تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
1

لورس :رکورد شکنی چاپ پول و تسریع انتقال دلارهای ایرانی؛ بررسی آینده قیمت تتر

  • کد خبر : 2610368
  • ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۰:۲۶
لورس :رکورد شکنی چاپ پول و تسریع انتقال دلارهای ایرانی؛ بررسی آینده قیمت تتر
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

آخرین آمارهای بانک مرکزی نشان می‌دهد رشد پایه پولی و بدهی دولت به بانک مرکزی در فروردین ۱۴۰۲ به بالاترین سطح تاریخی خود رسیده است. همچنین نسبت پول به نقدینگی نیز افزایش یافته که نشان‌دهنده افزایش سیالیت نقدینگی است.
فهرست مطالببیشترین میزان پایه پولی در تمام ادوارپایه پولی چیست؟انتقال دارایی‌های بلوکه‌شده ایران پیش از موعدآیا توافق ایران با غرب صورت می‌گیرد؟وضعیت بازار دلار و تترپرسش و پاسخ بیشترین میزان پایه پولی در تمام ادوار آمارهای اخیر بانک مرکزی نشان می‌دهد رشد نقطه به نقطه پایه پولی در فروردین ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته به ۴۵ درصد رسیده است که بالاترین رقم ثبت شده در تاریخ است.
بهترین صرافی ایرانی برای خرید تتر کدام است؟ این افزایش در حالی رخ داده که مانده بدهی دولت به بانک مرکزی ۶۵ هزار میلیارد تومان افزایش یافته و از عوامل اصلی رشد پایه پولی بوده است. همچنین نسبت پول به نقدینگی که نشان‌دهنده میزان سیالیت نقدینگی است به ۲۶ درصد رسیده که بالاترین سطح تاریخی خود محسوب می‌شود.

پایه پولی چیست؟ پایه پولی یکی از مهمترین متغیرهای پولی است که توسط بانک مرکزی کشورها کنترل و نظارت می‌شود..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

آخرین آمارهای بانک مرکزی نشان می‌دهد رشد پایه پولی و بدهی دولت به بانک مرکزی در فروردین ۱۴۰۲ به بالاترین سطح تاریخی خود رسیده است. همچنین نسبت پول به نقدینگی نیز افزایش یافته که نشان‌دهنده افزایش سیالیت نقدینگی است.

فهرست مطالب

  • بیشترین میزان پایه پولی در تمام ادوار
    • پایه پولی چیست؟
  • انتقال دارایی‌های بلوکه‌شده ایران پیش از موعد
  • آیا توافق ایران با غرب صورت می‌گیرد؟
  • وضعیت بازار دلار و تتر
  • پرسش و پاسخ

بیشترین میزان پایه پولی در تمام ادوار

آمارهای اخیر بانک مرکزی نشان می‌دهد رشد نقطه به نقطه پایه پولی در فروردین ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته به ۴۵ درصد رسیده است که بالاترین رقم ثبت شده در تاریخ است.

  • بهترین صرافی ایرانی برای خرید تتر کدام است؟
بخوانید  تحلیلگران Kaiko ریپل را ارزیابی می کنند: روند نزولی آگوست از کجا آمد؟

این افزایش در حالی رخ داده که مانده بدهی دولت به بانک مرکزی ۶۵ هزار میلیارد تومان افزایش یافته و از عوامل اصلی رشد پایه پولی بوده است. همچنین نسبت پول به نقدینگی که نشان‌دهنده میزان سیالیت نقدینگی است به ۲۶ درصد رسیده که بالاترین سطح تاریخی خود محسوب می‌شود.

پایه پولی چیست؟

پایه پولی یکی از مهمترین متغیرهای پولی است که توسط بانک مرکزی کشورها کنترل و نظارت می‌شود.

پایه پولی شامل اسکناس‌ها و مسکوکات در دست اشخاص و سپرده‌های دیداری بانک‌ها و مؤسسات اعتباری نزد بانک مرکزی است.

به عبارت دیگر، پایه پولی مجموع وجوه نقد در گردش و سپرده‌های بانک‌ها نزد بانک مرکزی است که بانک‌ها برای تأمین نقدینگی مورد نیاز خود نگهداری می‌کنند.

انتقال دارایی‌های بلوکه‌شده ایران پیش از موعد

در روزهای میانی هفته گذشته و همزمان با فضای نیمه تعطیل بازار، خبرهایی در خصوص فرآیند انتقال دارایی‌های ارزی آزادشده ایران منتشر شد. یک رسانه فارسی‌زبان در روز سه‌شنبه از تسریع انتقال دارایی‌ها از کره‌جنوبی به قطر خبر داد.

بخوانید  واچ لیست هفتگی ۲۰ شهریور؛ او ام پی فینکس

به گفته این رسانه، انتقال دارایی‌های بلوکه‌شده ایران در کره‌جنوبی به قطر زودتر از موعد مقرر در حال انجام است و بخش عمده‌ای از ۶ میلیارد دلار پول مسدودشده منتقل شده است.

آیا توافق ایران با غرب صورت می‌گیرد؟

در این مطلب به نقل از یک مقام مطلع گفته شده از مجموع دارایی‌های مسدودشده، تنها ۲ میلیارد دلار باقی‌مانده که قرار است منتقل شود. برخی تحلیلگران معتقدند این موضوع نشان‌دهنده تلاش دو طرف برای اجرای توافق کوتاه‌مدت است.

در ماه‌های اخیر با بهبود روابط خارجی ایران با کشورهای منطقه از جمله عربستان، شایعاتی مبنی بر مذاکرات پنهان با غرب مطرح شد که انتظارات تورمی بازار را تحت تاثیر قرار داد. با انتشار خبر آزادسازی دارایی‌ها در عراق و کره‌جنوبی و تبادل زندانیان، تصویر توافق کوتاه‌مدت روشن‌تر شد.

ظاهرا مفاد این توافق در حال اجراست. تحلیلگران نشست آتی سازمان ملل را رویداد مهمی برای آینده روابط ایران و غرب می‌دانند. سخنگوی وزارت امور خارجه نیز از تداوم گفتگوها در این نشست خبر داده است.

بخوانید  گری‌اسیکل: احتمال رشد بازار ارزهای دیجیتال، با توقف افزایش نرخ بهره

وضعیت بازار دلار و تتر

در ابتدای هفته گذشته، نرخ تتر در صرافی‌های ارز دیجیتال روند صعودی جدیدی را آغاز کرد. پس از حدود ۱۰ روز نوسان در محدوده ۴۹۶۰۰ تا ۴۹۹۰۰ تومان، ثبات نسبی دلار خاتمه یافت و قیمت تتر به میانه کانال ۵۰ هزار تومان رسید.

آیا می‌شود در صرافی‌های ایرانی بدون احراز هویت تتر خرید؟

با افزایش قیمت دلار و تتر، برخی فعالان بازار که انتظار خروج دلار از رکود تابستانی را داشتند، احتمال قیمت‌های بالاتر از ۵۱۰۰۰ تومان را برای تتر مطرح کردند. اما با فرا رسیدن تعطیلات آخر هفته، نرخ تتر در محدوده ۵۰ هزار تومان به نوسان ادامه داد و افزایش جدیدی نداشت.

قیمت تتر که در ابتدای هفته حدود ۵۰۳۰۰ تومان بود، در پایان هفته با کاهش در ۵۰۱۰۰ تومان معامله شد.

پرسش و پاسخ

آیا توافق ایران و غرب صورت خواهد گرفت؟

با انتشار خبر آزادسازی دارایی‌ها در عراق و کره‌جنوبی و تبادل زندانیان، تصویر توافق کوتاه‌مدت روشن‌تر شده است.

بخوانید  هاردفورک استانبول اتریوم با موفقیت اجرا شد

آیا قیمت تتر نزولی می‌شود؟

برخی فعالان بازار که انتظار خروج دلار از رکود تابستانی را داشتند، احتمال قیمت‌های بالاتر از ۵۱۰۰۰ تومان را برای تتر مطرح کردند. اما امکان دارد انتشار اخبار جدید توافقات با کاهش رو به رو شود

نوشته رکورد شکنی چاپ پول و تسریع انتقال دلارهای ایرانی؛ بررسی آینده قیمت تتر اولین بار در توکن باز. پدیدار شد.

توکن باز

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2610368

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها