تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 5 May , 2024
0

لورس :سایت اسکم چیست؟معروفترین سایت‌ SCAM‌های ارز دیجیتال

  • کد خبر : 2629687
  • ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۹
لورس :سایت اسکم چیست؟معروفترین سایت‌ SCAM‌های ارز دیجیتال
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

در چند سال اخیربا ظهور اینترنت و دسترسی های گسترده زندگی انسان ها تا حد زیادی تغییر کرده است. تنها با یک کلیک می توان بسیاری از کارها را انجام داد.هر چند که دسترسی های سریع، گسترده و آسان کار را برای همه ما آسان کرده است، اما فضای سو استفاده و دزدی را برای افراد سودجو فراهم آورده است.واژه scam در لغت به معنای کلاه برداری است. در این مقاله سعی داریم به بررسی و معرفی چند نمونه از سایت اسکم بپردازیم. همچنین راهکار هایی را ارائه خواهیم داد که توسط آن می توان تا حدودی جلوی سو استفاده را گرفت.
سایت یا وبسایت اسکم چیست؟
یک سایت یا وب سایت کلاهبرداری است به یک پلتفرم آنلاین کلاهبرداری اطلاق می‌شود که هدف آن فریب کاربران برای کسب منافع مالی یا به دست آوردن اطلاعات شخصی است. این وبسایت‌ ها اغلب از وبسایت‌های قانونی تقلید می‌کنند و تشخیص واقعی و جعلی را برای کاربران دشوار می‌کنند.
کلاهبرداران ممکن است سایت‌های تجارت الکترونیک جعلی، سایت‌های فیشینگ یا انواع دیگر پلتفرم‌های کلاهبردار را ایجاد کنند و کاربران را فریب دهند تا اطلاعات حساسی ارائه کنند یا برای محصولات یا خدماتی که هرگز دریافت نخواهن..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

در چند سال اخیربا ظهور اینترنت و دسترسی های گسترده زندگی انسان ها تا حد زیادی تغییر کرده است. تنها با یک کلیک می توان بسیاری از کارها را انجام داد.هر چند که دسترسی های سریع، گسترده و آسان کار را برای همه ما آسان کرده است، اما فضای سو استفاده و دزدی را برای افراد سودجو فراهم آورده است.واژه scam در لغت به معنای کلاه برداری است. در این مقاله سعی داریم به بررسی و معرفی چند نمونه از سایت اسکم بپردازیم. همچنین راهکار هایی را ارائه خواهیم داد که توسط آن می توان تا حدودی جلوی سو استفاده را گرفت.

سایت یا وبسایت اسکم چیست؟

سایت اسکم چگونه کار می‌کند؟

یک سایت یا وب سایت کلاهبرداری است به یک پلتفرم آنلاین کلاهبرداری اطلاق می‌شود که هدف آن فریب کاربران برای کسب منافع مالی یا به دست آوردن اطلاعات شخصی است. این وبسایت‌ ها اغلب از وبسایت‌های قانونی تقلید می‌کنند و تشخیص واقعی و جعلی را برای کاربران دشوار می‌کنند.

کلاهبرداران ممکن است سایت‌های تجارت الکترونیک جعلی، سایت‌های فیشینگ یا انواع دیگر پلتفرم‌های کلاهبردار را ایجاد کنند و کاربران را فریب دهند تا اطلاعات حساسی ارائه کنند یا برای محصولات یا خدماتی که هرگز دریافت نخواهند کرد، پرداختی انجام دهند.

برای شناسایی وب سایت های کلاهبرداری و محافظت از خود در برابر قرار گرفتن در معرض کلاهبرداری، باید به نکات زیر دقت کنید:

در پیوندها محتاط باشید

از کلیک بر روی لینک های ناخواسته در ایمیل ها، پیام های متنی یا پست های رسانه های اجتماعی خودداری کنید. در عوض، URL را مستقیماً در مرورگر خود تایپ کنید یا از یک موتور جستجوی قابل اعتماد استفاده کنید.

اعتبار وب سایت را تأیید کنید

از منابعی مانند WHOIS یا پلتفرم های بررسی سایت برای بررسی اطلاعات ثبت دامنه و نظرات کاربران استفاده کنید.

به غرایز خود اعتماد کنید
اگر وب سایتی مشکوک است یا آنقدر خوب است که برای شما قابل باور نیست به غریزه خود اعتماد کنید، احتمالاً اینطور است و سایت مورد نظر شما کلاه برداریست.

نام دامنه را دوباره بررسی کنید

بسیاری از وب سایت های تقلبی از نام دامنه ای استفاده می کنند که به یک نام تجاری یا محصول معروف اشاره می کند. مراقب دامنه هایی باشید که به .net یا .org ختم می شوند، زیرا به ندرت برای خرید آنلاین استفاده می شوند و ممکن است توسط افراد یا سازمان های مشکوک خریداری شده باشند.

آیا پیشنهاد خیلی خوب است که درست باشد؟

اگر قیمت ها خیلی خوب به نظر می رسند که درست باشند، احتمالاً همینطور هستند. وب سایت های کلاهبرداری اغلب کاربران را با قیمت های باورنکردنی پایین یا وعده های پول سریع و آسان فریب می دهند.

به دنبال بررسی و رتبه بندی باشید

نظرات را در سایت هایی مانند Trustpilot، Feefo، یا Sitejabber جستجو کنید تا ببینید آیا دیگران تجربه بدی با وب سایت داشته اند یا خیر.

کلاهبرداری را گزارش کنید

اگر با یک وب سایت کلاهبرداری مواجه شدید، مهم است که آن را به مقامات مربوطه گزارش دهید. در ایالات متحده، می توانید کلاهبرداری ها را به ReportCyber ​​و Scamwatch گزارش دهید.

کارکرد سایت اسکم چگونه است؟

انواع سایت‌های اسکم در بازار ارزهای دیجیتال

سایت‌ها یا وب‌سایت‌های کلاهبرداری با فریب دادن افراد برای ارائه اطلاعات شخصی یا پول خود کار می‌کنند.آنها اغلب از تاکتیک‌های فریبنده مانند تبلیغات پاپ آپ جعلی، ایمیل‌های فیشینگ یا پست‌های جعلی در رسانه‌های اجتماعی برای جذب قربانیان ناآگاه به سایت خود استفاده می‌کنند. هنگامی که قربانی از سایت کلاهبرداری بازدید می کند، ممکن است از او خواسته شود اطلاعات شخصی مانند نام، آدرس و جزئیات کارت اعتباری خود را ارائه دهد.سپس کلاهبرداران می توانند از این اطلاعات برای سرقت هویت یا خریدهای متقلبانه استفاده کنند.

در برخی موارد، سایت کلاهبرداری ممکن است محصولات یا خدماتی را ارائه دهد که آنقدر خوب هستند که واقعی نباشند، با قیمت های فوق العاده پایین. قربانی ممکن است وسوسه شود این اقلام را بخرد، اما هرگز آنها را دریافت نمی کند و کلاهبرداران پول آنها را می گیرند.
سایت های کلاهبرداری همچنین می توانند سیستم کامپیوتر یا موبایل قربانی را با بدافزار یا ویروس هایی که می توانند اطلاعات شخصی را بدزدند یا به رایانه آسیب بزنند آلوده کنند.

به طور کلی، سایت های کلاهبرداری با سوء استفاده از اعتماد افراد و استفاده از تاکتیک های فریبنده برای سرقت پول یا اطلاعات شخصی آنها کار می کنند. مهم است که هنگام جست جو اینترنت احتیاط کنید و فقط اطلاعات شخصی را ارائه دهید یا از وب سایت های معتبر خرید کنید.

معرفی سایت های اسکم و متقلب رمز ارزها

ابتدا بهتر است با انواع سایت های اسکم آشنا شویم:

  • سایت‌های فیشینگ
  • سایت‌های طرح پانزی یا هرمی
  • صرافی‌های ارز دیجیتال تقلبی
  • کیف پول‌های تقلبی
  • سایت‌های حاوی بدافزارها
  • سایت‌های عرضه اولیه سکه

سایت فیشینگ

یکی از انواع حملات سایبری است. در این روش از طریق فریب کاربر، اطلاعات شخصی افراد با استفاده از ایمیل و وبسایت استخراج می شود.

سایت طرح پانزی یا هرمی

عبارت پانزی به معنی نوعی تقلب مالی است که در آن پولی که سرمایه گذاران جدید پرداخت می کنند تامین کننده سرمایه گذاران قبلی است.این نوع طرح ها معمولا با وعده بازده بالا و سریع برای سرمایه گذاران جدید ایجاد می شود. در نهایت سیستم به حالتی می رسد که نمیتواند سرمایه گذاران قبلی را تامین کند و سیستم سقوط می کند.

صرافی های ارز دیجیتال تقلبی

این صرافی ها به نظر می رسند که ارز دیجیتال را به شما فروش می دهند، اما در واقع پول شما را به جیب خودشان می گذارند و هیچ ارز دیجیتالی به شما نمی دهند.

کیف پول های تقلبی

این کیف پول ها به نظر می رسند که ارز دیجیتال شما را نگهداری می کنند، اما در واقع اطلاعات شما را دزدیده و پول شما را به جیب خودشان می گذارند.

سایت های حاوی بد افزارها

در واقع بد افزار های خطرناک را به سیستم شما منتقل می کنند و اطلاعات شما را دزدیده و پول شما را به جیب خودشان می گذارند.

سایت های عرضه اولیه کوین

این سایت ها در واقع سکه هایی که عرضه می کنند، ارزشی ندارند و شما پول خود را از دست می دهید.

لیست سایت های اسکم و کلاهبردار

  • OneCoin
  • BitConnect
  • Seedinvest-Company.Net
  • Crypt-Finance.Net
  • Globaltec.Ltd
  • Coinfountains.Org
  • Jp-Video.Xyz
  • Digital-Minersfx.Com
  • Paybux.Net
  • Gobitinvest.Com
  • Cryptodigitalxchange.Com

چگونه سایت های اسکم را شناسایی کنیم؟

نحوه شناسایی سایت اسکم چیست؟

روش های متعددی برای شناسایی سایت های اسکم یا به قول معروف کلاه برداری وجود دارد، اما هیچ کدام از این راه ها، راه های معتبری برای شناسایی سایت های scam نیست.

دراین بخش ۷ مورد را بررسی خواهیم کرد:

۱٫ به دنبال HTTPS در URL بگردید: سایت های کلاهبرداری اغلب اتصال امنی ندارند، بنابراین مطمئن شوید که URL به جای http با “https” شروع می شود.

۲٫ خطاهای املایی و دستوری را بررسی کنید: سایت های کلاهبرداری اغلب املایی و دستور زبان ضعیفی دارند که می تواند نشان دهنده غیر قانونی بودن آنها باشد.

۳٫ مراقب ایمیل های ناخواسته یا تبلیغات پاپ آپ باشید: کلاهبرداران اغلب از این تاکتیک ها برای جذب قربانیان به سایت خود استفاده می کنند.

۴٫ در مورد وب سایت تحقیق کنید: قبل از ارائه هرگونه اطلاعات شخصی یا خرید، به دنبال نظرات یا اطلاعاتی در مورد وب سایت باشید.

۵٫ مراقب پیشنهادات غیرواقعی باشید: سایت های کلاهبرداری اغلب محصولات یا خدماتی را با قیمت هایی ارائه می دهند که برای واقعی بودن بیش از حد خوب هستند.

۶٫ اطلاعات تماس را بررسی کنید: وب‌سایت‌های قانونی اطلاعات تماس واضح و دقیقی خواهند داشت، در حالی که سایت‌های کلاهبرداری ممکن است اطلاعات تماس جعلی یا ناموجود داشته باشند.

۷٫ به غریزه خود اعتماد کنید: اگر چیزی بیش از حد خوب به نظر می رسد که درست باشد یا مشکوک به نظر می رسد، بهتر است در این مورد احتیاط کنید، اشتباه نکنید و از سایت دوری کنید.

بزرگترین کلاه بردار رمزنگاریBitConnect

BitConnect یک برنامه سرمایه گذاری با بازده بالا بود که ادعا می کرد بازده روزانه تا ۱٪ از سرمایه گذاری های انجام شده در ارز دیجیتال اختصاصی خود، BCC را ارائه می دهد.
با این حال، بسیاری از سرمایه گذاران مقادیر قابل توجهی از پول خود را با سقوط پلت فرم در اوایل سال ۲۰۱۸ از دست دادند که منجر به شکایت و تحقیقات توسط نهادهای نظارتی شد.این مهم است که همیشه تحقیقات خود را انجام دهید و هنگام سرمایه گذاری در هر پلتفرم ارز دیجیتال احتیاط کنید.

تحت تعقیبOneCoin

این وب‌سایت یک پلتفرم ارز دیجیتال تقلبی تلقی شده و توسط مقامات بسته شده است. Onecoin یک طرح پونزی بود که ادعا می‌کرد فرصت سرمایه‌گذاری مبتنی بر ارز دیجیتال را ارائه می‌دهد، اما در واقعیت، هیچ فناوری بلاک چین یا سایر ویژگی‌های ارز دیجیتال قانونی دیگر نداشت.

بسیاری از سرمایه گذاران پس از سقوط پلت فرم در سال ۲۰۱۷، مبالغ قابل توجهی از پول خود را از دست دادند که منجر به دستگیری و تحقیقات توسط نهادهای نظارتی شد.

جمع بندی

در این مقاله دیدیم که به روش های زیادی ممکن است تحت سواستفاده و کلاه برداری های اینترنتی قرار بگیریم. متاسفانه هیچ روش قطعی برای نابودی این افراد وجود ندارد و به مرور تعداد آن ها در حال افزایش است.
برای اینکه در دام نیفتیم تا حدودی می توانیم به خودمان تکیه کنیم. هر چقدر اطلاعات ما بالا برود امکان بروز این گونه مشکلات کمتر خواهد شد. راهکار هایی که قبل تر اشاره کردیم (اعتبار وبسایت، احتیاط در پیوند ها، نام دامنه و…) بسیار کاربردی هستند. پس ساده از کنار آنها نگذرید.در نهایت مورد سو استفاده قرار گرفتن، تجربه تلخی است که امیدواریم هرگز برایتان اتفاق نیفتد.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2629687

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها