تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024
0

لورس :درآمد فارکس چقدر است؟ نحوه‌ی کسب درآمد دلاری از فارکس در ایران

  • کد خبر : 2637862
  • ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۸:۱۶
لورس :درآمد فارکس چقدر است؟ نحوه‌ی کسب درآمد دلاری از فارکس در ایران
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :کسب درآمد از فارکس سودایی‌ست که بسیاری از مردم جهان در سر دارند. این سودا شبیه به پیدا کردن طلا در کف رودخانه نیست! با تمرین مستمر و شناخت کامل بازار می‌توان به یک درآمد دلاری مستمر از بازار رسید. میزان درآمد از فارکس برای مبتدیان و حرفه‌ای‌ها […]

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

کسب درآمد از فارکس سودایی‌ست که بسیاری از مردم جهان در سر دارند. این سودا شبیه به پیدا کردن طلا در کف رودخانه نیست! با تمرین مستمر و شناخت کامل بازار می‌توان به یک درآمد دلاری مستمر از بازار رسید. میزان درآمد از فارکس برای مبتدیان و حرفه‌ای‌ها متفاوت است. درآمد تریدرهای فارکس معمولا در آغاز معاملاتشان بسیار رندوم و نامشخص است. گاهی پیش می‌آید که یک تریدر مبتدی در بازه‌ی زمانی بسیار کوتاهی، درآمد میلیونی یا حتی میلیاردی داشته باشد. اما این امکان هم وجود دارد که در ادامه دچار سوگیری‌های شناختی و اعتماد به نفس کاذب شود. بنابراین معمولا تریدرهایی که در ابتدای کار سود می‌کنند، کمتر به سراغ تمرین و آموزش می‌روند و متحمل ضرر می‌شوند. اما اگر روند آموزش خود را کامل کنید، نوسان درآمد شما از فارکس کمتر می‌شود و کم کم ثبات پیدا می‌کند.

آیا فارکس درآمد دارد؟ درآمد فارکس چقدر است؟

بله! باید بگوییم که بازار فارکس، فرصت‌های بسیاری برای کاربران ایجاد می‌کند. فراموش نکنید که بدون داشتن آگاهی و تخصص دقیق از بازار فارکس، ممکن است متحمل ضرر و زیان بسیاری شوید. شمشیر دو لبه‌ی ترید کردن در برخی موارد منجر به زیان‌های غیر قابل جبرانی می‌شود. این زیان‌ها معمولا برای افرادی که به استراتژی معاملاتی خود پایبند نباشند و یا به‌ صورت احساسی تصمیم بگیرند؛ پیش می‌آید. با استفاده از حد ضرر (استاپ لاس) می‌توانید ریسک خود را تا حد زیادی کاهش دهید.

در پاسخ به این‎‌که درآمد فارکس چقدر است؟ باید بگوییم که این سوال پاسخ مشخصی ندارد. عوامل بسیاری در تعیین درآمد روزانه‎ی فارکس نقش دارند. برای محاسبه‌ی میزان درآمد در فارکس و سود ماهانه یک تریدر چند متغیر داریم:

  1. سرمایه‌ی معاملاتی: سرمایه‌ی معاملاتی حجم کل سرمایه در حساب است.
  2. سرمایه‌ی وارد شده در معاملات: سرمایه‌ی وارد شده در معاملات آن بخشی از سرمایه‌ی کل است که وارد معامله می‌کنیم.
  3. تعداد معامله: تعداد معامله به تعداد معاملات انجام شده در بروکر گفته می‌شود.
  4. ریسک به ریوارد: ریسک به ریوارد از دو متغیر به‌دست می‌آید؛ مقدار سود مورد انتظار در یک معامله، نسبت به مقدار پولی که حاضریم در معامله از دست بدهیم.
  5. درصد موفقیت: درصد موفقیت، همان نرخ برد یا وین ریت در معاملات است که میزان برد را در پوزیشن‌های معاملاتی ما نشان می‌دهد.

هر یک از این موارد می‌توانند در حداقل درآمد ماهیانه‌ی فارکس اثرگذار باشند.

چه عواملی بر میزان درآمد تریدرهای فارکس تاثیرگذارند؟

عوامل تاثیرگذار بر میزان  درآمد تریدرها شامل تجربه و مهارت، روش‌های معاملاتی، مدیریت سرمایه، وضعیت روانی تریدر، تحلیل بازار، شرایط بازار، تعهد و پیگیری، میزان سرمایه و مدیریت ریسک است. با توجه به این عوامل، تریدرها می‌توانند به بهترین شکل ممکن از فرصت‌های موجود در بازار فارکس استفاده کنند و درآمد خود را افزایش دهند. درک عمیق بازار با تحلیل فاندامنتال و تکنیکال نیز بر میزان درآمد تریدرها در فارکس تاثیر بسیاری دارد. معامله‌گران همچنین می‌توانند از طریق پیگیری اخبار و عوامل موثر بر بازار، نتایج موفق‌تری در ترید داشته باشد. تدوین یک برنامه معاملاتی قوی و پیروی از آن، باعث جلوگیری از تصمیم‌گیری‌های احساسی و ناگهانی می‌شود. درآمد روزانه‌ی یک فرد در بازار فارکس تا حد بسیار زیادی به حجم معاملات اجرا شده و ریسک پذیری او در انجام معاملات روزانه بستگی دارد. در بازار فارکس میزان سود یا ضرر بر اساس میزان پیپ (کوچکترین واحد استاندارد برای بیان نوسان ارزش یک جفت ارز پیپ نام دارد) محاسبه می‌‌شود.

برای افزایش درآمد از بازار فارکس می‌توان مقدار سرمایه، تعداد معاملات و مقدار اهرم معاملات را افزایش داد؛ هم‌چنین می‌توان از استراتژی‌های معاملاتی موفق سایر تریدرها کپی کرد. امکان استفاده از کپی ترید در اکثر بروکرها وجود دارد. همچنین اگر معامله‌گر موفقی هستیم، با تبدیل اکانت خود به پرو تریدر، امکان دریافت بخشی از سود دنبال کنندگان خود را خواهیم داشت. امکان استفاده از معاملات اکسپرت نیز در سود شما اثرگذار است. یک ربات معاملاتی با برآیند مثبت، همه‌ی فرصت‌های معاملاتی را معامله می‌کند. حتی در زمان خواب هم می‌توانید با اکسپرت کسب سود کنید.

میزان درآمد ماهیانه از فارکس چقدر است؟

به طور میانگین، تریدرهای فارکس با داشتن نرخ برد (Win Rate) مناسب، استراتژی معاملاتی سود ده و اهرم معاملاتی (Leverage) می‌توانند حداقل سود ماهیانه‌ای معادل ۵ تا ۱۵ درصد در ماه را به‌دست آورند. تریدرهای حرفه‌ای تجربه‌ی درآمدی بیشتر از ۱۵ درصد از فارکس هم دارند. در برخی موارد ممکن است یک ترید تنها در یک معامله، سود چند صد درصدی کسب کنند؛ اما این اتفاقی نیست که هر روز رقم بخورد. ولی سودهای پنجاه تا صد درصدی در فارکس دور از انتظار نخواهد بود؛ همه چیز به شما بستگی دارد. از سوی دیگر، هرچه سرمایه‌ی اولیه در شروع معاملات بیشتر باشد؛ امکان کسب درآمد بیشتری خواهید داشت. در نظر داشته باشید که این مساله می‌تواند کاملا برعکس باشد. هر که بامش بیش، برفش بیشتر! افزایش سرمایه‌ی معاملاتی، به همان میزان ریسک شما را نیز افزایش می‌دهد. در نهایت زمانی که وین ریت معاملات شما مثبت باشد؛ شما در سود هستید. میزان این سود در چرخه‌های گوناگون بازار نیز متفاوت است. گاهی بازار نوسان‌های بالایی دارد و سود بیشتری کسب می‌کنید. گاهی برای یک فرصت ورود مناسب، ممکن است ساعت‌ها منتظر بمانید.

نحوه‌ی کسب درآمد در فارکس

فرض کنید به سراغ جفت ارز یورو / دلار می‌روید و از تحلیل تکنیکال در می‌یابید که تارگت اولیه‌ی شما ۱۰۰+ پیپ است. یعنی شما حدس می‌زنید که قیمت جفت ارز  یورو به دلار ۱۰۰ پیپ سود می‌کند. فرض کنید با حد ضرر ۴۰ پیپ وارد معامله می‌شوید. ریسک به ریوارد شما در اینجا یک به دو ونیم خواهد بود؛ چرا که ۱۰۰ پیپ دو و نیم برابر ۴۰ پیپ است. اگر قیمت به تارگ شما برسد، با فرض استفاده از اهرم ۵۰، به اندازه‌ی ۵۰۰۰ پیپ سود می‌کنید. اگر با توجه به سرمایه‌ی وارد کرده در معامله‌ی خود ۱۰۰ دلار سود کنید؛ در یک روز و یک پوزیشن، بیشتر از درآمد هر کارمند دیگری پول به دست آورده‌اید. حال اگر در پایان ماه، میزان سود شما از میزان ضرر شما بیشتر باشد؛ برد با شماست. یکی از لازمه‌های اصلی مثبت بودن برآیند معاملات این است که ریسک به ریوارد شما مناسب باشد. تحلیلگران توصیه می‌کنند حداقل ریسک به ریوارد یک به دو را در نظر بگیرید. در این حالت اگر یک معامله‌ی موفق داشته باشید و یک معامله‌‌ی ناموفق، در مجموع همچنان در سود خواهید بود.

برای رسیدن به این نقطه، نیاز به مهارت بالایی دارید. هیاهوی دوره‌های گوناگون را کنار بگذارید و مبانی ترید را در سطوح و سرفصل‌های گوناگون، از یک منبع جامع رایگان، آموزش ببینید. گاهی بهترین منابع برای آموزش فارکس رایگان هستند! پس از آموزش در یک بروکر معتبر ثبت نام کنید و از طریق بک تست گرفتن از استراتژی خود در اکانت دمو (آزمایشی)، از مثبت بودن برآیند خود اطمینان حاصل کنید. پس از آن می‌توانید در یک حساب واقعی شروع به معامله کنید.

کسب درآمد دلاری فارکس در ایران

فارکس در ایران قانونی نیست. برای ورود و معامله در بروکرهای فارکس نیاز به استفاده از وی‌ پی اس یا وی پی ان دارید. اما معاملات فارکس در این سود مرکب دارند. از این جهت که هم‌زمان با سود حاصل از نوسان‌های بازار، امکان کسب سود از افزایش نرخ دلار به ریال نیز وجود دارد. این خاصیت بازار فارکس، نظر بسیاری از ایرانیان را به خود جلب کرده است. در ایران، منابع خبری متعددی برای فارکس وجود دارد. برخی از آن‌ها رایگان و برخی دیگر پولی هستند. اما به منظور تحلیل فاندامنتال بازار، رفرنس‌های مانند سایت فارکس فکتوری که فارسی نیستند نیز، برای کاربران ایرانی جذابیت دارند. از طرف دیگر، امکا معاملات سهام‌های خارجی برای ایرانیان وجود ندارد. ایرانیان نمی‌توانند در بازار بورس‌های جهانی شرکت کنند اما این امکان تنها در فارکس برای آن‌ها مهیا می‌شود. فرض کنید داده‌های مناسبی از شاخص سهام آمریکا دارید. تحلیل تکنیکال نیز داده‌های شما را تایید می‌کند. در هیچ بازاری جز فارکس امکان معامله به روی این شاخص را ندارید. فارکس از طریق فرصت‌های متنوع و جدیدی که در اختیار ایرانیان می‌گذارد به افزایش درآمد آن‌ها کمک می‌کند.

بیشترین درآمد از فارکس تاکنون چقدر بوده است؟

رکوردهای بسیاری میان معامله‌گران گوناگون از سراسر جهان وجود دارد. از آنجایی که دولت‌ها نیز در این بازار شرکت می‌کنند؛ بیشترین رکوردها متعلق به آن‌هاست. اما از میان تریدرهای نام آشنا، افرادی مانند جورج سوروس توانسته‌اند تا چند صد میلیون دلار تنها در یک معامله به دست آورند. جورج سوروس در یکی از معاملات خود توانست به تنهایی با بانک مرکزی انگلیس مقابله کند و این کشور تا به دردسر زیادی بیاندازد. این معامله تا جایی پیش رفت که سیایت‌های بانک مرکزی انگلیس را تحت تاثیر قرار داد. این رویداد تاریخی از بیشترین درآمدهای یک تریدر در طول تاریخ محسوب می‌شود.

برای کسب درآمد فارکس از کجا باید شروع کنیم؟

برای کسب درآمد از بازار فارکس، پیش از هرکاری دانش و مهارت کافی کسب کنید. این مرحله شما سه سطح آموزشی مقدماتی، متوسط و پیشرفته است. هم‌زمان با سطح متوسط می‌توانید وارد معاملات آزمایشی شوید. پس از آن شروع کار شما با ثبت نام در یک بروکر فارکس معتبر آغاز می‌شود. مدارک و اطلاعات مورد نیاز برای ثبت نام و احراز هویت شامل اطلاعات فردی، ایمیل و شماره تلفن، ارائه‌ی یک کارت شناسایی معتبر یا گواهینامه‌ی رانندگی و مدارک سکونت است. با اکانت دمو تمرین کنید و پس از آن یکی از حساب‌های معاملاتی بروکر خود را انتخاب کنید. حسابتان را شارژ کنید و شروع به معامله کنید. به صورت مداوم عملکرد خود را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید. در هر شرایطی به استراتژی معاملاتی خود پایبند باشید و هیجانی تصمیم نگیرید. بروکر دلتا اف ایکس یک بروکر مورد اطمینان است که به کاربران ایرانی نیز خدمات ارائه می‌کند. این بروکر با اسپرد و کمیسیون رقابتی می‌تواند کمک شایانی در افزایش درآمد تریدرهای فارکس داشته باشد. این بروکر با پشتیبانی ۲۴ ساعته فارسی زبان و طرح‌های تشویقی متنوع شهرت بسیاری در میان معامله‌گران فارکس پیدا کرده است.

نهایتا در نظر داشته باشید که فارکس رویای پولدار شدن در یک شب نیست. فارکس شغلی‌ست که درآمد دلاری در آن با تمرین و تکرار به ثبات می‎رسد.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2637862

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها