تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
0

لورس :ساتوشی چیست؟ و ساتوشی چند بیت کوین میباشد

  • کد خبر : 2610993
  • ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۲
لورس :ساتوشی چیست؟ و ساتوشی چند بیت کوین میباشد
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

ارزهای اصلی جهان معمولاً واحد کوچکتری دارند که شمارش مقادیر کم پول را آسان می‌کند. مثلا دلار یک سنت دارد که یک درصد از یک دلار است. همچنین در مورد بیت کوین، واحد بسیار کوچکی به نام ساتوشی وجود دارد. از این واحد به عنوان یکی از واحدهای معروف اندازه‌گیری بیت کوین یاد می‌شود و برای فعالان این حوزه بسیار پر معناست. در این مقاله خواهیم فهمید که ساتوشی چیست؟
با توجه به اهمیت این موضوع و درخواست تعدادی از کاربران بیتمینو برای توضیح این مفهوم تصمیم گرفتیم تا اینبار در وبلاگ بیتمینو توضیح دهیم که هر واحد ساتوشی چیست و اصلا چرا این نام برای این واحد انتخاب شده ست.
ساتوشی به چه معناست؟ ساتوشی که به اختصار SAT نامیده می‌شود، یک اتفاق رایج در مکالمات روزانه بین فعالان بلاک چین و علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال به ویژه بیت کوین است.
این اسم برای این انتخاب شده است که به داستان ساتوشی ناکاموتوی معروف فردی که بیت کوین را ایجاد کرده است، اشاره داشته باشد. او فردی است که کل شبکه بیت کوین را به تنهایی طراحی کرده و بعد از اینکه آن را معرفی کرده است فعالیت زیادی برای اداره این اختراع جنجالی نکرده است. سات..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

ارزهای اصلی جهان معمولاً واحد کوچکتری دارند که شمارش مقادیر کم پول را آسان می‌کند. مثلا دلار یک سنت دارد که یک درصد از یک دلار است. همچنین در مورد بیت کوین، واحد بسیار کوچکی به نام ساتوشی وجود دارد. از این واحد به عنوان یکی از واحدهای معروف اندازه‌گیری بیت کوین یاد می‌شود و برای فعالان این حوزه بسیار پر معناست. در این مقاله خواهیم فهمید که ساتوشی چیست؟

با توجه به اهمیت این موضوع و درخواست تعدادی از کاربران بیتمینو برای توضیح این مفهوم تصمیم گرفتیم تا اینبار در وبلاگ بیتمینو توضیح دهیم که هر واحد ساتوشی چیست و اصلا چرا این نام برای این واحد انتخاب شده ست.

بخوانید  آموزش فروش nft در Rarible + در آمد دلاری برای ایرانیان

ساتوشی به چه معناست؟

ساتوشی که به اختصار SAT نامیده می‌شود، یک اتفاق رایج در مکالمات روزانه بین فعالان بلاک چین و علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال به ویژه بیت کوین است.

این اسم برای این انتخاب شده است که به داستان ساتوشی ناکاموتوی معروف فردی که بیت کوین را ایجاد کرده است، اشاره داشته باشد. او فردی است که کل شبکه بیت کوین را به تنهایی طراحی کرده و بعد از اینکه آن را معرفی کرده است فعالیت زیادی برای اداره این اختراع جنجالی نکرده است. ساتوشی ناکاموتو هم اکنون چند صد میلیون دلار ثروت دارد و صاحب بخش بزرگی از بیت کوین‌های شبکه بلاکچین است.

بیشتر بخوانید : بیت کوین چیست و یا بلاک چین چیست

ساتوشی چیست و چه کسی ساتوشی را ساخته است؟

منظور ما از «ساتوشی» ساتوشی ناکاموتو، خالق ناشناخته بیت کوین نیست. با این حال، قدمت واحد ساتوشی به روزهای اولیه جامعه آنلاین بیت کوین و بیت کوین تاک برمی‌گردد.

بخوانید  لیست پرسودترین میم کوین‌های بازار منتشر شد!

همه چیز به ۱۵ نوامبر ۲۰۱۰ برمی‌گردد، زمانی که شخصی با نام کاربری Rebuck در جامعه بیت کوین تک پیشنهاد کرد که صورت بیت کوین واحدی برابر با صورت (۱/۱۰۰) باشد و آن را ساتوشی نامگذاری کنند. اگر در بازار ارزهای دیجیتال هستید، احتمالاً می‌دانید ساتوشی چیست یا می‌توانید به این سوال پاسخ دهید.

ساتوشی چیست

در پاسخ به سوال ساتوشی چیست می‌توان گفت که ساتوشی واحدی است که در محاسبات مختلف برای بیت کوین استفاده می‌شود. در ادامه، با تمرکز بر سوال فوق، روی سوال ساتوشی تمرکز خواهیم کرد. در پایان این مقاله قطعا خواهید دانست که هر ساتوشی چند است!

واحد ساتوشی چرا ایجاد شده است؟

اکثر ارزهای اصلی جهانی مانند دلار از واحدهای کوچکی مانند سنت (یک درصد دلار) استفاده می‌کنند. چنین واحدهای کوچک باعث کاهش محاسبات مالی و انتقال در واحدهای مختلف می‌شوند. این واحدهای کوچکتر مفید است زمانی که مقدار تراکنش اصلی پایین‌تر است.

چند تراکنش در دنیای امروز موجود است و هزینه آن‌ها بیش از ۵۰.۰۰۰ دلار است؟ البته، تعدادی از چنین مبادلات به تعداد انگشت یک دست نمی‌رسند. به همین دلیل شما تعداد افراد بسیار کمی را پیدا می‌کنید که قصد دارند یک بیت کوین کامل را به دوستان خود بفرستند یا برای خرید وسیله‌ای از اینترنت یک بیت کوین کامل را خرج کنند.

بخوانید  آتش مشکلات صرافی FTX دامن ورزشکاران و اینفلوئنسرها را گرفت! ماجرا چیست؟

اما برعکس این موضوع نیز صادق است. شما افراد بسیار زیادی را خواهید یافت که می‌خواهند تراکنش‌هایی با قیمت پایین‌تر را در این شبکه بسیار کاربردی و قدرتمند انجام دهند. اما اگر آنها نمی‌تواستند واحدهای کوچکتری از بیت کوین را ارسال کنند شبکه بیت کوین دچار کاهش محبوبیت می‌شد و افراد زیادی از آن استقبال نمی‌کردند.

به همین دلیل ساتوشی ناکاموتو تصمیم گرفت مکانیزمی را ایجاد کند تا افراد بتوانند کسری از یک بیت کوین را به یکدیگر ارسال کنند؛ بنابراین پایینترین مقداری که هر فرد می‌تواند به بقیه ارسال کند، یک صد میلیونم بیت کوین به حساب می‌آید که ساتوشی می‌نامند. این راه حل به افراد کمک کرد تا مقادیر کمتر بیت کوین را نیز ارسال کنند. مخصوصا با قیمتی که دلار در کشورهایی که اقتصاد ضعیفی دارند (کشورهایی مثل ایران) اگر این موضوع وجود نداشت عملا پرداخت تراکنش‌های گوناگون ممکن نبود.

Satoshi چیست؟ استفاده از واحد!

قبل از سال ۲۰۱۱، هر bitcoin کمتر از یک دلار بود؛ بنابراین تقاضای عملی کمی برای منتقل کردن ساتوشی در میان کاربران و سرمایه گذاران وجود داشت. با این حال، در سال ۲۰۱۱، با توجه به جنبش‌های جدید در بازار، تصمیم به ارائه یک تعریف دقیق و پاسخ صحیح در استفاده کردن یا نکردن از ساتوشی وجود داشت.

بخوانید  NFT چیست؟ همه چیز درباره توکن‌ غیر قابل تعویض (آپدیت ۲۰۲۳)

در سال ۲۰۱۱، Bitcoin یک واحد عملی برای Bitcoin در نظر گرفته شده است که باید برابر با صد میلیون بیت کوین باشد. در کلمات ساده، Bitcoin در این پیشنهاد به ۱۰۰ میلیون واحد تقسیم شد و هر واحد Satoshi نامیده می‌شود.

قیمت هر ساتوشی بیت کوین

در بخش ساتوشی چیست گفتیم که هر Satoshi برابر با ۰.۰۰۰۰۰۰۰۰۰۱ بیت کوین است. امروز قیمت بیت کوین به سطح معامله صد میلیونی خود نرسیده است. اما با توجه به اینکه بیت کوین می‌تواند در کوتاه مدت اعداد جالبی تولید کند، به نظر می‌رسد که ساتوشی در آینده به بسیاری از سوالات پاسخ دهد.

این تبدیل بسیار ساده است و تنها چند تقسیم و ضرب وجود دارد. به بیان ساده، اگر امروز هر بیت کوین ۵۰۰۰۰ دلار باشد، هر ساتوشی ۰۰۰۰۰٫۵ دلار بود. اگر هر دلار را ۲۰ هزار تومان در نظر بگیریم، قیمت هر ساتوشی معادل ۱۰ تومان می‌شود؛ بنابراین در پاسخ به سوال ساتوشی باید به این نکته اشاره کرد که هنوز تمامی واحدهای ساتوشی مورد معامله قرار نگرفته است.

بخوانید  دش (Dash) چیست؟ همه چیز درباره دش

اگر قیمت بیت کوین حداقل صد برابر افزایش پیدا نکند، افرادی وجود نخواهند داشت که از ساتوشی برای انتقال وجه استفاده کنند. دلیل آن نیز مشخص است، حتی در ایران ما هم دیگر کمترین پولی که می‌توانیم خرج کنیم پنج هزار تومان است؛ اما همانطور که بالاتر نیز گفتیم هر ساتوشی برابر با ده تا تک تومنی است!

واحد هر ساتوشی
واحد هر ساتوشی

برای درک بهتر ساتوشی و درک معنای میلی و میکرو بیت کوین، بهتر است از ابتدا به این واحدها نگاه کنید:

  • ارزش هر بیت کوین صد میلیون ساتوشی است.
  • صد هزار ساتوشی معادل ۰.۰۰۱ بیت کوین، معادل میلی بیت کوین است.
  • صد ساتوشی برابر با ۰.۰۰۰۰۰۱ بیت کوین و میکرو بیت کوین است.
  • یک میلیون ساتوشی برابر با ۰.۰۰۰۰۰۰۰۰۱ بیت کوین است.

سخن آخر

در این مقاله از بیتمینو سعی کردیم پاسخ کاملی برای سوال ساتوشی چیست پیدا کنیم. همانطور که گفته شد، قیمت بالای هر واحد بیت کوین، مصرف کنندگان و سرمایه گذاران را مجبور به استفاده از واحد کوچکتری به نام ساتوشی کرده است. ساتوشی یک طراح و مخترع بیت کوین است که هویت او تا به امروز یک راز باقی مانده است.

بخوانید  اعضای سابق تیم رمزارز Pepecoin مسئول سرقت ۱۶ میلیون دلار PEPE

پس از پاسخ به سوال ساتوشی به مفاهیم مهم میکرو و میلی بیت کوین رسیدیم. کوچکترین واحد ساتوشی که می‌توان در تجارت استفاده کرد ۱۰۰ ساتوشی است که به آن میکرو بیت کوین می‌گویند.

البته صرف نظر از اینکه ساتوشی چیست، بهتر است از نظر اقتصادی حداقل میزان سرمایه‌گذاری را حدود ۲۵۰۰۰۰ ساتوشی تخمین بزنیم. چنین درآمدی نیز باید ارزش اتلاف وقت و تلاش را داشته باشد.

شما چه نظری درباره این واحد کوچک بیت کوین دارید؟ آیا این نوآوری را یک کار کاربردی از طرف ساتوشی ناکاموتو به حساب می‌آورید؟ نظرات خود را از بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول:

۱) چرا ساتوشی ناشناخته است؟

دلایل زیادی وجود دارد که چرا ساتوشی تاکنون ناشناس باقی مانده است. تمرکززدایی، اخلاق، امنیت شخصی و توطئه‌های سازمان سیا همگی به عنوان دلایل احتمالی مطرح شده‌اند.

۲) چرا ساتوشی ۲۱ میلیون واحد برای بیت کوین را انتخاب کرد؟

۲۱ میلیون یک حدس علمی بود اگر بیت کوین یک واحد کوچک باقی بماند، ارزش هر واحد آن بیشتر از ارزهای موجود خواهد بود. تصور کنید از آن برای بخشی از تجارت جهانی استفاده می شود، در این صورت تنها ۲۱ میلیون سکه برای کل جهان وجود دارد؛ بنابراین ارزش هر واحد آن بسیار بیشتر خواهد بود.

بخوانید  آموزش خرید ارز wojak از یونی سوآپ

۳) چند بیت کوین باقی مانده است؟

تا مارس ۲۰۲۳، بیش از ۱۹ میلیون بیت کوین در گردش بوده است که از مجموع ۲۱ میلیون بیت کوین موجود است. این بدان معناست که حدود ۹۰ درصد از کل بیت کوین‌ها قبلا استخراج شده‌اند.

Originally posted 2023-05-11 22:30:49.

The post ساتوشی چیست؟ و ساتوشی چند بیت کوین میباشد appeared first on بیتمینو.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2610993

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها