تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
1

لورس :راهنمای کامل خرید ارز دیجیتال بصورت جامع

  • کد خبر : 2617886
  • ۳۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۷:۳۳
لورس :راهنمای کامل خرید ارز دیجیتال بصورت جامع
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

کسانی از شما که تصمیم به خواندن این مقاله دارید، ممکن است بخواهید کار با دنیای کریپتو کارنسی را شروع کنید و تبریک می‌گوییم، دنیای کریپتو کارنسی دنیای جدیدی است که می‌توانید به طرق مختلف از آن بهره ببرید. در این مقاله سعی می‌کنیم به صورت کاملا گام به گام نحوه خرید ارز دیجیتال را به شما آموزش دهیم.
البته فعالیت در بازار مالی به خرید و فروش ختم نمی‌شود؛ بلکه بهتر است شما مقالاتی مانند مقالات وبسایت بیتمینو را بخوانید تا اطلاعاتتان در این زمینه بیشتر شود. تجزیه و تحلیل نمودار قیمت بیت کوین یا دیگر رمز ارز ها و همه چیز را آموزش ببینید و سعی کنید زیاد روی خرید و فروش ارزهای دیجیتال تمرکز نکنید.
خرید ارز دیجیتال اما اجازه دهید در این مقاله به سراغ موضوع اصلی خرید ارز دیجیتال برویم. به عنوان مثال، می‌توانید برخی از سکه‌های محبوب مانند بیت کوین را از برخی کانال‌های تلگرام خریداری کنید، البته این روش برای خرید شما توصیه نمی‌شود. بهترین راه برای خرید ارز دیجیتال، خرید ارزهای دیجیتال از صرافی‌های متفاوت است.
باید اضافه کنیم که برای فعالیت در بازار پول دیجیتال نیازی به حضور فیزیکی ندارید؛ زیرا م..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

کسانی از شما که تصمیم به خواندن این مقاله دارید، ممکن است بخواهید کار با دنیای کریپتو کارنسی را شروع کنید و تبریک می‌گوییم، دنیای کریپتو کارنسی دنیای جدیدی است که می‌توانید به طرق مختلف از آن بهره ببرید. در این مقاله سعی می‌کنیم به صورت کاملا گام به گام نحوه خرید ارز دیجیتال را به شما آموزش دهیم.

البته فعالیت در بازار مالی به خرید و فروش ختم نمی‌شود؛ بلکه بهتر است شما مقالاتی مانند مقالات وبسایت بیتمینو را بخوانید تا اطلاعاتتان در این زمینه بیشتر شود. تجزیه و تحلیل نمودار قیمت بیت کوین یا دیگر رمز ارز ها و همه چیز را آموزش ببینید و سعی کنید زیاد روی خرید و فروش ارزهای دیجیتال تمرکز نکنید.

بخوانید  کاربرد ارز دیجیتال ورج چیست؟

خرید ارز دیجیتال

اما اجازه دهید در این مقاله به سراغ موضوع اصلی خرید ارز دیجیتال برویم. به عنوان مثال، می‌توانید برخی از سکه‌های محبوب مانند بیت کوین را از برخی کانال‌های تلگرام خریداری کنید، البته این روش برای خرید شما توصیه نمی‌شود. بهترین راه برای خرید ارز دیجیتال، خرید ارزهای دیجیتال از صرافی‌های متفاوت است.

باید اضافه کنیم که برای فعالیت در بازار پول دیجیتال نیازی به حضور فیزیکی ندارید؛ زیرا ماهیت خرید و فروش شما به اینترنت و دنیای دیجیتال بستگی دارد.

نکاتی که قبل از ورود به بازار باید بدانید

بازار ارز دیجیتال یک بازار مالی نسبتا جدید است و در سال ۲۰۰۹ با ظهور بیت کوین آغاز شد. شما با کسب اطلاعات بیشتر درباره یک ارز خاص و مطالعه درباره این ارز باید بدانید که آیا قیمت آن ارز دیجیتال در روزهای آتی افزایش خواهد یافت یا خیر؛ بنابرین اگر شما درباره یک ارز به کمک وبسایت‌هایی مثل بیتمینو اطلاعات بیشتری بدست بیاورید، احتمال بیشتری وجود دارد که بتوانید در این معامله سود کنید.

در این بازار هنگامی که ارزها را معرفی می‌کنند، کاغذ سفید را ارائه می‌دهند که در آن هدف و وضعیت اصلی را توصیف می‌کنند. شما می‌توانید تجزیه و تحلیل اولیه را با خواندن کاغذ سفید بدست بیاورید. این اطلاعات بیشتر برای کسانی مهم است که یک ارز دیجیتال را برای سرمایه‌گذاری درازمدت می‌خواهند.

بخوانید  شیبا ساگا Shiba Saga (SHIA) به زودی در صرافی بیت گت

کاغذ سفید ارزهای دیجیتال یا به اصطلاح انگلیسی WHITE PAPER به یک فایل پی دی اف گفته می‌شود که توسط سازنده یک ارز دیجیتال خاص نوشته می‌شود. بعد از اینکه این فایل پی دی اف تکمیل شد، فایل را در وبسایت خود قرار می‌دهند تا بقیه بتوانند این وایت پیپر را بخوانند. در این وایت پیپر اطلاعاتی مانند نام سازنده ارز دیجیتال، نحوه کارکرد ارز دیجیتال و همینطور مزایای یک ارز دیجیتال خاص قرار می‌گیرد که در نوع خود بسیار به درد بخور و کاربردی بوده و برای سرمایه گذاران مناسب است.

محدوده قیمت یک ارز دیجیتال؛ مهمترین معیار برای سرمایه گذاری

معیارهای زیادی وجود دارند که به ما می‌گویند که در یک ارز دیجیتال خاص سرمایه گذاری کنیم یا خیر؛ اما مهمترین معیاری که ما باید در این بخش به آن توجه داشته باشیم، این است که آیا قیمت یک ارز دیجیتال صعودی است یا نزولی. چون اگر قیمت ارز دیجیتال به صورت نزولی به پایین بیاید و قیمت آن رفته رفته کاهش یابد، خرید آن ارز دیجیتال کاملا با منطق مخالف است. همینطور اگر روند صعودی یک ارز دیجیتال ادامه دار باشد، خرید آن ارز دیجیتال و نگهداری آن ارز کاملا منطقی است.

بخوانید  همه چیز درباره ابهامات پروژه کریپتویی GTA، آیا تجربه مجازی به واقعیت تبدیل می‌شود؟

البته خیلی کم پیش می‌آید که قیمت یک ارز دیجیتال بدون هیچ بالا و پایینی یا فقط کاهشی باشد یا فقط صعودی؛ به همین دلیل شما باید با آموزش‌های مختلف تحلیل تکنیکال را یاد بگیرید. تحلیل تکنیکال به مهارتی گفته می‌شود که به شما کمک می‌کند تا با بررسی شرایط مختلفی که در پیرامون یک ارز دیجیتال خاص وجود دارد، تصمیم بگیرید که یک ارز دیجیتال را بخرید یا بفروشید. همچنین می‌توانید مشخص کنید که یک ارز دیجیتال در یک بازه زمانی چه قیمتی دارد.

قیمت ارز های دیجیتال به صورت لحظه‌ای

برای اینکه شما بتوانید خرید و فروش ارز دیجیتال را انجام دهید، باید به صورت لحظه‌ای قیمت ارزهای دیجیتال گوناگون را بررسی کنید و از قیمت آنها مطلع شوید. البته چون باید همزمان از قیمت دلار هم با خبر باشید. البته دانستن قیمت ارزهای دیجیتال به دلار هم برای شما کاربردی ندارد و سایت‌های خارجی نمی‌توانند قیمت دقیق را به شما نشان دهند.

مشاهده قیمت امروز تتر در سایت بیتمینو بصورت لحظه ای

شما به سایتی نیاز دارید که قیمت هر ارز دیجیتال را به صورت رایگان به شما نشان دهد. آن هم به صورت لحظه‌ای و به ریال ایران تا بتوانید به راحتی برای بودجه خود برنامه ریزی کنید. شاید با خود بگویید که چنین سایتی که به صورت رایگان و بدون هیچ چشم داشتی این امکانات را به ما بدهد وجود ندارد. اما بیتمینو دقیقا برای همین منظور ساخته شده است تا سرمایه گذاران ایرانی بهتر عمل کنند. شما به صورت رایگان و با کمک بیتمینو می‌توانید این قیمت‌ها را به صورت کاملا دقیق و کدنویسی شده دریافت کنید.

بخوانید  بیت کوین ۱۴ ساله شد؛ سالگرد شروع فعالیت شبکه بیت کوین

چند اصطلاح مهم ارزهای دیجیتال

در دنیای ارزهای دیجیتال مهم است که با اصطلاحات مختلف آشنا شوید. بالاتر چند نکته بسیار مهم را درباره این دنیا خواندیم و در ادامه بعضی از اصطلاحات پرکاربرد دنیای ارزهای دیجیتال را به شما توضیح می‌دهیم.

آموزش ارز دیجیتال

آلت کوین

بیت کوین اولین ارز دیجیتال جهان است که به عنوان پادشاه ارزهای دیجیتال نیز شناخته می‌شود و به ارزهای دیجیتالی غیر از بیت کوین آلت کوین می‌گویند؛ به این معنی که هر ارز دیجیتالی غیر از بیت کوین، آلت کوین است.

برای مطالعه مطلب بیشتر راجب آلت کوین چیست می‌توانید کلیک کنید.

استیبل کوین

StableCoin به ارز دیجیتال قابل پشتیبانی اشاره دارد که می‌تواند ارز فیات کشور، طلا و حتی سهام شرکت باشد. به عنوان مثال، تتر با نشان UDST یک ارز ثابت بسیار محبوب است که توسط دلار آمریکا پشتیبانی می‌شود. ارزش یک ارز ثابت همیشه یک دلار است.

کلاهبرداری در دنیای ارزهای دیجیتال

بازار پول دیجیتال بازار مالی جهان است و مردم در سراسر جهان اطلاعات متفاوتی دارند. عموم مردم از بازار بی‌اطلاع هستند. بهترین راه برای جلوگیری از تقلب این است که اطلاعات خود را افزایش دهید، با استفاده از منابع محبوب به پلتفرم‌‌ها و ابزارهای مورد نیاز خود دسترسی داشته باشید و اطلاعات خود را با افراد یا سازمان‌های دیگر به اشتراک نگذارید.

بخوانید  تحلیل کوتاه‌مدت قیمت بیت کوین: احتمال جهش تا ۲۲هزار دلار

در بلاگ بیتمینو بخوانید :

  • بیت کوین چیست
  • دوج کوین چیست

یکی از منابع محبوب و معتبر فارسی به لطف کاربران بیتمینو است که افتخار کمک به کاربران زیادی را در سایت خود داشته است. شما هم می‌توانید با ثبت نام در بیتمینو و به خاطر سپردن این وبسایت به یکی از منابع معتبر فارسی در زمینه ارزهای دیجیتال دسترسی داشته باشید. ما در واحد محتوای بیتمینو تلاش می‌کنیم تا محتوای کاربردی در زمینه‌های مختلف را برای شما به صورت کاملا رایگان قرار دهیم تا سطح علمی کشور در زمینه ارزهای دیجیتال را بالا ببریم.

الزامات خرید ارز دیجیتال

  1. اینترنت و شبکه با سرعت بالا
  2. کیف پول
  3. صرافی امن و متنوع

در ادامه به طور مفصل در مورد شرایط ذکر شده بحث خواهیم کرد.

۱. شبکه با سرعت بالا

سرعت بالا مهم است، زیرا اگر سرعت شبکه شما سریع نباشد، انتقال اطلاعات (الزامات خرید و فروش) به موقع و با قیمت ثابت انجام نمی‌شود؛ یعنی هر چقدر که سرعت شما کمتر باشد همانقدر دیرتر می‌توانید سفارش خود را ثبت کنید. از آنجا که قیمت ارزهای دیجیتال به صورت لحظه‌ای تغییر می‌کند، این موضوع می‌تواند شما را بسیار اذیت کند و به شما اجازه نمی‌دهد تا به خوبی در دنیای ارزهای دیجیتال سود کنید.

بخوانید  تام لی: قیمت بیت کوین برای یک رشد بزرگ آماده است

۲٫ کیف پول

انتخاب یک کیف پول شناخته شده برای ارز خود اولین قدم برای شروع سرمایه گذاری است. شما یک حساب بانکی در دارایی فیات خود دارید، کیف پول دیجیتال در واقع مانند یک حساب بانکی رفتار می‌کند، شما باید پول دیجیتالی را که خریداری می‌کنید ارسال، دریافت و نگهداری کنید.

بسته به امکانات مالی و گزینه‌های خود می‌توانید یکی از انواع کیف پول را ایجاد کنید.

کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال

این کیف پول‌ها ابزارهای سخت افزاری شبیه دیسک‌های کامپیوتر هستند. اگر دارایی‌های زیادی دارید و می‌خواهید در بلندمدت سرمایه‌گذاری کنید، این کیف پول‌ها گران‌ترین گزینه هستند؛ اما کیف پول‌های سخت افزاری بهترین گزینه برای شما هستند.

کیف پول سخت افزاری Ledger و Trezor دو کیف پول سخت افزاری معروف در این زمینه یه شمار می‌روند.

کیف پول کاغذی

کیف پول کاغذی به شما کمک می‌کند کلیدهای عمومی و خصوصی را که به عنوان حساب بانکی شما کار می‌کنند، چاپ کنید. کاغذ چاپ شده در واقع مانند یک کیف پول عمل می‌کند. استفاده از این نوع کیف پول توصیه نمی‌شود، زیرا نگهداری کاغذ آسان نیست.

بخوانید  بهترین زمان برای خرید آلت کوین ها؛ ون دپوپ می گوید

کیف پول کامپیوتر

کیف پول‌های رومیزی در واقع برنامه‌های کامپیوتری هستند که می‌توانید از منابع محبوب دانلود کنید. اکثر کیف پول‌های دسکتاپ رایگان هستند. اگر پول زیادی ندارید، کیف پول‌های نرم افزاری مناسب شما خواهند بود.

کیف پول موبایل

کیف پول‌های موبایل، اپلیکیشن‌های موبایلی هستند که باید از منابع محبوب دانلود شوند. کیف پول Trust یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌های موبایلی است که در نسخه‌های اندروید و iOS موجود است.

کیف پول موبایل کوینومی نمونه دیگری از کیف پول موبایلی است که البته نسخه دسکتاپ هم دارد که یکی از کیف پول‌های داغ است.

کیف پول وبسایت

کیف پول‌های وب، به دلیل اینکه روی پلتفرم ابری اجرا می‌شوند، می‌توانید در هر سیستم و هر مکانی به آن‌ها دسترسی داشته باشید. چیزی شبیه به گوگل درایو؛ اما این نوع کیف پول‌ها برای هکرها بسیار جالب هستند؛ بنابراین سعی کنید از کیف پول‌های آنلاین استفاده نکنید.

Blockchain.com یکی از پلتفرم‌هایی است که می‌توانید از کیف پول آن استفاده کنید.

پس اول از همه، نوع کیف پول را بر اساس هدف و سرمایه‌گذاری خود انتخاب کنید. فراموش نکنید که کیف پول خود را انتخاب و آن را از یک منبع معتبر تهیه کنید. به یاد داشته باشید که هر گروه PYY یک گروه از رقم‌ها را پشتیبانی می‌کند و شما باید از پول پورتال خود که خریداری کرده‌اید، اطمینان حاصل کنید.

بخوانید  چرا دستگاه‌های استخراج ASIC برای آینده اتریوم خطرناک هستند؟

۳٫ صرافی امن و مطمئن

سومین موردی که شما باید برای خرید و فروش ارز دیجیتال داشته باشید، یک صرافی امن و قابل اعتماد است که بتوانید ارزهای دیجیتال خود را از این طریق خریداری کنید. در حقیقت صرافی‌ها به شما کمک می‌کنند تا یک ارز را بخرید و آن ارز را در کیف پولی که دوست دارید، نگهداری کنید.

البته ایران مثل همیشه در بین بیشتر صرافی‌های خارجی تحریم است و ایرانی‌ها نمی‌توانند از این صرافی‌ها برای خرید و فروش ارز دیجیتال استفاده کنند. حتی اگر بتوانند با ترفندی وارد هر یک از این صرافی‌ها شوید، ممکن است هر لحظه تمام ارزهای دیجیتالی که خریداری کرده‌اند مصادره شود و به این ترتیب ضرر بزرگی محتمل خواهید شد.

البته این موضوع باعث نمی‌شود که ما نتوانیم ارز دیجیتال بخریم؛ زیرا یک ایرانی به جمله یا راهی خواهم ساخت یا راهی خواهم یافت اعتقاد دارد! به همین دلیل صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی را راه اندازی کرده‌اند. در حال حاضر چندین صرافی معتبر در ایران وجود دارد که چند صد هزار کاربر فعال دارند. صرافی‌هایی مثل اوکی اکسچنج، پول نو، نوبیتکس و… که شما می‌توانید بسته به نیاز و سلیقه خودتان هر یک از این صرافی‌ها را انتخاب کنید.

بخوانید  چگونه کمپرسور کولر خودروی خود را سالم نگه داریم

سخن آخر با خوانندگان مقاله

در این مقاله از بیتمینو با یکدیگر در رابطه با راه‌ها و روش‌های خرید ارز دیجیتال صحبت کردیم. همچنین روش‌هایی را به شما گفتیم تا بدون اطلاعات وارد این بازار نشوید و بتوانید سرمایه خود را به خوبی مدیریت کنید. شما بعد از خواندن این مقاله با چند صرافی خوب آشنا شده‌اید و می‌توانید هر گاه که خواستید یک کیف پول بسازید و در یک صرافی ایرانی ثبت نام کنید و خرید و فروش ارز دیجیتال را شروع کنید.

آیا خرید و فروش ارز دیجیتال را ایده خوبی برای سرمایه گذاری می‌دانید؟ نظرات خود را با ما و دیگر خوانندگان این مقاله به اشتراک بگذارید.

سوالات متدوال کاربران از ما

۱) مراحل خرید ارز دیجیتال چیست؟

انتخاب یک کیف پول و صرافی شناخته شده، سپس ثبت و تأیید حساب و در آخر حساب صرافی را پر کنید و ارز بخرید.

۲) آیا ارز خریداری شده را می‌توان در صرافی نگهداری کرد؟

بله، برای هر حساب در صرافی یک کیف پول وجود دارد، اما توصیه می‌شود هرگز منتظر مبادله اموال خود نباشید. صرافی همیشه در معرض خطر هک است یا مشکلات دیگری وجود دارد. ارزهای دیجیتالی که شما خریداری می‌کنید با استفاده از کیف پول همیشه امن‌تر خواهد بود.

بخوانید  ثابت ماندن نرخ بهره در جلسه FOMC؛ روند قیمت بیت کوین چگونه خواهد بود؟

۳) چگونه از ضرر در کریپتو جلوگیری می کنید؟

معامله گران باید روی مدیریت ریسک تمرکز کنند و به جای تلاش برای کاهش آن با کاهش میانگین یا اضافه کردن قراردادهای بیشتر، زیان‌های خود را با بستن موقعیت‌های از دست داده کاهش دهند. ایجاد یک برنامه معاملاتی و پایبندی به آن، اجتناب از تصمیمات تکانشی که می‌تواند منجر به زیان قابل توجهی شود، ضروری است.

۴) بهترین ارز دیجیتال برای خرید کدام است؟

بیت کوین برای طولانی ترین زمان موجود در بین ارزهای دیجیتال وجود داشته است. به راحتی می‌توان فهمید که چرا این شرکت با قیمت و ارزش بازاری که بسیار بالاتر از سایر گزینه‌های سرمایه‌گذاری کریپتو است، همچنان در صدر جدول است. بسیاری از مشاغل در حال حاضر بیت کوین را به عنوان یک پرداخت می‌پذیرند که همین ویژگی‌ها این ارز دیجیتال را به یک سرمایه‌گذاری هوشمند تبدیل می‌کند.

۵) کدام ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۳ منفجر می‌شود؟

در حالی که فرصت‌های بسیار خوبی در بازار کنونی وجود دارد، معامله‌گران برخی از موارد مورد علاقه را با بیشترین پتانسیل انفجار در سال ۲۰۲۳ انتخاب کرده‌اند. از جمله این سکه‌ها می‌توان به پروژه‌هایی مانند AiDoge (AI) ،Spongebob ($SPONGE) ،Ecoterra (ECOTERRA) ،yPredict ( YPRED) ،DeeLance (DLANCE) ،Launchpad XYZ (LPX) و Cardano (ADA).

Originally posted 2023-05-23 21:30:25.

The post راهنمای کامل خرید ارز دیجیتال بصورت جامع appeared first on بیتمینو.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2617886

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها