تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
0

لورس :دلار یا تتر؛ کدامیک برای سرمایه‌گذاری بهتر است؟

  • کد خبر : 2610729
  • ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۵
لورس :دلار یا تتر؛ کدامیک برای سرمایه‌گذاری بهتر است؟
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

این سال‌ها تمام تلاش ما در جلو زدن از تورم خلاصه می‌شود و در این راه به هر دری می‌زنیم تا از سرمایه‌مان محافظت کنیم. در این راه احتمالا با طلا، بورس، کریپتو و دلار آشنا شده‌اید و احتمالا پس از مقداری تحقیق این سوال برای‌تان پیش می‌آید که تتر بخریم یا دلار؟ در مقاله‌ی امروز قصد داریم تا به سوال دلار یا تتر پاسخ دهیم. با ما در این مقاله از بلاگ توکن باز همراه باشید، پای حفاظت از یک عمر تلاش در میان است.
فهرست مطالبدلار یا تتر؛ کدام ارز امنیت بالاتری دارد؟آیا خرید دلار محدودیت دارد؟مقایسه آربیتراژ در صرافی‌هاکدام ارز زودتر نقد می‌شود؟ذخیره‌سازی کدام ارز راحت‌تر است؟نحوه معامله کدام ارز آسان‌تر است؟کدام ارز پشتوانه قوی‌تری دارد؟کدام ارز راحت‌تر منتقل می‌شود؟چرا بین قیمت تتر و دلار تفاوت وجود دارد؟مقایسه دلار و تتر در یک نگاهسخن پایانیسوالات متداول تتر چیست؟ تتر (USDT) یک استیبل کوین است که هر واحد از آن یک دلار قیمت دارد و این قیمت هیچگاه تغییر نخواهد کرد. به بیان دیگر USDT شکل دیجیتالی دلار است و مزایای بیشتری نسبت به فرم سنتی یعنی دلار کاغذی دارد. این ارز برای جابه‌جایی پول، افزایش نقدی..

فهرست مطالب

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

این سال‌ها تمام تلاش ما در جلو زدن از تورم خلاصه می‌شود و در این راه به هر دری می‌زنیم تا از سرمایه‌مان محافظت کنیم. در این راه احتمالا با طلا، بورس، کریپتو و دلار آشنا شده‌اید و احتمالا پس از مقداری تحقیق این سوال برای‌تان پیش می‌آید که تتر بخریم یا دلار؟ در مقاله‌ی امروز قصد داریم تا به سوال دلار یا تتر پاسخ دهیم. با ما در این مقاله از بلاگ توکن باز همراه باشید، پای حفاظت از یک عمر تلاش در میان است.

بخوانید  بلیط‌ یورو ۲۰۲۰ با بلاک چین اتریوم فروخته می‌شود

فهرست مطالب

  • دلار یا تتر؛ کدام ارز امنیت بالاتری دارد؟
  • آیا خرید دلار محدودیت دارد؟
  • مقایسه آربیتراژ در صرافی‌ها
  • کدام ارز زودتر نقد می‌شود؟
  • ذخیره‌سازی کدام ارز راحت‌تر است؟
  • نحوه معامله کدام ارز آسان‌تر است؟
  • کدام ارز پشتوانه قوی‌تری دارد؟
  • کدام ارز راحت‌تر منتقل می‌شود؟
  • چرا بین قیمت تتر و دلار تفاوت وجود دارد؟
  • مقایسه دلار و تتر در یک نگاه
  • سخن پایانی
  • سوالات متداول

تتر چیست؟

تتر (USDT) یک استیبل کوین است که هر واحد از آن یک دلار قیمت دارد و این قیمت هیچگاه تغییر نخواهد کرد. به بیان دیگر USDT شکل دیجیتالی دلار است و مزایای بیشتری نسبت به فرم سنتی یعنی دلار کاغذی دارد. این ارز برای جابه‌جایی پول، افزایش نقدینگی سبد، خرید ارزهای دیجیتال و … کاربرد دارد.

تتر یک استیبل کوین است و قیمتی معادل ۱ دلار دارد

تتر چه مزایایی دارد؟

اگرچه استیبل کوین‌های بسیاری در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارند اما هیچکدام از آنها به اندازه‌ی تتر محبوب نیستند و حتی برای یک ثانیه هم جایگاه آن را به خطر ننداخته‌اند. در حال حاضر تتر سومین رمز ارز برتر جهان و بزرگ‌ترین استیبل کوین جهان است.

ثبات

USDT به‌گونه‌ای طراحی شده تا قیمت آن به دلار آمریکا گره بخورد و نوسان ناچیزی در مقایسه با دیگر ارزهای دیجیتال داشته باشد. به همین دلیل تتر همیشه در سطح ۱ دلار معامله می‌شود.

پذیرش در سرتاسر جهان

تقریبا همه صرافی‌های جهان USDT را پذیرفته‌اند و می‌توان آن را به راحتی با دیگر ارزهای دیجیتال یا ارزهای فیات معامله کرد. به بیان دیگر می‌توانید تتر را در هر نقطه‌ای از جهان نقد کرده یا از آن برای خرید دیگر ارزها استفاده کنید.

سرعت بی‌نظیر

تراکنش‌های تتر بسته به شبکه‌ی ارز بین ۱۰ دقیقه الی ۱ ساعت طول می‌کشند و روزبه‌روز این سرعت بیشتر می‌شود. علاوه‌بر سرعت، انتقال تتر ارزان‌تر از انتقال ارزهای سنتی مثل دلار است.

بخوانید  دادگاه چین: ارز دیجیتال را می توان به عنوان دارایی قانونی طبقه بندی کرد و توسط قانون محافظت شد

امنیت بالا

تمام تراکنش‌های USDT روی بلاکچین ثبت می‌شوند و به همین دلیل تتر سطح مناسبی از امنیت و شفافیت را فراهم می‌کند. بدین صورت می‌توانید ارز خود را در بستری امن انتقال دهید.

قابل استفاده در ۲۴ ساعت از شبانه‌روز

بازار ارزهای دیجیتال برخلاف دیگر بازارها هیچ‌گاه تعطیل نمی‌شود و معاملات آن در ۲۴ ساعت از شبانه‌روز در جریان هستند. بدین ترتیب می‌توانید در هر لحظه‌ای که خواستید تتر را خریداری کرده یا بفروشید.

سپری در برابر تورم

این روزها قیمت همه چیز با دلار تعیین می‌شود. با خرید تتر می‌توانید دارایی خود را به دلار یا تتر تبدیل کرده تا در برابر تورم و افزایش قیمت دلار مصون بمانید.

کارمزد پایین

اگر از تتر در شبکه‌های جدید مثل ترون یا پالیگان استفاده کنید، کارمزد بسیار کمی برای تراکنش‌ها پرداخت خواهید کرد. ارزهای فیات اینگونه نیستند و کارمزد آنها بسیار بیشتر از ارزی مثل تتر است.

تتر چه معایبی دارد؟

تتر هم مثل تمامی ارزهای جهان، معایبی دارد که باید پیش از سرمایه‌گذاری آنها را درنظر بگیرید. توجه کنید این معایب احتمالا در آینده‌ای نزدیک برطرف خواهند شد اما همین حالا هم حائز اهمیت هستند.

عدم شفافیت

طی سال‌های اخیر شایعاتی در بازار مطرح شده که USDT هیچ پشتوانه‌ای ندارد. شرکت صادرکننده‌ی USDT یعنی Tether Inc این شایعات را رد کرده و مدارکی از پشتوانه‌ی این ارز ارائه کرده است.

ریسک قانون‌گذاری

تتر هنوز به‌طور مناسب قانون‌گذاری نشده و به همین دلیل با چالش‌هایی در برخی از حوزه‌های قضایی مواجه شده است. خوشبختانه ایران یکی از آنها نیست.

بخوانید  هر ارزدیجیتال شبیه به کدام خاندان‌ بازی تاج‌وتخت است؟

دلار کاغذی چه مزایایی دارد؟

دلار کاغذی پشتوانه‌ای به قدمت تاریخ دارد و از ۱۰۰ سال پیش تا همین الان، ارز مرجع جهان است. همین اتفاق منجر شده تا دلار مزایایی در مقایسه با دیگر ارزها داشته باشد و این مزایا به شرح زیر هستند.

ثبات فوق‌العاده در پی حمایت آمریکا

دلار آمریکا یکی از باثبات‌ترین ارزهای جهان است چرا که نرخ تورم اندکی دارد و از سوی دولت ایالات‌متحده حمایت می‌شود. به همین دلیل تتر یا دلار یک سرمایه‌گذاری مطمئن هستند.

مقبولیت در سرتاسر جهان

دلار آمریکا در تمام کشورهای جهان پذیرفته شده است و به همین دلیل می‌توانید در هر نقطه‌ای از جهان از آن استفاده کرده و آن را با دیگر ارزها مبادله کنید.

اقتصاد قدرتمند آمریکا ضامن سرمایه‌ی شما

ایالات‌متحده از اقتصاد قدرتمندی برخوردار است و همین موضوع به ارز فیات این کشور یعنی دلار قدرت می‌بخشد. به همین دلیل دلار ارز مناسبی برای نگهداری است.

ایمنی بالا

برخلاف کیف پول‌های دیجیتالی که در معرض هک شدن هستند، دلار کاغذی زیر بالش شماست و به همین دلیل هیچ نگرانی خاصی نسبت به هک شدن آن نخواهید داشت. همچنین می‌توان آن را در مکان‌هایی مثل بانک، گاوصندوق و … ذخیره کرد.

امنیت روانی

یکی از نگرانی کاربران، نابود شدن یک شبه‌ی ارزهای دیجیتال است اما دلار در پهنای تاریخ خود را ثابت کرده و احتمال از بین رفتن آن وجود ندارد.

دلار چه معایبی دارد؟

دلار علی‌رغم ثبات بی‌نظیر و امنیت روانی، مشکلاتی دارد که با رشد تتر بیشتر از همیشه خودشان را نشان می‌دهد. حتما پیش از سرمایه‌گذاری این معایب را درنظر بگیرید.

پیچیدگی بالا در ایران

خریدوفروش دلار در سرتاسر جهان پیچیدگی بسیار کمی دارد اما با توجه به محدودیت‌های تعیین شده از سوی دولت و بانک مرکزی، خرید و نگهداری از این ارز مقداری پیچیده است.

بخوانید  اوج قیمت (All Time High) چیست و چه اهمیتی دارد؟

امکان سرقت یا گم شدن

تتر و دیگر ارزهای دیجیتال روی کیف پول شما ذخیره می‌شوند و به همین دلیل امکان به سرقت رفتن آنها وجود ندارد. در مقابل امکان به سرقت رفتن یا گم شدن دلار به علت فرم فیزیکی این ارز وجود دارد.

نیاز به حضور فیزیکی

به دلیل ماهیت فیزیکی دلار، برای معامله این ارز باید به‌صورت فیزیکی حضور پیدا کنید و امکان پیگیری معاملات با استفاده از تلفن همراه وجود ندارد. در ایران نه‌تنها باید به‌صورت فیزیکی حضور پیدا کنید بلکه باید مدارک شناسایی مثل کارت ملی را نیز نشان بدهید.

دلار یا تتر؛ کدام ارز امنیت بالاتری دارد؟

برای مقایسه امنیت دلار و تتر، ابتدا باید ماهیت آنها را درک کنیم. تتر ماهیتی دیجیتالی و مجازی دارد و به همین دلیل امکان به سرقت رفتن آن در خیابان یا در پی سرقت خانه و مغازه وجود ندارد. از آن سو دلار ماهیتی فیزیکی دارد و عاری از خطرات‌ و نگرانی‌های مربوط به هک شدن ارزهای دیجیتال و به سرقت رفتن دارایی‌ها است. البته می‌توانید با نگهداری از تتر در کیف پول سخت‌افزاری و انتقال پول از صرافی به ولت، خطرات هک شدن و سرقت را به حداقل برسانید.

مورد دومی که در مقایسه باید درنظر بگیرید، نگهداری در حجم زیاد است. همانطور که گفتیم تتر دیجیتالی است و چه یک دلار داشته باشید و چه یک میلیون دلار، هیچ فرقی در نگهداری آن ایجاد نمی‌شود. از آن سو فرض کنید که قصد دارید تا ۲۰ هزار دلار را جابه‌جا کنید، این امر مقداری سخت است و باید از هرگونه جلب توجهی دوری کنید. در نهایت این شما هستید که باید بین امنیت دلار یا تتر تصمیم بگیرید چرا که هرکدام از آنها ویژگی خاص خود را دارند.

بخوانید  بازی‏‏‏‏‏‌خوانی در بازار رمزارزها

آیا خرید دلار محدودیت دارد؟

هیچ محدودیتی در معامله و خریدوفروش تتر وجود ندارد و می‌توانید آن را در مبالغ مختلف از ۰٫۰۰۱ سنت گرفته تا صدها هزار دلار را در صرافی‌های ارز دیجیتال خریداری کرده و آن را در کیف پول خود نگهداری کنید. در آن سوی مقایسه با توجه به بخشنامه صادره از بانک مرکزی، سقف خرید ارز از بانک برای هر کد ملی معادل ۲۰۰۰ دلار است و به‌نظر این بخش از مقایسه به سمت تتر سنگینی می‌کند. اگر قصد خرید تتر را دارید پس باید بهترین صرافی را برای اینکار انتخاب کنید. برای اینکار کافیست تا مقاله‌ی بهترین صرافی ایرانی برای خرید تتر را مطالعه کنید.

تتر
هیچ محدودیتی برای خرید تتر در ایران وجود ندارد

مقایسه آربیتراژ در صرافی‌ها

آربیتراژ یکی از بهترین و کم‌ریسک‌ترین استراتژی‌های ترید است. در این روش از اختلاف قیمت در صرافی‌ها استفاده کرده و دارایی را در صرافی A خریداری کرده و در صرافی B به فروش می‌رسانید. می‌توان از دلار و تتر برای این استراتژی استفاده کرد اما معمولا چنین فرصتی برای دلار رخ نمی‌دهد و قیمت‌ها بین صرافی‌های مختلف یکسان هستند.

از آن طرف هرکدام از صرافی‌های دیجیتال قیمت مختلفی از تتر ارائه داده و به همین دلیل می‌توان به راحتی از آن برای آربیتراژ استفاده کرد. حین آربیتراژ گرفتن سرعت عمل را درنظر بگیرید تا فرصت‌های معاملاتی از دست نروند. به یک مرجع برای بررسی قیمت خرید و فروش دلار در صرافی‌های مختلف نیاز دارید؟ با صفحه قیمت تتر در توکن باز همه چیز فراهم است تا با استراتژی آربیتراژ بهترین قیمت خرید و فروش را شناسایی کنید.

بخوانید  پی‌پال پرداخت‌ها را متحول می‌کند: خرید و فروش فوری با ارزهای دیجیتال!
صفحه قیمت خرید و فروش تتر در توکن باز
صفحه قیمت خرید و فروش تتر در توکن باز

آیا احتمال جعل ارز در تتر یا دلار وجود دارد؟

یکی از معضلات دلار، امکان جعل این ارز است. هرکسی می‌تواند دلار را جعل کرده و فقط به یک پرینتر با چاپ رنگی نیاز دارد. البته این دلارها را می‌توانید به راحتی تشخیص دهید اما دلال‌ها همیشه یک قدم جلوتر از شما هستند. در مقابل هر واحد از تتر یک دارایی رمزنگاری شده است و روی بلاکچین قرار دارد. به همین دلیل امکان تغییر هویت و جعل آن وجود ندارد.

کدام ارز زودتر نقد می‌شود؟

دلار و تتر به دلیل محبوبیت گسترده، به سرعت نقد می‌شوند و به اصطلاح روی زمین نمی‌مانند و از نظر نقدشوندگی مشکلی نخواهید داشت. البته به دلیل تعطیلی معاملات دلار در شب و ایام تعطیل، امکان خرید یا فروش آن در این زمان‌ها وجود ندارد اما تتر را می‌توانید در هر زمانی از شبانه‌روز نقد کنید و اینجا هم تتر بهتر از دلار عمل می‌کند.

ذخیره‌سازی کدام ارز راحت‌تر است؟

برای ذخیره‌سازی تتر به یک کیف پول دیجیتال نیاز دارید. اگر تریدر روزمره هستید پس بهتر است به سراغ ولت‌های نرم‌افزاری مثل سیف پال و تراست ولت بروید اما اگر در فکر ذخیره‌سازی بلندمدت هستید و امنیت اولویت اول شماست پس بهتر است از بین کیف پول‌های سخت‌افزاری یعنی لجر یا ترزور انتخاب کنید.هر کیف پولی که انتخاب کردید حتما عبارت بازیابی آن را در یک جای امن ذخیره کنید.

کیف پول دیجیتال
برای ذخیره‌سازی ارزهای دیجیتال فقط به یک کیف پول دیجیتال نیاز دارید که در تلفن همراه‌تان به سادگی نصب می‌شود

در مقابل ذخیره کردن دلار سخت‌تر از تتر است و اگر دلار زیادی دارید پس باید به فکر یک گاوصندوق بزرگ یا صندوق امانات بانک باشید.

کدام ارز کاربرد بیشتری دارد؟

همانطور که می‌دانید، دلار ارز مرجع جهان است و یک مقاله‌ی ۱۰ هزار کلمه‌ای از کاربردهای آن می‌توان نوشت. دلار تقریبا در تمام فروشگاه‌ها، سایت‌ها و کشورهای خارجی پذیرفته شده است و می‌توانید هزینه‌های خود را با استفاده از این ارز پرداخت کنید.

بخوانید  صرافی اکسکوینو

از آن سو تتر به‌عنوان جانشین دیجیتالی دلار کاغذی، هنوز در این ابعاد پذیرفته نشده است. به عنوان مثال در سایت بزرگی مثل آمازون امکان پرداخت با دلار وجود دارد اما همین موضوع برای تتر صدق نمی‌کند. همچنین هنوز بسیاری از کشورهای جهان تتر را به‌عنوان یک روش پرداخت نپذیرفته‌اند و به‌نظر دلار پیروز این بخش از مقایسه است.

نحوه معامله کدام ارز آسان‌تر است؟

برای معامله دلار باید به صرافی‌های معتبر یا به دلال‌ها مراجعه کنید. توصیه می‌کنیم اصلا با دلال‌ها معامله نکرده و صرافی‌ها را برای معاملات خود انتخاب کنید. همچنین حتما باید به‌صورت فیزیکی حضور داشته باشید تا معامله انجام شود. از آن سو معاملات تتر در هر ساعتی از شبانه‌روز و در صرافی‌های دیجیتال انجام می‌شود و به همین دلیل نیازی به حضور فیزیکی نیست و می‌توانید با چند کلیک سرمایه‌ی خود را نقد کرده یا آن را معامله کنید.

پیشنهاد مطالعه: چگونه تتر را به ریال تبدیل کنیم؟

کدام ارز پشتوانه قوی‌تری دارد؟

پشتوانه تتر دلار است و در ازای تولید هر واحد از تتر، یک دلار کاغذی در ذخایر شرکت Tether Inc ذخیره می‌شود. از آن سو پشتوانه‌ی دلار، یک کالای فیزیکی مثل طلا یا نقره است. هر کدام از ارزها پشتوانه‌ی مناسبی دارند و نگرانی خاصی از این بابت نخواهید داشت. البته در سال‌های گذشته شایعاتی مبنی بر عدم وجود پشتوانه برای USDT مطرح شده بود اما تتر این شایعات را رد کرد.

کدام ارز راحت‌تر منتقل می‌شود؟

برای انتقال تتر تنها کافیست تا از یک کیف پول یا صرافی استفاده کرده و آدرس گیرنده را در اختیار داشته باشید. بدین ترتیب می‌توانید ارز را در هر مبلغی که خواستید در کمتر از چند دقیقه منتقل کنید. از آن سو به دلیل تحریم‌ها، هیچکدام از بانک‌ها و سرویس‌های خارجی مثل پی پال، مسترکارت و … به ما سرویس نمی‌دهند و امکان انتقال دلار به خارج از مرزهای ایران وجود ندارد.

بخوانید  معرفی انواع الگو های پرایس اکشن Price Action در تحلیل تکنیکال

کدام ارز سوددهی بیشتری دارد؟

تتر و دلار ارزش یکسانی دارند و به همین دلیل رشد و سقوط این ارزها در ایران یکسان است. این مورد را درنظر داشته باشید که فرقی بین سوددهی این ارزها وجود ندارد تا سوددهی دلار را در یک سال گذشته مقایسه کنیم. دلار در مرداد ۱۴۰۱ در سطح ۳۰ هزار تومان معامله می‌شد و حالا در زمان نگارش این مقاله یعنی مرداد ۱۴۰۲ حدودا ۵۰ هزار تومان ارزش دارد. با مقداری محاسبات ساده متوجه می‌شویم که دلار طی یک سال گذشته ۶۶ درصد رشد کرده است.

دلار یا تتر
سوددهی دلار و تتر یکسان است و هیچ تفاوتی بین آنها وجود ندارد

چرا بین قیمت تتر و دلار تفاوت وجود دارد؟

اگر کمی تحقیق کنید متوجه می‌شوید که تتر تقریبا بین ۱۰۰ الی ۱۰۰۰ تومان گران‌تر از دلار است. علاوه‌بر تقاضای بیشتر، معمولا این اختلاف به دلیل کارمزد تراکنش تتر در صرافی‌های مختلف و انتقال وجه بین‌المللی انجام می‌شود. البته همانطور که قیمت خرید تتر دیجیتالی بالاتر از دلار کاغذی است، قیمت فروش آن هم به همان نسبت بالاتر است.

برای کاهش هزینه‌های خرید تتر می‌توانید کارمزد صرافی را پرداخت نکنید اما آیا اصلا چنین چیزی ممکن است؟ بله. برای آشنایی با صرافی‌هایی که کارمزد تتر در آنها معنا ندارد مقاله خرید تتر بدون پرداخت کارمزد را بخوانید.

بهترین زمان خرید تتر چه موقعی است؟

بنا به نظر کارشناسان مختلف، بهترین زمان خرید تتر هنگامی است که حداقل ۳ روز متوالی قیمت دلار ثابت باشد و هیچ افزایش و نوسانی را در این مدت تجربه نکند. البته برای تشخیص زمان دقیق‌تر می‌توانید از اندیکاتورهایی مثل فیبوناچی، ایچیموکو و RSI استفاده کنید.

بخوانید  علت ریزش قیمت دلار و تتر چه بود؟

پیشنهاد مطالعه: RSI چیست؟

تبدیل تتر به دلار کاغذی به چه صورت است؟

برای تبدیل تتر به دلار کاغذی دو راه دارید تا به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم اینکار را انجام دهید. حتما پیش از تبدیل میزان کارمزد را درنظر گرفته و روشی را انتخاب کنید که در عین کارمزد کم، امنیت مناسبی داشته باشد.

تبدیل مستقیم

در تبدیل مستقیم باید به صرافی‌های فیزیکی مراجعه کنید. برخی از این صرافی‌ها این امکان را برای مشتریان خود فراهم کرده‌اند تا تتر را به دلار یا دلار را به تتر تبدیل کنند. در این روش پس از انتقال تتر به آدرس کیف پول صرافی، معادل مبلغ انتقال دلار کاغذی دریافت می‌کنید. کارمزد مشخصی بین صرافی‌ها وجود نداشته و هر صرافی نرخ خاص خود را دارد. برای اینکار حتما به صرافی‌های معتبر مراجعه کرده و به دلالان یا صرافی‌های نامعتبر اطمینان نکنید.

تبدیل غیرمستقیم

در این روش ابتدا تترهای خود را به یک صرافی دیجیتال می‌فروشید. سپس پس از فروش، پول را برداشت کرده و به یک صرافی برای خرید دلار مراجعه می‌کنید. به بیان دیگر ابتدا تتر را به ریال و سپس ریال به دلار کاغذی تبدیل می‌شود. حتما در این روش هم از صرافی‌های معتبر استفاده کنید. خرید دلار در ایران پیچیدگی‌های بسیاری دارد اما ما کار را برای شما آسان کردیم، تنها کافیست تا مقاله‌ی چگونه دلار بخریم را مطالعه کنید تا با صفرتاصد خرید دلار در ایران آشنا شوید.

بخوانید  بررسی دقیق رگولاتوری بایننس باعث کاهش BNB به زیر ۲۰۰ دلار می شود

مقایسه دلار و تتر در یک نگاه

دلار تتر
امنیت خطر سرقت و نیاز به نگهداری در گاوصندوق ریسک سرقت کمتر و نیاز به نگهداری در کیف پول رمز ارزی
محدودیت خرید در ایران ۲۰۰۰ دلار برای هر کد ملی بدون محدودیت
احتمال جعل‌ شدن بالا پایین
نقدشوندگی عدم امکان فروش در شب‌ها و ایام تعطیل امکان فروش در ۲۴ ساعت از شبانه‌روز حتی روزهای تعطیل
کاربرد بی‌نظیر متوسط
نحوه معامله نیاز به مراجعه حضوری به صرافی عدم نیاز به مراجعه حضوری و امکان معامله آنلاین
پشتوانه طلا و نقره دلار کاغذی
امکان انتقال عدم امکان انتقال با توجه به تحریم‌ها قابل انتقال به سرتاسر نقاط دنیا
سوددهی یکسان یکسان

سخن پایانی

انتخاب بین دلار یا تتر به شما بستگی دارد، اگر حوصله‌ی دردسرهای دلار، محدودیت‌های خرید و فروش و عدم انتقال آن را ندارید پس تتر بهترین گزینه برای شماست اما اگر به دنبال کاربرد و موارد استفاده‌ی بیشتر هستید پس دلار کاغذی گزینه‌ی مناسبی برای شما خواهد بود. در این بین توجه کنید که سوددهی هر دو ارز یکسان است و از این نظر تفاوتی بین آنها وجود ندارد. شما همراهان توکن باز چه پاسخی به سوال تتر بخریم یا دلار می‌دهید؟ انتخاب خود و دلیل آن را با ما و دیگر کاربران به اشتراک گذاشته تا از تجربه‌های ارزشمند شما استفاده کنیم. از اینکه تا پایان این مقاله همراه ما بودید سپاسگزاریم.

منبع: توکن باز

سوالات متداول

تفاوت قیمت تتر و دلار چه دلیلی دارد؟

تفاوت قیمت تتر و دلار به علت تقاضای بیشتر برای تتر، کارمزد تراکنش در صرافی‌های مختلف و انتقال وجه بین‌المللی است.

بهترین زمان خرید تتر چه موقعی است؟

بهترین زمان خرید تتر هنگامی است که قیمت حداقل ۳ روز متوالی ثابت باشد و نوسانی را تجربه نکند.

آیا تتر کلاهبرداری است؟

خیر. تتر یکی از معتبرترین رمز ارزهای بازار ارز دیجیتال است و با مجوز قانونی از سوی شرکت Tether Inc صادر می‌شود.

تبدیل تتر به دلار به چه صورت است؟

برخی از صرافی‌ها امکان معامله دلار در ازای تتر را فراهم کرده‌اند و می‌توانید با مراجعه به آنها تتر خود را تبدیل کنید. غیر از آن هم می‌توانید تتر را به ریال و ریال را به دلار کاغذی تبدیل کنید.

نوشته دلار یا تتر؛ کدامیک برای سرمایه‌گذاری بهتر است؟ اولین بار در توکن باز. پدیدار شد.

توکن باز

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2610729

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها