تاریخ : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 18 May , 2024
0

لورس :سوئینگ تریدینگ و اسکالپینگ تریدینگ چیست و چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند؟

  • کد خبر : 2638874
  • ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۰
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

حتما پیش آمده است که مطالبی پیرامون روش‌ها و شگردهای معامله‌گری خوانده باشید، اما به طور دقیق متوجه تفاوت‌ها و نحوه پیاده‌سازی درست آنها در معاملات نشده باشید. برای شروع بد نیست بدانیم که معاملات سوئینگ و اسکالپینگ، دو استراتژی ترید در ارزهای دیجیتال هستند که اساس آنها با نوسانات بازار شکل گرفته است و با بهره‌مندی از تغییرات قیمت‌ها، سود حاصل می‌شود. در این مطلب قصد داریم به طور دقیق معاملات نوسانی یا همان سوئینگ تریدینگ و همچنین معاملات اسکالپینگ را معرفی کنیم و تفاوت‌های این دو نگرش را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.
سوئینگ تریدینگ یا معاملات نوسانی چیست؟ یکی از روش‌های محبوب معامله‌گری در بازار ارزهای دیجیتال سوئینگ تریدینگ نام دارد. در شرایط استاندارد، استراتژی معاملات نوسانی یا سوئینگ تریدینگ به شیوه‌ای تنظیم شده است که معامله‌گران و سرمایه‌گذاران تلاش می‌کنند تا معاملات و موقعیت‌های خود را برای سوددهی در روزها و هفته‌ها تنظیم کنند. از آنجایی که موقعیت‌های معاملاتی در سوئینگ تریدینگ ممکن است بین چند روز تا چند هفته‌ طول بکشد، می‌توان این روش معامله‌گری را کوتاه‌مدت یا میان‌مدت در ..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

حتما پیش آمده است که مطالبی پیرامون روش‌ها و شگردهای معامله‌گری خوانده باشید، اما به طور دقیق متوجه تفاوت‌ها و نحوه پیاده‌سازی درست آنها در معاملات نشده باشید. برای شروع بد نیست بدانیم که معاملات سوئینگ و اسکالپینگ، دو استراتژی ترید در ارزهای دیجیتال هستند که اساس آنها با نوسانات بازار شکل گرفته است و با بهره‌مندی از تغییرات قیمت‌ها، سود حاصل می‌شود. در این مطلب قصد داریم به طور دقیق معاملات نوسانی یا همان سوئینگ تریدینگ و همچنین معاملات اسکالپینگ را معرفی کنیم و تفاوت‌های این دو نگرش را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

سوئینگ تریدینگ یا معاملات نوسانی چیست؟

یکی از روش‌های محبوب معامله‌گری در بازار ارزهای دیجیتال سوئینگ تریدینگ نام دارد. در شرایط استاندارد، استراتژی معاملات نوسانی یا سوئینگ تریدینگ به شیوه‌ای تنظیم شده است که معامله‌گران و سرمایه‌گذاران تلاش می‌کنند تا معاملات و موقعیت‌های خود را برای سوددهی در روزها و هفته‌ها تنظیم کنند. از آنجایی که موقعیت‌های معاملاتی در سوئینگ تریدینگ ممکن است بین چند روز تا چند هفته‌ طول بکشد، می‌توان این روش معامله‌گری را کوتاه‌مدت یا میان‌مدت در نظر گرفت البته موارد بسیار استثنایی نیز وجود دارد که بتوان از این شیوه به صورت بلند‌مدت نیز استفاده کرد. ابزار اصلی معامله‌گران سوئینگ تریدر در اکثر موارد تحلیل تکنیکال است.

در این نگرش زیاد مهم نیست که با ارزی با نوسانات شدید روبرو هستیم یا ارزی با تحرکات قیمتی آهسته در دیدرس ما قرار گرفته است. در هر صورت، معاملات سوئینگ به دنبال شناسایی موقعیت‌هایی است که احتمالاً قیمت یک دارایی وارد مرحله جدیدی از تحرکات خود می‌شود و با سوار شدن بر این نقطه و در صورت تحقق حرکت پیش‌بینی شده، سود حاصل می‌شود.

در نتیجه سوئینگ تریدینگ به معنای واقعی یک استراتژی معاملاتی با فرکانس بالا (HFT) مانند استراتژی اسکالپینگ یا معاملات روزانه نیست، و به اندازه هولدینگ ارز دیجیتال (خرید و نگهداری) یا معاملات فیوچرز بلندمدت نیست.

استراتژی معاملات سوئینگ به چه صورت پیاده‌سازی می‌شود؟

یک معامله‌گر که از روش سوئینگ تریدینگ بهره می‌برد به دنبال شکار فرصت‌ ورود به معامله یک ارز خواهد بود. به منظور رسیدن به این هدف لازم است توانایی شناسایی روند کلان‌تر یا دوره‌ای که توجه‌ها به یک ارز دیجیتال جلب می‌شود را داشته باشد تا بتواند از نوسان بازار در آن زمان بیشترین بهره را ببرد. بنابراین ارزهای دیجیتالی که اصلاح قیمتی کرده باشند و یا درجا زده‌اند برای این استراتژی قابل توجه محسوب می‌شوند. اغلب برای یافتن نقاط ورود و خروج ممکن است از تحلیل‌ تکنیکال استفاده شود. بر این اساس خرید انجام شده و انتظار برای فروش در زمان مناسب آغاز می‌شود.

سوئینگ تریدرها ممکن است بر اساس شرایط بازار، تحرکات قیمت را شدیدا تحت نظر بگیرند تا خود را برای یک خروج سریع آماده کنند. البته برخی دیگر شیوه کم استرس‌تری را در پیش می‌گیرند و با تعیین حد ضرر برای موقعیت خود، حرکت‌های خرد در قیمت ارزهای دیجیتال را به فراموشی سپرده و با ذهنی باز به معاملات دیگر خود می‌پردازند. معامله‌گران سوئینگ همچنین مجبور نیستند به اندازه اسکالپرها یا معامله‌گران روزانه نگران کاهش سود خود به خاطر تحمیل هزینه‌های تراکنش باشند.

نقش مدیریت ریسک و تحلیل‌ها در معاملات سوئینگ

بسیاری از سوئینگ تریدرها معاملات خود را بر اساس ریسک/پاداش (Risk/Reward) تنظیم و ارزیابی می‌کنند. با تحلیل نمودار یک دارایی، آنها تعیین می‌کنند که کجا وارد شوند، کجا یک دستور حد ضرر را قرار دهند و سپس پیش‌بینی می‌کنند که کجا می‌توانند با سود از معامله خارج شوند و همان نقطه حد سود را قرار می‌هند. ریسک معاملات از ابتدا مشخص است. برای نمونه قرار است یک دلار در یک معامله ریسک کنند تا ۳ دلار به دست آورند. این میزان خطر نسبت به پاداش آن منطقی و مطلوب است. از سوی دیگر، ریسک کردن ۱ دلار برای به دست آوردن ۰٫۷۵ دلار چندان مطلوب نیست.

معامله‌گران سوئینگ در درجه اول به دلیل ماهیت کوتاه مدت معاملات از تحلیل تکنیکال استفاده می‌کنند، اما می‌توان از تحلیل بنیادی برای بهبود تحلیل استفاده کرد. به عنوان نمونه، اگر یک معامله‌گر که از استراتژی سوئینگ تریدینگ استفاده می‌کند، شاهد شکل‌گیری یک سناریو صعودی در بازار بیت کوین است، احتمالا بخواهد بررسی کند که موارد بنیادی و فاندامنتال دارایی هم مطلوب به نظر می‌رسد یا تغییر مثبتی داشته است یا خیر.

چه بازه زمانی برای معاملات سوئینگ مناسب‌تر است؟

نمودارهای چهار ساعته و روزانه معمولاً توسط معامله‌گران سوئینگ برای شناسایی روندها، به عنوان بخشی از تحلیل تکنیکال و فاندامنتال مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته برای شناسایی دقیق نقاط حد ضرر و حد سود از بازه زمانی یک ساعته و پانزده دقیقه‌ای هم استفاده می‌شود. معامله‌گران سوئینگ، به طور استاندارد حداقل برای یک روز و اغلب بین چند روز تا چند هفته در موقعیت خود می‌مانند.

در بحث زمانی لازم است متذکر شویم که استراتژی Swing trading بدون ریسک نیست. بازارهای ارزهای دیجیتال می توانند در عرض چند ساعت یا حتی چند دقیقه شاهد نوسانات قابل توجهی باشند. بنابراین موقعیت‌های اتخاذ شده در معرض ریسک بازار شبانه و آخر هفته قرار دارند. اگرچه معامله‌گران نوسانی می‌توانند از نوسانات روزانه کوچک‌تر چشم‌پوشی کنند، اما این خطر نیز وجود دارد که قیمت کریپتو به طور مداوم در طول دوره سرمایه‌گذاری چند روزه یا هفته‌ای همواره کاهشی باشد.

مزایا و معایب معاملات سوئینگ

حال که با این شیوه سرمایه‌گذاری و ترید آشنا شدیم بهتر است به طور مجزا به مزایا و معایب آن بپردازیم.

مزایا سوئینگ ترید

  • معاملات نوسانی یا سوئینگ زمان کمتری از معامله‌گر یا سرمایه‌گذار نسبت به معاملات روزانه می‌گیرد.
  • معاملات سوئینگ پتانسیل سود کوتاه مدت را با گرفتن بخش عمده‌ای از نوسانات بازار به حداکثر می‌ساند.
  • معامله‌گران سوئینگ ترید می‌توانند منحصراً بر تحلیل تکنیکال تکیه کنند و روند معاملات را برای خود ساده کنند.

معایب سوئینگ ترید

  • موقعیت‌های معاملاتی باز شده در سوئینگ ترید در معرض ریسک بازار شبانه و آخر هفته قرار دارند و ممکن است در زمان استراحت یا خواب، بازار دچار تحرکات غیر‌قابل پیش‌بینی شود.
  • اگر از ابزار مدیریت ریسک استفاده نشود، تغییر ناگهانی بازار می‌تواند منجر به زیان‌های قابل توجهی شود.
  • معامله‌گران پیرو استراتژی سوئینگ اغلب روندهای بلندمدت را به نفع حرکات کوتاه مدت بازار از دست می‌دهند.

اسکالپینگ چیست؟

برخلاف معاملات نوسانی یا سوئینگ ترید، اسکالپینگ یک استراتژی معاملاتی بسیار کوتاه مدت است که سریع و تقریبا ثابت انجام می‌شود. سرعت اعمال دستورات در اسکالپینگ حتی بیشتر از معاملات مومنتوم است. هدف یک استراتژی اسکالپینگ کسب سود از نوسانات بسیار جزئی و کوچک در عملکرد قیمت یک ارز دیجیتال در طول روز است.

اسکالپینگ از جنس ترید با فرکانس بالا یا معاملات روزانه دسته‌بندی می‌شود که دوره‌های خرید و فروش ارز دیجیتال کوتاهی دارد، به طوری که این زمان ممکن است به کوتاهی چند ثانیه برسد. پتانسیل کسب درآمد برای معامله‌گران کریپتو به سبک اسکالپینگ در هر معامله کمتر است، اما معمولا معامله‌گران اسکالپینگ که به آنها اسکالپر هم گفته می‌شود، ممکن است معاملات زیادی را در طول یک روز انجام دهند و بازده خود را در آن دوره به طور معناداری افزایش دهند. وقتی معاملات زیاد مطرح می‌شود منظور تعدادی است که شاید به صدها معامله در یک روز برسد.

شایان ذکر است استفاده از تایم‌فریم کوتاه مدت، ریسک ناشی از حضور در بازار و ریسک‌های ناشی از آن را برای معاملات این سبک کاهش می‌دهد.

یکی از مواردی که در استراتژی اسکالپینگ باید همواره به آن توجه کرد هزینه‌ کارمزد هر معامله است. بنابراین این هزینه معاملات باید هنگام محاسبه سود در نظر گرفته شوند. به خاطر این موضوع، اسکالپرها ترجیح می‌دهند یک حساب معاملاتی مستقیم داشته باشند تا سود خود را بیش از این با یک شخص سوم مانند یک بروکر تقسیم نکنند.

اسکالپینگ برای افرادی مناسب است که توانایی اختصاص زمانی قابل توجهی به بازار را دارند و در کنار آن می‌توانند روی کار خود متمرکز بمانند و سریع عمل کنند. اغلب اینطور بیان می‌شود که افراد کم حوصله، اسکالپرهای خوبی می‌شوند، زیرا تمایل دارند به محض اینکه از معامله‌ای سود کسب کردند، از آن خارج شوند. اسکالپینگ برای کسانی است که می‌توانند استرس خود را کنترل کنند، سریع تصمیم بگیرند و بر اساس آن عمل کنند.

اسکالپینگ چگونه کار می‌کند؟

اسکالپرها به جای اینکه فعالیت خود را بر اساس تحلیل تکنیکال انجام دهند یا تلاش کنند با سرمایه‌گذاری روی روندهای بازار سرمایه خود را افزایش دهند، در لحظه و با اطمینان عمل می‌کنند. در اسکالپینگ تریدینگ عمده تمرکز روی نوسانات متعدد ارزهای دیجیتال است و کوچک‌ترین حرکت‌های قیمت در بازه‌های زمانی کوتاه مدت مدنظر هستند.

وقتی سخن از راه و روش‌های اسکالپینگ به میان می‌آید باید توجه داشت که اسکالپرها ممکن است از ابزار اهرم یا لورج معاملاتی نیز استفاده کنند تا سود بیشتری از حرکات کوچک قیمتی به دست آورند. روش اسکالپینگ تریدینگ ریسک بسیار زیادی دارد به این دلیل که زمان‌بندی حرف اول و آخر را برای اسکالپرها می‌زند. آنها باید بتوانند در شروع قیمت به سرعت خرید خود را انجام دهند و از اولین افرادی باشند که با مشاهده سیگنال فروش معامله خود را می‌بندند. به همین منظور اسکالپرها همواره باید به دقیق‌ترین سیستم‌های داده دسترسی داشته باشند تا سریعا تریدهای خود را انجام دهند.

چه بازه زمانی برای اسکالپینگ مناسب‌تر است؟

باید توجه داشت که هر اسکالپر استراتژی و تحمل ریسک مخصوص خود را دارد و بازه زمانی یک موقعیت را بر اساس حرکات قیمت ارز دیجیتال تغییر می‌دهد. با این وجود، در یک استراتژی اسکالپینگ به بازه زمانی بین ۱ تا ۱۵ دقیقه توجه ویژه‌ای می‌شود اما برخی از اسکالپرها تنها بازه زمانی یک تا دو دقیقه را در تریدهای خود استفاده می‌کنند. اغلب اسکالپرها معامله‌گران روزانه یا Day trader هستند و برای رسیدن به سود مورد نظر خود، چندین معامله مختلف را در طول یک روز انجام می‌دهند.

مزایا و معایب اسکالپینگ

حال که با سبک اسکالپینگ آشنا شدیم بهتر است مزایا و معایب آن را جمع‌بندی کنیم.

مزایا اسکالپینگ تریدینگ

  • بهره‌مندی از سبک اسکالپینگ در معاملات به دانش کمتری از بازار نیاز دارد، بنابراین تازه‌کاران ممکن است آن را به دیگر روش‌ها ترجیح دهند.
  • اغلب ارزهای دیجیتال نقدینگی خوبی دارند بنابراین معاملات اسکالپینگ در آنها به راحتی قابلیت پیاده‌سازی دارد.
  • از آنجایی که معاملات برای مدت کوتاهی انجام می‌شود امکان برخورد با ریزش‌های بزرگ یا بازگشت روند کمتر است.

معایب اسکالپینگ تریدینگ

  • استفاده رایج از اهرم با معاملات اسکالپینگ در ارزهای دیجیتال پیوند خورده است، این مسئله می‌تواند همانطور که سود را افزایش می‌دهد زیان را نیز افزایش دهد.
  • سود اندک در هر معامله ممکن است دستیابی به اهداف مالی یک معامله‌گر را با چالش مواجه کند.
  • یک ضرر بزرگ در معاملات می‌تواند سود حاصل شده از بسیاری از معاملات را از بین ببرد.
  • اسکالپینگ در رمزارزها به دلیل نوسانات بسیار زیاد بازار می‌تواند پر ریسک باشد.

آیا اسکالپینگ ساده‌تر از معاملات سوئینگ است؟

مسلماً، اسکالپینگ ساده‌تر از معاملات سوئینگ نیست، زیرا نیازمند این توانایی است که در زمان‌های پر استرس تصمیمات درستی اتخاذ شود. با این حال، اسکالپینگ مناسب معامله‌گران کم تحمل ارزهای دیجیتال است که می‌خواهند به سرعت در یک معامله بسیار سریع به سود برسند.

کدام روش معامله‌گری بهتر است؛ اسکالپینگ یا سوئینگ تریدینگ؟

سرمایه‌گذاران و تریدرهایی که قصد دارند بین معاملات نوسانی و اسکالپینگ یکی را انتخاب کنند، ممکن است نیاز داشته باشند که فراتر از نحوه عملکرد سوئینگ تریدینگ یا اسکالپینگ و بازده‌های بالقوه آنها را در نظر بگیرند و بیشتر به این مسئله توجه کنند که کدام استراتژی معاملاتی برای شخص آنها مناسب است.

به عنوان نمونه، یک معامله‌گر که با اسکالپینگ ارتباط برقرار می‌کند، ممکن است حوصله معاملات نوسانی را نداشته باشد یا ممکن است یک معامله‌گر سوئینگ زمان مورد نیاز برای به سود رسیدن از روش اسکالپینگ را نداشته باشد یا اصلا نخواهد کل زمان خود را به بررسی چارت‌ها صرف کند. معامله‌گران موفق استراتژی‌ای را اتخاذ می‌کنند که با شخصیت، ترجیحات، سبک زندگی و میزان تحمل ریسک آنها سازگاری دارد.

یکی از عواملی که معامله‌گران باید در انتخاب اینکه که آیا معاملات نوسانی بهتر است یا اسکالپینگ در نظر بگیرند این است که در چه تعداد دارایی می‌خواهند موقعیت باز داشته باشند. اسکالپرها معمولاً فقط یک یا دو ارز اصلی مانند بیت‌ کوین و اتریوم را معامله می‌کنند.

از طرفی دیگر معامله‌گران سوئینگ ممکن است در سبد سرمایه‌گذاری خود، تنوعی از انواع ارزهای دیجیتال را داشته باشند. پیشنهاد ما برای شروع استراتژی‌های مالیاتی استفاده از معاملات کاغذی یا بهره‌مندی از خدمات آزمایشی یا سکوهای معاملاتی ارزهای دیجیتال است. خوشبختانه صرافی نوبیتکس داری بخش تست است و کاربران برای یادگیری بهتر استراتژی خود می‌توانند با خیال راحت به آزمایش و خطا بپردازند، بدون اینکه دچار ضرر در راه آموزش شوند.

در این روش دو روش معامله‌گری معرفی شد. به طور کلی هر دو استراتژی معرفی شده دارای ریسک بسیار بالایی هستند که البته در همه استراتژی‌های معاملاتی ارزهای دیجیتال مشترک است. ورود به یک موقعیت معاملاتی در مدت زمان بسیار کوتاه می‌تواند سود یا زیان به همراه داشته باشد و همان لحظه آثار آن برای معامله‌گر مشخص می‌شود. از طرف دیگر نتایج یک موقعیت بلند مدت‌تر که در استراتژی سوئینگ استفاده می‌شود ممکن است شما را شگفت‌زده یا نا‌امید کند. فراموش نکنید سود یا زیان به میزان تحمل ریسک، دانش، تحقیق، دقت، تأثیرات بازار و شانس معامله‌گر در بازار ارز دیجیتال وابسته است.

نوشته سوئینگ تریدینگ و اسکالپینگ تریدینگ چیست و چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند؟ اولین بار در مجله نوبیتکس. پدیدار شد.

منبع : نوبیتکس مگ

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2638874

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها