تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
0

لورس :سوشال تریدینگ چیست؟ معرفی محبوب ترین پلتفرم های سوشال ترید

  • کد خبر : 2599385
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۴
لورس :سوشال تریدینگ چیست؟ معرفی محبوب ترین پلتفرم های سوشال ترید
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

سوشال تریدینگ چیست؟ معرفی محبوب ترین پلتفرم های سوشال ترید سوشال ترید یا سوشال تریدینگ یک شکل سرمایه‌گذاری است که به کاربران اجازه می‌دهد رفتار دیگران در بازار به خصوص رفتار متخصصان را مشاهده و تقلید کنند.
سوشال ترید به دانش کمی دربارۀ بازارهای مالی نیاز دارد و هزینۀ کمی هم برای انواع تیپ های شخصیتی سرمایه گذاران دارد. بنابراین برای کسانی که قصد ندارند جهت یادگیری بازار ارز دیجیتال وقت زیادی صرف کنند، روش مناسبی است.
پلتفرم سوشال ترید چیست؟ پلتفرم سوشال ترید در واقع یک شبکۀ اجتماعی است که به کاربران اجازه می‌دهد که گزارش معاملات خود را به اشتراک گذاشته و از معاملات یکدیگر باخبر شوند. در واقع این پلتفرم شبیه هر شبکۀ اجتماعی دیگری است که افراد محتوای مناسب پلتفرم را به اشتراک می‌گذارند.
سوشال ترید چطور کار می کند؟ روش کار سوشال ترید ساده است. شما می‌توانید عضو یک پلتفرم شوید و در بین گزارش‌های اعضای شبکه جست‌وجو کنید. معامله‌گران مختلف ایده‌ها و عملکرد خود را در این شبکه‌ها به اشتراک می‌گذارند. بعد از این که یک استراتژی مناسب خود را پیدا کردید، با یک کلیک ساده استراتژی را کپ..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

سوشال تریدینگ چیست؟ معرفی محبوب ترین پلتفرم های سوشال ترید

سوشال ترید یا سوشال تریدینگ یک شکل سرمایه‌گذاری است که به کاربران اجازه می‌دهد رفتار دیگران در بازار به خصوص رفتار متخصصان را مشاهده و تقلید کنند.

سوشال ترید به دانش کمی دربارۀ بازارهای مالی نیاز دارد و هزینۀ کمی هم برای انواع تیپ های شخصیتی سرمایه گذاران دارد. بنابراین برای کسانی که قصد ندارند جهت یادگیری بازار ارز دیجیتال وقت زیادی صرف کنند، روش مناسبی است.

پلتفرم سوشال ترید چیست؟

پلتفرم سوشال ترید در واقع یک شبکۀ اجتماعی است که به کاربران اجازه می‌دهد که گزارش معاملات خود را به اشتراک گذاشته و از معاملات یکدیگر باخبر شوند. در واقع این پلتفرم شبیه هر شبکۀ اجتماعی دیگری است که افراد محتوای مناسب پلتفرم را به اشتراک می‌گذارند.

بخوانید  آشنایی با عملکرد تزوس/ دموکراسی در بلاک چین

سوشال ترید چطور کار می کند؟

نحوه کار سوشال تریدینگ

روش کار سوشال ترید ساده است. شما می‌توانید عضو یک پلتفرم شوید و در بین گزارش‌های اعضای شبکه جست‌وجو کنید. معامله‌گران مختلف ایده‌ها و عملکرد خود را در این شبکه‌ها به اشتراک می‌گذارند. بعد از این که یک استراتژی مناسب خود را پیدا کردید، با یک کلیک ساده استراتژی را کپی کرده و در معاملات خود تکرار کنید.

البته باید این نکته را در نظر بگیرید که هنگام انتخاب معامله‌گر یا استراتژی مدنظر خود، عملکرد آن‌ها را در معاملات قبلی را ببینید و ریسک‌هایی که الگوبرداری از آن استراتژی یا تریدر به همراه خواهد داشت را بسنجید.

نوشته های مشابه

  • سوشال تریدینگ سوشال تریدینگ چیست؟ معرفی محبوب ترین پلتفرم های سوشال ترید ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
  • پیش بینی قیمت طلا در سال 1402 پیش بینی قیمت طلا و سکه در ۱۴۰۲، بررسی روند قیمت طلا تا پایان سال ۲۲ مرداد ۱۴۰۲

کارگزاران سوشال ترید

در بازار ارزهای دیجیتال، کارگزارانی هستند که این پلتفرم را در اختیار کاربران قرار می‌دهند و در ازای آن کارمزد می‌گیرند. هر کدام از این کارگزاران نکات مثبت و منفی منحصر به فردی دارند. هر کاربر با توجه به نیازها و میزان ریسک‌پذیری خود باید برای انتخاب کارگزار اقدام کند. عواملی که در انتخاب یک کارگزار موثر هستند را در ادامه بخوانید.

بخوانید  تلفن همراه اتریوم به بازار آمد، یک تلفن هوشمند با قابلیت‌های بلاکچینی!

۱- هزینه های ترید کردن

کلید اصلی مقایسه بین کارگزاران، هزینه‌های ترید در هر کارگزاری است. برای عضویت در یک پلتفرم سوشال ترید، شما باید کارمزد پلتفرم را در نظر بگیرید. اگر در فارکس یا بازار کریپتو فعالیت می‌کنید، این مسئله بسیار اهمیت دارد. در واقع پلتفرم‌های سوشال تریدینگ یک محل برای کسب درآمد تریدرهای باسابقه نیز هست. از این طریق آن‌ها می‌توانند با گرفتن درصدی از کارمزدی که شما به پلتفرم می‌پردازید، درآمد خوبی کسب کنند.

در واقع شما برای عضویت در یک پلتفرم سوشال ترید بیشتر اوقات لازم نیست چیزی پرداخت کنید، اما از زمانی که معاملات خود را شروع کردید، درصدی از هر معامله‌ای که کپی کرده‌اید، از حساب شما برداشت خواهد شد.

نکتۀ دیگری که در هزینه‌های خود باید در نظر بگیرید، حداقل پولی است که باید در پلتفرم سرمایه‌گذاری کنید. برخی از پلتفرم‌های سوشال تریدینگ برای مبتدیان طراحی شده‌اند و حداقل سرمایه‌گذاری در آن چندان مطرح نیست. اما پلتفرم‌های پیشرفته‌تر برای معاملات با حجم‌های بالاتر هم طراحی شده‌اند که امکان استفاده از اهرم‌های بالاتر با کارمزدهای پایین‌تر را فراهم می‌کنند.

بخوانید  صرافی Coins.ph پشتیبانی از دوج کوین را اضافه کرد

۲- ویژگی های فنی پلتفرم

ویژگی‌های فنی پلتفرم مناسب برای سوشال تریدینگ

هر کاربر با توجه به نیازهای خود باید یک پلتفرم مناسب برای سوشال تریدینگ استفاده کند. راحتی رابط کاربری، قابلیت شخصی‌سازی، کارآیی و سرعت عمل پلتفرم ویژگی‌هایی است که باید قبل از استفاده از یک پلتفرم سوشال تریدینگ به آن دقت کنید.

برای مثال، ممکن است با یک پلتفرم آشنا شوید که رابط کاربری خوبی دارد و دسترسی به امکانات آن آسان و بدون مشکل است، اما سرعت انجام معاملات در آن پایین است. به طوری که ممکن است فرصت‌های مختلفی که در بازار فقط برای مدت کوتاهی ایجاد می‌شود را از دست بدهید. اگر سرعت آن به اندازۀ کافی خوب نباشد، عملاً رابط کاربری آن هیچ ارزشی نخواهد داشت؛ در مقابل، رابط کاربری پیچیده و نامفهوم می‌تواند فرصت‌های شما را در بازار از بین برده یا حتی باعث شود اشتباه کنید.

۳- امنیت پلتفرم سوشال ترید

تضمین این که قربانی یک کلاهبرداری بزرگ نشوید، عملاً در این پلتفرم‌ها غیرممکن است. بهترین کار این است که قبل از انتخاب کارگزاری، از سیاست‌های امنیتی سایت مطلع شده و از آن‌ها اطمینان حاصل کنید.

بخوانید  لایحه جدید گزارش مالیاتی تراکنش‌های ارزهای دیجیتال در آمریکا منتشر شد

بسترهای ایمن‌سازی دارایی، احراز هویت دوعاملی و ضمانت حفظ سپرده از جمله ویژگی‌های امنیتی‌ است که باید آن‌ها را بررسی کنید. همچنین بسیار مهم است که ساعات فعالیت کارگزاری را مدنظر نداشته باشید. استفاده از پلتفرم‌هایی که ساعات تعطیلی دارند، در بازار ارزهای دیجیتال که شبانه روز فعال هستند، یک ریسک بزرگ خواهد بود.

۳ روش محبوب سوشال ترید

 روش های محبوب سوشال تریدینگ

سوشال ترید، انواع مختلفی دارد که کاربران مختلف می‌توانند از بین آن‌ها انتخاب کنند. میزان ریسک‌پذیری و اعتماد به تخصص تریدرهای دیگر عاملی است که انتخاب کاربران را مشخص می‌کند.

۱- کپی تریدینگ

مفهوم کپی تریدینگ (Copy Trading) گاهی به جای سوشال تریدینگ استفاده می‌شود. در حالی که کپی تریدینگ تنها یک نوع سوشال تریدینگ است. پلفترم‌های کپی تریدینگ به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد نه تنها تریدرهای دیگر را دنبال کنند، بلکه به صورت اتوماتیک معاملات آن‌ها را نیز تقلید کنند. تریدرها در این پلتفرم‌ها نسبت به تخصص و میزان دارایی و سابقۀ حضور در بازار رتبه‌بندی می‌شوند. با کمک این رتبه‌بندی تریدرهای تازه‌کار می‌توانند تریدری که قصد دارند معاملات او را کپی کنند، راحت‌تر پیدا کنند.

بخوانید  صرافی ورشکسته FTX هولدینگ کریپتو خود را می فروشد

۲- تریدهای آینه ای

تریدهای آینه‌ای

ترید آینه‌ای (Mirror Trading)، روش دیگری از سوشال ترید است. هرچند ممکن است کمی شبیه کپی تریدنیگ باشد. در این روش کاربر به جای انتخاب روش معاملات یک تریدر خاص برای تقلید، یک استراتژی خاص را انتخاب می‌کند.

در این روش تریدر میزان سودی که قصد دارد به آن برسد را انتخاب کرده، سپس مشخص می‌کند چقدر حاضر است ضرر کند. در این روش او می‌تواند استراتژی یک نفر دیگر را برای انجام معاملاتش انتخاب کند. زمانی که فرصت خرید و فروش طبق استراتژی مشخص شده فراهم شد، معاملات مدنظر سرمایه‌گذار هم طبق آن انجام خواهد شد.

معاملات آینه‌ای بیشتر توسط تریدرهای باتجربه در فارکس استفاده می‌شود که سرعت انجام معاملات در آن بیشتر و سرمایه در گردش بازار نیز بالاتر است.

۳- سیگنال و مشاوره

روش غیراتوماتیک سوشال تریدینگ، استفاده از سیگنال‌ها و نکات تریدرهای باتجربه است. در سایت‌هایی مثل Trading View تریدرهای کهنه‌کاری فعالیت می‌کنند که به صورت رایگان تحلیل‌های خود را به اشتراک می‌گذارند.

بخوانید  پروژه لایه دوم BASE | معرفی کامل پروژه BASE و اکوسیستم آن

هرچند استفاده از این سیگنال‌ها و نظرات می‌تواند تا حد زیادی ریسک داشته باشد، اما این روش برای کسانی که قصد دارند در بازار به صورت مستقل عمل کنند و یاد بگیرند، بهترین روش است.

مزایا و معایب سوشال تریدینگ

مزایا و معایب سوشال تریدینگ

هر روش معاملاتی‌ مزایا و معایب خاص خود را دارد. شما چه یک تریدر باتجربه باشید که معاملات خود را به اشتراک بگذارید و چه یک سرمایه‌گذار تازه کار، ریسک‌های مختلفی در بازار پیش روی شما قرار دارد. ریسک‌های سوشال تریدینگ نیز از این قاعده مستثنی نیست.

مزایای سوشال تریدینگ

  1. یکی از مزایای اصلی این روش معامله، افزایش دانش جمعی و انتقال تجربه بهترین‌های بازار به دیگران است. هرچه فعالان یک بازار سرمایه با آگاهی بیشتری فعالیت کنند و رفتارهای هیجانی کمتری داشته باشند، به نفع کل بازار است.
  2. مزیت دیگر، رتبه‌بندی افراد در این پلتفرم‌ها است. با این کار افراد ناآگاه و تازه‌کار و حتی نامطمئن امکان ارائه خدمات به دیگران را ندارند. این دستچین شدن تریدرها، امکان به خطر انداختن سرمایه کاربران را به حداقل می‌رساند.
  3. ترید کردن می‌تواند عملی دلهره‌آور یا ترسناک باشد. استفاده از پلتفرم‌های سوشال ترید حداقل در ابتدای شروع فعالیت، به تریدر کمک می‌کند با آرامش بیشتری فعالیت کرده و بیش از آن که نگران سرمایه خود باشد و با رفتارهای هیجانی آن را از دست بدهد، به عنوان یک دانشجو، روش صحیح ترید کردن را همزمان با کسب سود یاد بگیرد.
بخوانید  درمان سه سوته دندان درد در کودکان

معایب سوشال تریدینگ

  1. احساس امنیت کاذب یکی از خطراتی است که در سوشال تریدینگ وجود دارد. ترید کردن آسان نیست و صرف اطمینان به یک تریدر با تجربه برای این که ریسک‌های موجود در بازار را فراموش کنید، کافی نیست.
  2. همۀ جنبه‌های معاملات در پلتفرم نمایش داده نمی‌شود. برای مثال اگر بخواهید از یک تریدر با تجربه کپی کنید، همیشه نمی‌دانید که او میزان سرمایه‌ای که در معرض خطر می‌گذارد چقدر است. بنابراین میزان ریسک واقعی او را درک نخواهید کرد.
  3. اعتماد کاذب به تریدرها خطر دیگر در این روش معاملاتی است. فرض کنید که بدون زحمت زیادی، صرفاً با کپی کردن معاملات یک نفر دیگر، سود زیادی کسب کرده‌اید. چقدر احتمال دارد سرمایه‌ای که وارد بازار می‌کنید را به امید کسب سود بیشتر، بالاتر ببرید؟ این ریسک می‌تواند همۀ دارایی شما را در معرض خطر بگذارد.

محبوب ترین پلتفرم های سوشال ترید

در حال حاضر پلتفرم‌های زیادی در سراسر دنیا، خدمات سوشال تریدینگ را به تریدرهای بازار کریپتوکارنسی، فارکس و بورس ارائه می‌دهند. در ادامه ما بهترین پلتفرم‌ها را برای بازار و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال معرفی خواهیم کرد:

بخوانید  کپی تریدینگ چیست؟ آموزش انجام Copy Trading در معاملات ارز دیجیتال

۱. آواترید AvaTrade

آواترید AvaTrade

آواترید یکی از قدیمی‌ترین و باتجربه‌ترین پلتفرم‌های سوشال تریدینگ در بازار است. این پلتفرم بیش از ۱۰ سال سابقۀ فعالیت دارد و از سال ۲۰۰۶ کار خودش را شروع کرده است.

آواترید برای تسهیل فرآیند کپی تریدینگ، با کمپانی زولوترید (ZuluTrade) ارتباط برقرار کرده است که خود یکی از بزرگترین کمپانی‌های سوشال تریدینگ در جهان است. یعنی به لطف مشارکت زولوترید و آواترید کاربران به تجربه معامله‌گران بزرگ و با تجربه در ۲۰۰ بازار مالی مختلف دسترسی دارند.

رابط کاربری آواترید بسیار مناسب و کاربرپسند است. در این پلتفرم می‌توانید با کاربران دیگر ارتباط برقرار کرده و با آن‌ها وارد گفت‌و‌گو شوید. آواترید بین کاربران کریپتوکارنسی و فارکس بسیار محبوب است.

۲. ای‌تورو eToro

ای‌تورو eToro

ای‌تورو یکی دیگر از پلتفرم‌های کپی تریدینگ و سوشال تریدینگ در بازار فارکس و ارزهای دیجیتال است. در این پلتفرم شما می‌توانید مانند هر شبکۀ اجتماعی دیگری با سایر معامله‌گران ارتباط برقرار کنید و اخبار، فیلم و سوابق تجارت خود را به اشتراک بگذارید. ترکیب رابط کاربری دلپذیر و تجارت بیش از ۱۰۰۰ نوع دارایی می‌تواند ای‌تورو را به یک گزینۀ جذاب در بین پلتفرم‌های سوشال تریدینگ تبدیل کند.

بخوانید  تلگرام از کیف پول ارز دیجیتال خود رونمایی کرد

۳. تریدینگ ویو TradingView

تریدینگ ویو TradingView

اگر قصد دارید فقط از سیگنال‌ها و مشاوره‌های دیگر معامله‌گران استفاده کنید، تریدینگ ویو می‌تواند منبع خوبی برای دسترسی به آن‌ها باشد. در این سایت امکان دیدن تحلیل‌های تریدرهای باتجربه‌ای فراهم است که نسبت به فعالیتشان در سایت رتبه‌بندی شده‌اند و سوابق تحلیل آن‌ها نیز در دسترس است.در تریدینگ ویو امکان دسترسی به تحلیل ارزهای دیجیتال مختلف و تحلیل‌های بازار فارکس وجود دارد.

صحبت پایانی

تنها راه حفاظت از ضررهای احتمالی هنگام استفاده از سوشال تریدینگ همان روش‌هایی است که در هر نوع تجارت دیگری کاربردی است:

  • از یک استراتژی مناسب مدیریت ریسک استفاده کنید.
  • هنگام معامله با کپی یا آینه، مراقب بستر معاملات خود باشید.
  • در مورد شرایط و چشم‌انداز بازار تحقیقات مستمر خود را انجام دهید.
  • فقط سرمایه‌ای را وارد بازار کنید که توانایی ضرر کردن و از دست دادن آن را دارید.

(۳ امتیاز) – ۳.۷/۵ برچسب هامتوسط

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2599385

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها