تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

لورس :سقف کاذب: بله یا خیر؟

  • کد خبر : 2597952
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۵
لورس :سقف کاذب: بله یا خیر؟
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :اگر در مورد نصب سقف کاذب دو دل هستید، این به شما کمک می کند تصمیم خود را بگیرید سقف  های کاذب یکی از سه رکن اصلی دکوراسیون داخلی محسوب می شوند. طبع زیبا پسند انسانی به همراه نیازهای رو به افزایش آن منجر به توسعه روزافزون این […]

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

اگر در مورد نصب سقف کاذب دو دل هستید، این به شما کمک می کند تصمیم خود را بگیرید

سقف  های کاذب یکی از سه رکن اصلی دکوراسیون داخلی محسوب می شوند. طبع زیبا پسند انسانی به همراه نیازهای رو به افزایش آن منجر به توسعه روزافزون این صنعت گردیده است. سقف کاذب به صورت عمده به دو دسته یکپارچه و مشبک  تقسیم بندی می شوند. هر کدام از این سقفها ویژگیهای خاص خود را دارند، این ویژگیها کاربرد آنها را در دکوراسیون داخلی از یکدیگر متمایز می نماید. به طور حتم در آینده استفاده از این سقفها با اقبال بیشتری روبرو خواهد شد. از حدود ۵۰ سال پیش که این نوع سقفها وارد کشورمان شدند، تا به امروز شاهد انواع طرحهای آن در محیط های مسکونی، اداری و صنعتی می باشیم. و اگر همین روند رشد را بدون در نظر گرفتن شتاب فزاینده در نظر بگیریم، آینده بسیار درخشانی برای آن متصور می باشد. حال بیایید در ادامه به بررسی بیشتر مزایا و معایب این نوع سقفها بپردازیم.

سقف کاذب

مزایا :

  • پنهان شدن اجزای الکتریکی و تاسیساتی در فضای پشت سقف کاذب

یکی از مهمترین دغدغه های معماران و مهندسان صنعت ساختمان زیبایی بنا می باشد. در این میان اجزای الکتریکی و تاسیساتی از اهمیت دوچندانی برخوردار می باشد. در گذشته این اجزا در قسمتهای کف، سقف و دیوار پنهان می شدند. اما از انجائیکه هر لحظه امکان بروز خرابی در این اجزا وجود دارد، لازم است تا تدبیری نیز برای سهولت دسترسی به این عناصر فراهم گردد. استفاده از فضای پشت سقف کاذب راهکاری است که می توان از برای این منظور استفاده کرد. این قسمت، فضای مناسبی را جهت استتار و پنهان نمودن کلیه اجزای تاسیساتی و برقی در اختیار ما قرار می دهد، اجزایی مانند: سیم‌کشی‌های برق، کانال‌ها و لوله‌های دستگاه‌های سرمایشی و گرمایشی، وسایل روشنایی، آب‌پاش‌ها و غیره.

  تامین روشنایی کافی

  • تامین روشنایی کافی

سقف کاذب بهترین راه برای تامین نور کافی در محیط اتاق است. انواع لامپهای هالوژن، ال ای دی (LED) ، فلوئورسنت (CFL)، اس ام دی (SMD)، ال پی اس (LPS)، و … در سقفهای کاذب قابل نصب و استفاده می باشند. همچنین در صورت زیاد بودن ارتفاع سقف کاذب و در صورت تمایل می توانید از انواع لوسترها و چراغهای آویز نیز استفاده کنید.

نکته: وجود سقف کاذب در بناها باعث کاهش فضای در دسترس یا مفید خواهد شد. از این روی برای تامین روشنایی چنین فضایی طبعا به تعداد کنتری لامپ و چراغ نیاز خواهیم داشت، لذا بدیهی است که هزینه های روشنایی در محیطهای دارای سقف کاذب کاهش خواهد یافت. حال اکر از لامپهای کم مصرف و دارای راندمان بالا نیز استفاده کنید، شدت کاهش مصرف انرژی دوچندان خواهد شد.

به تصویر زیر توجه نمایید.

 

  • آکوستیک نمودن فضا

فضای پشت سقف کاذب، در بناهای دارای این نوع سقفها به عنوان یک عایق صوتی عمل می کنند. اگر سقف کاذب یکپارچه دائمی باشد، میزان آکوستیک بودن آن بیشتر خواهد بود. در سقف های کاذب مشبک به منظور افزایش راندمان آکوستیک آنها از تایلهای مخصوصی که با نام تایل آکوستیک شناخته می شوند استفاده می گردد. این تایلها با متریال مخصوصی تولید می شوند و قادرند تا امواج صوتی را درون شبکه ای متخلل مولکولی خود گیر انداخته و با کاهش شدت آنها از میزان سر و صدای محیط بکاهند.

 

  • ایجاد محیط زیبا و دل انگیز

کاهش ارتفاع سقف حس صمیمیت و راحتی را در میان کاربران آن محیط فراهم می نماید، اگر در طراحی سقف کاذب به علائق و سلیقه های ساکنان آن محیط توجه گردد و اگر شرایط اقلیمی و جغرافیایی محیطی که سقف در آن اجرا می شود را نیز توسط طراح مد نظر قرار گیرد و در پایان اگر طرحی متناسب با سبک معماری و متریال مناسب برای سقف در نظر گرفته شود، بدون شک یک سقف ایده آل از همه نظر را شاهد خواهیم بود. نکته مهم نهایی اینست که ارتفاع سقف را بایستی متناسب با کاربری آن طوری انتخاب نمایید تا بیشترین حس مطلوبیت و صمیمیت در میان افراد ساکن در آن محیط و یا کاربران آن فراهم گردد.

 

  • افزایش بهره وری انرژی سرمایشی و گرمایشی

گرم کردن و خنک کردن محیطهای مسکونی و اداری یکی از مهمترین دغدغه معماران و مهندسان ساختمان می باشد. این امر در آینده می تواند هزینه های هنگفتی را به مالکان آن تحمیل نماید. با در نظر گرفتن این نکته که هزینه های سرمایش و گرمایش ارتباط مستقیمی به حجم فضای اتاق یا محیط مورد نظر بستگی دارد، وجود سقف کاذب به دلیل کاهش فضای کلی، می تواند این هزینه ها به نحو چشمگیری کاهش دهد. علاوه بر این سقف کاذب خود به عنوان یک عایق حرارتی عمل می کند که از هدر رفت انرژی گرمایی از بخش بالایی اتاق یا محیط جلوگیری می کند. در صورت بهبود راندمان سایر عناصر بنا مثل: کف ها و دیوارها، هزینه های انرژی مرتبط با سرمایش و گرمایش به نحو خیره کننده کاهش خواهد یافت.

 

معایب :

  • پناهگاهی برای آفات و موجودات موذی

موجودات موذی از هر روزنه ای برای ورود به فضای پشت سقف کاذب استفاده خواهند کرد و آنجا را به عنوان یک محیط امن برای زندگی خود انتخاب خواهند کرد. با توجه به ایم مطلب بایستی تمامی محلهای اتصال این سقف با دیوارها و سقف اصلی به طور کامل پوشانده شود تا چنین فرصتی برای موجودات موذی فراهم نشود. اگر از سقف های  کاذب مشبک استفاده می کنید حتما در انتخاب نوع متریال مورد استفاده دقت فرمایید. حتی الامکان از تایلهایی استفاده کنید که خاصیت آنتی باکتریال داشته باشند. در صورت استفاده از تایلهای پانچدار حتما توجه کنید که سطح پشت تایل بخوبی با متریالهایی مانند پارچه گراف پوشیده شده باشد.

  • خطر افتادن و سقوط وسایل مرتبط با سقف کاذب

سقف کاذب با اتصالات خاصی به سقف اصلی و دیوارها متصل می گردد. لذا بدیهی است که وجود هر گونه نقصی در این اتصالات ممکن است خطر سقوط آنها را در پی داشته باشد. از سوی دیگر استحکام خود سقف اصلی و تاب آوری آن نسبت به تحمل سقف کاذب نیز عامل دیگری است. وزن متریالهای مورد استفاده در سقف کاذب نیز عامل تاثیرگزار دیگری به شمار می آید. در نظر داشته باشید که اولین آیتم در انتخاب یک سقف کاذب مناسب شاخص وزن آن می باشد. حتی الامکان از اجرا و نصب سقف هایی که بار زیادی به سقف اصلی بنا وارد می کنند، خودداری نمایید. در صورت عدم رعایت نکات گفته شده، احتمال سقوط اجزا و عناصر سقف کاذب بر روی سر ساکنان آن وجود خواهد داشت و چه بسا ممکن است رویدادهای ناگواری را برای آنها فراهم نماید.

  • کاهش ارتفاع بیش از اندازه سقف در فضاهایی که ارتفاع سقف آنها پایین است.

علی رغم اینکه کاهش ارتفاع سقف محیط صمیمی را برای کاربران آن فراهم می کند. اما این امر یک حد اپتیمم دارد و کم شدن ارتفاع از یک حد خاصی نه فقط باعث افزایش صمیمیت محیط نخواهد شد، بلکه برعکس حس بدی را در میان آنها ایجاد خواهد کرد. ارتفاع نهایی سقف نباید از حدود ۲٫۸۰ m کمتر شود. در صورتی که ارتفاع سقف اصلی شما کمتر از حد مجاز برای نصب سقف کاذب باشد توصیه می کنیم که قید استفاده از سقف کاذب را بزنید و به جای آن از سایر انتخاب های جایگزین در طرح سقف بنای خود استفاده نمایید. طرحهای پیشنهادی عبارتند از: نقاشی سقف، گچبری و …

آیا استفاده از سقف کاذب برای شما مناسب است؟

با توجه به محدودیت های محیط خود و همچنین مطالبی که در این بخش به آنها اشاره شد، می توانید در این خصوص تصمیم بگیرید. اما اگر من جای شما باشم و محدودیت فضایی خاصی نیز در میان نباشد، به طور حتم از سقف کاذب استفاده خواهم کرد.

ارتباط با ما:

برای آشنایی بیشتر در خصوص سقف کاذب از سایت ما دیدن فرمایید.

https://www.gbzco.com

gbz.co

آیا سقف کاذب برای منزل شما مناسب؟

لطفا پاسخ خود را در بخش کامنت ها مرقوم فرمایید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2597952

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها