تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
0

لورس :دندانپزشکی با بیهوشی | راه حل مقابله با ترس از دندانپزشکی

  • کد خبر : 2596319
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۸
لورس :دندانپزشکی با بیهوشی | راه حل مقابله با ترس از دندانپزشکی
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که بخاطر ترس از دندانپزشکی تا زمان به درد افتادن دندان هایتان حتی از چند کیلومتری مطب دندانپزشکی هم عبور نمیکنید چاره ترس شما پیش ماست. افراد بسیاری در سر تا سر دنیا دچار فوبیای دنداپزشکی هستند، این ترس از […]

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که بخاطر ترس از دندانپزشکی تا زمان به درد افتادن دندان هایتان حتی از چند کیلومتری مطب دندانپزشکی هم عبور نمیکنید چاره ترس شما پیش ماست. افراد بسیاری در سر تا سر دنیا دچار فوبیای دنداپزشکی هستند، این ترس از دندانپزشکی یک ترس طبیعی است که مانع از رفتن به مطب دندانپزشکی برای چکاپ دندان ها میشود و تا زمانی که شخص دچار دندان درد شدید نشود از رفتن به دندانپزشکی جهت بررسی سلامت دندان های خود خودداری میکند. میزان ترس از دندانپزشکی در افراد به درجه و شدت های مختلفی تقسیم بندی میشود. به طور مثال افرادی هستند که به معنای واقعی دچار فوبیای دنداپزشکی هستند و از ابزار دندانپزشکی میترسند و بوی محیط دندانپزشکی را نمیتوانند را تحمل کنند و به این دلایل اصلا حاضر به مراجعه نیستند. برخی دیگر ترس کمتری دارند و نمیتواند مانع همکاری با پزشک شود اما عدم مراجعه و پشت گوش انداختن برای درمان به موقع موجب میشود تا بیماری و آسیب موجود در دندان پیشرفت کند و باعث ایجاد عفونت، آبسه، درد و در مواقع پیشرفته به وجود آمدن بیماری ها و ضایعات دهانی شود. در هر دو مورد و برای انواع ترس از دندانپزشکی در افراد راه حلی وجود دارد که با استفاده از این روش فرد میتواند تمامی درمان های مربوط به دندانپزشکی را انجام دهد، در حالی که ممکن است لحظه ای از مراحل درمان و فعالیت های حین درمان را به خاطر نیاورد… در ادامه درباره این روش بیشتر توضیح خواهیم داد و برای ترس از دندانپزشکی راه حل درمانی مناسبی را به شما خواهیم داد، با ما همراه باشید…

بخوانید  بانک مرکزی چین: ارز دیجیتال ما با بیت کوین فرق دارد و برای سفته‌بازی نیست

دندانپزشکی با بیهوشی | راه حل مقابله با ترس از دندانپزشکی

با مراجعه به کلینیک دندانپزشکی سبز، می‌توانید اکثر درمان‌های دندانپزشکی را با استفاده از روش دندانپزشکی در خواب یا سدیشن انجام دهید. تمامی درمان‌ها توسط دندانپزشکان متخصص و با استفاده از استانداردها و تجهیزات پیشرفته همراه با نظارت پزشک متخصص بیهوشی انجام می‌شود. جهت تعیین وقت ویزیت و انجام درمان دندانپزشکی تحت سدیشن می‌توانید با پذیرش کلینیک دندانپزشکی سبز تماس بگیرید.

انواع ترس از دندانپزشکی

فوبیای دندانپزشکی که به آن ترس بیش از حد از دندانپزشکی میگویند در برخی از افراد ممکن است علت های مختلفی داشته باشد. این عوامل شامل موارد زیر است:
ترس از دندانپزشک : ممکن است برخی از دندانپزشکان حالتی غیر دوستانه داشته باشند و تجربه ناخوشایند و منفی فرد میتواند یکی از علل فوبیای دندانپزشکی باشد.
احساس درد : مراحل درمان دندانپزشکی بعد از تزریق بی حسی و در زمانی شروع میشود که فرد دردی را احساس نمیکند اما در برخی از افراد انجام برخی از مراحل درمان ممکن است با اندکی درد یا فشار همراه باشد. ترس از کشیدن دندان و یا کشیدن دندان عقل که همراه با اندکی فشار است باعث ایجاد حس درد در فرد میشود. اما در کل شخص فکر میکند درد حین درمان دندانپزشکی را نمیتواند تحمل کند.
بی حس شدن : افرادی که ممکن است در تنفسشان دچار مشکل شوند و چون دهانشان بی حس میشود میترسند نتوانند نفس بکشند یا مشکلی در بلعشان پیش بیاید. از این بی حسی دهان خود میترسند.
صدا یا بوی دندانپزشکی : افرادی که تجربه ناخوشایند در دندانپزشکی داشته اند از صداهای توربین دندانپزشکی میترسند و یا بوی مواد دندانپزشکی را نمیتوانند تحمل کنند.
سوزن بی حسی : ترس از سوزن در اکثر افراد شایع است و ممکن است افراد هنگام تزریق سوزن بی حسی به شدت ترس داشته باشند.

بخوانید  جنگ تجاری آمریکا و چین؛ بازی مرگ و زندگی بیت کوین

دندانپزشکی با روش سدیشن یا خواب عمیق چگونه است؟

ترس از دندانپزشکی که یک اختلال طبیعی در افراد است ممکن است در حین درمان از بین برود، زیرا به تدریج متوجه هیچ دردی حین انجام درمان نشوند. افرادی دیگر ممکن است از کلیت درمان های دندانپزشکی بترسند، مثل صدای ابزار فرز توربین های دندانپزشکی و استشمام بوی مواد درمانی. تجربه ناخوشایند از درمان های دندانپزشکی ممکن است از کودکی با فرد همراه باشد. برخی کودکان نیز بخاطر ترس از دندانپزشکی برای انجام درمان های دندانپزشکی همکاری نمیکنند. در این میان روش نوینی در دندانپزشکی وجود دارد که به آن سدیشن یا دندانپزشکی با خواب عمیق میگویند. در این روش در ابتدا با استفاده از داروهای تزریقی که تایید شده سازمان غذا و داروی جهانی هستند، توسط پزشک متخصص بیهوشی برای فرد تزریق میشوند و فرد کم کم هوشیاری خود را از دست داده و در حالت آرامبخشی و نیمه خواب قرار میگیرد. در حالت درمان با خواب عمیق فرد دارای هوشیاری است و اگر پزشک حین درمان از او تقاضایی مثل باز کردن دهان کند، متوجه صحبت پزشک میشود اما متوجه درد و مراحل درمان نخواهد شد و ممکن است بعد از خواب عمیق و به دست آوردن هوشیاری کامل، از مراحل درمانی چیزی به خاطر نیاورد.

بخوانید  اخبار صرافی‌های ارز دیجیتال (۷شهریور ۱۴۰۲)

انواع مختلف سدیشن

درمان های دندانپزشکی با خواب عمیق به فرد کمک میکند یک دندانپزشکی بدون درد را تجربه کند و در حین انجام درمان در حالت آرامبخشی و ریلکسی قرار گیرد. انواع روش های سدیشن که فرد میتواند تحت آن ها درمان خود را انجام دهد به سطوح مختلفی تقسیم بندی میشوند:

  • سدیشن مینیمال : فرد بیدار است اما در حالت آرامش و ریلکسی است.
  • سدیشن متوسط : بیمار توانایی صحبت کردن ندارد و چیزی از مراحل درمان به یاد نمی آورد.
  • سدیشن عمیق : فرد از مراحل درمان آگاه نیست اما خواب هم نیست..
  • بیهوشی عمومی : کاملا نا آگاه است.

دندانپزشکی با روش سدیشن برای چه کسانی مناسب است؟

  • روش دندانپزشکی با خواب عمیق که به آن روش کنترل اضطراب نیز میگویند مناسب افرادی است که ترس آنها مانع مراجعه به دندانپزشکی و همکاری با پزشک میشود.
  • افرادی که آستانه تحمل درد پایینی دارند.
  • افرادی که دچار رفلکس حلقی هستند.
  • افرادی که دندان های فوق حساس دارند.
  • افراد ناتوان
  • پروسه درمان طولانی مدت باشد.
  • مناسب کودکانی که روی صندلی نمینشینند و با پزشک همکاری نمیکنند(داروهای مورد استفاده برای کودکان بصورت تزریقی و خوراکی است و هیچگونه خطری ندارد)
  • کودکانی که ناتوانی جسمی و ذهنی دارند.
  • کودکان کوچکتر و با سن کمتر.
بخوانید  بررسی مصرف انرژی و تولید آلاینده‌های کربنی در فرایند استخراج بیت کوین

تفاوت دندانپزشکی کودکان با بیهوشی و دندانپزشکی با آرامبخش چیست؟

بر اساس نوع درمان و شرایط سلامت عمومی کودک، پزشک متخصص بیهوشی تشخیص می‌دهد چه مدت زمانی برای درمان نیاز است، سپس نوع بیهوشی کامل یا آرامبخشی و روش انجام آن را تشخیص می‌دهد.

  • آرامبخشی متوسط: در این نوع سدیشن درمان کودک در حالت خواب است و توانایی انجام کار‌هایی که دندانپزشک از او می‌خواهد را دارد. در این روش کودک بعد از هوشیاری کامل چیزی از مراحل درمان را به خاطر نمی‌آورد.
  • آرامبخشی عمیق: در این روش باید تمامی علائم عمومی مانند ضربان قلب، فشار خون و اکسیژن توسط پزشک متخصص بیهوشی کنترل شود.
  • بیهوشی عمومی: در این روش کودک کاملاً خواب است و پزشکان و دندانپزشکان و دستیاران نظارت کامل بر حالت عمومی و شرایط جسمانی کودک دارند.
  • دندانپزشکی با بیهوشی | راه حل مقابله با ترس از دندانپزشکی

تاثیر فوبیای دندانپزشکی بر سلامت دندان و دهان

ترس از دندانپزشکی در افراد باعث خودداری از مراجعه به دندانپزشکی و انجام درمان میشود که عواقب آن چیزی جز بدتر شدن وضعیت دندان ها، درمان های پر هزینه و در برخی شرایط حتی از دست رفتن دندان ها میشود. انجام دوره ای معاینات دندانپزشکی، چکاپ دندان ها با به همراه داشتن عکس OPG از دندان که در کلینیک سبز میتواند تهیه کنید، از وقوع عواقب سنگینِ عدم مراجعه به دندانپزشکی جلوگیری کنید.

وجود دستگاه‌های پیشرفته و مدرن رادیولوژی و رادیوگرافی opg و عکس تک دندان در کلینیک دندانپزشکی سبز باعث شده تا کیفیت شناسایی نوع درمان در این مرکز عکس opg در تهران افزایش یابد و مراجعین عزیز از انجام درمان بی‌نقص و کامل دندان‌های خود راضی باشند.

 محیط عکسبرداری از دندان و محل تهیه عکس در این مرکز به شکلی در نظر گرفته شده تا میزان دریافت اشعه در حداقل ممکن باشد و در محیطی امن و استفاده از پوشش‌های محافظتی که دارای سرب هستند باعث جلوگیری از رسیدن اشعه به بافت‌های حساس بدن شود.

فضای بخش رادیولوژی در کلینیک سبز دارای بالاترین سطح کنترل بهداشتی است که توسط بخش توسط معاونت درمان و بهداشت نظارت شده و گزارش سلامت تحت نظر این سازمان به صورت دوره‌ای از این مرکز عکس opg در تهران انجام می‌شود.

اکثر مشکلات دندانی با تغییر سبک زندگی و عادات غذایی قابل پیشگیری هستند. با عدم مراجعه به دندانپزشکی به علت فوبیا یا هر گونه ترس از دندانپزشکی نه تنها احتیاج به درمان های پیچیده تر و پر هزینه تر خواهد بود بلکه نحوه صحیح رعایت بهداشت دهان و دندان را نیز پشت گوشت می اندازد و ممکن است به انواع بیماری های دهانی مبتلا شده و در زندگی روزمره شما خلل ایجاد شود.

بخوانید  استلار بخریم یا نه؟ تحلیل کامل برای تصمیم‌گیری هوشمندانه

سخن پایانی درباره فوبیای دندانپزشکی

رسیدگی به سلامت دندان یکی از جنبه های مهم و اساسی سلامت عمومی بدن است که در صورت عدم انجام درمان های دندانپزشکی ممکن است به انواع بیماری های دهانی دچار شوید. اگر از مراجعه به دندانپزشکی میترسید و انجام تکنیک های عمومی برای کنترل ترس از دندانپزشکی در شما کافی نیست میتوانید با به کار گیری راهکارهای پیشرفته درمانی بر این ترس غلبه کنید. مهم است دندانپزشک را از مسئله فوبیای دندانپزشکی خود آگاه کنید تا با شما همکاری کند. اجازه ندهید ترس از دندانپزشکی، شما را از لذت داشتن یک لبخند زیبا و دندان های سالم و به دنبال آن سلامت عمومی بدن محروم کند.

دندانپزشکی با بیهوشی | راه حل مقابله با ترس از دندانپزشکی

با مراجعه به کلینیک دندانپزشکی سبز، می‌توانید اکثر درمان‌های دندانپزشکی را با استفاده از روش دندانپزشکی در خواب یا سدیشن انجام دهید. تمامی درمان‌ها توسط دندانپزشکان متخصص و با استفاده از استانداردها و تجهیزات پیشرفته همراه با نظارت پزشک متخصص بیهوشی انجام می‌شود. جهت تعیین وقت ویزیت و انجام درمان دندانپزشکی تحت سدیشن می‌توانید با پذیرش کلینیک دندانپزشکی سبز تماس بگیرید.

 آدرس:

بخوانید  خرید دوربین عکاسی و گیمبال دوربین در تهران فروشگاه دیدبرتر

تهران، اتوبان رسالت شرق (شهید سلیمانی)، خیابان آیت شمالی، نبش زمرد شرقی، کلینیک دندانپزشکی سبز

تلفن:

۰۲۱-۷۷۸۰۸۰۴۵

 

 

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2596319

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها