تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
3

لورس :رشد ۹,۰۰۰,۰۰۰ درصدی قیمت بیت کوین در ده سال اخیر؛ عملیات غیرممکن!

  • کد خبر : 2515
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۴
لورس :رشد ۹,۰۰۰,۰۰۰ درصدی قیمت بیت کوین در ده سال اخیر؛ عملیات غیرممکن!
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

اگر در اوج بازار صعودی، کسی به شما گفته بود، سهم‌های بازار بورس خود را کنار گذاشته و بفروشید، سرمایه‌گذاری در کالا را فراموش کنید، بیخیال دارایی‌های با درآمد ثابت شوید و یک ارز دیجیتال ناشناخته بخرید، اولین ارز دیجیتال از نوع خود، و فراتر از تمام‌ رویاهای بلندپروازانه خود به تماشای رشد آن بنشینید، احتمالا به نظرتان احمقانه می‌آمد، درست است؟
از خاکستر بحران‌های مالی، بیت کوین ظهور کرد. این ارز دیجیتال به عنوان گذرگاهی به بانک‌ها و سازمان‌های دولتی که در طول دهه‌های مختلف، در منجلاب وال‌استریت فرو رفته بودند، ایجاد شد.
در ابتدا، به آهستگی از موانعی و تهمت‌های که به آن زده می‌شد، عبور کرد: تقلب، دزدی و کلاهبرداری‌هایی که به مرور زمان از آنها دور شد و در عین حال به قانون‌گذاری و نظارت دولت‌ها نزدیک‌تر شد. اما هنگامی که به جریان اصلی اقتصاد جهان وارد شد، به قدری رشد کرد که به همه ثابت کرد سودآورترین دارایی‌ برای سرمایه‌گذاری در دهه‌های اخیر بوده است.
بر اساس داده‌های گردآوردی شده توسط بلومبرگ، بزرگترین ارز دیجیتال که در حال حاضر با قیمتی در حدود ۷,۲۰۰ دلار معامله می‌شود، از جولای ۲۰۱۰ تا..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

اگر در اوج بازار صعودی، کسی به شما گفته بود، سهم‌های بازار بورس خود را کنار گذاشته و بفروشید، سرمایه‌گذاری در کالا را فراموش کنید، بیخیال دارایی‌های با درآمد ثابت شوید و یک ارز دیجیتال ناشناخته بخرید، اولین ارز دیجیتال از نوع خود، و فراتر از تمام‌ رویاهای بلندپروازانه خود به تماشای رشد آن بنشینید، احتمالا به نظرتان احمقانه می‌آمد، درست است؟

از خاکستر بحران‌های مالی، بیت کوین ظهور کرد. این ارز دیجیتال به عنوان گذرگاهی به بانک‌ها و سازمان‌های دولتی که در طول دهه‌های مختلف، در منجلاب وال‌استریت فرو رفته بودند، ایجاد شد.

در ابتدا، به آهستگی از موانعی و تهمت‌های که به آن زده می‌شد، عبور کرد: تقلب، دزدی و کلاهبرداری‌هایی که به مرور زمان از آنها دور شد و در عین حال به قانون‌گذاری و نظارت دولت‌ها نزدیک‌تر شد. اما هنگامی که به جریان اصلی اقتصاد جهان وارد شد، به قدری رشد کرد که به همه ثابت کرد سودآورترین دارایی‌ برای سرمایه‌گذاری در دهه‌های اخیر بوده است.

بخوانید  نقشه ایلان ماسک برای دوج کوین

بر اساس داده‌های گردآوردی شده توسط بلومبرگ، بزرگترین ارز دیجیتال که در حال حاضر با قیمتی در حدود ۷,۲۰۰ دلار معامله می‌شود، از جولای ۲۰۱۰ تاکنون، بیش از ۹,۰۰۰,۰۰۰ درصد رشد داشته است.

پیتر آتواتر (Peter Atwater)، مدیر موسسه فایننشال اینسایتس (Financial Insyghts) و همچنین استاد دانشگاه ویریجینا گفت:

بیت کوین واقعا شور و هیجان طوفانیِ یک تکنولوژی نوآورانه را رقم زد که می‌توان راجع به تکنولوژی آن گفت این بار فرق می‌کند!

عملکرد بیت کوین در طول ۱۰ سال گذشته، حتی با وجود شروع طوفانی آن و صعود عظیمی که داشته و همچنین در مقابل سقوط‌های شدید آن، همه‌ی تکنولوژی‌های دیگر را پشت سر گذاشته و هیچ کدام نتوانسته‌اند به گرد پای آن هم برسند.

در واقع بیت کوین یک ثروت بادآورده عظیم برای کسانی بوده است که در طول فراز و نشیب‌هایی که قیمت بیت کوین داشته است، بیت کوین های خود را دست نخورده نگه داشته‌اند.

طرفداران بیت کوین، به نگهداری و عدم فروش آن، هودلینگ (Hodling) می‌گویند که بر گرفته از کلمه «Hold» به معنای نگهداری است و خودش داستان جالبی دارد.

بخوانید  ارائه دهنده گره های GetBlock RPC جایزه جهانی آینده ۲۰۲۳ را به عنوان بهترین پلتفرم BaaS کسب می کند

خیال و رویای بی‌پایان نسبت به رسیدن قیمت بیت کوین به رقم‌های نجومی، یکی از عواملی است که به ادامه حرکت صعودی بیت کوین کمک می‌کند.

هیچ بازار مالی دیگری برای رقابت با بیت کوین، از نظر رشدی که در دهه اخیر داشته، حتی به بیت کوین نزدیک هم نیست. در دوره‌ای که بیت کوین رشد ۹,۰۰۰,۰۰۰ درصدی داشت، S&P 500 (شاخص بازار بورس آمریکا) در طول ده سال فقط سه برابر شده است. شاخص بازارهای جهانی نیز طی ده سال فقط کمی بیش از دو برابر رشد کرده است. قیمت جهانی طلا هم در ۱۰ سال فقط چیزی حدود ۲۵ درصد افزایش یافته است. برخی از بهترین سهم‌ها از نظر شاخص Russell ۳,۰۰۰ (شاخصی که ارزش بازار ۳,۰۰۰ شرکت آمریکایی را مورد ارزیابی قرار می‌دهد)، که شامل شرکت‌های کاملا علمی، و شرکت‌های سیستم‌های هوشمند، می‌شود، هر کدام در حدود ۳,۰۰۰ درصد رشد داشته‌اند. همانطور که با توجه به اعداد و ارقام می‌توان فهمید، این رشد قیمت‌ها در مقایسه با جدیدترین و یکی از شگفت‌انگیزترین و بحث‌برانگیزترین نوآوری‌های دنیای مالی، یعنی بیت کوین، کم رنگ است.

بخوانید  پیشنهاد برای فعالان حوزه ارز دیجیتال | اخبار داغ 🔥🔥
تغییرات قیمت بیت کوین در یک دهه اخیر
نوسان قیمت بیت کوین در یک دهه اخیر، که بیشترین مقدار آن هم مربوط به اواخر ۲۰۱۷ می‌شود که قیمت بیت کوین تا ۲۰,۰۰۰ دلار صعود کرد.

این بازگشت سرمایه عجیب و غریب ۹,۰۰۰,۰۰۰ درصدی در طول یک دهه اخیر، بازتابی از جهشی است که در اواخر ۲۰۱۷ برای بیت کوین اتفاق افتاد.

این دارایی دیجیتال وقتی در هالووین ۲۰۰۸، توسط فردی به نام ساتوشی ناکاموتو راه‌اندازی شد، هیچ ارزشی نداشت. بیت کوین به عنوان روشی برای مبادله که می‌تواند به صورت الکترونیکی در بین تمام کاربران در سرتاسر جهان مورد استفاده قرار گیرد، یک شبکه کنترلی متمرکز ندارد. در عوض، این سیستم پرداخت، توسط شبکه‌ای از کامپیوترهایی که تمام تراکنش‌های موجود در بلاک چین را ردیابی می‌کنند، کار می‌کند. برای بسیاری، این تکنولوژی دلیل کافی برای خرید این ایده بود.

در طرف دیگر این معادله، علاقه‌مندان و طرفداران دو آتیشه بیت کوین وجود داشتند که تکنولوژی بیت کوین را، راهی نویدبخش برای تغییر سیستم مالی جهانی می‌دیدند.

الکس مشینسکای (Alex Mashinsky)، بنیانگذار شبکه سلسیوس که یکی از پروژه‌های وام‌دهی ارز دیجیتال است، گفته است:

این اولین بار است که یک جدایی واقعی، دقیقا مانند کلیسا و دولت اتفاق می‌افتد. اما این بار جدایی پول و دولت را داریم. این یک نوآوری و یک اتفاق هیجان‌انگیز است.

اما بیت کوین در ابتدا خیلی آهسته کار خود را جلو برد و اولین کاربرد آن دو سال پس از اینکه بیت کوین ایجاد شده بود، اتفاق افتاد، زمانی که شخصی برای خرید پیتزا از بیت کوین استفاده کرد. از آن زمان به بعد، قیمت توکن‌هایی که به عنوان اولین دارایی دیجیتال متولد شده بود، بارها و بارها دو برابر شد و صدها طرفدار و مقلد ناگهان برای آن پیدا شدند، و برخی موفقیت بیشتری نسبت به بقیه در این راه بدست آوردند.

بخوانید  بهترین ابزارها برای ساخت NFT

بسیار از کسانی که در اوایل ظهور بیت کوین، به آن وفادار ماندند، چرخه شکوفایی و انفجار و رشد قیمت آن را تماشا کردند و دریافتند که رشد آن در دهه اخیر در مقایسه با هر چیز دیگری بی نظیر بوده است.

در ابتدای سال ۲۰۱۷، بیت کوین بیش از ۱,۰۰۰ دلار صعود کرد. در اواسط تابستان همان سال، بیش از دو برابر شد. سپس رشد دیوانه‌وار آن آغاز شد و تا پایان سال، بالای ۱۴,۰۰۰ دلار نوسان می‌کرد. اما هرچه رشد قیمت آن در سال ۲۰۱۷ سریع بود، سقوط آن با سرعت بیشتری اتفاق افتاد. تا پایان سال ۲۰۱۸، بیت کوین به سختی بالاتر از ۳,۰۰۰ دلار قرار داشت. با این وجود، اندکی پس از سقوط آن، شروع به روند صعودی بزرگ دیگری کرد و این بار در تابستان ۲۰۱۹ تا قیمت ۱۳,۸۰۰ دلار رشد کرد.

تغییرات قیمت بیت کوین در سال 2019
رشد ۲۷۷ درصدی بیت کوین از ابتدای ۲۰۱۹ تا بالاترین قیمت آن در امسال

دیوید تاویل، رئیس شرکت سرمایه‌گذاری پروچین (ProChain Capital)، گفت:

مطمئنا، اعداد برای سرمایه‌گذاران جذاب هستند. ۱۰ سال آینده احتمالا یک مرحله کاملا متفاوت از رشد قیمت بیت کوین باشد که تحت تاثیر عوامل متفاوتی نسبت به عواملی که در گذشته منجر به رشد قیمت بیت کوین شد، خواهد بود.

البته بیت کوین علاوه بر سرمایه‌گذاران، برای برخی دلالان و سارقان (با هک و کلاهبرداری) هم ثروت ایجاد می‌کند. بقای بیشتر این دارایی بستگی به پذیرش هرچه بیشتر آن خواهد داشت. بیت کوین در حال حاضر به عنوان یک ابزار مبادلاتی به صورت گسترده مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. چندین خرده فروش بزرگ دنیا بیت کوین را در روش‌های پرداختی خود پذیرفته‌اند اما این پذیرش و استفاده گسترده از آن به عنوان یک روش پرداختی، در مقایس بزرگی که خیلی‌ها پیش‌بینی می‌کردند، نبوده است. تقلب‌ها و کلاهبرداری‌ها همچنان شایع هستند. توجه و علاقه در حال کاهش است و تثبیت و تقویت بیت کوین در میان صاحبان سرمایه‌های بزرگ در سطح بالاتری نسبت به آنچه در اوج حباب قیمتی در سال ۲۰۱۷ رخ داد، قرار دارد. که می‌تواند به این معنی باشد که میزان تاثیر و نفوذپذیری آنها بر قیمت افزایش یافته است.

بخوانید  ارز ریپل بهتر است یا کاردانو؟

پیش‌بینی‌های مربوط به دهه آینده، فراوان است. افرادی که به پیش‌بینی قیمت بیت کوین می‌پردازند، بر این باورند که مقبولیت بیت کوین در حجم گسترده و وسیعی در دهه ۲۰۲۰ اتفاق خواهد افتاد. تکنولوژی بلاک چین می‌تواند هر مشکلی در جهان را حل کرده و تغییرات اساسی در جهان به وجود بیاورد. از سوی دیگر، احتمالا نظارت‌ها بر روی آن افزایش می‌یابد، به طوری که بانکداران مرکزی توجه بیشتری را نسبت به گذشته به این تکنولوژی نشان خواهند داد.

برخی از معامله‌گران پیش‌بینی می‌کنند که در بازه زمانی کوتاه‌تر، یعنی در سال ۲۰۲۰، احتمالا نوسانات کمتری برای قیمت بیت کوین اتفاق می‌افتد، زیرا هاوینگ (نصف شدن پاداش استخراج بیت کوین) را پیش رو داریم که در آن تعداد سکه‌هایی که به ماینرهایی که تراکنش‌ها را پردازش می‌کنند، ۵۰ درصد کاهش می‌یابد.

هاوینگ بیت کوین در ماه می ۲۰۲۰ اتفاق خواهد افتاد (اگر در اینترنت سرچ کنید، سایت‌های زیادی هستند که شمارش معکوس هاوینگ بیت کوین را نشان می‌دهند). هاوینگ قبلی بیت کوین که در حدود ۴ سال پیش اتفاق افتاد، همزمان با افزایش قیمت بیت کوین بود و آن اتفاق باعث شده بسیاری از افراد به این تفکر سوق پیدا کنند که اتفاق ۴ سال پیش، یعنی همزمان شدن هاوینگ بیت کوین با افزایش قیمت آن، یک بار دیگر تکرار می‌شود.

بخوانید  یک نهنگ بزرگ و قدیمی بیت کوین پس از چندین سال فعال شد

به گفته اندی برومبرگ، از شرکت کوین‌لیست، این هاوینگ، در حال حاضر تاثیر خود را بر افزایش قیمت بیت کوین گذاشته است.

بنیانگذار و مدیر این شرکت در مصاحبه‌ای گفته است:

احتمالا در آینده هاوینگ باعث افزایش بیشتر قیمت شود و همه بر اساس این تئوری آن را بخرند و پس از اتفاق افتادن هاوینگ شاهد کاهش قیمت بیت کوین باشیم. من از چنین چیزی تعجب نخواهم کرد.

وی افزود:

اما اگر دید بلند مدت‌تری داشته باشیم و بخواهیم در مورد بیشتر از یک سال آینده صحبت کنیم، بیت کوین، مسیر و سرنوشت خود را به عنوان طلای دیجیتال پیدا می‌کند. به نظر می‌رسد که هیجان و حباب بیت کوین تمام شده و بیت کوین مسیر اصلی خودش را از این پس پیدا خواهد کرد. من موفقیت زیادی را برای اکثر دارایی‌های دیجیتال پیش بینی می‌کنم، همانطور که تا الان نیز موفق عمل کرده‌اند.

The post رشد ۹,۰۰۰,۰۰۰ درصدی قیمت بیت کوین در ده سال اخیر؛ عملیات غیرممکن! appeared first on ارزدیجیتال.

بخوانید  چطور از آربیتراژ بیت کوین در بازار ارز دیجیتال کسب درآمد کنیم؟

منبع

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2515

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها