تاریخ : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 1 May , 2024
0

لورس :خرید و فروش در کدام مناطق تهران درگیر رکود نمی‌شوند؟

  • کد خبر : 2633241
  • ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۹:۳۷
لورس :خرید و فروش در کدام مناطق تهران درگیر رکود نمی‌شوند؟
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :نقد شوندگی همواره یکی از آیتم های مهم برای سرمایه گذاری است. املاک نیز از این قضیه مستثنی نیستند. برای سرمایه گذاری باید در محلاتی ملک خرید که قابلیت نقد شوندگی بالایی در زمان رکود دارند.از جمله محلات روی  بورس خرید و فروش و اجاره در تهران میتوان به محلات […]

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

نقد شوندگی همواره یکی از آیتم های مهم برای سرمایه گذاری است. املاک نیز از این قضیه مستثنی نیستند. برای سرمایه گذاری باید در محلاتی ملک خرید که قابلیت نقد شوندگی بالایی در زمان رکود دارند.از جمله محلات روی  بورس خرید و فروش و اجاره در تهران میتوان به محلات منطقه ۵ تهران اشاره کرد. املاک و آپارتمان های شهرزیبا، سازمان آب، بلوار فردوس، جنت آباد، سازمان برنامه و بلوار تعاون و … با قیمت مناسب و متقاضیان بسیار، هیچ گاه دچار رکود نمی‌شوند.

منطقه ۵ تهران دارای محلات زیادی است که همگی از املاک بورسی برخوردارند. املاک بورسی املاکی هستند که توسط خریداران بزرگ خریداری یا سرمایه گذاری و ساخته می‌شوند. توصیه خرید و اجاره آپارتمان در سازمان آبِ شهر زیبا، سازمان برنامه، خرید و اجاره املاک بلوار فردوس غربی، بلوار فرساد، منوچهری، جنت آباد و … اشاره کرد.

یکی از مناطق معروف در شمال غربی تهران و قسمتی از منطقه ۵ است. در گذشته منطقه ۵ تهران را بیشتر به نام شهر زیبا، زیبا شهر یا آریا شهر می‌نامیدند؛ اما امروزه با رشد ساخت و ساز محلات مختلفی در منطقه ۵ احداث شده است که شهرزیبا یکی از این محلات منطقه است.

این منطقه یکی از مناطق مسکونی پرجمعیت و با زیرساخت‌های شهری و فرهنگی توسعه یافته است. البته تاریخچه محله‌ها و مناطق مختلف تا حدی متفاوت است.

قبل از انقلاب اسلامی  شهرزیبا به عنوان یک منطقه مسکونی معتبر و پرطرفدار در غرب تهران شناخته می‌شود و در دهه ۱۳۵۰ به شهر تهران متصل شد. قبل از آن بیشتر اراضی این منطقه گندم زار و باغ‌های توت بود.

در دوران پس از انقلاب اسلامی و با گسترش شهری در دهه ۱۳۶۰، شهرزیبا نیز به‌طور چشمگیری گسترش یافت و به یک منطقه مسکونی بزرگ با تمرکز بر زیرساخت‌های شهری و اجتماعی تبدیل شد. در اوایل دهه شصت بیشتر ساختمان‌های این منطقه به صورت ویلایی و نهایتا در ۳ طبقه احداث می‌شدند؛ اما با ازدیاد جمعیت شهر تهران و مهاجرت از شهرهای دیگر و همچنین برخی مناطق دیگر تهران به منطقه ۵ و شهرزیبا تعداد طبقات ساختمان ها بیشتر و بیشتر شد تا به ساخت آپارتمان های ۵ طبقه و بالاتر و برج‌های مسکونی اداری رسید.

شهرزیبا در حال حاضر یکی از مناطق مهم شمال غربی تهران است که همچنان در حال توسعه و پیشرفت می‌باشد.

با ورود به دوران مدرنیته و با توجه به افزایش جمعیت، معماری شهرزیبا نیز به شکل مدرنی پیشرفت کرد و محلات زیادی در اطراف شهرزیبا ساخته شد.

زیرساخت‌های حمل و نقل: دسترسی به خیابان‌ها، محلات مختلف تهران، و وجود ایستگاه‌های حمل و نقل عمومی از دیگر ویژگی‌های مثبت شهرزیبا است. عبور چندین خط مترو از منطقه ۵ تهران و دسترسی به بزرگراه‌ها زندگی و سکونت را برای اهالی این منطقه راحت کرده است.

بزرگراه های مهم منطقه ۵ تهران

اتوبان شهید حکیم که از منطقه ۲۲ شروع و سپس با عبور از منطقه ۵ وارد منطقه ۲ شهرداری تهران شده و تا تهرانپارس و شرق تهران ادامه دارد.

انوبان شهید همت که از کرج آغاز و تا شرقی ترین نقطه تهران ادامه دارد.
اتوبان شهید باکری از شمال تا جنوب منطقه ۵ را با اتوبان نیایش، شهید همت، شهید حکیم و اتوبان تهران کرج پیوند می‌دهد.

اتوبان شهید ستاری که از شهرک اکباتان و خروجی جاده مخصوص کرج تا دانشگاه علوم و تحقیقات ادامه دارد و محلات مختلف این منطقه را به هم پیوند می‌دهد.

نقشه

خطوط مترو
خط ۵ مترو که از ایستگاه شهید سردار سلیمانی در کرج شروع و به ایستگاه صادقیه ختم میشود. ایستگاه های چیتگر، ورزشگاه آزادی، ارم سبز در دسترس محلات مختلف منطقه ۵ قرار دارد.

خط ۶ مترو تهران که از کوهسار (کن و سولقان) شروع شده و بعد از عبور ایستگاه های شهدای کن، شهران، شهرزیبا، آیت الله کاشانی، شهید ستاری و شهید اشرفی اصفهانی طی مسیر کرده و در انتها به حرم مطهر شاه عبدالظیم میرسد.

خط ۴ مترو که از چهارباغ شروع شده و بعد از عبور از ایستگاه های آیت الله کاشانی، علامه جعفری، ارم سبز شهرک اکباتان،بیمه از یک سو به دو پایانه فرودگاه مهرآباد و با طی مسیر از ایستگاه آزادی و …. در نهایت به شرق تهران و ایستگاه کلاهدوز می‌رسد.

خدمات مختلف

با توسعه این منطقه، مراکز خرید، رستوران‌ها، و فروشگاه‌های مختلفی نیز در این منطقه ساخته شده اند. از این مجتمع های خرید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مجتمع خرید هایپراستار در اتوبان باکری لاین شمال به جنوب بعد از اتوبان حکیم و بلوار فردوس

در این مجتمع برندهای مختلف و بزرگترین فروشگاه مواد غذایی، مصرفی و … هایپر قرار دارد. این مرکز خرید دارای پارکینگ رایگان است و همیشه ظرفیت خالی برای مراجعه کنندگان وجود دارد.

مجتمع کوروش واقع در اتوبان شهید ستاری دارای انواع فروشگاه اعم از خرید انواع البسه، لوازم آرایش و… و همچنین فودکورت و مجتمع سینمایی و تفریحی قرار دارد.

مجتمع فروشگاهی مگا مال در شهرک اکباتان که مانند مجتمع کوروش از فروشگاه خرید مواد غذایی، آرایشی، البسه و سینما و فود کورت قرار دارد. دسترسی راحت به این مجموعه از اتوبان شهید ستاری شمال به جنوب با پارکینگ ظرفیت بالا بسیار مناسب است.

مجتمع تجاری سمرقند در محله جنت آباد تهران دارای فروشگاه های متنوع از اصناف مختلف است.

مراکز آموزشی مختلف:

وجود مدارس، دانشگاه‌ها، آموزشگاه های مختلف به ساکنان این منطقه خدمات متنوعی ارائه می‌دهد. دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات ایران، دانشگاه تهران غرب، دانشگاه تهران مرکز، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه صنعتی شریف با دسترسی کوتاه از تمام محلات این قرار دارند.

مدارس هم در تمام پایه های ابتدایی، متوسطه اول، متوسطه دوم در تمام این منطقه با نسبت فراوانی بالا پراکنده شده اند. مجتمع آموزشی علوی، سلام و مدارس نمونه دولتی عفاف و آموزشگاه های زبان، موسیقی، کنکور در این منطقه به راحتی در دسترس شما قرار دارند.

وضعیت مسکن در محلات منطقه ۵

قیمت آپارتمان، املاک کلنگی، ویلایی و …. در محلات مختلف، کمی با هم متفاوت است. دسترسی آسان این منطقه به شریان‌های اصلی تهران، آب و هوای بهتر نسبت به مناطق شرقی و مرکزی و جنوبی تهران، وجود مراکز آموزشی، درمانی، فروشگاه های مختلف باعث شده که املاک منطقه همیشه دارای مشتری باشند و در دوران رکود معاملات راحتی را داشته باشید.

پارک‌ها و فضاهای سبز این منطقه دارای پارک‌ها و فضاهای سبز زیادی است که به ساکنان فرصت‌های تفریحی و ورزشی ارائه می‌دهد.

معرفی محلات منطقه ۵

  • بلوار فردوس شرق که خود دارای محلات مختلفی است. در بلوار فردوس شرق، مجتمع های تجاری، رستوران و فست فود و … قرار دارند.
  • بلوار فردوس غرب دارای محلات مختلفی مانند شقایق، سازمان برنامه، بهار جنوبی و شمالی است. بلوار فردوس غرب به بلوار ناصر حجازی تغییر پیدا کرده است. مجموعه ورزشی باشگاه استقلال با نام مرحوم ناصر حجازی در بلوار فردوس غرب قرار دارند.
  • محلات سازمان آب، بلوار فرساد، خیابان شربیانی از محلات اعیان نشین منطقه ۵ و در جوار شهرزیبا هستند.
  • محله کوی کیهان نیز یکی از محلات پرطرفدار در منطقه ۵ است.
  • جنت آباد جنوبی، مرکزی و جنت آباد شمالی
    جنت آباد در سال های اخیر رشد چشمگیری داشته و از بلوار آیت الله کاشانی تا شمالی  ترین نقطه تهران گسترش یافته است.
  • شهرک اکباتان
    در زمان پیش از انقلاب این شهرک ساخته شده است. بعد از انقلاب تعدادی ساختمان هم در این شهرک به سبک قبلی ساخته شده است. شهرک اکباتان دارای فضای سبز، مجتمع خرید، بازارچه میوه تره و بار و به نوعی دارای تمام امکانات شهری است که تمام نیاز خود را در این محله تامین کرده و نیازی به خروج از اکباتان نداشته باشید.

ایستگاه مترو اکباتان، بزرگراه شهید ستاری، جاده مخصوص و اتوبان تهران کرج، به راحتی ارتباط شما را با تمام مناطق تهران برقرار می‌کند.

  • شهرک آپادانا
    یکی از شهرک‌های خلوت و آرام در نزدیکی شهرک اکباتان است. این شهرک در نزدیکی ایستگاه مترو صادقیه، پارک سوار آزادی، ایستگاه آزادی، اتوبان تهران کرج، بزرگراه شیخ فضل الله نوری، بلوار آیت الله سعیدی دسترسی راحتی برای مسافرت در تهران فراهم آورده است.
  • محله پونک شمالی و پونک جنوبی

محله پونک هم یکی از محلات تقریبا قدیمی این منطقه است. دسترسی آسان این منطقه به بزرگراه ها، مراکز آموزشی، دانشگاه علوم تحقیقات و تهران غرب و همچنین مجتمع های تجاری، مراکز خرید و … پونک را به محله ای برای سکونت و آسایش فراوان تبدیل کرده است.

  • کوی ارم

در شمال پارک تفریحی ارم و جنوب بلوار فردوس غربی و سمت غرب اتوبان شهید باکری قرار دارد. این محله در ۱۰ سال اخیر بیشترین ساخت و ساز را داشته است. فروشگاه هایپر استار یکی از شاخص های رشد این محله است.

  • محله شاهین
  • کوی بیمه
  • محله اندیشه
  • حصارک
  • مراد آباد

نقشه

مشاوران املاک منطقه ۵ تهران

مشاوران املاک فراوانی در تمام محلات منطقه ۵ وجود دارند. متاسفانه برخی از این مشاوران املاک دارای مجوزهای لازم را نداشته و متاسفانه گرفتن کمیسیون های خارج از عرف و در برخی کلاهبرداری و …. دیده شده است. برای خرید، اجاره یا فروش حتما به مشاوران املاک دارای مجوز و با سابقه طولانی در این منطقه مراجعه نمایید و حتما با رویت و استعلام مجوزهای مربوطه قراردادهای خود را منعقد کنید. املاک تاج یکی از مشاوران املاک قدیمی و خوشنام در منطقه ۵ و بلوار فرساد شرقی است. مدیریت این مجموعه یکی از سازندگان بزرگ و قدیمی در این منطقه است که دارای املاک بسیار زیادی در منطقه ۵ است. همچنین به علت سابقه طولانی و اعتماد سایر سازندگان و صاحبان املاک دارای فایل بسیار کاملی از املاک فروشی، اجاره، آپارتمان، مغازه، کلنگی و …. است. برای ارتباط با این مشاور املاک می‌توانید با شماره ۴۴۱۷۱۴۷۱ تماس بگیرید.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2633241

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها