارد و در مقاله امروز قصد داریم تا تاثیر هرکدام از این فاکتورها را بررسی کنیم. ۳ دقیقه با ما در بلاگ توکن باز همراه باشید تا به سوال «حداقل سرمایه لازم برای آربیتراژ ارز دیجیتال چقدر است» پاسخ دهیم.
فهرست مطالبریسک‌پذیریاختلاف قیمتحداقل خرید و فروش در صرافیاوردربوککارمزد انتقال در شبکهنوسانات ارزمعرفی سرویس آربیتراژ توکن بازسخن پایانیسوالات متداول ریسک‌پذیری آربیتراژ به‌خودیِ‌خود یکی از کم‌‎ریسک‌ترین استراتژی‌های ترید و معامله در بازار ارزهای دیجیتال است. با این حال این استراتژی هم ریسک خود را داشته که یکی از خطرات آن احتمال تمام شدن فرصت اختلاف قیمت است. هرچه ریسک‌پذیری بیشتری داشته باشید پس می‌توانید معاملات را با مبلغ بالاتری انجام دهید و سود بیشتری هم از آربیتراژ کسب کنید.
با ریسک‌پذیری بیشتر می‌توانید معاملات را با مبلغ بالاتری انجام دهید اختلاف قیمت آ..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

پس از شنیدن نام آربیتراژ چه سوالی به ذهن‌تان خطور می‌کند؟ قطعا یکی از آنها این است که چقدر سرمایه برای آربیتراژ لازم داریم؟ پاسخ این سوال به فاکتورهای مختلفی ازجمله حداقل خرید و فروش صرافی، کارمزد انتقال در شبکه و دیگر موارد بستگی دارد و در مقاله امروز قصد داریم تا تاثیر هرکدام از این فاکتورها را بررسی کنیم. ۳ دقیقه با ما در بلاگ توکن باز همراه باشید تا به سوال «حداقل سرمایه لازم برای آربیتراژ ارز دیجیتال چقدر است» پاسخ دهیم.

فهرست مطالب

  • ریسک‌پذیری
  • اختلاف قیمت
  • حداقل خرید و فروش در صرافی
  • اوردربوک
  • کارمزد انتقال در شبکه
  • نوسانات ارز
  • معرفی سرویس آربیتراژ توکن باز
  • سخن پایانی
  • سوالات متداول

ریسک‌پذیری

آربیتراژ به‌خودیِ‌خود یکی از کم‌‎ریسک‌ترین استراتژی‌های ترید و معامله در بازار ارزهای دیجیتال است. با این حال این استراتژی هم ریسک خود را داشته که یکی از خطرات آن احتمال تمام شدن فرصت اختلاف قیمت است. هرچه ریسک‌پذیری بیشتری داشته باشید پس می‌توانید معاملات را با مبلغ بالاتری انجام دهید و سود بیشتری هم از آربیتراژ کسب کنید.

با ریسک‌پذیری بیشتر می‌توانید معاملات را با مبلغ بالاتری انجام دهید

اختلاف قیمت

آربیتراژ در استفاده از اختلاف قیمت‌ها خلاصه می‌شود. باید از اختلاف قیمت ارز استفاده کنید و آن را در صرافی A بخرید و در صرافی B با قیمت بالاتر بفروشید تا از این اختلاف قیمت سود کنید. اختلاف قیمت و سود رابطه مستقیم دارند و هرچه اختلاف قیمت کمتر باشد، سود شما هم کمتر می‌شود. به همین دلیل با کمتر شدن اختلاف باید به سراغ رقم‌های بالاتر بروید تا سود قابل‌توجهی کسب کنید. در مقابل در اختلاف قیمت‌های چشمگیر با سرمایه کم هم می‌توان به سود رسید. نه‌تنها بازار ارزهای دیجیتال بلکه می‌توانید آربیتراژ را در هر بازاری انجام و فارکس یکی از آنهاست. اما آیا فارکس برای معامله کردن مناسب است؟ پاسخ این سوال را در مقاله فارکس یا ارز دیجیتال مطالعه کنید.

حداقل خرید و فروش در صرافی

حداقل خرید و فروش یکی دیگر از فاکتورهای مهم در پاسخ به سوال «حداقل سرمایه لازم برای آربیتراژ ارز دیجیتال چقدر است» که باید آن را درنظر بگیرید. هرچه صرافی حداقل خرید و فروش بیشتری داشته باشد پس باید مبلغ بیشتری معامله کنید و هرچه حداقل خرید و فروش کمتر باشد، نیاز به مبالغ بزرگ هم کمتر می‌شود. علاوه‌بر حداقل خرید صرافی A، حداقل فروش صرافی B را هم درنظر بگیرید تا امکان فروش از دست نرود. حداقل خرید و فروش در برخی از صرافی‌های بزرگ ایرانی به شرح زیر است.

صرافی حداقل خرید حداقل فروش
تترلند ۵ تتر ۵ فروش
اوام‌پی‌فینکس ۱۰۰ هزار تومان ۱۰۰ هزار تومان
فرهاد اکسچنج ۱۰۰ هزار تومان ۱۰۰ هزار تومان
رابین کش ۱۰۰ هزار تومان ۱۰۰ هزار تومان
رمزینکس ۱۰۰ هزار تومان ۱۰۰ هزار تومان
تبدیل ۱۰۰ هزار تومان ۱۰۰ هزار تومان
بیت پین ۹ هزار تومان ۹۰ هزار تومان
ایرانیکارت ۴۰۰ هزار تومان ۴۰۰ هزار تومان
نوبیتکس ۳۰۰ هزار تومان ۳۰۰ هزار تومان
آبان تتر متغیر ۰ الی ۱۱ تتر حداقل ۱۱ تتر

اوردربوک

برای خرید و فروش در بازار یا معاملات حرفه‌ای صرافی‌ها باید به اوردربوک یا سفارشات بازار کاربران توجه کنید. گاهی اوقات یک پوزیشن فروش انقدر قیمت مناسبی ارائه می‌کند که سود آربیتراژ خیلی بیشتر از حالت عادی می‌شود اما تنها چند واحد تتر در این پوزیشن فروخته می‌شوند. از آن سو گاهی پوزیشن خرید آنقدر قیمت مناسبی ارائه می‌کند که از قیمت صرافی هم بالاتر است اما نیازی به همه ارزها ندارد. برای اینکار حتما در نظر بگیرید که این اختلاف قیمت برای چه مقدار ارز است. به‌عنوان مثال شاید اختلافی ۲ درصدی وجود داشته باشد که به همین نسبت، سایز آربیتراژ معادل کوچک‌ترین سایز سفارش در دو صرافی می‌شود.

اوردربوک
نمونه‌ای از اوردربوک و سفارشات خرید و فروش کاربران

کارمزد انتقال در شبکه

شبکه اتریوم را به کل فراموش کنید. کارمزد انتقال در این شبکه آنقدر زیاد است که از سود آربیتراژ بیشتر می‌شود. در مقابل دیگر شبکه‌ها ازجمله بایننس اسمارت چین، پالیگان، ترون و … کارمزد نسبتا مناسبی دارند و می‌توان از آنها برای آربیتراژ استفاده کرد. توجه کنید هرچه کارمزد شبکه بیشتر باشد پس باید مبلغ بیشتری معامله کنید تا سود بیشتر از کارمزد شود. برای اینکار در موقع برداشت ارز از صرافی اول و انتقال به صرافی دوم کارمزد شبکه را حساب کنید. به‌عنوان مثال ۲ درصد سود آربیتراژ در ۱۰۰ دلار معادل ۲ دلار می‌شود و اگر کارمزد انتقال شبکه هم ۱ دلار باشد پس سود نهایی شما ۱ دلار خواهد بود.

شکار فرصت‌های آربیتراژ در صرافی‌های ایرانی

نوسانات ارز

در بازارهای نوسانی قیمت‌ها دائما تغییر می‌کنند و احتمال کاهش قیمت‌ها وجود دارد. به همین دلیل هرچه بازار و ارز نوسان بیشتری داشته باشند پس باید سرمایه بیشتری برای آربیتراژ وارد معامله کنید تا سود شما تضمین شود. معمولا ارزهای کوچک‌تر نوسانات بیشتری دارند و علاوه‌بر نوسان، نقدینگی آنها کمتر است و معاملات با قیمتی کمتر از قیمت واقعی و با مدت زمان انتظار طولانی صورت می‌گیرند. یکی از ارزهایی که نوسانات نسبتا کمی دارد، دلار یا تتر است و می‌توانید از هرکدام از آنها برای آربیتراژ استفاده کنید اما کدامیک برای آربیتراژ بهتر است؟ برای پاسخ این سوال مقاله دلار یا تتر را مطالعه کنید.

نوسان
در بازارهای نوسانی فرصت‌های معاملاتی آربیتراژ و اختلاف قیمت‌ها با سرعت بالاتری از بین می‌روند

معرفی سرویس آربیتراژ توکن باز

هیچکدام از سایت‌های خارجی همچون کوین مارکت کپ اختلاف قیمت ارزها در صرافی‌های ایرانی را بررسی نمی‌کنند اما آنها را فراموش کنید، توکن باز منبع شماست. با استفاده از توکن باز می‌توانید سود آربیتراژ هر ارزی که در صرافی‌های ایرانی لیست شده است را بررسی کنید. علاوه‌بر این ما در کانال تلگرام توکن باز فرصت‌های آربیتراژ برجسته را به‌صورت رایگان اعلام می‌کنیم و برای مطلع شدن از آنها تنها کافیست تا کانال ما را دنبال کنید.

کانال تلگرام توکن باز برای شناسایی فرصت‌های آربیتراژ

سخن پایانی

سرمایه موردنیاز برای آربیتراژ ارز دیجیتال به اختلاف قیمت‌ها، ریسک‌پذیری و دیگر عوامل بستگی دارد اما یک نکته همیشه ثابت است، هرچه سرمایه بیشتری داشته باشید، سود آربیتراژ هم بیشتر می‌شود. به همین دلیل نمی‌توان رقم مشخصی برای شروع آربیتراژ تعیین کرد. اگر هنوز تجربه‌ی آربیتراژ ندارید، توصیه ما به شما استفاده از مبالغ کم و مدیریت ریسک است. شما همراهان توکن باز آربیتراژ را با چه مبلغی شروع کردید؟ تجربه‌های ارزشمند خود از آربیتراژ را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید. از اینکه تا پایان مقاله‌ی «حداقل سرمایه لازم برای آربیتراژ ارز دیجیتال چقدر است» همراه ما بودید سپاسگزاریم.

منبع: توکن باز

سوالات متداول

چرا باید کارمزد شبکه را برای حداقل سرمایه موردنیاز آربیتراژ درنظر بگیریم؟

کارمزد شبکه از سود نهایی آربیتراژ کم می‌شود و اگر سرمایه کمی داشته باشید، سود نهایی پس از کسر کارمزد ناچیز خواهد شد. برای اینکار علاوه‌بر افزایش سرمایه از شبکه‌هایی مثل بایننس اسمارت چین، ترون و پالیگان استفاده کنید.

چه عواملی بر حداقل سرمایه لازم برای آربیتراژ تاثیرگذار هستند؟

عوامل مختلفی ازجمله ریسک‌پذیری، اختلاف قیمت، حداقل خرید و فروش صرافی، اوردربوک، کارمزد انتقال شبکه و نوسانات ارز بر حداقل سرمایه لازم برای آربیتراژ تاثیرگذار هستند و باید آنها را درنظر بگیرید.

نوشته حداقل سرمایه لازم برای آربیتراژ ارز دیجیتال چقدر است؟ اولین بار در توکن باز. پدیدار شد.

توکن باز

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2620392

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها