تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

لورس :راهنمای انتخاب بهترین نهال گردو برای مناطق معتدل از زبان باغدار حرفه ای

  • کد خبر : 2595999
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۹
لورس :راهنمای انتخاب بهترین نهال گردو برای مناطق معتدل از زبان باغدار حرفه ای
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :همیشه یکی از اصلی ترین فاکتورها برای کاشت گیاهان مختلف در یک منطقه، شرایط آب و هوایی آن منطقه می باشد؛ به طوری که همیشه کشاورزان و باغداران به دنبال این هستند که به فراخور عواملی مانند ویژگی های آب و هوایی و نیز مشخصه های خاک و […]

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

همیشه یکی از اصلی ترین فاکتورها برای کاشت گیاهان مختلف در یک منطقه، شرایط آب و هوایی آن منطقه می باشد؛ به طوری که همیشه کشاورزان و باغداران به دنبال این هستند که به فراخور عواملی مانند ویژگی های آب و هوایی و نیز مشخصه های خاک و …، بهترین گزینه را برای کاشت در زمین انتخاب کنند.

به این ترتیب، افرادی نیز که قصد کاشت نهال گردو در مناطق معتدل را دارند، سعی می کنند همین عوامل را بررسی و ارزیابی نمایند. همیشه خرید نهال گردو مناسب و به خصوص نهال گردوی خوشه ای، مدنظر بسیاری از باغداران و افراد علاقه مند به کسب درآمد از طریق کاشت نهال بوده است. با ما همراه باشید تا در این باره بیشتر برای شما صحبت کنیم.

احداث باغ گردو و کاشت نهال گردو در مناطق معتدل + مزایا

این را باید همین ابتدای کار به عنوان یک خبر خوش به شما بگوییم که نهال گردو دارای مشخصه هایی می باشد که سبب سازگاری آن با اکثر شرایط آب و هوایی ایران شده است. درست همین سازگاری موجب شده تا انتخاب نهال گردو برای مناطقی با شرایط خاص آب و هوایی یک دغدغه و چالش محسوب شود. بسیاری از افراد به کاشت نهال گردو به عنوان یک گزینه برای سرمایه گذاری نگاه می کنند. در ادامه برای شما درباره اینکه کاشت بهترین نهال گردو در مناطق معتدل چه مزایایی دارد، صحبت خواهیم کرد.

بخوانید  پرواز قیمت‌ها در بازار رمزارز / سیگنال آمریکایی به بازار

 

به دلیل سودآوری احداث باغ گردو و صرفه کاشت نهال گردو می توان ادعا کرد که در دنیای باغداری، یکی از مهم ترین مسائل، کاشت و پرورش درختان گردو می باشد؛ به طوری که افراد دارای باغ و زمین در مناطق معتدل، بهترین نهال گردو را خریداری می کنند تا به سودآوری برسند. حتی هنگامی که خود شما در بخش های مختلف شهر یا در مراکز معتبر دولتی قدم می زنید احتمالاً با درختان گردو رو به رو شده اید. زیبایی و تنومندی این درختان، غیر قابل وصف می باشد. اما بسیاری از افراد ممکن است با خواندن این بخش از مطلب با سوال مواجه شوند. این سوال که مناطق سرد یا معتدل و یا گرم دارای چه مشخصه هایی می باشند؟ و چه نهال هایی برای کاشت در آن شرایط مناسب تر است؟ اجازه بدهید در این باره خدمت شما توضیح بدهیم.

نگاهی بر کاشت نهال گردو در مناطق سرد، گرم و معتدل

بخوانید  افت شدید قیمت ورلدکوین؛ علت چیست؟

شاید بسیاری از درختان گردو به گونه ای باشند که تنها در مناطق سردسیری و دارای برودت هوا رشد کنند. در این مناطق یعنی مناطق سرد باید نهالی از نهال های گردو را انتخاب کرد که مقاومت کافی دربرابر سرما را داراست. اگر از ما می خواهید مثالی در این باره بزنیم اجازه بدهید به نهال گردوی فرنور اشاره کنیم.

حتماً می دانید که اوضاع در مناطق گرم چگونه است. در این مناطق نیز باید از نهالی استفاده کرد که در برابر گرما از خود پایداری نشان می دهد. ممکن است در این باره نیز از ما مثالی بخواهید. ما به شما برای کاشت گردو در این مناطق، نهال گردو پکان آمریکایی را توصیه می کنیم.

اگر اندک شناختی درباره مناطق معتدل داشته باشید احتمالاً می دانید که این مناطق دارای آب و هوای مدیترانه ای می باشند. طوری که اگر تابستان به این مناطق بروید گرما را حس خواهید کرد. زمستان هم به خوبی شما را با مفهوم سرما در این مناطق آشنا می کند. حتماً ما با موافق هستید که منطقه ای که نه مطلقاً سرد و نیز مطلقا گرم می باشد منطقه معتدل می باشد. اگر در منطقه ای معتدل تصمیم به کاشت گردو گرفته اید به شما تبریک می گوییم. بهترین گزینه را برای کاشت نهال گردو انتخاب کرده اید؛ چرا که بیشترین بازده یا به بیان بهتر پربازده ترین نهال گردو را می توان در این مناطق دید که رشد کرده است. به همین دلیل می توان انتظار سودآوری خوبی را از کاشت نهال گردو در مناطق معتدل داشت.

بخوانید  نمودار خطی ارز آپتوس (Aptos)

اصول خرید بهترین نهال گردو برای مناطق معتدل

در این بخش می خواهیم اصول و استاندارد های خرید نهال گردو را برای شما شرح دهیم. مهم ترین این اصول موارد زیر می باشند:

  • در اولین قدم باید نسبت به جغرافیای منطقه موردنظر برای کاشت نهال شناخت کافی پیدا کنید. به علاوه اینکه انواع نهال گردو باید از سوی شما شناخته شوند و بدانید که برای آن منطقه کدام نهال بیشتر مناسب می باشد.
  • به علاوه اینکه برای خود مشخص کنید که هدف شما از کاشت این نهال چیست. فرق است بین زمانی که شما قصد گسترش فضای سبز دارید با زمانی که می خواهید از کاشت گردو درآمدزایی کنید.

معرفی بهترین نهال های گردو برای مناطق معتدل

آیا قصد این را دارید که در باغچه خانه خود چند نهال بکارید؟ یا نهالستان یا زمین و یا باغی دارید که آن را برای کاشتن گردو مناسب می دانید؟ به هر حال نیاز است تا بدانید که در منطقه معتدل کدام نهال های گردو مناسب می باشند؟ بی توجه به هدف شما برای کاشت نهال مواردی که در ادامه به شما معرفی می کنیم برای کاشت نهال مناسب می باشند.

  • نهال گردوی اسرائیلی
بخوانید  معرفی صرافی صرافکس (Sarrafex) + 0 تا 100 آموزش ثبت نام در Sarrafex

اگر پای صحبت افراد متخصص در حوزه باغبانی نشسته باشید احتمالاً نام این نهال ها را شنیده اید. این نهال ها از بهترین نهال های مناسب برای کاشت در مناطق معتدل هستند. همانطور که از نام این نهال پیداست، این نهال برای کشورهایی مانند اسرائیل و فلسطین و ایران و سوریه و سایر کشورهای دارای آب و هوای مدیترانه ای مناسب می باشد.

مشخصه جالب این نهال مربوط به دوران بعد از رشد و بلوغش است. جایی که دیگر در این مقطع به درختی تنومند و قوی تبدیل نمی شود. برای همین است افراد گاه به آن نهال پا کوتاه نیز می گویند. برای افراد دارای باغ در مناطق شمالی می توان به جرأت از این نهال به عنوان یکی از بهترین نهال ها یاد کرد.

  • نهال گردو چندلر

نوبت به بررسی دیگر نهال گردو مناسب مناطق معتدل می رسد. برای همین به شما توصیه می کنیم که روی طول عمر این نهال حساب کنید. این ویژگی یعنی طول عمر بالا یکی از مشخصه های مهم و یا به بیان بهتر یکی از مزایای استفاده از این نهال می باشد. نتایج یک آزمایش علمی در مناطق علمی نشان داده اند که این نهال می تواند تا ۱۰۰ سال در این مناطق عمر کند.

بخوانید  تحلیلی بر قیمت شیبا اینو، زنگ خطر برای میم کوین محبوب به صدا درآمد!

اما مورد فوق تنها مزیت نهال گردو چندلر نیست. بلکه این درخت گردو در باردهی های چندباره و فراوان نیز بسیار عالی عمل می کند. اگر دقت کنید و رقم باردهی این گیاه را بررسی کنید خواهید دید که نهال گردو چندلر دارای شاخه هایی می باشد که نود درصد آن ها محصول می دهند. این رقم برای باغ داران بسیار ارزشمند می باشد.

  • نهال گردوی خوشه ای

اگر از ما بپرسید، می گوییم بهترین نهال گردوی مناسب برای مناطق معتدل، بدون شک، نهال گردو خوشه ای می باشد. اصولاً برای مناسب تلقی کردن یک گیاه برای کاشت باید چند مولفه را درنظر داشت. یک مولفه این است که نهال تا چه اندازه رشد می کند. به علاوه اینکه همانطور که قبلاً گفتیم باید بررسی کنید که این نهال چقدر باردهی دارد.

درباره نهال گردو خوشه ای باید خدمت شما بگوییم که این نهال دارای قابلیت رشد تا ۲۰ متر می باشد. به علاوه اینکه باردهی این نهال نیز بسیار عالی است. همه این ها را گفتیم که بدانید بی دلیل نیست که این نهال بهترین نهال گردوی مناسب برای مناطق معتدل تلقی می شود.

بخوانید  خبری خوب برای تون کوین؛ کیف پول مبتنی بر TON به تلگرام اضافه شد

توضیحات تکمیلی درباره نهال گردو خوشه ای

همانطور که گفتیم یکی از بهترین مواردی که می توانید هنگام خرید نهال گردو درنظر داشته باشید نهال گردو خوشه ای می باشد. شاید جالب باشد بدانید که گردوی این نهال ها از نظر رقم بالای صادرات بهترین رتبه را دارند.

مشخصه های نهال گردو خوشه ای به این ترتیب می باشند:

کمی بالاتر به ویژگی بارز این نهال یعنی میوه دهی با تعداد بالا در شاخه هایی که دارد، اشاره کردیم. اینکه این میوه ها دارای چه شکل و وزنی هستند در هر شاخه یا در هر دسته از این مواد متفاوت می باشد. بسیاری از این میوه ها شکل تخم مرغی یا همان بیضی مانند را به خود گرفته اند. به علاوه اینکه مغز میوه این گردوها نیز سفید و در برخی موارد هم سفید شیری می باشد.

این گیاه به دلیل اینکه به صورت پا کوتاه رشد می کند کار سختی را به کشاورزان هنگام برداشت تحمیل نمی کند. همینطور جدا شدن آسان میوه های این نهال از شاخه به سادگی صورت می گیرد.

بخوانید  بازار در آستانه تغییر؛ بیت‌ کوین و آلت‌ کوین‌ها در کدام سطح تغییر روند می‌دهند؟

قیمت نهال گردو خوشه ای

قیمت نهال گردو خوشه ای

بسیاری از افراد هنگام تصمیم به کاشت نهال گردو به قیمت آن فکر می کنند. در حقیقت درباره گران یا ارزان بودن نهال گردو خوشه ای باید گفت که ارزان یا گران بودن این محصول نسبی می باشد. این نهال نسبت به نهال گردو چندلر و نیز نهال گردو فرنور دارای قیمت مناسب تری می باشد. اما این قیمت مناسب درکنار سوددهی و مزایای فنی و تجاری این محصول افراد را به خرید این محصول تشویق می کنند.

حتماً می دانید که در کشور ایران یا هر کشوری دیگری گردو دارای چه جایگاهی در رژیم غذایی می باشد. برای همین اگر به فروش این محصول به کمک نهال های پربازده روی بیاورید خواهید دید که چقدر از محصول شما استقبال خواهد شد. اما بسیاری از افراد درباره این محصول سوال دارند که زادگاه این گردو کجاست؟ با ما همراه باشید تا این سوال را خدمت شما عزیزان پاسخ دهیم.

بخوانید  معاون ریپل می‌گوید ۲ سال آینده می‌تواند نقطه اوج برای پذیرش انبوه کریپتو باشد

خاستگاه اولیه نهال گردو خوشه ای

شاید نتوان به طور کلی یک زادگاه را برای مجموعه این نهال ها معرفی کرد. طوری که ارقام متفاوتی از نهال گردو خوشه ای را می توان در کشور های مختلف یافت. اما اگر از ما می پرسید کدام کشورها نهال گردوی خوشه ای مشهورتری دارند، ما به ایران و فرانسه اشاره می کنیم. اما سایر کشورها هم گاه به دلیل این محصول شناخته می شوند. برای نمونه می توان به ترکیه و آمریکا و … اشاره کرد.

فاصله مناسب برای کاشت نهال گردو خوشه ای

فاصله مناسب برای کاشت نهال گردو خوشه ای

همانطور که می دانید رشد یک درخت نباید برای رشد درخت دیگری مزاحمت ایجاد کند. به خصوص درخت گردو که نیاز به فضای زیادی برای رشد خود دارد. اما اینکه بگوییم برای درخت گردو چه میزان فضا نیاز است تا بی دردسر رشد کند باید بدانید که به عنوان یک مقدار تقریبی، فاصله ۷ متری، مناسب به نظر می رسد.

بخوانید  آیا حمام خون ماه آگوست، در ماه سپتامبر هم ادامه خواهد داشت؟

حفر چاله برای کاشت درخت گردو

اولین سوالی که پیش می آید این است که چرا اصلاً باید برای کاشت نهال چاله حفر کرد؟ بحث اینجاست که باید ریشه های گیاه بدون مشکل رشد کنند. ریشه لازمه باروری بهتر و بیشتر درخت گردو می باشد و هر چقدر در فضای عمیق تری قرار گیرند امکان رشد راحت تری برای آن ها فراهم می شود.

اما حفر چاله به تنهایی اهمیت ندارد. بلکه جنس خاک نیز در این باره بسیار با اهمیت است. خاک محل رشد این نهال باید به گونه ای باشد که منعطف بوده و مسیر حرکت ریشه ها را بدون مشکل فراهم کند. این را بدانید صحیح قرار گرفتن نهال در چاله برای اینکه موادغذایی درست به گیاه برسند بااهمیت است.

برای همین گودالی با خاک مناسب برای کاشت این نهال ایجاد کنید تا بتوان این نهال را به منظور داشتن درختی پربار به ثمر نشاند. اگر دیدید که در زمانی از روز، برگ های درختان، باز و در زمانی دیگر بسته هستند نگران نباشید. این یک ویژگی یا یک حرکت گیاهی است.

بخوانید  افت شدید قیمت ورلدکوین؛ علت چیست؟

خرید نهال گردو از بهترین نهالستان

نهال گردو خوشه ای، بهترین گزینه برای افرادی است که می خواهند کشت گردوی مرغوب داشته باشند. کاشت نهال گردو هم سبب ایجاد فضای سبز زیبایی می شود و هم می توان از آن به عنوان یک کسب و کار سودمند یاد کرد. اما کاشت درختان گردو نیاز به تخصص و دانستن برخی موارد دارد که به آن ها در این مطلب اشاره کردیم. برای نمونه می توان فاصله درختان از همدیگر و نیز حفر چاله مناسب برای رشد این گیاهان به منظور رشد بی دردسر ریشه ها اشاره کرد. به علاوه اینکه درباره احداث باغ گردو در مناطق مختلف نیز برای شما توضیح دادیم.

نهالستان پالیز، مرجعی معتبر و حرفه ای برای خرید نهال گردو، نهال میوه و انواع نهال های بادام است. به راحتی می توانید مطابق با نیاز خود برای توسعه باغ گردو، رقم های پربازده را برای مناطق معتدل خریداری کنید. کافیست به وبسایت پالیز نهال به آدرس https://paliznahal.ir/ مراجعه نمایید.

شماره تماس : واحد پشتیبانی و فروش نهالستان پالیز ۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۸ – ۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۷

آدرس دفتر : آذربایجان غربی، میاندوآب، خیابان ۲۴ متری فرهنگیان شرکت پالیز

آدرس گلخانه : آذربایجان غربی، شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2595999

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها