تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024
0

لورس :دوراهی دارندگان نات‌کوین

  • کد خبر : 2637797
  • ۲۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۰
لورس :دوراهی دارندگان نات‌کوین
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

با نزدیک شدن زمان عرضه نات‌کوین، بسیاری از دارندگان در دوراهی فروش در بازار پیش از عرضه یا انتظار برای معامله در صرافی قرار گرفته‌اند دوراهی دارندگان نات‌کوین بزرگنمایی متن خبر آغاز سال۲۰۲۴ برای سرمایه‌گذاران بازار ارز‌های دیجیتال به خوبی شروع شد و تنها چند ماه پس از تایید درخواست راه‌اندازی اولین صندوق‌های قابل معامله اسپات بیت‌کوین در بورس آمریکا، این ارز دیجیتال موفق شد تا سقف قیمتی جدیدی را ثبت کند. با افزایش قیمت بیت‌کوین و دیگر ارز‌های دیجیتال، ارزش بازار دارایی‌های بلاک‌چینی نیز به میزان قابل توجهی افزایش یافت و شرایطی همانند روز‌های صعودی سال۲۰۲۱ در بازار دیده می‌شود. اما در این بازار صعودی و مملو از فرصت، تنها یک پروژه جدید و کمتر شناخته شده جهانی مورد توجه عموم مردم و سرمایه‌گذاران داخلی قرار گرفت. این پروژه که نات‌کوین نام دارد، به‌عنوان یک بازی تلگرامی در ابتدای سال‌۲۰۲۴ فعالیت خود را آغاز کرد و به علاقه‌مندان این امکان را می‌داد تا با ضربه زدن روی صفحه بازی، سکه استخراج کنند؛ درحالی‌که در ابتدا این سکه‌ها ارزشی نداشتند، اما در نهایت تیم بازی از راه‌اندازی بازار پیش از عرضه..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

با نزدیک شدن زمان عرضه نات‌کوین، بسیاری از دارندگان در دوراهی فروش در بازار پیش از عرضه یا انتظار برای معامله در صرافی قرار گرفته‌اند

دوراهی دارندگان نات‌کوین بزرگنمایی متن خبر آغاز سال۲۰۲۴ برای سرمایه‌گذاران بازار ارز‌های دیجیتال به خوبی شروع شد و تنها چند ماه پس از تایید درخواست راه‌اندازی اولین صندوق‌های قابل معامله اسپات بیت‌کوین در بورس آمریکا، این ارز دیجیتال موفق شد تا سقف قیمتی جدیدی را ثبت کند. با افزایش قیمت بیت‌کوین و دیگر ارز‌های دیجیتال، ارزش بازار دارایی‌های بلاک‌چینی نیز به میزان قابل توجهی افزایش یافت و شرایطی همانند روز‌های صعودی سال۲۰۲۱ در بازار دیده می‌شود. اما در این بازار صعودی و مملو از فرصت، تنها یک پروژه جدید و کمتر شناخته شده جهانی مورد توجه عموم مردم و سرمایه‌گذاران داخلی قرار گرفت.

این پروژه که نات‌کوین نام دارد، به‌عنوان یک بازی تلگرامی در ابتدای سال‌۲۰۲۴ فعالیت خود را آغاز کرد و به علاقه‌مندان این امکان را می‌داد تا با ضربه زدن روی صفحه بازی، سکه استخراج کنند؛ درحالی‌که در ابتدا این سکه‌ها ارزشی نداشتند، اما در نهایت تیم بازی از راه‌اندازی بازار پیش از عرضه خود خبر دادند و این فرصت را برای استخراج‌کنندگان فراهم کردند تا سکه‌ها را به شکل توکن غیرمثلی به فروش رسانده و به سود برسند. علاوه بر آن، چندی پیش نیز زمان انتشار ارز دیجیتال نات‌کوین اعلام شد و قرار است که خرید و فروش این ارز از اول اردیبهشت در صرافی‌ها امکان‌پذیر باشد؛ شرایطی که باعث شده است تا دارندگان نات‌کوین دو گزینه بازار پیش از عرضه و صرافی‌ها را برای معاملات این ارز دیجیتال پر سر و صدای اخیر داشته باشند. بزرگ‌ترین تفاوت این دو بازار، قیمت نات‌کوین در آنها است. هم‌اکنون هیچ‌کس نمی‌داند که این ارز دیجیتال پس از عرضه چه قیمتی پیدا خواهد کرد که خطر سرمایه‌گذاری و معاملات نات کوین را افزایش داده و حتی هشدار تیم این پروژه را به همراه داشته است.

از هیچ چیز تا میلیون‌ها کاربر

برخلاف بسیاری از پروژه‌های بلاک‌چینی، نات‌کوین با سر و صدا و تبلیغات زیادی فعالیت خود را آغاز نکرد. تیم توسعه‌دهندگان این پروژه ناشناس بودند، هدف خاصی برای آن وجود نداشت و حتی تیم توسعه آن نیز نات‌کوین را «هیچ چیز» معرفی می‌کردند و صفحات خالی وایت پیپر را در اختیار کاربران قرار دادند. درحالی‌که هیچ‌کس نمی‌دانست این بازی تلگرامی قرار است چه کاربرد و هدفی داشته باشد، نات‌کوین موفق شد تا عملکرد بهتری نسبت به برخی از برترین بازی‌های بلاک‌چینی داشته باشد و یک جامعه کاربری چندین میلیون نفری را ایجاد کند؛ موفقیتی که نات‌کوین مدیون پیام‌رسان تلگرام و شبکه تون است.

اکثر توسعه‌دهندگان بلاک‌چینی ترجیح می‌دهند تا ارز‌های دیجیتال و پروژه‌های جدید خود را بر بستر شبکه‌های شناخته‌شده و محبوب مانند اتریوم عرضه کنند. درحالی‌که این شبکه‌ها طی سال‌های گذشته میزان اکثر خدمات غیرمتمرکز مالی و حتی بازی و سرگرمی بوده‌اند، اما دسترسی سخت به آنها یک ضعف بزرگ به شمار می‌رود؛ زیرا عموم مردم با ماهیت بلاک‌چین و چگونگی استفاده از برنامه‌های غیرمتمرکز آشنا نیستند. پشتیبانی از شبکه تون در پیام‌رسان تلگرام راه‌حلی برای این چالش ارائه کرد و این امکان را در اختیار ۹۰۰میلیون کاربر تلگرامی قرار داد تا از خدمات غیرمتمرکز و برنامه‌های بلاک‌چینی به راحتی استفاده کنند. نات‌کوین از جمله پروژه‌هایی بود که از این برتری کمال بهره را برد و با استفاده از تبلیغات ویروسی، موفق شد تا در مدت زمان کوتاهی حدود ۳۴.۵میلیون کاربر را جذب کند.

پس از موفقیت نات‌کوین در جذب بازیکنان و افزایش توجه‌ها به آن، در نهایت زمان آن رسیده بود که این تیم از ارز دیجیتال خود به نام NOT رونمایی کنند و بازاری را برای خرید و فروش آن را پیش از عرضه در اختیار علاقه‌مندان قرار دهند. بازار پیش از عرضه نات‌کوین فعالیت خود را از اواسط اسفند ماه آغاز کرد و به کاربران این امکان را می‌داد تا سکه‌های درون بازی را به توکن‌های غیرمثلی تبدیل و آنها را در بازار معامله کنند. این بازار مورد استقبال طرفداران نات‌کوین قرار گرفت و بیش از ۳۷۰هزار کاربر از آن استفاده کردند و حجم معاملات ۱۴میلیون دلاری را رقم زدند. هم اکنون قیمت هر ۱۰میلیون نات‌کوین در این بازار معاملاتی به حدود ۶۰ دلار رسیده است که برای بازیکنان این بازی عدد قابل توجهی است. با این حال توجه به این نکته اهمیت دارد که قیمت‌گذاری و معاملات نات‌کوین در این بازار ماهیت کاملا متفاوتی با معاملات در صرافی‌ها دارد. این بازار مشابه بازار‌های معاملاتی توکن‌های غیرمثلی عمل می‌کند و هرکس می‌تواند قیمت متفاوتی را برای خرید یا فروش هر توکن پیشنهاد دهد.د ر نتیجه، قیمت‌های این بازار نمی‌توانند قیمت واقعی نات‌کوین را پس از عرضه نشان دهند.

قیمت پیش و پس از عرضه نات‌کوین

از زمان شروع فعالیت بازی نات‌کوین، جذابیت اصلی آن برای بازیکنان در احتمال عرضه توکن بومی و کسب سود قابل توجه از فرآیند استخراج توکن‌های نات‌کوین بوده است. با نزدیک شدن زمان عرضه ارز دیجیتال نات‌کوین، این جذابیت بیش از پیش مورد توجه کاربران قرار گرفته که به گسترش و افزایش حجم معاملات این ارز در بازار پیش از عرضه منجر شده است. اما به‌دلیل برخی پیچیدگی‌ها در استفاده و معاملات در این بازار پیش از عرضه، واسطه‌ها نیز فعالیت خود را شروع کرده‌اند و طی هفته‌های گذشته مشاهده می‌شود که بسیاری در تلاش برای خرید یا فروش سکه‌های درون بازی نات‌کوین به واسطه افراد، پیج‌های اینستاگرامی و کانال‌های تلگرامی هستند.

در هر دو حالت، قیمت معامله در بازار پیش از عرضه و ارزش پیشنهادی واسطه‌ها ممکن است بیشتر یا کمتر از قیمت واقعی نات‌کوین باشد؛ زیرا این ارز دیجیتال هنوز عرضه نشده است و قیمت حال حاضر نات‌کوین تنها براساس بازار توکن‌های غیرمثلی رسمی پروژه است. پس از عرضه نات‌کوین، این ارز دیجیتال در صرافی‌ها لیست خواهد شد و همانند هر ارز دیجیتال دیگر، براساس عرضه و تقاضا قیمت‌گذاری می‌شود. بنابراین هم‌اکنون حتی تیم توسعه آن نیز نمی‌دانند که پس از عرضه، ارزش نات‌کوین چه عددی خواهد بود. به همین دلیل و با افزایش معاملات اخیر نات‌کوین، تیم این پروژه در کانال تلگرامی خود به کاربران درباره خرید و معامله نات‌کوین در زمان پیش از عرضه هشدار داده‌اند. در این اطلاعیه، تیم توسعه نات‌کوین خاطرنشان می‌کنند که هیچ‌کس بهای این ارز دیجیتال را پس از عرضه عمومی و لیست شدن در صرافی‌ها نمی‌داند. بنابراین معامله‌گران این ارز باید محتاط باشند؛ زیرا خریداران ممکن است هم‌اکنون قیمت بیشتری را برای این ارز پرداخت کنند.

وضعیت پیرامون نات‌کوین توجه کلاه‌برداران را نیز به خود جلب کرده است و در این بین برخی از کاربران علاقه‌مند به خرید و فروش نات‌کوین در دام کلاه‌برداران گرفتار شده‌اند. یکی از روش‌های اصلی مورد استفاده کلاه‌برداران، فروش توکن‌های غیرمثلی جعلی با نام و ظاهر مشابه توکن‌های واقعی است. بررسی نام فروشنده و تیک آبی آن در بازار پیش از عرضه می‌تواند یکی از راه‌های شناسایی این روش کلاه‌برداری باشد و از خرید و معامله توکن‌های غیرمثلی جعلی نات‌کوین جلوگیری کند. این شرایط همراه با قیمت غیرواقعی امروزه نات‌کوین باعث شده است تا بسیاری از کاربران سرمایه نات‌کوین خود را نگه دارند تا پس از عرضه و لیست شدن این ارز دیجیتال، در صرافی‌ها و پلتفرم‌های معتبر و با قیمت واقعی به فروش برسانند. تصمیمی که ریسک‌های خود را نیز به همراه دارد؛ زیرا عرضه این ارز دیجیتال ممکن است منجر به کاهش یا افزایش ارزش دارایی‌های نات‌کوین کاربران عرضه شود.

لازم به ذکر است که اهمیت عرضه ارز دیجیتال نات‌کوین تنها در نوسانات قیمتی نیست و ممکن است که چگونگی آینده این پروژه را نیز مشخص کند. اگر پس از عرضه نات‌کوین فشار فروش به‌شدت افزایش پیدا کند، این ارز دیجیتال ارزشی در بازار پیدا نمی‌کند که فرصت ادامه فعالیت و رشد آن را خواهد گرفت. در نتیجه، ممکن است که پس از عرضه نات‌کوین این بازی تلگرامی در مدت کوتاهی از یاد‌ها فراموش شود. اما اگر نات‌کوین بتواند پس از عرضه قیمت مناسبی پیدا کند و در حفظ آن موفق باشد، همچنان این پتانسیل را خواهد داشت تا در بازار باقی بماند و با حمایت کاربران و سرمایه‌گذاران، از فاز بعدی فعالیت خود رونمایی کند.

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

  • اینستاگرم
  • تلگرام
  • ایکس
  • لینکدین
لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2637797

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها