تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024
0

لورس :خطر سقوط سریع قیمت بیت کوین به ۲۳۰۰۰ دلار؛ نواحی کلیدی در کجا قرار دارند؟

  • کد خبر : 2606157
  • ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴
لورس :خطر سقوط سریع قیمت بیت کوین به ۲۳۰۰۰ دلار؛ نواحی کلیدی در کجا قرار دارند؟
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

خطر سقوط سریع قیمت بیت کوین به ۲۳۰۰۰ دلار؛ نواحی کلیدی در کجا قرار دارند؟ عملکرد ارز دیجیتال BTC ناامیدکننده به نظر می‌رسد، چرا که قیمت بیت کوین دوباره سر جای اول خود بازگشته تا یک آگوست تلخ را برای گاوها رقم بزند.
به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، داده‌ها نشان می‌دهند که پس از کاهش قیمت بیت کوین تا پایان ماه آگوست و کلوز ماهانه آن، قیمت BTC برای تست مجدد حمایت بلندمدت خود آماده می‌شود.
تقویم مهم‌ترین رویدادهای اقتصادی در هفته دوم شهریور ۱۴۰۲ نمودار یک ساعته BTC/USD قیمت بیت‌ کوین: مسیر فعلی به ۲۳ هزار دلار ختم می‌شود در پی کاهش قیمتی که هفته گذشته دیده شد، BTC/USD در تاریخ ۱۰ شهریور دوباره به زیر سطح ۲۶ هزار دلار سقوط کرد.
فعالین بازار ارزهای دیجیتال دلایلی را برای صعودی بودن قیمت بیت‌ کوین تا رسیدن به کلوز ماهانه مطرح کرده بودند، چرا که بیت‌ کوین خط روند کلیدی و بلندمدت خود و سطح ۲۷ هزار دلار را حفظ کرده بود.
اعلامیه کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) مبنی بر تأخیر در تصمیم‌گیری برای مجموعه‌ای از درخواست‌های راه‌اندازی صندوق قابل..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

خطر سقوط سریع قیمت بیت کوین به ۲۳۰۰۰ دلار؛ نواحی کلیدی در کجا قرار دارند؟

عملکرد ارز دیجیتال BTC ناامیدکننده به نظر می‌رسد، چرا که قیمت بیت کوین دوباره سر جای اول خود بازگشته تا یک آگوست تلخ را برای گاوها رقم بزند.

به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، داده‌ها نشان می‌دهند که پس از کاهش قیمت بیت کوین تا پایان ماه آگوست و کلوز ماهانه آن، قیمت BTC برای تست مجدد حمایت بلندمدت خود آماده می‌شود.

تقویم مهم‌ترین رویدادهای اقتصادی در هفته دوم شهریور ۱۴۰۲

نمودار یک ساعته BTC/USD
نمودار یک ساعته BTC/USD

قیمت بیت‌ کوین: مسیر فعلی به ۲۳ هزار دلار ختم می‌شود

در پی کاهش قیمتی که هفته گذشته دیده شد، BTC/USD در تاریخ ۱۰ شهریور دوباره به زیر سطح ۲۶ هزار دلار سقوط کرد.

بخوانید  رونمایی از استاندارد دارایی دیجیتال Aptos (DA)

فعالین بازار ارزهای دیجیتال دلایلی را برای صعودی بودن قیمت بیت‌ کوین تا رسیدن به کلوز ماهانه مطرح کرده بودند، چرا که بیت‌ کوین خط روند کلیدی و بلندمدت خود و سطح ۲۷ هزار دلار را حفظ کرده بود.

اعلامیه کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) مبنی بر تأخیر در تصمیم‌گیری برای مجموعه‌ای از درخواست‌های راه‌اندازی صندوق قابل معامله در بورس (ETF) اسپات بیت کوین باعث تجدید نظر این دسته از افراد و ریزش تقریباً هزار دلاری بیت‌ کوین در تنها دو کندل ساعتی شد.

نوشته های مشابه

  • سقوط بیت کوین خطر سقوط سریع قیمت بیت کوین به ۲۳۰۰۰ دلار؛ نواحی کلیدی در کجا قرار دارند؟ ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
  • بیت کوین بررسی وضعیت استیبل کوین‌ها؛ آیا کف محلی قیمت بیت کوین تشکیل می‌شود؟ ۰۸ شهریور ۱۴۰۲

اکنون، ناظرین نگران هستند که حتی سطوح فعلی نیز نتوانند بازار را برای مدت طولانی در وضعیت نسبتاً صعودی نگه دارند.

علی، معامله‌گر معروف، به دنبال‌کنندگان خود در پلتفرم X (توییتر سابق) گفت:

داده‌های آنچین نشان می‌دهند که بیت‌ کوین زیر ۲۵،۴۰۰ دلار حمایت قدرتمندی را در اختیار ندارد.

اگر بیت‌ کوین به زیر این سطح سقوط کند، ممکن است به سرعت اصلاحی را تا ۲۳،۳۴۰ دلار داشته باشد.

نمودار توزیع قیمت تحقق‌یافته UTXO
نمودار توزیع قیمت تحقق‌یافته UTXO

علی نموداری از معیار توزیع قیمت تحقق‌یافته UTXO که به اختصار با نماد URPD شاخته می‌شود را از شرکت تحلیل آنچین گلس نود (Glassnode) در حساب خود آپلود کرده است.

بخوانید  کاربران کریپتو با محو شدن Friend.Tech به اپلیکیشن اجتماعی جدید CyberConnect می روند

این معیار، قیمتی که مجموعه خروجی تراکنش‌های فعلی با آن ایجاد شده‌اند را ردیابی می‌کند و به عنوان نقشه راهی از سطوح حمایت و مقاومت احتمالی محسوب می‌شود.

کاهش قیمت به سطح ۲۳ هزار دلار ممکن است برای برخی تعجب‌برانگیز نباشد، زیرا این سطح قیمتی در حال حاضر زیر نظر تعداد زیادی از معامله‌گران و تحلیلگران مختلف قرار دارد.

بیشتر بخوانید: بررسی نمودار قیمت بیت کوین و آلت کوین های برتر؛ ۱۱ شهریور ۱۴۰۲

بیت‌ کوین در یک قدمی میدان نبرد حمایت اصلی خود قرار دارد

در ادامه، منبع مانیتورینگ آنچین Material Indicators نیز چشم‌انداز تلخ مشابهی را برای BTC/USD در تایم‌فریم‌های روزانه (D)، هفتگی (W) و حتی ماهیانه (M) ارائه داده است.

Material Indicators بواسطه سیگنال‌هایی که از یکی از ابزارهای معاملاتی اختصاصی خود، یعنی پیش‌شناخت روند (Trend Precognition) صادر شده، گفته که اگر گاوها می‌خواهند همچنان شانسی برای بازگشت به بازار داشته باشند، حفظ سطح ۲۴،۷۵۰دلار امری ضروری محسوب می‌شود.

بخوانید  تحلیل تکنیکال دوج کوین DOGE (آپدیت امروز)

Material Indicators در بخشی از توضیحات خود در X اینگونه گفت:

اگر قیمت حرکت کند و زیر ۲۵،۳۵۰ دلار تثبیت شود، سیگنال هفتگی نامعتبر خواهد شد. با این حال، اگر حمایت فعلی قیمت را در بالای کف پایین‌تر آن در ۲۴،۷۵۰ دلار حفظ کند، زیرساخت خوبی برای آغاز یک رالی و تست مجدد مقاومت ایجاد می‌شود.

ما برای کسب بینش دقیق‌تری در مورد اینکه آیا باید انتظار تمدید روند نزولی را داشته باشیم یا تغییرات مومنتوم ماهانه قیمت را به سمت بالا سوق می‌دهد، اوپن کندل ماهانه را زیر نظر خواهیم داشت تا سیگنالی از الگوریتم‌های پیش‌شناخت روند دریافت کنیم.

نمودار ۱ ماهه BTC/USD با سیگنال‌های پیش‌شناخت روند
نمودار ۱ ماهه BTC/USD

تحلیل بیت کوین

سرمایه‌گذاران بیت کوین به مانند قبل خوش‌بین نیستند

آغاز سال ۲۰۲۳ به گونه‌ای بود که پوزیشن‌های شورت معامله‌گران در بازارهای آتی به طور مداوم لیکوئید می‌شد. اما در روز ۱۷ آگوست، زمانی که بیش از ۲۱۳/۵ میلیون دلار از پوزیشن‌های لانگ لیکوئید شدند، گاوها عرصه را بر خود تنگ دیدند. در این روز شاهد بیشترین لیکوئیدیشن پوزیشن‌های لانگ بیت‌ کوین در یک روز از زمان فروپاشی ترا لونا (Terra Luna) در ماه می ۲۰۲۲ بودیم.

بخوانید  ارز دیجیتال لینیا | معرفی کامل پروژه ارز دیجیتال Linea
لیکوئیدیشن‌های بازار آتی BTC
لیکوئیدیشن‌های بازار آتی BTC

و در همین حین، داده‌های CoinGlass نشان دادند که در تاریخ ۳۱ آگوست، عظیم‌ترین لیکوئیدیشن پوزیشن‌های لانگ بیت‌ کوین از زمان سقوط ۱۰ درصدی قیمت این ارز دیجیتال در اوایل ماه رخ داده است.

حجم این پوزیشن‌های لیکوئید شده به ۴۱ میلیون دلار می‌رسد، و مجموع لیکوئیدیشن در تمام ارزهای دیجیتال نیز ۱۰۸ میلیون دلار بوده – که هنوز هم بسیار کمتر از آمار روزانه دو هفته قبل است.

نمودار لیکوئیدیشن ارزهای دیجیتال
نمودار لیکوئیدیشن ارزهای دیجیتال

زمانی که پوزیشن‌های لانگ بیت‌ کوین بدون فشار خرید از حجم معاملات لیکوئید می‌شوند، تأثیر منفی روی قیمت بیت‌ کوین می‌گذارد. همچنین حجم معاملات بیت‌ کوین نیز به کمترین مقدار خود از اوایل سال ۲۰۲۱ رسیده و حجم اوردینال‌‌های بیت‌ کوین نیز بیش از ۹۸ درصد کاهش یافته است.

غیاب حجم معاملات پایدار باعث شده تا شاخص ترس و طمع، یک اندیکاتور کلیدی برای ردیابی احساسات سرمایه‌گذاران، در ۳۰ روز گذشته به روند نزولی وارد شود و از احساسات خنثی به ترس تغییر جهت دهد.

بخوانید  بهترین والت های مونرو در سال 2023 آشنا شوید
شاخص ترس و طمع
شاخص ترس و طمع

به نظر نمی‌رسد که عدم اطمینان کوتاه‌مدت در بازار کریپتو، چشم‌انداز بلندمدت سرمایه‌گذاران نهادی را تغییر داده باشد. با وجود محیط نظارتی دشوار در ایالات متحده، نهادهای بزرگ به دنبال ابزارهای مالی بیت‌ کوین هستند که می‌توانند آغازگر یک روند صعودی برای آن باشند. Grayscale به طور مستقیم از کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده خواسته که تمامی ETF‌های بیت‌ کوین را تأیید کند.

با وجود فوریت‌های نهادهای مالی بزرگ، Bitwise به طور رسمی درخواست‌ خود برای راه‌اندازی ETF‌ بیت‌ کوین و اتر را لغو کرده است. اینطور که به نظر می‌رسد، SEC قصد دارد تصمیم‌گیری نهایی خود در مورد تأیید ETF‌های بیت‌ کوین، از جمله درخواست BlackRock را تا سال ۲۰۲۴ به تعویق بیندازد و این امر ممکن است بر احساسات سرمایه‌گذاران و عملکرد قیمت در کل بازار ارزهای دیجیتال تأثیر منفی بگذارد.

آیا مشکلات اقتصادی کوتاه‌مدت می‌توانند در بلندمدت مزایایی را برای ارزهای دیجیتال فراهم کنند؟

قیمت بیت‌ کوین همچنان به طور مستقیم تحت تأثیر رویدادهای اقتصادی قرار دارد و احتمالاً اقدامات نظارتی بیشتر و افزایش نرخ بهره بر عملکرد قیمت بیت‌ کوین موثر خواهند بود.

بخوانید  تحلیل بیت کوین | بررسی قیمت BTC

جروم پاول (Jerome Powell)، رئیس فدرال رزرو نیز در سخنرانی خود در جکسون هول مورخ ۲۵ آگوست اینگونه نشان داد که بانک مرکزی قصد دارد تا زمانی که تورم کاهش پیدا کند، سیاست‌های سخت‌تری را برای نرخ بهره در پیش گیرد.

فعالین بازار همچنان انتظار بهبود قیمت بیت‌ کوین را در بلندمدت دارند، به ویژه زمانی که نهادهای مالی بیشتری از پادشاه ارزهای دیجیتال استقبال می‌کنند.

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچگونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید. برچسب هابیت کوین

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2606157

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها