تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 4 May , 2024
0

لورس :روز‌های روشن در انتظار شکارچیان ایردراپ؟

  • کد خبر : 2634658
  • ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۷:۲۴
لورس :روز‌های روشن در انتظار شکارچیان ایردراپ؟
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

طی چند ماه گذشته با افزایش قیمتی ارز‌های دیجیتال توجهات به ایردراپ‌ها نیز افزایش یافته است روز‌های روشن در انتظار شکارچیان ایردراپ؟ بزرگنمایی متن خبر دنیای اقتصاد : نوسانات شدید قیمتی، عامل اصلی محبوبیت معاملات و سرمایه‌گذاری در ارز‌های دیجیتال به شمار می‌رود و امروزه بسیاری با خرید بیت‌کوین و دیگر ارز‌های دیجیتال، برای کسب سود در این بازار پرنوسان تلاش می‌کنند.اما با توجه به خطرات زیادی که معاملات این ارز‌های دیجیتال برای سرمایه‌گذاران به همراه دارد، بسیاری ترجیح می‌دهند تا از سرمایه‌گذاری در ارز‌های دیجیتال خودداری و از روش‌های دیگری برای کسب درآمد از این بازار استفاده کنند. یکی از روش‌های محبوب کسب درآمد از ارزهای دیجیتال، ایردراپ‌ها هستند. مشارکت در ایردراپ نیازمند صرف هزینه نیست و علاقه‌مندان این فرصت را دارند تا به‌طور رایگان و تنها با انجام برخی فعالیت‌ها، توکن‌های دیجیتال را دریافت و با فروش آنها به سود برسند. با روند صعودی قیمت ارز‌های دیجیتال در ماه‌های پایانی سال۲۰۲۳، ایردراپ‌ها نیز شاهد افزایش مشارکت بوده‌اند و به نظر می‌رسد که در سال جدید این فرصت ایجاد شده است تا پروژه‌ها..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

طی چند ماه گذشته با افزایش قیمتی ارز‌های دیجیتال توجهات به ایردراپ‌ها نیز افزایش یافته است

روز‌های روشن در انتظار شکارچیان ایردراپ؟ بزرگنمایی متن خبر دنیای اقتصاد : نوسانات شدید قیمتی، عامل اصلی محبوبیت معاملات و سرمایه‌گذاری در ارز‌های دیجیتال به شمار می‌رود و امروزه بسیاری با خرید بیت‌کوین و دیگر ارز‌های دیجیتال، برای کسب سود در این بازار پرنوسان تلاش می‌کنند.اما با توجه به خطرات زیادی که معاملات این ارز‌های دیجیتال برای سرمایه‌گذاران به همراه دارد، بسیاری ترجیح می‌دهند تا از سرمایه‌گذاری در ارز‌های دیجیتال خودداری و از روش‌های دیگری برای کسب درآمد از این بازار استفاده کنند.

یکی از روش‌های محبوب کسب درآمد از ارزهای دیجیتال، ایردراپ‌ها هستند. مشارکت در ایردراپ نیازمند صرف هزینه نیست و علاقه‌مندان این فرصت را دارند تا به‌طور رایگان و تنها با انجام برخی فعالیت‌ها، توکن‌های دیجیتال را دریافت و با فروش آنها به سود برسند. با روند صعودی قیمت ارز‌های دیجیتال در ماه‌های پایانی سال۲۰۲۳، ایردراپ‌ها نیز شاهد افزایش مشارکت بوده‌اند و به نظر می‌رسد که در سال جدید این فرصت ایجاد شده است تا پروژه‌های جدید بازار، ایردراپ‌های موفق و پرسودی را برگزار کنند.

آشنایی با ایردراپ

ایردراپ یا توزیع ارز‌های دیجیتال، یکی از روش‌های تبلیغاتی مورد استفاده توسعه‌دهندگان و پروژه‌های بلاک‌چینی است تا با کمترین هزینه، تبلیغات موثری را داشته باشند. در این روش، پروژه‌ها از کاربران می‌خواهند تا اقدامات مختلفی مانند اشتراک‌گذاری یک پست در شبکه‌های اجتماعی را انجام دهند تا در ازای مشارکت خود، ارز دیجیتال و توکن پروژه را پاداش بگیرند. بنابراین به کمک ایردراپ، توسعه‌دهندگان می‌توانند توسط جامعه و کاربران خود تبلیغات انجام دهند و پروژه خود را به افراد بیشتری معرفی کنند. پاداش ارائه‌شده در ایردراپ در اکثر مواقع توکن‌های پروژه هستند؛ درنتیجه توسعه‌دهندگان برای راه‌اندازی ایردراپ معمولا هزینه چندانی نمی‌کنند که باعث می‌شود تا پروژه‌های جدید بازار این فرصت را داشته باشند تا بدون نیاز به سرمایه هنگفت مالی، تبلیغات داشته باشند.

ایردراپ برای مشارکت‌کنندگان نیز سود و مزایای خود را دارد؛ درحالی‌که در زمان برگزاری ایردراپ معمولا توکن‌های پاداش داده‌شده ارزش خاصی ندارند؛ اما این احتمال وجود دارد که در صورت موفقیت پروژه و لیست شدن ارز در صرافی‌های معتبر و بزرگ جهانی، به ناگهان رشد شدید قیمتی رخ دهد و در نتیجه سود هنگفتی نصیب مشارکت‌کنندگان ایردراپ شود. ایردراپ‌ها تنها ابزاری برای کمپین بازاریابی نیستند و به اهداف دیگری از جمله انتقال توکن به شبکه جدید، ارائه پاداش به کاربران پروژه و دیگر موارد نیز استفاده می‌شوند. همچنین بسته به اهداف و استراتژی‌های پروژه، مقدار و ارزش توکن‌های توزیع شده در هر ایردراپ متفاوت است و معمولا به‌صورت مستقیم به کیف پول مشارکت‌کنندگان واریز می‌شوند.

پیشرفت ایردراپ‌ها

همانند دیگر بخش‌ها و فناوری‌های بلاک‌چینی، ایردراپ‌ها نیز طی چند سال گذشته پیشرفت داشته‌اند. درحالی‌که در سال‌های ابتدایی شرکت در ایردراپ و دریافت پاداش نیازمند انجام کار‌های ساده‌ای مانند به اشتراک‌گذاری یک متن یا تصویر در شبکه‌های اجتماعی بود، امروزه برگزارکنندگان ایردراپ‌ها ماموریت‌های متنوعی را طراحی کرده‌اند و علاوه بر کسب پاداش ارز دیجیتال، امکان دریافت توکن‌های غیرمثلی و دیگر مزایای منحصر به فرد نیز برای مشارکت‌کنندگان وجود دارد. یکی از آخرین خلاقیت‌ها و تکنیک‌های موفق، برگزاری ایردراپ به شکل سیستم کسب امتیاز است که توسط پروژه Blur محبوب شد. در ایردراپ برگزار شده این پروژه، کاربران برای دریافت پاداش نیازمند انجام فعالیت‌های مختلف و کسب امتیاز بودند.

در این سیستم هرچه امتیاز بیشتر باشد، پاداش نیز بیشتر می‌شود و بنابراین کاربران این فرصت را داشتند تا به ازای میزان تلاش خود، امتیاز و سپس توکن دریافت کنند. ایردراپ بازار معاملاتی توکن‌های غیرمثلی بلور آزادی عمل را در اختیار مشارکت‌کنندگان قرار داده بود تا به هرکس براساس میزان فعالیت و مشارکت خود پاداش دهد. موضوعی که به موفقیت این ایردراپ کمک کرد و بلور هم اکنون ایردراپ‌های بیشتری را برای سال۲۰۲۴ برنامه‌ریزی کرده است. موفقیت ایردراپ بلور باعث شده است تا سیستم کسب امتیاز در ایردراپ ده‌ها پروژه دیگر بلاک‌چینی نیز دیده شود و به نظر می‌رسد که این سیستم، به استاندارد جدیدی برای این بخش از بازار تبدیل شده است. به‌طور کلی، ایردراپ با سیستم کسب امتیاز حالتی مشابه با بازی‌های بلاک‌چینی دارد و کاربران براساس زمان، منابع و انرژی گذاشته شده خود می‌توانند پاداش و بازده بیشتری دریافت کنند.

البته این سیستم بی‌نقص نیست و مواردی مانند مشخص نبودن بازده نهایی فعالیت در ایردراپ باعث شده است تا برخی سیستم سنتی را ترجیح دهند. همچنین روند کسب پاداش در این نوع از ایردراپ‌ها می‌تواند نیازمند زمان بسیار بیشتری باشد. بنابراین شناسایی ایردراپ‌های معتبر و آینده‌دار در سال۲۰۲۴ اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. با این وجود، سیستم کسب امتیاز می‌تواند مشارکت در ایردراپ‌ها را افزایش دهد که منجر به ایردراپ‌ها و فرصت‌های کسب ارز دیجیتال رایگان بیشتر در بازار خواهد شد. این سیستم همچنین می‌تواند به امنیت بیشتر ایردراپ‌ها نیز کمک کند و راه‌حلی برای یکی از چالش‌های اصلی آنها باشد.

هدف ۲۰۲۴؛ کاهش تقلب

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات و چالش‌های برگزار‌کنندگان ایردراپ‌ها، حملات Sybil هستند. حمله سیبیل به موقعیتی اشاره دارد که مهاجم با استفاده از حساب‌ها و کیف پول‌های مختلف وانمود می‌کند که افراد مختلفی است. در این شرایط، مهاجم می‌تواند با هویت‌های جعلی خود در ایردراپ شرکت کند و در حساب‌های مختلف پاداش‌های ایردراپ را دریافت کند. در اکثر ایردراپ‌ها میزان محدودی توکن برای پاداش به مشارکت‌کنندگان وجود دارد و پس از اهدای آخرین توکن، ایردراپ متوقف می‌شود. بنابراین این حملات می‌توانند به ناگهان حجم قابل توجهی از پاداش‌های ایردراپ را به سرقت ببرند و علاوه بر ضایع کردن حق دیگر مشارکت‌کنندگان، منجر به پایان رسیدن ایردراپ شوند. در این شرایط، توسعه‌دهندگان نمی‌توانند تبلیغات موثری داشته باشند و به هدف خود برای برگزاری ایردراپ نمی‌رسند.

به همین دلیل طی سال‌های گذشته این چالش در مرکز توجه برگزار‌کنندگان ایردراپ‌ها بوده است تا راه‌حل‌های مختلفی را برای شناسایی مهاجمان و کاهش میزان این حملات به‌کار بگیرند؛ اقداماتی که موفقیت‌هایی را نیز به همراه داشته است.هم اکنون نیز برخی توسعه‌دهندگان و پلتفرم‌ها برای مقابله با حملات سیبیل در حال توسعه سیستم‌های پیشرفته شناسایی و جلوگیری از فعالیت مهاجمان هستند تا در سال۲۰۲۴ مورد استفاده قرار گیرند. برگزاری ایردراپ به شکل امتیازی نیز فواید خود را برای کاهش این نوع از حملات دارد و باعث می‌شود تا مهاجمان کار راحتی برای تقلب نداشته باشند. بنابراین با محبوبیت بیشتر و گسترش استفاده از این سیستم در ایردراپ‌ها، این احتمال وجود دارد که برگزار‌کنندگان راه‌های ساده‌تر و بهتری برای شناسایی مهاجمان داشته باشند و در نتیجه طی ماه‌های آینده کاهش قابل توجهی در میزان این حملات دیده شود.

چالش و مشکلات ادامه‌دار

با وجود بهبود‌ها و پیشرفت‌هایی که ایردراپ‌ها در سال۲۰۲۳ داشتند، هنوز برخی موارد وجود دارد که علاقه‌مندان شرکت در ایردراپ‌ها باید به آنها توجه داشته باشند. امروزه برخی ایردراپ‌ها به جای ارز‌های دیجیتال، توکن‌های غیرمثلی را پاداش می‌دهند. درحالی‌که فرصت‌های کسب سود برای دارندگان این توکن‌های غیرمثلی نیز وجود دارد، اما داده‌های سال گذشته به خوبی نشان می‌دهند که در اکثر مواقع، شرکت در چنین کمپین‌هایی اتلاف وقت بوده است و توکن‌های غیرمثلی نتوانسته‌اند ارزشی برای مشارکت‌کنندگان به همراه داشته باشند. بنابراین علاقه‌مندان بهتر است که از این نوع ایردراپ دوری کنند و زمان خود را صرف پروژه‌های معتبری کنند که ارز دیجیتال پاداش می‌دهند. طی سال‌های گذشته کلاه‌برداران و مجرمان سایبری نیز حضور فعالی در بازار ارز‌های دیجیتال داشتند و سال۲۰۲۴ استثنا نخواهد بود.

یکی از روش‌های مورد استفاده این افراد، برگزاری ایردراپ‌های تقلبی برای سرقت دارایی‌ها است. بنابراین مشارکت‌کنندگان ایردراپ‌ها باید همواره به این موضوع توجه داشته باشند و در زمان شرکت در ایردراپ و اتصال کیف پول‌های خود، همواره آدرس‌های اینترنتی را بررسی و از صحت آنها مطمئن شوند. علاوه بر آن لازم به ذکر است که مشارکت در تقریبا تمام ایردراپ‌ها رایگان است و شرکت در هیچ ایردراپ معتبری نیازمند پرداخت مبلغ برای دریافت پاداش نیست.

بنابراین تقریبا تمام ایردراپ‌هایی که به بهانه‌های مختلفی مانند کارمزد شبکه از کاربران پول می‌گیرند، کلاه‌برداری هستند و تنها به هدف سرقت دارایی سرمایه‌گذاران طراحی شده‌اند. در نهایت با توجه به اینکه ایردراپ‌های جذاب و متنوعی برای سال۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده‌اند، شکارچیان ایردراپ ممکن است ماه‌های خوب و پرسودی را در پیش داشته باشند. با این حال همچنان خطرات و ریسک‌های قابل توجهی برای مشارکت در ایردراپ‌ها وجود دارد و مشارکت‌کنندگان نباید از انجام تحقیق و بررسی پیرامون صحت و اعتبار ایردراپ‌ها غافل شوند.

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

  • اینستاگرم
  • تلگرام
  • ایکس
  • لینکدین
لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2634658

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها