تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 5 May , 2024
1

لورس :رشد ۳۰۰ درصدی قیمت طلا بعد از تایید اولین ETF؛ آیا بیت کوین هم این الگو را تکرار می‌کند؟

  • کد خبر : 2627398
  • ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲
لورس :رشد ۳۰۰ درصدی قیمت طلا بعد از تایید اولین ETF؛ آیا بیت کوین هم این الگو را تکرار می‌کند؟
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

رشد ۳۰۰ درصدی قیمت طلا بعد از تایید اولین ETF؛ آیا بیت کوین هم این الگو را تکرار می‌کند؟ قیمت بیت کوین در حالی افزایش می‌یابد که هیجانات و هایپ پیرامون راه‌اندازی اولین ETF اسپات افزایش یافته و باعث شده است که این دارایی به بالاترین سطح ۱۸ ماهه خود برسد.
نکته قابل تامل اینجاست که قیمت طلا در سال‌های پس از اولین تایید ETF افزایش یافت، اما آیا بیت کوین نیز از همین روند پیروی خواهد کرد؟
تکرار تحرکات قیمت طلا؟ افزایش قیمت فعلی بیت کوین، به هیاهوها و انتظارات پیرامون تایید ETF اسپات نسبت داده شده است. برخلاف ETFهای آتی یا همان فیوچرز، یک محصول اسپات مستقیماً در دارایی پایه سرمایه‌گذاری می‌کند و فشار خرید را افزایش می‌دهد.
با این حال، برخی از تحلیلگران به نوامبر ۲۰۰۴ نگاه می‌کنند، زمانی که اولین ETF طلا (SPDR Gold Shares) در بورس نیویورک عرضه شد.
این صندوق به سرمایه‌گذاران اجازه داد تا بدون نیاز به خرید مستقیم طلای فیزیکی، در این کالا سرمایه‌گذاری کنند. همین امر در مورد ETF اسپات بیت کوین نیز صدق می‌کند. این به موسسات اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به ایجاد کیف پول یا حساب صرافی و خرید آن، رو..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

رشد ۳۰۰ درصدی قیمت طلا بعد از تایید اولین ETF؛ آیا بیت کوین هم این الگو را تکرار می‌کند؟

قیمت بیت کوین در حالی افزایش می‌یابد که هیجانات و هایپ پیرامون راه‌اندازی اولین ETF اسپات افزایش یافته و باعث شده است که این دارایی به بالاترین سطح ۱۸ ماهه خود برسد.

نکته قابل تامل اینجاست که قیمت طلا در سال‌های پس از اولین تایید ETF افزایش یافت، اما آیا بیت کوین نیز از همین روند پیروی خواهد کرد؟

تکرار تحرکات قیمت طلا؟

افزایش قیمت فعلی بیت کوین، به هیاهوها و انتظارات پیرامون تایید ETF اسپات نسبت داده شده است. برخلاف ETFهای آتی یا همان فیوچرز، یک محصول اسپات مستقیماً در دارایی پایه سرمایه‌گذاری می‌کند و فشار خرید را افزایش می‌دهد.

با این حال، برخی از تحلیلگران به نوامبر ۲۰۰۴ نگاه می‌کنند، زمانی که اولین ETF طلا (SPDR Gold Shares) در بورس نیویورک عرضه شد.

این صندوق به سرمایه‌گذاران اجازه داد تا بدون نیاز به خرید مستقیم طلای فیزیکی، در این کالا سرمایه‌گذاری کنند. همین امر در مورد ETF اسپات بیت کوین نیز صدق می‌کند. این به موسسات اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به ایجاد کیف پول یا حساب صرافی و خرید آن، روی این دارایی سرمایه‌گذاری کنند.

نمودار زیر نشان می‌دهد که قیمت طلا در یک دوره صعودی هشت ساله پس از راه‌اندازی اولین ETF افزایش یافت.

طلا در نوامبر ۲۰۰۴ حدود ۴۳۰ دلار در هر اونس معامله می‌شد و تا پایان سال ۲۰۰۷ قیمت آن دو برابر شده بود. در پایان سال ۲۰۱۱، قیمت طلا بیش از ۳۰۰ درصد افزایش یافت و به ۱۸۰۰ دلار در هر اونس رسید.

نوسانات طلا به مراتب کمتر از بیت کوین و حرکت قیمت آهسته و پیوسته است. با این حال، اگر بیت کوین این حرکت را تکرار کند و در چند سال آینده به میزان مشابهی افزایش یابد، می‌تواند به ۱۲۰ هزار دلار برسد.

قیمت طلا در حال حاضر نزدیک به اوج قیمت خود در ۱۹۷۷ دلار در هر اونس است که به دلیل تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه رشد شده است. در مقایسه، بیت کوین هنوز ۵۰ درصد از قیمت اوج خود – که تقریباً دو سال پیش ثبت شد – فاصله دارد.

این احتمال در حال حاضر وجود دارد که تایید یک ETF اسپات در ایالات متحده، باعث ورود سرمایه‌گذاران سازمانی به این بازار شده و با منابع مالی خود باعث افزایش قیمت‌ها شوند.

Newslatter Vector

مطالب اختصاصی در خبرنامه بیت‌پین

Please leave this field empty.

Newslatter avatar شما هم به جمع ۲۴۰۰۰ نفری خبرنامه ما بپیوندید.

پیش‌بینی بلند مدت بیت کوین

حرکت چشمگیر بازار در این هفته، تحلیلگران را به سمت «پیش‌بینی قیمت» سوق داده است. مگس (Mags)، تحلیلگر کریپتو، عقیده دارد که بیت کوین از فاز انباشت خارج شده و می‌تواند تا زمان هاوینگ در سال ۲۰۲۴، به نزدیکی سقف تاریخی خود برسد و پس از آن سقف جدیدی را در سال ۲۰۲۵ ثبت کند.

پیش‌بینی بلند مدت بیت کوین

توجه: مقالات منتشر شده در آکادمی بیت پین فقط اهداف آموزشی دارند و نباید آن‌ها را توصیه‌ای مبنی بر خرید، فروش و یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفت.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2627398

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها