تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
1

لورس :سختی شبکه بیت کوین چیست و چه اهمیتی دارد

  • کد خبر : 2620473
  • ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۷:۱۵
لورس :سختی شبکه بیت کوین چیست و چه اهمیتی دارد
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

دنیای زیبای ارزهای دیجیتال پر از رمز و رازهای مختلف است که دانستن آن‌ها می‌تواند حس فوق العاده‌ای به شما بدهد. بیت کوین به عنوان پادشاه ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود که در رتبه اول کوین مارکت کپ قرار می‌گیرد. با توجه به اینکه شبکه بیت کوین از الگوریتم اثبات کار استفاده می‌کند، این ارز قابلیت استخراج دارد. برای اینکه بتوانید کار استخراج این ارز را انجام دهید، حتما باید بدانید که سختی شبکه بیت کوین چیست. با توجه به اهمیت بالای این موضوع،‌ در این مطلب به بررسی آن خواهیم پرداخت.
همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر درباره استخراج بیت کوین می‌توانید مقاله‌ای که در این باره نوشتیم را مطالعه نمایید
آشنایی اولیه با شبکه بیت کوین برای اینکه بتوانید مفهوم سختی شبکه بیت کوین را درک کنید، در ابتدا باید آشنایی اولیه‌ای با شبکه بیت کوین داشته باشید. شبکه بلاک چین در واقع زنجیره‌ای از بلاک‌های متصل به هم است که داده از یک بلاک به بلاک بعدی منتقل می‌شوند. برای اینکه شبکه بلاکچین بیت کوین به صورت کامل شکل بگیرد،‌ باید بلاک‌های جدید به سرعت ساخته شوند. در این شرایط مفهومی تحت عنوان استخراج بیت کوین معنا پیدا ..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

دنیای زیبای ارزهای دیجیتال پر از رمز و رازهای مختلف است که دانستن آن‌ها می‌تواند حس فوق العاده‌ای به شما بدهد. بیت کوین به عنوان پادشاه ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود که در رتبه اول کوین مارکت کپ قرار می‌گیرد. با توجه به اینکه شبکه بیت کوین از الگوریتم اثبات کار استفاده می‌کند، این ارز قابلیت استخراج دارد. برای اینکه بتوانید کار استخراج این ارز را انجام دهید، حتما باید بدانید که سختی شبکه بیت کوین چیست. با توجه به اهمیت بالای این موضوع،‌ در این مطلب به بررسی آن خواهیم پرداخت.

همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر درباره استخراج بیت کوین می‌توانید مقاله‌ای که در این باره نوشتیم را مطالعه نمایید

آشنایی اولیه با شبکه بیت کوین

برای اینکه بتوانید مفهوم سختی شبکه بیت کوین را درک کنید، در ابتدا باید آشنایی اولیه‌ای با شبکه بیت کوین داشته باشید. شبکه بلاک چین در واقع زنجیره‌ای از بلاک‌های متصل به هم است که داده از یک بلاک به بلاک بعدی منتقل می‌شوند. برای اینکه شبکه بلاکچین بیت کوین به صورت کامل شکل بگیرد،‌ باید بلاک‌های جدید به سرعت ساخته شوند. در این شرایط مفهومی تحت عنوان استخراج بیت کوین معنا پیدا می‌کند.

شبکه بیت کوین از میلیون‌ها بلاک در کنار هم قرار گرفته تشکیل شده است. در حال حاضر برای ساخته شدن هر بلاک در شبکه بیت کوین چیزی در حدود ۱۰ دقیقه زمان لازم خواهد بود.

وقتی که بلاک‌ها در شبکه بیت کوین در کنار هم چیده می‌شوند، دیگر امکان تغییر در ساختار آن وجود نخواهد داشت. به همین جهت شبکه بیت کوین امنیت بسیار بالایی دارد که شما می‌توانید به راحتی تبادلات مالی خود را با آن انجام دهید. با توجه به توضیحاتی که درباره شبکه بیت کوین داده شد، مسلما حالا می‌توانید دید بهتری نسبت به عملکرد بلاک چین داشته باشید. با توجه به سختی استخراج بیت کوین، باید یک پلن مناسب برای آغاز ماینینگ چیده شود.

— ارزانترین دستگاه استخراج بیت کوین —-

سختی استخراج بیت کوین به چه معناست؟

اگر به یاد داشته باشید، گفتیم که مدت زمان لازم برای تشکیل بلاک در شبکه بیت کوین ده دقیقه است. برای اینکه این عدد را بتوان روی ۱۰ دقیقه ثابت نگه داشت، سختی شبکه بیت کوین هر دو هفته یک بار با توجه به شرایط عوض می‌شود. دلیل افزایش سختی شبکه بیت کوین این است که میزان فعالیت ماینرها بیشتر می‌شود.

اگر در این حالت میزان سختی افزایش پیدا نکند،‌ مدت زمان لازم برای تشکیل بلاک پایین می‌آید و سرعت تشکیل بلاک‌ها افزایش پیدا می‌کند. در واقع وجود سختی شبکه باعث می‌شود که همواره یک تعادل از نظر زمانی به وجود بیاید؛ در واقع سختی شبکه یک عامل بازدارنده بسیار قوی است که به شبکه کمک می‌کند تا همواره در بهترین وضعیت خود باقی بماند. شبکه بیت کوین با ایجاد این سازوکار عالی توانسته است فعالیت ماینرهای خود را نیز منظم و پرداخت سود به آن‌ها را برنامه‌ریزی کند.

مفهوم هش ریت و ارتباط آن با سختی شبکه بیت کوین

برای اینکه سختی استخراج بیت کوین برای شما قابل درک باشد،‌ حتما باید با مفهومی به اسم هش ریت آشنایی داشته باشد. هش در واقع به یک مساله ریاضی پیچیده گفته می‌شود که با حل کردن آن می‌توان بلاک‌های بیت کوین را ایجاد کرد.

در این بین باید حتما با اصطلاح دیگری به نام تابع هش هم آشنایی پیدا کنید. در واقع داده‌هایی همچون تراکنش‌ها وارد تابع هش می‌شوند که نتیجه آن ایجاد حروف طولانی بی معناست. نکته مهم این است که تابع هش به صورت یک طرفه عمل می‌‌کند. به همین جهت امکان بازگرداندن این اطلاعات وجود ندارد که باعث حفظ امنیت و محرمانگی شبکه بیت کوین می‌شود.

هر دستگاه ماینر دارای یک توان مشخص در هش کردن است. هش ریت به میزان هش انجام‌شده در واحد زمان گفته می‌شود. زمانی که میزان هش ریت شبکه بالا می‌رود، سرعت ایجاد بلاک‌ها افزایش پیدا می‌کند.

در چنین وضعیتی میزان سختی شبکه نیز بیشتر می‌شود تا مدت زمان حدس بلاک روی ۱۰ دقیقه باقی بماند. همانطور که می‌بینید،‌ میزان هش ریت به صورت مستقیم با سختی شبکه در ارتباط است. مدتی پیش بود که استخراج ارز بیت کوین در کشور چین با ممنوعیت مواجه شد و در نتیجه آن میزان هش ریت کاهش بی‌سابقه‌ای را تجربه کرد.

اهمیت ویژه سختی شبکه استخراج بیت کوین

بسیاری از افراد هستند که هنوز دلیل افزایش سختی شبکه بیت کوین را نمی‌دانند. برای اینکه بهتر بتوانید این موضوع را درک کنید، فرض را بر این می‌گذاریم که سختی شبکه بیت کوین وجود نداشته باشد. با توجه به سر و صدای زیادی که ارزهای دیجیتال به پا کرده‌اند، بسیاری از افراد به دنبال استخراج بیت کوین هستند. زمانی که تعداد ماینرها بیشتر شود،‌ مدت زمان لازم برای ایجاد بلاک از ده دقیقه کمتر می‌شود. حتی اگر تعداد ماینرها رشد صعودی داشته باشد، ممکن است این عدد به زیر یک دقیقه هم برسد.

در این حالت استخراج تمامی کوین‌ها در عرض چند روز صورت می‌گیرد. از طرفی با این وضعیت شما با تولید بیش از حد کوین‌‌‌ها روبرو خواهید شد. در این شرایط با مشکلی به نام تورم در بازار ارزهای دیجیتال مواجه می‌شویم که مسائل بعدی را در پی خواهد داشت. حال با وجود یک عامل بازدارنده به نام سختی استراج بیت کوین، می‌توان از بروز مشکلات گفته‌شده جلوگیری کرد.

تغییر سختی شبکه بیت کوین در طول زمان

برای اینکه بهتر بتوانید موضوع سختی شبکه بیت کوین را درک کنید، بهتر است دلیل افزایش سختی شبکه بیت کوین را در طول زمان ببینید. اگر شما در حدود ۱۰ سال پیش می‌خواستید استخراج بیت کوین را انجام دهید، کار بسیار آسان‌تری نسبت به امروز داشتید. با توجه به این که میزان سختی شبکه در آن زمان پایین بود،‌ شما با یک دستگاه ای‌سیک معمولی می‌توانستید درآمد بالایی از ماینینگ به دست بیاورید. با توجه به افزایش مشهوریت بیت کوین در سال‌های بعد، افراد بیشتری وارد این چرخه شدند و کار ماینینگ خود را آغاز کردند.

در این شرایط با بالا رفتن هش ریت، سرعت حل معادلات ریاضی یا هش‌ها سخت‌تر شد تا پاداش‌های حاصل از ماینینگ نیز به صورت عادلانه پرداخت شود. همانطور که قبلا هم به آن اشاره کردیم،‌ سختی شبکه در هر دو هفته به صورت اتوماتیک تغییر می‌کند. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که ۲۰۱۶ بلاک جدید در بلاکچین بیت کوین شکل گرفته باشند.

تاثیر سختی شبکه بیت بیت کوین بر درآمد ماینرها

یکی از سوالات رایجی که درباره سختی شبکه بیت کوین می‌پرسند این است که آن چه تاثیری روی درآمد و سود ماینرها خواهد داشت. به طور قطع هر چقدر که سختی استخراج بیت کوین افزایش پیدا کند،‌ میزان سود ناشی از ماینینگ نیز کاهش پیدا می‌کند. با پایین آمدن هش ریت شبکه بیت کوین،‌ میزان سختی کاهش پیدا کرده و امکان حدس زدن کد مورد نظر توسط ماینرها آسان‌تر خواهد شد. در نتیجه این روند نیز سود ناشی از استخراج بیشتر خواهد شد.

نمودار سختی شبکه بیت کوین

البته ذکر این نکته ضروری است که استخراج بیت کوین حتی با بالا رفتن سختی شبکه نیز برای شما به صرفه خواهد بود. قیمت بالای بیت کوین باعث می‌شود که ماین کردن آن همیشه به صرفه باشد و یک امکان فوق العاده را برای شما فراهم خواهد ساخت. در واقع ساختار بیت کوین به گونه‌ای ساخته شده است که ماین کردن آن همیشه به صرفه باشد.

مشاهده قیمت لحظه ای بیت کوین در سایت بیتمینو

سختی شبکه چه ارتباطی با الگوریتم اجماع دارد؟

برای اینکه بتوان دلیل افزایش سختی شبکه بیت کوین را مشخص کرد، باید حتما نگاهی کلی به الگوریتم اجماع داشته باشید. ساتوشی ناکاموتو بدون شک یک نابغه تمام عیار بوده است که شبکه بیت کوین را با این نظم خاص ایجاد کرد. در شبکه بیت کوین همه چیز به صورت غیرمتمرکز انجام می‌شود و کسی بر معاملات انجام‌شده نظارت نمی‌کند.

به همین جهت برای این که بتوان مدیریت این شبکه را بهتر انجام داد،‌ از الگوریتم اجماع در آن استفاده شده است. به زبان ساده شبکه بیت کوین فقط به کسانی پاداش می‌دهد که کار انجام دهند. این کار در واقع همان فرایند استخراج است که باید با تجهیزات مشخص صورت بگیرد. در چنین شرایطی مفهوم سختی شبکه اهمیت پیدا خواهد کرد. در واقع فرایندهایی همچون الگوریتم اثبات کار و سختی شبکه باعث شده‌اند که بیت کوین به پادشاه ارزهای دیجیتال تبدیل شود.

سخن پایانی

استخراج بیت کوین یکی از راه‌های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال است. میزان سود شما از این کار به صورت مستقیم به عاملی به نام سختی شبکه مربوط می‌شود. دلیل وجود سختی استخراج بیت کوین این است که مدت زمان لازم برای تشکیل بلاک‌ها روی ۱۰ دقیقه ثابت بماند. با توجه به اهمیت بسیار بالای مفهوم سختی شبکه،‌ سعی کنید که آن را به صورت کامل درک کنید. در این مطلب از بیتمینو به صورت کامل سختی شبکه بیت کوین توضیح داده شد که می‌توانید از این اطلاعات ارزشمند استفاده کنید.

سوالات متداول:

۱) نوع شبکه بیت کوین چیست؟

شبکه بیت کوین یک شبکه همتا به همتا از گره‌هاست که پروتکل بیت کوین را پیاده سازی می‌کند. خود پروتکل یک دفتر کل در دسترس، عمومی و غیرمتمرکز را پیاده سازی می‌کند. گره‌ها تأیید می‌کنند که هر بروز رسانی دفتر کل از قوانین پروتکل بیت کوین پیروی می‌کند یا خیر.

۲) سختی sha256 چیست؟

دشواری فعلی DGC 1.78 M در بلوک ۲,۵۹۵,۸۶۲ است که منجر به افزایش سختی استخراج Digitalcoin SHA 256 0.00% در ۲۴ ساعت گذشته شده است.

۳) قوی ترین الگوریتم هش چیست؟

برای محافظت از رمزهای عبور، کارشناسان پیشنهاد می‌کنند از یک الگوریتم هش قوی مانند Argon2 یا Bcrypt استفاده کنید. (اصولاً از الگوریتم‌های سریع‌تر برای این استفاده خودداری کنید.) برای تأیید امضاها و گواهی‌های فایل، SHA-256 یکی از بهترین انتخاب‌های الگوریتم هش شماست.

Originally posted 2023-05-30 23:30:05.

The post سختی شبکه بیت کوین چیست و چه اهمیتی دارد appeared first on بیتمینو.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2620473

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها