تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
1

لورس :سقوط قیمت بیت کوین و افزایش نگرانی‌ها مبنی بر احتمال دوبرابر شدن فشار فروش

  • کد خبر : 2599535
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۳
لورس :سقوط قیمت بیت کوین و افزایش نگرانی‌ها مبنی بر احتمال دوبرابر شدن فشار فروش
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

سقوط قیمت بیت کوین و افزایش نگرانی‌ها مبنی بر احتمال دوبرابر شدن فشار فروش ضعف قیمت بیت کوین از دیروز همچنان ادامه دارد و این ارز دیجیتال هنوز هم به شرایط تسلیم فروشندگان در اوایل سال جاری نزدیک نشده است.
به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، در تاریخ ۱۸ آگوست، پس از بازگشایی بازار وال استریت، قیمت بیت کوین همچنان در نزدیکی کف دو ماهه اخیر خود باقی مانده بود، در حالی که سایر بخش‌های بازار خود را با لیکوید شدید روز گذشته وفق می‌دادند.
نمودار یک ساعته بیت کوین تحلیل بیت کوین کاهش نقدینگی به قیمت از دست رفتن حمایت کلیدی بیت کوین تمام شد داده‌های Cointelegraph Markets Pro و TradingView نشان می‌دهند عملکرد قیمت بیت کوین پس از تشکیل تنها یک کندل روزانه که به کاهش ۸ درصدی قیمت منجر شده بود، به حرکت رنج خود بازگشته است.
پادشاه ارزهای دیجیتال در بازارهای مشتقات با لیکویدیشن‌ پیاپی معاملات مواجه شد، و این پوزیشن‌های لیکویید‌ شده در مقایسه با رکود معاملات اسپات توجه بسیار بیشتری را به خود جلب کردند.
بیشتر بخوانید: تحلیلگر مشهور از اصلاح عمیقتر قیم..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

سقوط قیمت بیت کوین و افزایش نگرانی‌ها مبنی بر احتمال دوبرابر شدن فشار فروش

ضعف قیمت بیت کوین از دیروز همچنان ادامه دارد و این ارز دیجیتال هنوز هم به شرایط تسلیم فروشندگان در اوایل سال جاری نزدیک نشده است.

به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، در تاریخ ۱۸ آگوست، پس از بازگشایی بازار وال استریت، قیمت بیت کوین همچنان در نزدیکی کف دو ماهه اخیر خود باقی مانده بود، در حالی که سایر بخش‌های بازار خود را با لیکوید شدید روز گذشته وفق می‌دادند.

نمودار یک ساعته بیت کوین
نمودار یک ساعته بیت کوین

تحلیل بیت کوین

کاهش نقدینگی به قیمت از دست رفتن حمایت کلیدی بیت کوین تمام شد

داده‌های Cointelegraph Markets Pro و TradingView نشان می‌دهند عملکرد قیمت بیت کوین پس از تشکیل تنها یک کندل روزانه که به کاهش ۸ درصدی قیمت منجر شده بود، به حرکت رنج خود بازگشته است.

بخوانید  آینده ارز دیجیتال جاست چگونه است؟ پیش بینی آینده ارز JUST

پادشاه ارزهای دیجیتال در بازارهای مشتقات با لیکویدیشن‌ پیاپی معاملات مواجه شد، و این پوزیشن‌های لیکویید‌ شده در مقایسه با رکود معاملات اسپات توجه بسیار بیشتری را به خود جلب کردند.

بیشتر بخوانید: تحلیلگر مشهور از اصلاح عمیقتر قیمت بیت کوین خبر داد؛ اهداف قیمتی کجا هستند؟

شرکت معاملاتی QCP Capital در یک آپدیت از بازار که در تاریخ ۱۸ آگوست برای اعضای کانال تلگرام آن ارسال شده است، نوشت:

با توجه به لیکویدیشن عظیم معاملات لانگ و شورت که همزمان باهم رخ داده بود، به نظر می‌رسد در پلتفرم Deribit احتمالاً یک حساب بزرگ از بین رفته است.

نوشته های مشابه

  • آینده مبهم بیت کوین سقوط قیمت بیت کوین و افزایش نگرانی‌ها مبنی بر احتمال دوبرابر شدن فشار فروش ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
  • تقابل طلا و بیت کوین تقابل طلا و بیت کوین؛ بررسی ارزش بازار و پتانسیل رشد ۲۵ مرداد ۱۴۰۲
نمودار ترکیبی نقدینگی بیت کوین
نمودار ترکیبی نقدینگی بیت کوین

QCP، مانند دیگر شرکت‌ها، به این نکته اشاره کرده که واکنش بازار به ادعای غیرمنتظره کاهش ۳۷۳ میلیون دلاری ارزش دارایی‌های بیت کوین شرکت SpaceX، به نظر اغراق‌آمیز بوده است.

بخوانید  اخبار صرافی‌های ارز دیجیتال (۷شهریور ۱۴۰۲)

QCP در ادامه با یادآوری فروش بیت کوین و صحبت‌های تاثیرگذار ایلان ماسک (Elon Musk)، مدیرعامل شرکت‌های SpaceX و تسلا، بر بازار گفت:

این واکنش‌ها خاطرات سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ یعنی زمانی که اقدامات ایلان ماسک بر سقف و کف بازار تاثیرگذار بود را برای ما یادآور می‌شوند. اما به هر حال امیدواریم که بازار دوباره به آن زمان‌ها بازنگردد.

واقعه اخیر، لیکویدیشنی که پس از فروپاشی FTX اتفاق افتاده بود را به چالش کشید – اتفاقی که منجر به کاهش قیمت BTC/USD به کف دو ساله خود در ۱۵،۶۰۰ دلار در نوامبر ۲۰۲۲ شد.

The Kobeissi Letter، یک منبع تحلیل‌های مالی، در بخشی از واکنش‌های خود برای این چند روز گذشته گفت:

اینگونه احساس می‌شود که نشانه دیگری از رکود بازارهای نقدینگی در چند هفته گذشته مشاهده شده است.

حجم فروش اسپات همچنان ۵۰٪ زیر بالاترین حجم آن در سال ۲۰۲۳ قرار دارد

در همین حین که قیمت بیت کوین به آرامی به سمت ۲۶ هزار دلار حرکت می‌کرد، فعالین بازار در مورد واقعیت شرایط فعلی و تبعات آینده آن برای این وضعیت اختلاف نظر داشتند.

بخوانید  کاهش موجودی اتریوم در صرافی‌ها؛ آیا سرمایه‌گذاران بی‌اعتماد شده‌اند؟

با توجه به اینکه یک سقف دوگانه برای BTC/USD در سال ۲۰۲۳ تشکیل شده و از خطوط روند و میانگین‌های متحرک در طول این شکست به صورت کامل حمایت نشده است، چشم‌انداز آینده بیت کوین برای معامله‌گر و تحلیل‌گر معروف، Rekt Capital، تاریک بود.

او در یکی از رشته پست‌های خود در X (که پیش از این با نام توییتر شناخته می‌شد) نوشت:

سقف بالاتر بیت کوین با حجم صعودی در حدود ۳۱ هزار دلار شکل گرفته بود. اما قیمت، نیمه دوم سقف دوگانه خود را با حجم نزولی تشکیل داد.

نمودار به اشتراک گذاشته شده در این پست‌ها نشان‌دهنده حجم معاملات در تایم‌فریم‌های روزانه است، و Rekt Capital نیز هشدار داده که احتمالاً شرایط برای تسلیم (کاپیتولاسیون) معامله‌گران هنوز به مانند فروپاشی قبلی بازار فراهم نشده است.

او در توضیحات خود گفت:

گرچه در این فروپاشی شاهد یک شکست کوچک در حجم فروش بودیم… اما این شرایط هنوز حتی نزدیک حجم فرسودگی فروشندگان (جعبه سبز رنگ) در بازگشت قبلی بیت کوین (دایره‌های زرد) هم نیست.

در واقع، حجم کنونی فروش برای دستیابی به آن حجم‌ فرسودگی فروشندگان که باعث معکوس شدن روند قیمت در اوایل و اواخر ماه مارس و همچنین نیمه ژوئن شده بود، احتمالاً باید دوبرابر شود.

نمودار بیت کوین Rekt Capital
نمودار بیت کوین Rekt Capital

اما دیگر کارشناسان از جمله معامله‌گر CryptoCon خوش‌بینی بیشتری داشتند. او تکمیل دو مورد کلیدی که برای بازگشت موفقیت‌آمیز قیمت بیت کوین در طول اصلاحات بازار صعودی مشترک هستند را شناسایی کرده است.

بخوانید  تتر چیست؟ راهنمای کامل تتر

در طی این وضعیت، شاخص قدرت نسبی (RSI) زمانی که به سطح ۰/۳۸۲ فیبوناچی اصلاحی رسیده بود ریجکت شد و به پایین بازگشت.

او در توضیحات خود گفت:

در هر چرخه، شاخص RSI هفتگی بیت کوین بواسطه یک شکست کاذب از ابتدای روند صعودی عبور می‌کند و این سیگنال‌های نادرست می‌توانند برای مدت زمان‌های مختلف باقی بمانند.

و هر یک از آنها سطح ۰/۳۸۲ فیبوناچی اصلاحی روند فعلی قیمت را تست می‌کردند. در طی ریزش اخیر، هر دوی این موارد اکنون تکمیل شده‌اند.

نمودار بیت کوین CryptoCon با RSI هفتگی
نمودار بیت کوین CryptoCon با RSI هفتگی

Rekt Capital به این نکته توجه داشته که RSI روزانه در حال حاضر در بیشترین حالت اشباع فروش خود از ژوئن ۲۰۲۲ قرار دارد، و تنها دو بار در تاریخ بیت کوین و هر دو بار هم در بازارهای خرسی، این شرایط را شکست داده‌ است.

در همین حال، QCP با نگاهی به آینده، همزمان با نزدیک شدن به سخنرانی این هفته جروم پاول (Jerome Powell)، رئیس فدرال رزرو ایالات متحده، این رویداد را به‌ عنوان منبع بعدی احتمالی ایجاد نوسانات در نظر گرفته است.

بخوانید  بلاکچین Maker DAO بر روی استک برنامه‌نویسی سولانا | اخبار داغ🔥🔥

QCP گفته‌های خود را اینگونه جمع‌بندی می‌کند:

ما معتقدیم که اکنون بسیاری از اتفاقت به سخنرانی پاول در سمپوزیوم جکسون هول این هفته وابسته است.

برچسب هابیت کوین

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2599535

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها