تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024
0

لورس :سرقت بیش از ۴ میلیون دلار از کیف پول‌های سولانا

  • کد خبر : 2634303
  • ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۷:۱۸
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

طبق گزارش اسکم اسنیفر (Scam Sniffer)، در پی حملات فیشینگ ۴ میلیون دلار از دارایی‌های کاربران سولانا به سرقت رفته است. نگرانی‌های مربوط به کلاهبرداری‌های کریپتو همچنان ادامه دارد.
خلاصه‌ٔ خبر سارقان در یک ماه اخیر، ۴ میلیون دلار سولانا را از کیف پول ۴۰۰۰ قربانی ربودند. رینبو درینر (Rainbow Drainer) ۲۱۸۹ کاربر را هدف قرار داده و ۲.۱۴ میلیون دلار سرقت کرده است. نود درینر (Node Drainer) در دو هفته ۲.۰۳ میلیون دلار به دست به سرقت برده است. اسکم اسنیفر، یک پلتفرم امنیتی بلاک‌ چین، از افزایش حملات فیشینگ پیشرفته در اکوسیستم سولانا خبر داد. بیش از ۴ میلیون دلار دارایی از ۴۰۰۰ قربانی در ماه گذشته به سرقت رفته است.
گزارش اسکم اسنیفر که در ۱۳ ژانویه منتشر شد، دو عامل اصلی این سرقت‌ها را شناسایی کرد: رینبو درینر و نود درینر. رینبو درینر که در ۱۶ دسامبر ۲۰۲۳ شناسایی شد، از کاربران ناآگاهی که ناخواسته تراکنش‌های مخرب را تأیید می‌کنند، سوء استفاده می‌کند. این کلاهبردار با استفاده از اقدامات ضد شبیه‌سازی، تغییرات موجود در کیف پول قربانیان را پنهان کرده و ۲۱۸۹ کاربر سولانا را هدف قرار داد و ۲.۱۴ میلی..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

طبق گزارش اسکم اسنیفر (Scam Sniffer)، در پی حملات فیشینگ ۴ میلیون دلار از دارایی‌های کاربران سولانا به سرقت رفته است. نگرانی‌های مربوط به کلاهبرداری‌های کریپتو همچنان ادامه دارد.

خلاصه‌ٔ خبر

  • سارقان در یک ماه اخیر، ۴ میلیون دلار سولانا را از کیف پول ۴۰۰۰ قربانی ربودند.
  • رینبو درینر (Rainbow Drainer) ۲۱۸۹ کاربر را هدف قرار داده و ۲.۱۴ میلیون دلار سرقت کرده است.
  • نود درینر (Node Drainer) در دو هفته ۲.۰۳ میلیون دلار به دست به سرقت برده است.

اسکم اسنیفر، یک پلتفرم امنیتی بلاک‌ چین، از افزایش حملات فیشینگ پیشرفته در اکوسیستم سولانا خبر داد. بیش از ۴ میلیون دلار دارایی از ۴۰۰۰ قربانی در ماه گذشته به سرقت رفته است.

گزارش اسکم اسنیفر که در ۱۳ ژانویه منتشر شد، دو عامل اصلی این سرقت‌ها را شناسایی کرد: رینبو درینر و نود درینر. رینبو درینر که در ۱۶ دسامبر ۲۰۲۳ شناسایی شد، از کاربران ناآگاهی که ناخواسته تراکنش‌های مخرب را تأیید می‌کنند، سوء استفاده می‌کند. این کلاهبردار با استفاده از اقدامات ضد شبیه‌سازی، تغییرات موجود در کیف پول قربانیان را پنهان کرده و ۲۱۸۹ کاربر سولانا را هدف قرار داد و ۲.۱۴ میلیون دلار از دارایی‌های مختلف را به سرقت برد.

نود درینر که عملیات خود را از کریسمس آغاز گرده، ۲.۰۳ میلیون دلار از ۱۷۵۹ قربانی در دو هفته‌ی گذشته سرقت کرده است. نکته مهم این است که آن‌ها مقداری USDC ربوده شده را با استفاده از پل آل‌بریج (AllBrigde) به اتریوم تبدیل کرده‌اند و از این راه بیش از ۱ میلیون دلار سود به دست آورده‌اند.

با توجه به هک‌ها و کلاهبرداری‌های مداوم به جامعه‌ی کریپتو توصیه می‌شود هوشیار بمانند. گزارش CFO نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۳، حدود ۱.۸ میلیارد دلار توسط کلاهبرداران و هکرهای کریپتو به سرقت رفته است. اگر چه این رقم نشان‌دهنده کاهش ۵۱ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۲ است، اما همچنان نیاز به بهبود امنیت در اکوسیستم دارایی‌های دیجیتال مشهود است.

آخرین داده‌ها نشان می‌دهد که ارزش بازار ارزهای دیجیتال ۱.۶۴ تریلیون دلار است که ۱.۸۸% در هفته گذشته افزایش یافته است.

توجه:

این مقاله مشاوره‌ی سرمایه‌گذاری ارائه نمی‌دهد. همه‌ی سرمایه‌گذاری‌ها شامل ریسک هستند و خوانندگان باید قبل از تصمیم‌گیری تحقیقات خود را انجام دهند.

نوشته سرقت بیش از ۴ میلیون دلار از کیف پول‌های سولانا اولین بار در مجله نوبیتکس. پدیدار شد.

منبع : نوبیتکس مگ

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2634303

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها