تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
3

لورس :روش های عملی برای افزایش ضریب هوشی کودکان

  • کد خبر : 2596882
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۸
لورس :روش های عملی برای افزایش ضریب هوشی کودکان
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس : به جرات میتوان گفت تمامی والدین دغدغه هوش و ضریب هوشی کودکانشان را دارند. تمامی پدر ها و مادر ها میخواهند کودکان باهوش داشته باشند و برای رسیدن به این مقصود، گاها هزینه های زیادی میپردازند. در این مقاله از سایت لورس چند مورد از کارهایی که […]

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

روش های عملی برای افزایش ضریب هوشی کودکان

به جرات میتوان گفت تمامی والدین دغدغه هوش و ضریب هوشی کودکانشان را دارند. تمامی پدر ها و مادر ها میخواهند کودکان باهوش داشته باشند و برای رسیدن به این مقصود، گاها هزینه های زیادی میپردازند. در این مقاله از سایت لورس چند مورد از کارهایی که باید انجام دهید تا با افزایش ضریب هوشی کودکان مواجه شوید را برایتان شرح داده ایم.

تحقیقات روان‌شناختی نشان می‌دهد والدین می‌توانند ضریب هوشی فرزندان خود را افزایش دهند؛ البته زمانی که از روش‌های آزمایش شده استفاده کنند.

پس از بررسی تقریبا تمام مداخلات موجود، دکتر جان پروتزکو و همکاران وی، محققان یک تحقیق جدید در حوزه روانشناسی، دریافتند که تنها چهار نفر شانس واقعی برای انجام این کار دارند.

نتایج این تحقیق حاصل یک متاآنالیز است؛ نوعی مطالعه که نتایج بسیاری از مطالعات دیگر را جمع‌آوری می‌کند.

با انجام این گردآوری محققان «پایگاه اطلاعاتی افزایش هوش» را ایجاد کردند.

دکتر جان پروتزکو، محقق ارشد این تحقیق، توضیح داد: هدف ما از ایجاد این پایگاه داده این است که یاد بگیریم چه چیزی برای افزایش هوش افراد کاربردی است.

آنان از این گردآوری دریافتند که مکمل اسیدهای چرب مانند غذاهای غنی از امگا سه به‌ طور متوسط ‌با افزایش ضریب هوشی ۳.۵ امتیازی مرتبط بود.

روش های عملی برای افزایش ضریب هوشی کودکان

غذاهای غنی از امگا ۳ برای افزایش ضریب هوشی کودکان

منابع گیاهی مانند آجیل و دانه‌ها، سرشار از ALA هستند؛ در حالی که ماهی، جلبک دریایی و جلبک‌ها می‌توانند اسیدهای چرب DHA و EPA را تأمین کنند. خوردن انواع منابع امگا ۳ بسیار مهم است.

برای تامین امگا ۳ مورد نیاز بدن لازم است با منابع حاوی این ماده حیاتی آشنا شده و سعی کنید از آن‌ها در برنامه غذاییتان استفاده کنید.

از طرفی برای تهیه محصولات مورد نیاز، از جمله خرید آجیل چهار مغز باید به فروشگاه های معتبر و قابل اعتماد مراجعه کنید.

باقلا و لوبیا نه تنها منبعی عالی برای پروتئین هستند که از منابع خوب برای امگا ۳ نیز به شمار می ‌روند. یک فنجان لوبیا قرمز نزدیک به ۱ گرم امگا ۳ دارد که حدود نصف میزان مورد نیاز روزانه است. لوبیا به راحتی در دسترس است به ویژه که با ماهی تازه مقایسه شده است. پس از یک غذای مقوی بدون گوشت با لوبیا لذت ببرید.

گردو نیز جزو خوراکی های حاوی امگا سه است، یک اونس گردو به بدن شما ۲۶۰۰ میلی گرم امگا ۳ می افزاید. گردو یکی از بهترین منابع غذایی سرشار از اسیدهای چرب غیر اشباع است.

محیط مناسب برای افزایش هوش

سپری کردن دوره پیش‌دبستانی با افزایش هفت امتیاز ضریب هوشی ارتباط داشت.

همچنین با ایجاد یک محیط محرک شناختی برای کودک ضریب هوشی وی افزایش یافت. علاوه بر این قرار گرفتن در معرض زبان دوم نیز می‌تواند باعث تقویت ضریب هوشی شود.

دکتر پروتزکو گفت: یافته‌های فعلی ما نتایج قبلی را تقویت می‌کند که محیط‌های پیچیده هوش را می‌سازند و مداخلات اولیه همیشه موثرتر است.

به‌ طور کلی شناسایی ارتباط بین اسیدهای چرب ضروری و هوش باعث ایجاد سوالات وسوسه انگیز جدیدی برای تحقیقات آینده می‌شود و ما مشتاقانه منتظر کشف این یافته هستیم.

آموزش به والدین و نحوه خواندن تعاملی با فرزندانشان با افزایش ضریب هوشی ۶ امتیازی مرتبط بود و احتمالا حاصل آن تقویت توسعه زبانی است.

بنابراین چهار مورد ضروری برای افزایش هوش کودکان شامل مصرف اسیدهای چرب امگا سه، خواندن تعاملی با کودکان، سپری کردن دوره پیش‌دبستانی و ثبت‌ نام کودکان در آموزش‌های اولیه است.

روش های عملی برای افزایش ضریب هوشی کودکان

برای افزایش ضریب هوشی کودکان هله هوله ممنوع

شكر، چربي‌هاي ترانس و غذاهای بی‌ارزش را از برنامه غذايي كودكتان حذف كنيد و در مقابل، به دنبال جايگزين‌هاي سالم و مغذي ديگر باشيد. تغذيه سالم، به ويژه در ۲ سال اول زندگي، اثرات شگفت‌انگيزي بر رشد ذهني و حرکتی كودكان دارد. به عنوان مثال، هر كودكي براي رشد مطلوب بافت مغزي خود نياز به آهن دارد؛ چراکه در صورت کمبود آهن، سرعت انتقال تحريكات عصبي کندتر می‌شود. تحقیقات بیانگر آن است که كودكانِ مبتلا به سوء تغذيه، به دلیل اختلال در مقابله با بيماري‌هاي عفوني و در پی آن غیبت از مدرسه، از همسالان خود عقب می‌افتند. پس به آن‌چه فرزندتان مي‌خورد، توجه کنید و منتظر نمرات بهتر او باشید.

صبحانه را به خاطر بسپارید

سلسله تحقیقاتی که قدمتش به سال ۱۹۷۰ برمی‌گردد، ثابت کرده که خوردن صبحانه در تقویت حافظه، افزایش قدرت تمرکز و یادگیری، نقش مهمی دارد. کودکانی که صبحانه نمی‌خورند، در مقایسه با کودکانی که روز را با یک وعده کامل شروع می‌کنند، زودتر خسته می‌شوند، تحریک‌پذیرترند و دیرتر واکنش نشان می‌دهند. اما همه می‌دانیم که در زندگی پرمشغله امروز، خوردن صبحانه کامل همیشه مقدور نیست. با این حال، به خاطر داشته باشید که حتی یک لیوان شیر به همراه یک عدد بیسکویت می‌تواند تمرکز فرزندتان را در مدرسه برای ساعات طولانی حفظ کند.

کلام آخر

به فرزندتان حق انتخاب دهید. اگر کودکان از چیزی که قصد بازیش را دارند اطلاع داشته باشند، هیجان بیشتری از خود نشان می‌دهند. به فرزندتان اجازه دهید اشتباه کند و (کمی) ناامید شود. اگر اولین تلاش وی برای جمع کردن گلدان‌ها و قابلمه‌ها ناکام بود، مداخله نکنید. بگذارید او به تنهایی رویکرد متفاوتی را بیاندیشد.

بیش از حد تشویق نکنید. هنگامی که کودک نقاشی خود را به شما نشان می‌دهد، تعارف خاصی به خرج دهید، مثلا بگویید، من خورشید نارنجی را دوست دارم. اما از ادامه صحبت درباره اینکه چقدر فوق العاده است خودداری کنید. به هر روی، راه‌های افزایش ضریب هوشی کودکان می‌توانند چیزی بیشتر از موارد فوق باشند، اما مهم این است که بتوان آنها را به حیطه اجرا درآورد.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2596882

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها