تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024
0

لورس :دوئل ترس و امید در بازار کریپتو؛ بیت کوین به کدام سمت حرکت خواهد کرد؟

  • کد خبر : 2624755
  • ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰
لورس :دوئل ترس و امید در بازار کریپتو؛ بیت کوین به کدام سمت حرکت خواهد کرد؟
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

زمان مطالعه: ۴ دقیقهقیمت بیت کوین از زمان رسیدن به اوج محلی ۲۸،۵۸۰ دلار در ۲ اکتبر، در حال اصلاح بوده است. از آن زمان، خرس‌ها موفق شده‌‌اند قیمت این ارز دیجیتال را به محدوده ۲۶،۵۰۰ دلار کاهش دهند.
در این میان، اندیکاتور شناخته‌شده سود/زیان خالص تحقق‌نیافته (NUPL) نبرد مداومی بین احساس ترس و خوش‌بینی را نشان می‌دهد. آیا شاخص ریسک بیت کوین که در حال حاضر به پایین‌ترین حد خود رسیده، در نهایت می‌تواند بازار ارزهای دیجیتال را در منطقه خوش‌بینی نگه دارد و رالی صعودی جدیدی را آغاز کند؟
شاخص NUPL بین محدوده ترس و خوش‌بینی شاخص NUPL یک معیار درون زنجیره‌ای است که تفاوت بین سود تحقق‌نیافته نسبی و زیان تحقق‌نیافته نسبی را محاسبه می‌کند. نمودار NUPL شامل پنج ناحیه افقی است که بر اساس روانشناسی بازار تفسیر می‌شوند: از سطح قرمز برای فاز تسلیم تا ناحیه آبی برای احساس سرخوشی و طمع. نواحی میانی نیز بسته به اینکه نمودار در یک بازار صعودی یا نزولی از منطقه عبور می‌کند، هم تفسیر صعودی و هم نزولی دارند.
در حال حاضر، NUPL بیت کوین در ناحیه زرد و نسبتاً خنثی در ۰٫۲۶ قرار دارد. در عین حال، این شاخص نزدیک ب..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

قیمت بیت کوین از زمان رسیدن به اوج محلی ۲۸،۵۸۰ دلار در ۲ اکتبر، در حال اصلاح بوده است. از آن زمان، خرس‌ها موفق شده‌‌اند قیمت این ارز دیجیتال را به محدوده ۲۶،۵۰۰ دلار کاهش دهند.

در این میان، اندیکاتور شناخته‌شده سود/زیان خالص تحقق‌نیافته (NUPL) نبرد مداومی بین احساس ترس و خوش‌بینی را نشان می‌دهد. آیا شاخص ریسک بیت کوین که در حال حاضر به پایین‌ترین حد خود رسیده، در نهایت می‌تواند بازار ارزهای دیجیتال را در منطقه خوش‌بینی نگه دارد و رالی صعودی جدیدی را آغاز کند؟

شاخص NUPL بین محدوده ترس و خوش‌بینی

شاخص NUPL یک معیار درون زنجیره‌ای است که تفاوت بین سود تحقق‌نیافته نسبی و زیان تحقق‌نیافته نسبی را محاسبه می‌کند. نمودار NUPL شامل پنج ناحیه افقی است که بر اساس روانشناسی بازار تفسیر می‌شوند: از سطح قرمز برای فاز تسلیم تا ناحیه آبی برای احساس سرخوشی و طمع. نواحی میانی نیز بسته به اینکه نمودار در یک بازار صعودی یا نزولی از منطقه عبور می‌کند، هم تفسیر صعودی و هم نزولی دارند.

در حال حاضر، NUPL بیت کوین در ناحیه زرد و نسبتاً خنثی در ۰٫۲۶ قرار دارد. در عین حال، این شاخص نزدیک به سطح نارنجی ترس است که پس از افت به زیر ۰٫۲۵ شروع می‌شود.

btc-nupl-between-fear-optimism
سود/زیان خالص تحقق‌نیافته برای بیت کوین.

اخیراً و در اواسط ژانویه امسال، این اندیکاتور در پایین‌ترین سطح کاپیتولاسیون (فاز تسلیم) تثبیت شده بود، اما با بهبود سریع بازار ارزهای دیجیتال، دوباره وارد منطقه خوش‌بینی شد. با این حال، اصلاح عمیق‌تر قیمت و آزمایش منطقه ۲۰ هزار دلار، همچنان می‌تواند NUPL را به عمق قلمرو ترس براند.

دارندگان کوتاه مدت تسلیم می‌شوند!

در مقابل، با نگاهی به همین شاخص برای دارندگان کوتاه‌مدت (STH)، می‌بینیم که سرمایه‌گذاران جدید همچنان در حال تسلیم شدن هستند. این نسخه از نمودار، این حقیقت بی‌رحمانه را نشان می‌دهد که بیشتر سرمایه‌گذاران جدید هنوز در ضرر هستند.

btc-nupl-between-fear
سود/زیان خالص تحقق‌نیافته برای دارندگان کوتاه‌مدت بیت کوین.

با وجود این، _Checkmatey@_، تحلیلگر معروف، نموداری را منتشر کرده که ممکن است حاوی سیگنال‌های خوش‌بینانه باشد. او با اشاره به سود و ضرر تحقق‌یافته مربوط به دارندگان کوتاه‌مدت می‌گوید:

خرس‌ها در فروش از ۲۹ هزار دلار به ۲۶ هزار دلار، آن را منفی کردند. با این حال، نتوانستند آن را پایین‌تر بیاورند، علی‌رغم ضررهای قابل توجهی که بازار متحمل شده است (نزولی‌ترین بازار از زمان سقوط FTX).

btc-nupl-between-fea
سود/زیان خالص تحقق‌یافته برای دارندگان کوتاه‌مدت بیت کوین.

او می‌گوید که این اندیکاتور دوباره سبز شده است، که نشانه جهش احتمالی در سود/زیان دارندگان کوتاه‌مدت است. بنابراین، این تحلیلگر نتیجه می‌گیرد که این وضعیت می‌تواند به دو سناریو ممکن منجر شود: آخرین برداشت سود قبل از اصلاح عمیق یا بازگشت قدرت. در نهایت، او اضافه می‌کند که شخصاً سناریوی دوم را پیش‌بینی می‌کند.

پایین بودن شاخص ریسک بیت کوین به چه معناست؟

در نهایت، یکی دیگر از تحلیلگران داده‌های درون زنجیره‌ای، _Negentropic@، اخیراً نمودار شاخص ریسک بیت کوین را منتشر کرده است. طبق داده‌های وی، قیمت بیت کوین امروز در منطقه آبی کم ریسک قرار دارد و در محدوده صفر در نوسان است.

btc-nupl-between-fear-optimism-
شاخص ریسک بیت کوین.

به نظر او، این معیار نشان می‌دهد که پس از کاهش‌های اخیر، حرکت رو به پایین عمیق‌تر «در این مرحله غیرممکن است.»

این تفسیر با این واقعیت سازگار است که در طول افت‌های اخیر، خرس‌ها نتوانستند قیمت بیت کوین را به زیر ۲۶ هزار دلار برسانند. اگر این سطح حفظ شود و سیگنال‌های خوش‌بینانه مربوط به NUPL هم تأیید شوند، بازار ارزهای دیجیتال به زودی یک بازگشت صعودی را تجربه خواهد کرد.

با این حال، اگر منطقه ۲۶ هزار دلار از دست برود، احتمال یک اصلاح عمیق‌تر وجود دارد.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

نوشته دوئل ترس و امید در بازار کریپتو؛ بیت کوین به کدام سمت حرکت خواهد کرد؟ اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2624755

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها