تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024
0

لورس :دلایل کاهش امروز قیمت بیت کوین چه بود؟ ریزش قیمت ادامه دارد؟

  • کد خبر : 2632355
  • ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۴
لورس :دلایل کاهش امروز قیمت بیت کوین چه بود؟ ریزش قیمت ادامه دارد؟
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

دلایل کاهش امروز قیمت بیت کوین چه بود؟ ریزش قیمت ادامه دارد؟ دومین هفته معاملاتی ماه دسامبر امروز، مورخ ۲۰ آذر ۱۴۰۲ آغاز شد اما شرایط آن طور که پیش‌بینی می‌شد پیش نرفت. به اصطلاح حمام خونی در بازار کریپتو به راه نیفتاد اما شاهد ریزش قیمت‌ها بودیم. بیت کوین سطح مهم ۴۳ هزار دلار را از دست داد و حالا سوالی که مطرح می‌شود این است که علت کاهش قیمت بیت کوین چه بود و این کاهش ارزش بزرگترین ارز دیجیتال بازار تا کجا ادامه پیدا می‌کند؟
به گزارش والکس و به نقل از coindesk، بیت کوین امروز در بازار سقوط کرد و قیمت آن به زیر سطح ۴۱ هزار دلار هم رسید و حالا به نرخ ۴۲،۳۳۷ دلار معامله می‌شود.
با اینکه نمی‌توان یک دلیل قطعی را برای این اصلاح قیمت معرفی کرد، اما تحلیلگران مختلف مجموعه‌ای از اتفاقات را بررسی کرده‌اند که هر کدام به نوعی می‌تواند عاملی برای حرکت قیمت بیت کوین باشد.
ذکر این نکته ضروریست که در این هفته نیز شاهد انتشار داده‌های مهم اقتصادی از جمله نرخ CPI و PPI ماه نوامبر خواهیم بود. همچنین جلسه کمیته بازار آزاد فدرال رزرو (FOMC) برای اعلام نرخ بهره یکی از مهم‌ترین اتفاقات اقتصادی..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

دلایل کاهش امروز قیمت بیت کوین چه بود؟ ریزش قیمت ادامه دارد؟

دومین هفته معاملاتی ماه دسامبر امروز، مورخ ۲۰ آذر ۱۴۰۲ آغاز شد اما شرایط آن طور که پیش‌بینی می‌شد پیش نرفت. به اصطلاح حمام خونی در بازار کریپتو به راه نیفتاد اما شاهد ریزش قیمت‌ها بودیم. بیت کوین سطح مهم ۴۳ هزار دلار را از دست داد و حالا سوالی که مطرح می‌شود این است که علت کاهش قیمت بیت کوین چه بود و این کاهش ارزش بزرگترین ارز دیجیتال بازار تا کجا ادامه پیدا می‌کند؟

به گزارش والکس و به نقل از coindesk، بیت کوین امروز در بازار سقوط کرد و قیمت آن به زیر سطح ۴۱ هزار دلار هم رسید و حالا به نرخ ۴۲،۳۳۷ دلار معامله می‌شود.

با اینکه نمی‌توان یک دلیل قطعی را برای این اصلاح قیمت معرفی کرد، اما تحلیلگران مختلف مجموعه‌ای از اتفاقات را بررسی کرده‌اند که هر کدام به نوعی می‌تواند عاملی برای حرکت قیمت بیت کوین باشد.

ذکر این نکته ضروریست که در این هفته نیز شاهد انتشار داده‌های مهم اقتصادی از جمله نرخ CPI و PPI ماه نوامبر خواهیم بود. همچنین جلسه کمیته بازار آزاد فدرال رزرو (FOMC) برای اعلام نرخ بهره یکی از مهم‌ترین اتفاقات اقتصادی این دوره خواهد بود.

بیشتر بخوانید: تقویم مهم‌ترین رویدادهای اقتصادی آذر ماه

نرخ فاندینگ ریت بالا در بازار معاملات آتی

نرخ تامین مالی یا همان فاندینگ ریت (Funding rates) رمزارزهای اصلی، از جمله بیت کوین، به سطوح عادی زیر ۰/۱ درصد بازگشته که نشان‌دهنده کاهش پوزیشن‌های صعودی بیش از حد اهرم‌دار است.

ریزش بیت کوین گرمای بیش از حد بازار فیوچرز پرپچوال یا دائمی (Perpetual Futures) ارزهای دیجیتال را کاهش داده و راه را برای یک رشد پایدار در پایان سال باز کرده است.

اوراق پرپچوال یا دائمی قراردادهای آتی بدون تاریخ انقضا با مکانیزم فاندینگ ریت هستند که به تطبیق قیمت‌های دائمی با قیمت شاخص کمک می‌کنند. منظور از فاندینگ ریت، پرداخت‌های دوره‌ای یک دارایی بین دارندگان پوزیشن‌های لانگ (خرید) و شورت (فروش) است که هر هشت ساعت توسط صرافی‌ها محاسبه و جمع‌آوری می‌شود. مثبت بودن فاندینگ ریت به این معنی است که قرارداد پرپچوال در نرخ بالاتری نسبت به قیمت اسپات معامله می‌شود و معامله‌گران پول بیشتری برای خرید دارایی پرداخت می‌کنند. پوزیشن‌های لانگ‌ در بازار غالب هستند و دارندگان آنها برای باز نگه داشتن پوزیشن خود شورت‌های بازار را می‌خرند. فاندینگ ریت منفی برعکس این قضیه را نشان می‌دهد.

بالا بودن فاندینگ ریت، معمولاً بیشتر از ۰/۱۰ درصد (برای هشت ساعت)، به معنای وجود اهرم صعودی اضافی در بازار یا ازدحام بیش از حد پوزیشن‌های خرید در نظر گرفته می‌شود.

بر اساس گفته‌های منبع داده Velo Data، فاندینگ ریت بیت کوین، اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال اصلی به طور مداوم در نیمه دوم هفته گذشته از مرز ۰/۱۵ درصد عبور کرده که نشان‌دهنده بازار بیش از حد اهرمی بوده است.

هیت مپ فاندینگ ریت Velo Data

این وضعیت با افت قیمت اولیه در سطح بازار آسیایی به شرایط عادی بازگشت و در حال حاضر فاندینگ ریت اکثر کوین‌ها در منطقه سالم و زیر ۰/۱ درصد باقی مانده است.

این یعنی معامله‌گران دارای اهرم بیش از حد از بازار خارج شده‌اند. وقتی سرعت حرکت کند می‌شود، فاندینگ ریت یا هزینه‌های مربوط به اهرم مشکل‌ساز خواهند شد. معامله‌گران دارای اهرم بیش از حد مجبور به خروج از بازار می‌شوند و این امر به وقوع اختلال کوچکی در روند صعودی یا نزولی می‌انجامد.

سایر دلایل احتمالی ریزش قیمت بیت کوین

بر اساس یک سری از تجزیه و تحلیل‌های آنچین، پیش از کاهش قیمت بیت کوین تعدادی سیگنال مهم در بازار ظاهر شده است. خولیو مورنو (Julio Moreno) از کریپتو کوانت (CryptoQuant) اخیراً خاطرنشان کرده بود که قیمت بیت کوین پس از عبور از سطح ۴۰ هزار دلار به سرعت شروع به رشد کرد که نشان می‌دهد ممکن است بیش از اندازه افزایش قیمت پیدا کرده یا به اصطلاح «بیش از حد گرم» شده باشد.

پس از آن Mara Pool، یکی از بازیگران بزرگ در زمینه استخراج بیت کوین تصمیم گرفت که در پی رشد اخیر قیمت، مقداری از دارایی‌های خود را نقد کند. این حرکت نشان می‌دهد که آن‌ها با خیال راحت‌تری بازی می‌کنند و سعی دارند در کنار فرار از خطرات احتمالی، همچنان سود خود را از بازار دریافت کرده باشند.

تحلیل بیت کوین

ذخایر ماینرهای بیت کوین - Mara Pool
ذخایر ماینرهای بیت کوین – Mara Pool

یکی از نکات جالب دیگر این است که بیش از نیمی از بیت کوین موجود برای صاحبان آنها سودآور بوده و این وضعیت اغلب قبل از فروش گسترده در زمانی که بازار در اوج خود قرار دارد رخ می‌دهد.

در ضمن قبل از این اصلاح قیمت شاخص SSR نیز به بالاترین حد خود در طی ۲ سال گذشته رسید.

شاخص SSR
شاخص SSR

در اصل بالا بودن SSR (نسبت عرضه استیبل کوین) به این معنی است که بیت کوین دارای ارزش بیشتری در مقایسه با استیبل کوین هاست و نشان می‌دهد که فعالان این بازار ارزش بیشتری برای بیت کوین قائل هستند.

اگرچه چشم‌انداز کلی مثبت است، اما بخش قابل‌توجهی از سرمایه‌گذاران هنوز دارایی‌هایی دارند که در حال حاضر در ضرر فرو رفته‌اند.

باندهای سنی شاخص UTXO
باندهای سنی شاخص UTXO

ویلی وو (Willy Woo)، تحلیلگر آنچین در تاریخ ۷ دسامبر (۱۶ آذر) در پلتفرم X نوشته بود که ممکن است شاهد اصلاح قیمت بیت کوین به ۳۹،۷۰۰ دلار باشیم.

او گفته بود:

گپ بیت کوین در CME در سطح ۳۹،۷۰۰ دلار قرار دارد. با توجه به بررسی‌های من، ۲۸ مورد از ۳۰ گپ کندل‌های روزانه CME پر شده‌اند (۹۳ درصد). گپ‌های پر نشده دیگر نیز در پایین سمت چپ این نمودار نشان داده شده است.

نمودار ویلی وو

گپ بیت کوین در CME به نرخ ۳۹،۷۰۰ دلار به وضعیتی اشاره دارد که در آن قیمت بیت کوین در بورس کالای شیکاگو جهش کرده و این امر منجر به تشکیل یک فضای خالی در سطح مذکور شده است. از نظر تاریخی، چنین گپ‌هایی معمولاً پر می‌شوند، به این معنی که قیمت اغلب به سطح دارای گپ خود باز می‌گردد. گپ قیمت بیت کوین در بازار آتی CME به دلیل همسو بودن ساعات کار آن با ساعات معاملاتی ایالات متحده رخ می‌دهد که گاهی اوقات منجر به تفاوت قیمت اوپن و کلوز بازار می‌شود.

شایان ذکر است این تنها یک بررسی از وضعیت قیمت بیت کوین است و لزوما به معنی پیش‌بینی قیمت نیست. عوامل متعددی بر BTC اثر خواهند گذاشت و مسیر صعودی یا نزولی قیمت آن همچنان نامشخص است.

این در حالیست که پلتفرم تجزیه و تحلیل سنتیمنت نیز در پستی اعلام کرده است که بسیاری از تریدرها این ریزش را به عنوان یک فرصت خرید تلقی کرده‌اند و میزان استفاده از عبارت Buythedip به معنی «خرید در کف قیمت» در شبکه‌های اجتماعی اوج گرفته است.

آیا آینده روشن‌تری در پیش است؟

کریستوفر اینکس (Christopher Inks)، یکی از معامله‌گران مشهور، نسبت به این شرایط خوش‌بین است. ریزش اخیر بازار به مانند یک اصلاح کوتاه‌مدت به نظر می‌رسد که به رشد احتمالی آن در آینده اشاره دارد.

او تاکید می‌کند که بیت‌ کوین، به دنبال عقب‌نشینی که از پیوت مقاومت سوم روزانه خود داشته بود، در پیوت مقاومت دوم تثبیت شد و اکنون نشانه‌هایی از بهبود آن وجود دارد.

برای اینکه شاهد یک موج صعودی واقعی باشیم، بیت کوین باید به رشد خود ادامه دهد و با قدرت از آن پیوت مقاومت سوم عبور کند. پیوت مقاومت پنچم همچنان مهم است، به خصوص اگر بیت کوین بتواند سطح حمایت اخیر خود را حفظ کند.

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچگونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳ / ۵. مجموع آرا: ۱۲

برچسب هابیت کوین

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2632355

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها