تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
0

لورس :راهنمای جامع ساخت توکن ارز دیجیتال و لیست کردن در صرافی غیر متمرکز

  • کد خبر : 2598073
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۴
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

راهنمای جامع ساخت توکن ارز دیجیتال و لیست کردن در صرافی غیر متمرکز اگر نگاهی به سایت کوین مارکت کپ انداخته باشید، متوجه می‌شوید که تاکنون حدود ۹ هزار کوین و توکن را در کنار هم لیست کرده است! این موضوع حاکی از وجود تعداد زیادی رمزارز در دنیای کریپتوکارنسی است. اگر کمی بیشتر فکر کنید احتمالا به این نتیجه می‌رسید که پس ساخت ارز دیجیتال نباید کار چندان سختی باشد.
ساخت کوین اختصاصی به تخصص، زمان، بلاکچین اختصاصی، تیم توسعه‌دهنده حرفه‌ای، هزینه و منابع زیادی نیاز دارد. اما ساخت توکن این گونه نیست. با کم‌ترین هزینه و در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توان یک توکن ساخت. در ادامه این مقاله به آموزش ساخت توکن و چگونگی عرضه آن در صرافی‌های غیرمتمرکز می‌پردازیم.
منظور از ساخت توکن چیست؟ احتمالا تاکنون متوجه افزایش روزافزون تعداد ارزهای دیجیتال در دنیای کریپتوکارنسی شده‌اید. رمزارزهایی که وارد بازار می‌شوند، اکثر آن‌ها فاقد بلاکچین اختصاصی هستند. فکر می‌کنید دلیل این موضوع چیست؟
ساخت توکن و اضافه کردن آن به صرافی‌های ارز دیجیتال یکی از روش‌های کسب درآمد در بازار رمزارزها است. البته این روش ما..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

راهنمای جامع ساخت توکن ارز دیجیتال و لیست کردن در صرافی غیر متمرکز

اگر نگاهی به سایت کوین مارکت کپ انداخته باشید، متوجه می‌شوید که تاکنون حدود ۹ هزار کوین و توکن را در کنار هم لیست کرده است! این موضوع حاکی از وجود تعداد زیادی رمزارز در دنیای کریپتوکارنسی است. اگر کمی بیشتر فکر کنید احتمالا به این نتیجه می‌رسید که پس ساخت ارز دیجیتال نباید کار چندان سختی باشد.

ساخت کوین اختصاصی به تخصص، زمان، بلاکچین اختصاصی، تیم توسعه‌دهنده حرفه‌ای، هزینه و منابع زیادی نیاز دارد. اما ساخت توکن این گونه نیست. با کم‌ترین هزینه و در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توان یک توکن ساخت. در ادامه این مقاله به آموزش ساخت توکن و چگونگی عرضه آن در صرافی‌های غیرمتمرکز می‌پردازیم.

بخوانید  زمستان بیت کوین به پایان نرسیده است؟ /تحلیل تکنیکال و آن چین بازار رمزارزها و اتریوم

منظور از ساخت توکن چیست؟

احتمالا تاکنون متوجه افزایش روزافزون تعداد ارزهای دیجیتال در دنیای کریپتوکارنسی شده‌اید. رمزارزهایی که وارد بازار می‌شوند، اکثر آن‌ها فاقد بلاکچین اختصاصی هستند. فکر می‌کنید دلیل این موضوع چیست؟

ساخت توکن و اضافه کردن آن به صرافی‌های ارز دیجیتال یکی از روش‌های کسب درآمد در بازار رمزارزها است. البته این روش مانند خرید و فروش ارز دیجیتال، استیکینگ و … روش متداول و مرسومی نیست. اما با گذشت زمان، افراد بیشتری نسبت به آن علاقه‌مند شده‌اند. همانطور که گفته شد، ساخت ارز دیجیتال طوری که بر بستر بلاکچین اختصاصی خود عرضه شود، هزینه، تخصص، وقت و منابع زیادی لازم دارد. اما راحت‌ترین و کم‌هزینه‌ترین راه این است که ارز دیجیتال اختصاصی خود را بر بستر شبکه‌های بلاکچینی موجود بسازید.

قطعا تاکنون با عبارت متن‌باز بودن ارزهای دیجیتال و شبکه‌های مختلف آشنا شده‌اید. متن‌باز بودن یک برنامه به این معناست که کدهای برنامه‌نویسی آن در دسترس عموم قرار دارد. از آنجایی که اکثر ارزهای دیجیتال، رمزارزهایی منبع‌باز هستند، شما می‌توانید برای ساخت توکن از کدهای برنامه‌نویسی آن‌ها استفاده کنید.

بخوانید  آسیا صنعت متاورس را زنده نگه‌داشته است!

نوشته های مشابه

  • راهنمای جامع ساخت توکن ارز دیجیتال و لیست کردن در صرافی غیر متمرکز ۰۶ خرداد ۱۴۰۲
  • حمله دستکاری اوراکل چیست؟ بررسی هک Oracle Manipulation ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۲

همان‌طور که قبلا هم گفتیم، ساخت token برعکس ساخت کوین، نیاز به بلاکچین اختصاصی خود ندارد و شما می‌توانید توکن اختصاصی خود را روی بلاکچین‌های دیگر بسازید. بلاکچین‌های سولانا، ترون، بایننس اسمارت چین، اتریوم، ایاس و … بستری مناسب برای ساخت توکن و میزبانی از آن‌ها فراهم کرده‌اند. این بلاکچین‌ها برای توکن‌های جدیدی که تولید می‌شود استانداردهایی مثل ERC20 ،BEP20 و … در نظر گرفته‌اند. بنابراین اگر قصد ساخت رمزارز اختصاصی خود را دارید، باید یکی از این استانداردها را در کدنویسی ارز دیجیتال خود رعایت کنید. در نهایت فراموش نکنید که روش ساخت token در هر کدام از این بلاکچین‌ها مختلف است؛ اما پایه‌ی مشابهی دارد.

بسترهای لازم برای ساخت توکن

برای اینکه ساخت توکن را به شکل دقیق‌تری توضیح دهیم، راه‌اندازی توکن بر بستر بلاکچین بایننس اسمارت چین را با استاندارد BEP20 مورد بررسی قرار خواهیم داد. اولین چیزی که نیاز داریم، نرم‌افزار تحت مرورگر ریمیکس (Remix) است. برنامه‌نویسان زبان سالیدینی با استفاده از این سرویس، امکانات زیادی خواهند داشت و شما برای ثبت قرارداد هوشمند توکن خود به این برنامه نیاز دارید.

بخوانید  گام مهم سولانا برای پرداخت‌های رمزارزی! آیا باید منتظر افزایش قیمت بود؟

یکی دیگر از موارد موردنیاز برای ساخت توکن، مورالیس (moralis) است. مورالیس ابزاری را به برنامه‌نویسان ارائه می‌دهد که با کمک آن بتوانند برنامه‌های خود را به بلاکچین‌های مختلفی مثل آوالانچ، بایننس اسمارت چین، فانتوم و … وصل کنند. به عبارت دیگر شما برای ساخت توکن و اتصال به شبکه‌های بلاکچینی، باید ابتدا به یک نود وصل شوید. مورالیس یکی از موارد کمک‌کننده در این زمینه است.

ساخت توکن برای اولین بار، عملیاتی نسبتا هزینه‌بر است. به همین دلیل ابتدا بهتر است عملیات خود را روی تست نت (شبکه آزمایشی) انجام دهید. برای برقراری تعامل با شبکه تست نت بایننس اسمارت چین به مقداری کوین BNB نیاز دارید. این کوین‌ها بدون هیچ هزینه‌ای قابل دریافت هستند.

روش ساخت توکن

برای ساخت توکن در بلاکچین Binance Smart Chain باید ابتدا وارد محیط Remix شوید و روی گزینه Contracts راست کلیک کنید و سپس گزینه New File را انتخاب کنید. نام فایل جدید را Token.Sol بگذارید. کد برنامه‌نویسی که در قسمت‌های قبل به آن اشاره کردیم را به این فایل منتقل کنید. در این مرحله باید یک نام و نماد برای توکن خود انتخاب کنید و آن را در جای عبارت‌های Token و TKN بنویسید. کدی که وارد کردید قادر به ساخت یک میلیون توکن با نام و نماد انتخابی شما است. شما می‌توانید تعداد آن را تغییر دهید و عدد موردنظرتان را یک میلیون بنویسید.

بخوانید  از سر گرفته شدن واریز و برداشت ۱۱ ارز دیجیتال از فردا توسط کوینکس!/جزئیات

حال باید ورژنی که در خط اول کد موردنظر در بخش کامپایلر قرار دارد را انتخاب کنید. سپس روی گزینه Compile Token.Sol کلیک کنید. منتظر بمانید تا تیک سبز رنگی که در نوار سمت چپ قرار دارد، نمایان شود.

در مرحله بعد باید وارد بخش ENVIRONMENT شوید و روی گزینه Injected Web3 کلیک کنید. گزینه Deploy را انتخاب کنید. به‌خاطر داشته باشید که تراکنش را باید از طریق کیف پول متامسک انجام دهید. زمانی که تراکنش انجام شود، ساخت توکن به اتمام رسیده و به همان مقدار توکنی که مشخص کرده بودید به کیف پول شما اضافه خواهد شد.

لیست کردن توکن در صرافی غیرمتمرکز

تا زمانی که توکن ساخته شده توسط شما کاربری نداشته باشد، هیچ ارزش و اعتباری هم نخواهد داشت. به همین دلیل است که پس از ساخت توکن، باید برای لیست کردن آن در یک صرافی غیر متمرکز اقدام کنید. پس از آن، امکان خرید توکن شما توسط افراد مختلف ایجاد خواهد شد و به دنبال آن اعتبار و ارزش آن نیز بیشتر می‌شود.

بخوانید  اثر مثبت بیت‌ کوین بر قیمت ریپل، کاردانو و شیبا یخاطر چیست؟

برای اینکه با نحوه لیست‌کردن توکن جدید در صرافی غیرمتمرکز آشنا شوید، چگونگی این عملیات را در صرافی غیرمتمرکزی مثل پنکیک سواپ (PancakeSwap) مورد بررسی قرار می‌دهیم. برای شروع ابتدا وارد بخش Liquidity در نوار سمت چپ صفحه اصلی شوید و سپس گزینه Add Liquidity را انتخاب کنید. در مرحله بعد نوبت به انتخاب جفت ارز برای تامین نقدینگی می‌رسد. در این قسمت برای تامین نقدینگی باید کوین BNB و توکن خود را به عنوان زوج معامله انتخاب کنید. همچنین تعیین نسبت تبدیل آن‌ها به یکدیگر نیز بر عهده شما است. پس از تعیین آن، گزینه Select a currency را انتخاب و سپس آدرس قرارداد هوشمند را در فیلد مشخص شده وارد کنید.

پس از تمام این مراحل و اضافه کردن نقدینگی، ساخت توکن و عرضه آن در صرافی غیرمتمرکز به اتمام می‌رسد. در همین راستا امکان معامله آن نیز ایجاد خواهد شد. توجه داشته باشید که تیم اصلی صرافی پنکیک سواپ، نسخه‌ای از این صرافی را روی شبکه تست نت راه‌اندازی نکرده‌اند. اما برنامه‌نویسان دیگر آن را روی شبکه تست نت بایننس اسمارت چین عرضه کرده‌اند که گزینه مناسبی برای ساخت توکن آزمایشی است. لبته ساخت و عرضه توکن در نسخه اصلی بلاکچین و صرافی غیرمتمرکز نیز کاملا به همین شیوه انجام می‌شود.

بخوانید  ChatGPT پیش بینی می کند چه زمانی شیبا به 0.9 دلارمیرسد

هزینه ساخت توکن چقدر است؟

قبل از اینکه هزینه‌های مربوط به ساخت توکن را مورد بررسی قرار دهیم، خوب است بدانید که در خلق رمزارزها، علاوه بر روند راه‌اندازی در هزینه‌های ساخت هم تفاوت زیادی با یکدیگر دارند. افرادی که قصد ساخت کوین و عرضه آن در بازار را دارند، باید با یک سرمایه اولیه هنگفت وارد عرصه شوند. ساخت کوین به یک بلاکچین اختصاصی، تیم توسعه‌دهنده متخصص و یک شرکت بزرگ نیاز دارد. هزینه تمام این موارد حدودا پانزده هزار دلار خواهد بود. در صورتی که ساخت توکن به شیوه‌ای آسان و با هزینه‌ای کم قابل انجام است. طوری که تنها با حدود ۵۰ دلار هم می‌توانید توکن اختصاصی خود را در بلاکچین بایننس اسمارت چین بسازید. به عبارتی تنها هزینه‌ای که برای ساخت توکن شامل حالتان می‌شود، خرید مقداری ارز BNB اولیه است.

معرفی توکن به جامعه ارز دیجیتال

همان‌طور که در قسمت‌های قبل اشاره کردیم، ساخت توکن بدون تبلیغ و معرفی آن به دنیای کریپتوکارنسی، هیچ درآمد و سودی به همراه ندارد. زمانی توکن اختصاصی شما تبدیل به ارزی ارزشمند می‌شود که کاربران، طرفداران و خریداران آن زیاد شود. اکنون با توجه به تعدد و تنوع زیاد توکن‌ها در بازار رمزارزها، ایجاد محبوبیت برای یک دارایی دیجیتال کار سختی خواهد بود.

بخوانید  ارز دیجیتال ایاس EOS

افرادی که در این کار موفق بودند معمولا با تبلیغ، وعده‌های هیجان‌انگیز، همکاری‌های چالش برانگیز و مواردی از این قبیل توانسته‌اند نام خود را بر سر زبان‌ها بیندازند. فقط به خاطر داشته باشید که تبلیغ توکن اختصاصی خود نباید به گونه‌ای اغراق‌آمیز و دور از باور باشد. زیرا در این صورت اعتماد کاربران به آن دارایی دیجیتال کاهش پیدا می‌کند.

برای درآمدزایی از ساخت توکن باید صبور بود!

کسب درآمد در بازار کریپتو، عموماً نیازمند گذراندن پروسه‌های خاصی است. مخصوصا درآمدزایی از روشی مثل ساخت توکن. شاید با خرید و فروش و معامله دارایی‌های دیجیتال خود در مدت زمانی کوتاه به سود برسید. اما در فرایند ساخت توکن باید کمی صبر را چاشنی کارتان کنید. باید توکن انتخابی خود را روی یکی از بلاکچین‌ها عرضه کنید و سپس آن را در یک صرافی غیر متمرکز لیست کنید. در نهایت برای شناخته‌شدن آن توکن و رسیدن به سود، باید برای معرفی و تبلیغ آن در دنیای کریپتوکارنسی به شیوه‌های نوین تلاش کنید.

بخوانید  تحلیل فاندامنتال ارز دیفای مانی

برچسب هامتوسط

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2598073

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها