تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
0

لورس :دستیار نه‌چندان هوشمند

  • کد خبر : 2618634
  • ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۸:۱۹
لورس :دستیار نه‌چندان هوشمند
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

روبات‏های معاملاتی به تنهایی نمی‌توانند تاثیرگذار باشند دستیار نه‌چندان هوشمند بزرگنمایی متن خبر دنیای‌اقتصاد : قیمت‌ها در بازار ارزهای دیجیتال در عرض چند دقیقه می‌توانند به‌شدت نوسان داشته باشند و به همین دلیل است که معامله‌گران به این بازار جذب شده‌اند. امروزه سرمایه‌گذاران در سراسر جهان و در هر ساعتی از شبانه روز در این بازار تلاش می‌کنند تا از این نوسانات قیمتی کسب سود داشته باشند. با این حال ترید و معاملات ارز‌‌‌‌‌های دیجیتال کار آسانی نیست. معامله‌گران در اکثر زمان‌ها نمی‌توانند به‌سرعت به تغییرات قیمتی واکنش نشان دهند و به همین دلیل بسیاری از معاملات مناسب و پرسود بازار را از دست می‌دهند. علاوه‌بر آن، بسیاری از معامله‌گران ارز‌‌‌‌‌های دیجیتال ترید را به‌عنوان شغل اصلی خود انجام نمی‌دهند و زمان محدودی دارند.
معامله‌گران با زمان محدود نمی‌توانند تحلیل و بررسی مداومی از تغییرات قیمتی ارز‌‌‌‌‌های دیجیتال و روند بازار داشته باشند و در نتیجه ممکن است تصمیمات نادرستی را در هنگام معاملات بگیرند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی، امکانات و ابزار‌‌‌‌‌های جدیدی در دسترس معامله‌گران قرارگرفته‌است..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

روبات‏های معاملاتی به تنهایی نمی‌توانند تاثیرگذار باشند

دستیار نه‌چندان هوشمند بزرگنمایی متن خبر دنیای‌اقتصاد : قیمت‌ها در بازار ارزهای دیجیتال در عرض چند دقیقه می‌توانند به‌شدت نوسان داشته باشند و به همین دلیل است که معامله‌گران به این بازار جذب شده‌اند. امروزه سرمایه‌گذاران در سراسر جهان و در هر ساعتی از شبانه روز در این بازار تلاش می‌کنند تا از این نوسانات قیمتی کسب سود داشته باشند.

با این حال ترید و معاملات ارز‌‌‌‌‌های دیجیتال کار آسانی نیست. معامله‌گران در اکثر زمان‌ها نمی‌توانند به‌سرعت به تغییرات قیمتی واکنش نشان دهند و به همین دلیل بسیاری از معاملات مناسب و پرسود بازار را از دست می‌دهند. علاوه‌بر آن، بسیاری از معامله‌گران ارز‌‌‌‌‌های دیجیتال ترید را به‌عنوان شغل اصلی خود انجام نمی‌دهند و زمان محدودی دارند.

بخوانید  ایردراپ ۳,۰۰۰,۰۰۰ ساتوشی در توییتر آکادمی بیت‌پین

معامله‌گران با زمان محدود نمی‌توانند تحلیل و بررسی مداومی از تغییرات قیمتی ارز‌‌‌‌‌های دیجیتال و روند بازار داشته باشند و در نتیجه ممکن است تصمیمات نادرستی را در هنگام معاملات بگیرند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی، امکانات و ابزار‌‌‌‌‌های جدیدی در دسترس معامله‌گران قرارگرفته‌است که به‌عنوان راه‌حلی برای این چالش‌ها مورد‌استفاده قرار می‌گیرند.

روبات‌های معاملاتی از جمله این ابزارها هستند که از گذشته مزایا و معایب آنها میان معامله‌گران بحث‌برانگیز بوده‌است. اخیرا و با عرضه دستیار‌‌‌‌‌های ترید ایرانی همراه با پیشرفت‌‌‌‌‌های هوش‌مصنوعی استفاده از آنها میان کاربران ایرانی نیز افزایش یافته‌است.

با وجود مزایایی که روبات معامله‌‌‌‌‌گر دارد، اما استفاده از این دستیار‌‌‌‌‌های معامله‌‌‌‌‌گر به تنهایی نمی‌تواند منجر به کسب سود و معاملات موفق شود، به‌همین‌دلیل علاقه‌مندان به خرید و استفاده از روبات‌های معاملاتی، باید با محدودیت‌های آنها نیز آشنا باشند.

دستیار‌‌‌‌‌های معاملات

دستیار ترید ارز‌‌‌‌‌های دیجیتال روبات‌هایی هستند که برای خودکارسازی فرآیند معاملات استفاده می‌شوند. این روبات‌ها؛ در واقع برنامه‌هایی از پیش برنامه‌‌‌‌‌ریزی‌شده هستند که با شناسایی الگو‌‌‌‌‌ها و بررسی روند‌‌‌‌‌های قیمتی به معامله‌گران برای ثبت معاملات بهتر در بازار کمک می‌کنند.

بخوانید  رشد شبکه لایه دو شیبا: تعداد کیف پول‌های شیباریوم به 1 میلیون رسید

امروزه روبات‌های معاملاتی متنوعی در بازار وجود دارند که به‌صورت رایگان یا پولی در اختیار معامله‌گران قرارگرفته‌‌‌‌‌اند. اکثر این روبات‌ها قابل برنامه‌‌‌‌‌ریزی و شخصی‌‌‌‌‌سازی هستند؛ به این‌معنی که معامله‌گران می‌توانند آنها را مطابق با نیاز‌‌‌‌‌های معاملاتی خود تنظیم کنند تا بسته به استراتژی ترید سرمایه‌گذار فعالیت داشته باشند.

بسیاری از روبات‌های معاملاتی صرفا برای سیگنال دهی و ارائه اطلاعات کاربرد دارند. این روبات‌ها می‌توانند بازار و روند‌‌‌‌‌های قیمتی را به‌طور مداوم بررسی کنند و اطلاعات کاربردی و مفید را در اختیار معامله‌گران قرار دهند.

اما در این بین دستیار‌‌‌‌‌های ترید دیگری نیز وجود دارند که با توجه به خواسته و شرایط معامله‌‌‌‌‌گر می‌توانند سرمایه را مدیریت کرده و معاملات را ثبت کنند. استفاده از روبات‌ها برای ثبت معاملات خرید و فروش ارز‌‌‌‌‌های دیجیتال مزایای خود را دارد. علاوه بر اینکه این روبات‌ها می‌توانند براساس استراتژی معاملاتی سرمایه‌گذار عمل کنند، احساسات انسانی در تصمیم‌گیری‌های مالی را نیز حذف می‌کنند. همواره احساسات معامله‌گران در ثبت معاملات تاثیرگذار است و حتی بهترین تریدر‌‌‌‌‌های بازار نیز براثر احساسات خود ممکن است به معاملات اشتباه وارد شوند یا فرصت‌های کسب سود بازار را از دست دهند.

بخوانید  مهم ترین نکات در بسته بندی حبوبات ]روش ها + موارد مهم[

اما روبات‌ها صرفا از دستورالعمل‌ها پیروی می‌کنند و آنها را نمی‌توانند تغییر دهند، بنابراین روبات‌های معاملاتی با کنار گذاشتن احساسات انسانی خرید و فروش ارز‌‌‌‌‌های دیجیتال را انجام می‌دهند که در برخی مواقع می‌تواند به سود بیشتر یا جلوگیری از ضرر معاملات منجر شود.

با محبوبیت جهانی روبات‌های معامله‌‌‌‌‌گر، امروزه این روبات‌ها در انواع مختلفی در پلتفرم‌های معاملاتی ارز‌‌‌‌‌های دیجیتال عرضه شده‌اند و حتی نمونه‌‌‌‌‌های ایرانی نیز فعالیت خود را شروع کرده‌‌‌‌‌اند، به‌همین‌دلیل استفاده از آنها نیازمند مهارت فنی زیادی نیست و با انجام مراحل ساده، روبات‌ها برای معامله‌گران قابل استفاده خواهند بود. با این حال برخلاف برخی شعار و وعده‌‌‌‌‌های داده‌شده توسط منتشر‌‌‌‌‌کنندگان دستیار‌‌‌‌‌های معاملاتی، این روبات‌ها نمی‌توانند به تنهایی سود تضمین‌شده و همیشگی را برای معامله‌گران به‌همراه داشته باشند. وعده سود تضمینی تنها یکی از تکنیک‌‌‌‌‌های کلاه‌برداران برای جلب توجه سرمایه‌گذاران و فروش روبات‌های معاملاتی است؛ وعده‌‌‌‌‌هایی که تنها به هدف بازاریابی مطرح می‌شوند و فاصله زیادی با واقعیت دارند.

بخوانید  سقوط اکسی اینفینیتی به پایین‌ترین سطح سودآوری؛ عمر این بازی محبوب به پایان رسید؟

مشکلات روبات‌های معاملاتی

با وجود تمام مزایا، روبات‌های معامله‌‌‌‌‌گر ضعف‌‌‌‌‌ها و مشکلاتی نیز دارند. یکی از مهم‌ترین نگرانی‌ها در زمان استفاده از روبات‌های معاملاتی، خطر وجود الگوریتم‌های معیوب یا اشکالات نرم‌افزاری است. روبات‌های معاملاتی توانایی فکر و تغییر استراتژی‌ها و برنامه‌های خود را ندارند و صرفا براساس استراتژی‌های معاملاتی و الگوریتم‌های داده‌شده به آنها رفتار می‌کنند. بنابراین اگر یک روبات معاملاتی با یک استراتژی ناکارآمد برنامه‌‌‌‌‌ریزی شده باشد یا مشکلات فنی را تجربه کند، ممکن است ضرر‌‌‌‌‌های قابل‌توجهی را ایجاد کند یا اطلاعات اشتباه و نادرست را به معامله‌‌‌‌‌‌گر دهد. مشکلات امنیتی نیز از جمله دیگر دلایل نگرانی در زمان استفاده از روبات‌های معامله‌‌‌‌‌گر به‌شمار ‌‌‌‌‌می‌روند؛ درحالی‌که برخی روبات‌ها صرفا نقش سیگنال دهی و بررسی روند‌‌‌‌‌های قیمتی ارز‌‌‌‌‌های دیجیتال را دارند، اما روبات‌هایی که معاملات را ثبت می‌کنند نیاز دارند تا به‌حساب معامله‌‌‌‌‌گر وصل شوند، بنابراین این روبات‌ها دسترسی کاملی به موجودی معامله‌گران در کیف‌پول‌های ارز دیجیتال و صرافی‌‌‌‌‌ها دارند.

بخوانید  جزییات ابلاغیه جدید توانیر؛ نرخ جدید تعرفه برق مصرفی در صنعت ماینینگ اعلام شد!

بنابراین هک این روبات‌ها و نفوذ به آنها می‌تواند سرمایه استفاده‌‌‌‌‌کنندگان آنها را به‌خطر اندازد و منجر به سرقت دارایی‌ها شود.

استفاده از روبات‌های معاملاتی همچنین شامل هزینه نیز می‌شود. بسیاری از روبات‌های معامله‌‌‌‌‌گر بازار ارز‌‌‌‌‌های دیجیتال در ازای خدمات خود هزینه‌اشتراک یا‌درصدی از سود معامله‌‌‌‌‌گر را دریافت می‌کنند. هزینه‌ای که به‌صورت سالانه می‌تواند تا چندین‌هزار دلار نیز برسد.

این روبات‌ها برای تمام معامله‌گران کاربرد و فایده ندارند و به همین دلیل برخی از سرمایه‌گذاران ممکن است بیش از سودی که به‌دست می‌‌‌‌‌آورند، هزینه استفاده از این روبات‌ها را پرداخت کنند.

در نتیجه بسیاری از تریدر‌‌‌‌‌های حرفه‌‌‌‌‌ای بازار از این روبات‌ها استفاده نمی‌کنند تا علاوه‌بر کاهش هزینه‌های خود، نگران مسائلی مانند امنیت دارایی‌ها و الگوریتم‌های معیوب نباشند. لازم به ذکر است که حتی در صورت نبود عیب و ایراد در استراتژی و الگوریتم‌های روبات، این روبات‌ها همواره نمی‌توانند در تصمیم‌گیری موفق باشند. بازار ارز‌‌‌‌‌های دیجیتال تا به امروز بار‌‌‌‌‌ها براثر عوامل مختلفی خارج از تحلیل‌های نمودار‌‌‌‌‌های قیمتی نوسانات بسیار شدید قیمتی را تجربه‌کرده است؛ روندی که روبات‌ها نمی‌توانند برای آن آماده باشند و به همین دلیل همواره توصیه می‌شود که تریدر‌‌‌‌‌ها و معامله‌گران نظارت و بررسی مداوم فعالیت روبات‌های خود را فراموش نکنند. بررسی و نظارتی که نیازمند مهارت و تجربه معاملاتی است و باعث می‌شود تا معامله‌گران تازه‌وارد و سرمایه‌گذاران کم‌تجربه در استفاده از این روبات‌های معاملاتی موفق نباشند. بنابراین برخلاف برخی تبلیغات و وعده‌‌‌‌‌های سودجویان، خرید اشتراک روبات‌های معامله‌‌‌‌‌گر به‌تنهایی نمی‌تواند سودآور باشد. برعکس، اگر افرادی که آشنایی زیادی با بازار ارز‌‌‌‌‌های دیجیتال و ترید در این بازار ندارند در هنگام استفاده از آنها ممکن است با ضرر‌‌‌‌‌های غیرقابل جبرانی مواجه شوند و سرمایه خود را از دست دهند. معامله‌گران همچنین مهم است توجه داشته باشند که روبات‌های معاملاتی تفاوت‌‌‌‌‌های بزرگ و مهمی با هوش‌‌‌‌‌های مصنوعی دارند؛ درحالی‌که هوش‌مصنوعی این توانایی را دارد تا به مرور زمان مهارت‌ها و نحوه رفتار خود را بهبود بخشد، اما روبات‌ها صرفا از دستورات و الگوریتم‌های داده‌شده به آنها پیروی می‌کنند. بنابراین عملکرد روبات‌ها تا حد بسیار زیادی وابسته به استراتژی و برنامه‌هایی است که سازندگان روبات به آن داده‌اند. البته این به‌معنای عملکرد بهتر هوش‌‌‌‌‌های مصنوعی نسبت به روبات‌ها نیست، با وجود پیشرفت‌‌‌‌‌های قابل‌توجهی که طی چند سال‌گذشته داشته‌‌‌‌‌اند، هوش‌‌‌‌‌های مصنوعی همچنان ضعف‌های بزرگ و مهمی دارند و نمی‌توانند به تنهایی عملکرد مناسبی در بازارهای مالی داشته باشند. روبات‌های معاملاتی نیز با محدودیت‌های مشابهی مواجهند.

بخوانید  لیست شدن ۴ رمز ارز جدید در صرافی اکسیر

به همین دلیل تحلیلگران و معامله‌گران حرفه‌‌‌‌‌ای بازار همواره توصیه می‌کنند که قبل از خرید و استفاده از این روبات‌ها، سرمایه‌گذاران تحقیق و بررسی درباره نحوه فعالیت روبات را فراموش نکنند تا بتوانند از کاربرد و فواید آن در استراتژی‌های معاملاتی خود اطمینان حاصل کنند.

احتیاط؛ شرط استفاده

امروزه روبات‌های معاملاتی با برخی مزایای خود از جمله امکان ثبت معاملات ۲۴ ساعته، حذف تصمیم‌گیری‌های احساسی و صرفه‌‌‌‌‌جویی در زمان تریدر‌‌‌‌‌ها به ابزار محبوبی برای خرید و فروش ارز‌‌‌‌‌های دیجیتال تبدیل شده‌اند، بااین‌حال معامله‌گران باید از معایب این روبات‌ها از جمله خطر الگوریتم‌های معیوب، نگرانی‌های امنیتی، محدودیت‌ها و هزینه‌های آنها نیز آگاه باشند و در هنگام استفاده از این روبات‌ها احتیاط کافی را داشته باشند. در نهایت، تصمیم استفاده از روبات معاملاتی ارز‌‌‌‌‌های دیجیتال به استراتژی معاملاتی، تحمل ریسک و شرایط شخصی معامله‌‌‌‌‌گر بستگی دارد. با سنجیدن دقیق مزایا و معایب، معامله‌گران می‌توانند از روبات‌ها در معاملات خود استفاده کنند یا آنها را از استراتژی معاملاتی خود کنار بگذارند.

بخوانید  ایمپلنت فوری دندان چیست؟ | مزایا، عوارض و مراحل
لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2618634

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها