تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 4 May , 2024
0

لورس :سرقت ۱۵ میلیون دلاری توسط اعضای سابق؛ آیا پپه‌کوین کلاهبرداری است؟

  • کد خبر : 2603599
  • ۰۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸
لورس :سرقت ۱۵ میلیون دلاری توسط اعضای سابق؛ آیا پپه‌کوین کلاهبرداری است؟
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

بر اساس اعلامیه‌ای حدود ۱۶ تریلیون توکن پپه (۱۵ میلیون دلار) به صورت غیرقانونی به صرافی‌های ارز دیجیتال اوکی‌اکس، بایننس، کوکوین و بایبیت منتقل و سپس فروخته شدند.
آیا سقوط شدید شیبا و پپه به معنی ریزش بیشتر در کل بازار است؟ گفته می‌شود این سرقت توسط سه عضو سابق تیم که به کیف پول چندامضایی پپه دسترسی داشتند، طراحی شده است. آنها پس از آن شبکه‌های اجتماعی خود را حذف کرده و از این پروژه میم‌کوین خارج شده‌اند.
فهرست مطالبسرقت ۱۶ تریلیون توکن پپهآیا پپه کلاهبرداری است؟چگونه در پپه سرقت شد؟عذرخواهی تیم پپهریزش پپه پس از سرقتپرسش و پاسخ سرقت ۱۶ تریلیون توکن پپه تنها عضو باقی‌مانده از تیم پشت پپه، گفت سه همکار سابق مسئول سرقت تقریباً ۱۶ تریلیون توکن پپه (۱۵ میلیون دلار) از کیف پول چندامضایی پروژه و سپس فروش آن‌ها در صرافی‌های ارز دیجیتال و حذف حساب‌های شبکه اجتماعی خود بوده‌اند.
بهترین شبکه انتقال تتر در صرافی‌های ایرانی کدام است؟ آخرین کنترل‌کننده چندامضایی باقی‌مانده در پروژه گفته است که این توکن‌ها قبل از فروش به OKX، بایننس، کوکوین و بایبیت ارسال شده‌اند. همچنین تعداد امضاکنندگان کیف پول..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

بر اساس اعلامیه‌ای حدود ۱۶ تریلیون توکن پپه (۱۵ میلیون دلار) به صورت غیرقانونی به صرافی‌های ارز دیجیتال اوکی‌اکس، بایننس، کوکوین و بایبیت منتقل و سپس فروخته شدند.

  • آیا سقوط شدید شیبا و پپه به معنی ریزش بیشتر در کل بازار است؟

گفته می‌شود این سرقت توسط سه عضو سابق تیم که به کیف پول چندامضایی پپه دسترسی داشتند، طراحی شده است. آنها پس از آن شبکه‌های اجتماعی خود را حذف کرده و از این پروژه میم‌کوین خارج شده‌اند.

فهرست مطالب

  • سرقت ۱۶ تریلیون توکن پپه
  • آیا پپه کلاهبرداری است؟
  • چگونه در پپه سرقت شد؟
  • عذرخواهی تیم پپه
  • ریزش پپه پس از سرقت
  • پرسش و پاسخ

سرقت ۱۶ تریلیون توکن پپه

تنها عضو باقی‌مانده از تیم پشت پپه، گفت سه همکار سابق مسئول سرقت تقریباً ۱۶ تریلیون توکن پپه (۱۵ میلیون دلار) از کیف پول چندامضایی پروژه و سپس فروش آن‌ها در صرافی‌های ارز دیجیتال و حذف حساب‌های شبکه اجتماعی خود بوده‌اند.

  • بهترین شبکه انتقال تتر در صرافی‌های ایرانی کدام است؟
بخوانید  امکان کاهش نفوذ دلار و یورو با ایجاد ارز دیجیتال واحد در جهان اسلام

آخرین کنترل‌کننده چندامضایی باقی‌مانده در پروژه گفته است که این توکن‌ها قبل از فروش به OKX، بایننس، کوکوین و بایبیت ارسال شده‌اند. همچنین تعداد امضاکنندگان کیف پول چندامضایی از ۵/۸ به ۲/۸ کاهش یافته است. این موضوع در اعلامیه‌ای در پایان روز جمعه اعلام شده است.

اغلب پروژه‌های ارز دیجیتال از کیف‌پول‌های چندامضایی به منظور افزایش امنیت استفاده می‌کنند که نیازمند امضای چندین عضو تیم برای تأیید تراکنش‌ها است.

آیا پپه کلاهبرداری است؟

پپه پس از راه‌اندازی در آوریل (فروردین) به سرعت محبوب شد و با رشدی بیش از ۱۵۰۰٪ به اوج ارزش بازاری ۱٫۵ میلیارد دلار در مه (اردیبهشت) رسید. قبل از اینکه ارزش توکن ناگهان سقوط کند در یک زمانی ۱۵ نهنگ برتر پپه روی کاغذ سود بیش از ۹۰ میلیون دلاری داشتند.

توکن‌های دزدیده شده حدود ۴٪ از مجموع عرضه توکن را تشکیل می‌دهند. همچنین حدود ۱۰ تریلیون توکن (تقریباً ۲٪ عرضه) در کیف پول چندامضایی باقی مانده است. تنها عضو باقی‌مانده و سخنگوی پروژه گفته است:

می‌توانم اطمینان دهم این توکن‌ها و همچنین حساب توییتر در دستان امنی قرار دارند.

چگونه در پپه سرقت شد؟

فرد باقی‌مانده از تیم گفت از ابتدا افراد منفی زیادی پروژه را آلوده کرده بودند که با ” حرص و طمع خود” مانع پیشرفت در انجام کمک‌های خیریه یا خریدهایی با استفاده از وجوه چندامضایی شده بودند.

بخوانید  ویژگی‌های معاملات تعهدی در صرافی ارز دیجیتال تبدیل 

وی گفت:

چندامضایی به گونه‌ای تنظیم شده بود که نیاز به ۳ از ۴ امضا برای تأیید داشت. دیروز این ۳ عضو سابق تیم بدون اطلاع من، به حساب چندامضایی وارد شدند، ۱۶ تریلیون از ۲۶ تریلیون توکن چندامضایی (۶۰٪) را دزدیدند و به صرافی‌ها فرستادند تا بفروشند.

سخنگوی پروژه افزود:

سپس آنها خود را از چندامضایی حذف کردند تا هرگونه ارتباطی با پپه را قطع کنند، همه حساب‌های اجتماعی خود را حذف کرده و مرا با پیامی مبنی بر ‘چندامضایی به‌روزرسانی شده است، اکنون کنترل کامل در اختیار شماست’ تنها گذاشتند.

نشان می‌دهد این افراد با برنامه‌ریزی قبلی عمل کرده‌اند تا پس از سرقت، هرگونه ارتباط خود را با پروژه قطع کنند. این یک ضربه مهلک بر اعتماد جامعه به پروژه پپه به حساب می‌آید.

عذرخواهی تیم پپه

باقی‌مانده تیم از بابت ترس، عدم قطعیت و ضررهای بالقوه‌ای که اعضای جامعه در نتیجه این اقدامات متحمل شده‌اند عذرخواهی کرد. وی افزود قرار نبود این توکن‌ها فروخته شوند اما حالا پروژه از این “بار اضافی” آزاد شده است.

بخوانید  نگاهی جامع به اتریوم 2.0 (سرنیتی)

سخنگو افزود که ۱۰ تریلیون توکن باقی‌مانده در چندامضایی به یک کیف پول جدید منتقل خواهند شد که تا زمان استفاده یا سوزاندن، “به امانت” در آنجا نگهداری می‌شوند.

این موارد می‌تواند شامل دامنه‌های وب و نام‌های کاربری باشد که امضاکننده می‌خواهد برای پروژه تهیه کند.

امضاکننده گفته است پس از انجام این خریدها یا کمک‌های خیریه، توکن‌های باقی‌مانده در چندامضایی را خواهد سوزاند تا پروژه به حالتی “غیرمتمرکزتر و ضدشکننده” درآید.

ریزش پپه پس از سرقت

پس از انتقالات چندامضایی در روز پنجشنبه، توکن پپه حدود ۱۸٪ کاهش یافت و به ۰٫۰۰۰۰۰۰۸۸ دلار رسید. پس از اعلامیه جمعه، به مدت کوتاهی حدود ۱۰٪ افزایش یافت و به ۰٫۰۰۰۰۰۰۹۶ دلار رسید، اما سپس دوباره سقوط کرد. در حال حاضر پپه طی ۲۴ ساعت گذشته ۱٫۵٪ کاهش دارد و به ازای هر واحد ۰٫۰۰۰۰۰۰۸۷ دلار معامله می‌شود.

اما رقبای میم‌کوین پپه وضعیت بهتری دارند، دوج‌کوین و شیبا اینو به ترتیب ۱٫۱٪ و ۱٫۶٪ طی ۲۴ ساعت گذشته افزایش داشته‌اند.

بخوانید  آیا قیمت بیت کوین همچنان با خطر سقوط مواجه است؟
نمودار قیمت PEPE/USD

منبع: TheBlock

پرسش و پاسخ

آیا پپه کلاهبرداری است؟

به طور کلی به دلیل اینکه امکان نظارت و اعمال قوانین در ارزهای دیجیتال بسیار محدود است، بنابراین در اکثریت این ارزها ریسک کلاهبرداری بالا است. در مورد پپه فعلا یک نفر از اعضای تیم باقی مانده و پاسخگو است. اما باید توجه داشته باشید که سرمایه‌گذاری در این پروژه‌ها با ریسک خیلی زیادی همراه است.

چه میزان پپه به سرقت رفته است؟

تقریباً ۱۶ تریلیون توکن پپه (۱۵ میلیون دلار)

نوشته سرقت ۱۵ میلیون دلاری توسط اعضای سابق؛ آیا پپه‌کوین کلاهبرداری است؟ اولین بار در توکن باز. پدیدار شد.

توکن باز

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2603599

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها