تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
1

لورس :سومین جلسه دادگاه سم بنکمن فرید

  • کد خبر : 2622117
  • ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶
لورس :سومین جلسه دادگاه سم بنکمن فرید
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

سومین جلسه دادگاه سم بنکمن فرید بزرگنمایی متن خبر میهن بلاک‌چین : روز گذشته و در ادامه جلسات دادگاه سم بنکمن فرید (SBF)، هم‌بنیان‌گذار صرافی FTX، گری وانگ (Gary Wang) یکی دیگر از بنیان‌گذاران این صرافی، علیه او شهادت داد. وانگ به همراه آدام یدیدیا (Adam Yedidia)، دوست سم بنکمن فرید و متیو هوانگ (Matthew Huang)، یکی از بنیان‌گذاران شرکت پارادایم (Paradigm) شهادت دادند از ارتباط غیرقانونی آلامدا ریسرچ (Alameda Research) و FTX خبر داشتند؛ اما به خاطر اعتماد به سم بنکمن فرید اعتراضی نمی‌کردند. شهادت گری وانگ گری وانگ، یکی از بنیان‌گذاران آلامدا ریسرچ و FTX، در ۵ اکتبر (۱۳ مهر) درباره رابطه بین این شرکت‌ها و چگونگی سقوط امپراتوری FTX با حفره ۸ میلیارد دلاری در دارایی‌های مشتریانش صحبت کرد. طبق گفته‌های وانگ، چند ماه بعد از آغاز فعالیت FTX در سال۲۰۱۹ آلامدا ریسرچ امتیازات خاصی از آن دریافت کرد. دادستان‌های آمریکایی از پایگاه داده FTX و کد موجود در گیت‌هاب (GitHub) استفاده کردند تا نشان دهند آلامدا ریسرچ ترازنامه منفی نامحدودی در FTX داشت؛ یک خط اعتباری ویژه ۶۵میلیارد دلاری در سال۲۰۲۲ به دست ..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

سومین جلسه دادگاه سم بنکمن فرید بزرگنمایی متن خبر میهن بلاک‌چین : روز گذشته و در ادامه جلسات دادگاه سم بنکمن فرید (SBF)، هم‌بنیان‌گذار صرافی FTX، گری وانگ (Gary Wang) یکی دیگر از بنیان‌گذاران این صرافی، علیه او شهادت داد. وانگ به همراه آدام یدیدیا (Adam Yedidia)، دوست سم بنکمن فرید و متیو هوانگ (Matthew Huang)، یکی از بنیان‌گذاران شرکت پارادایم (Paradigm) شهادت دادند از ارتباط غیرقانونی آلامدا ریسرچ (Alameda Research) و FTX خبر داشتند؛ اما به خاطر اعتماد به سم بنکمن فرید اعتراضی نمی‌کردند.

شهادت گری وانگ

گری وانگ، یکی از بنیان‌گذاران آلامدا ریسرچ و FTX، در ۵ اکتبر (۱۳ مهر) درباره رابطه بین این شرکت‌ها و چگونگی سقوط امپراتوری FTX با حفره ۸ میلیارد دلاری در دارایی‌های مشتریانش صحبت کرد. طبق گفته‌های وانگ، چند ماه بعد از آغاز فعالیت FTX در سال۲۰۱۹ آلامدا ریسرچ امتیازات خاصی از آن دریافت کرد. دادستان‌های آمریکایی از پایگاه داده FTX و کد موجود در گیت‌هاب (GitHub) استفاده کردند تا نشان دهند آلامدا ریسرچ ترازنامه منفی نامحدودی در FTX داشت؛ یک خط اعتباری ویژه ۶۵میلیارد دلاری در سال۲۰۲۲ به دست آورده بود و معاملات آن هم معاف از لیکویید شدن بود.

البته سم بنکمن فرید در سال۲۰۲۲ به وانگ دستور داده بود که ترازنامه منفی آلامدا ریسرچ نباید از درآمد FTX تجاوز کند؛ اما این قانون با گذشت زمان تغییر کرد و برای مثال، از ۳۰۰میلیون دلار در سال۲۰۲۰ به ۳میلیارد دلار در اواخر سال۲۰۲۱ رسید. وانگ در پاسخ به اینکه چرا با امتیازات آلامدا ریسرچ موافقت کرده است، گفت: من به قضاوت او [سم بنکمن فرید] اعتماد کردم. با این حال، سم بنکمن فرید اظهار کرد آلامدا ریسرچ یکی از بازارسازهای اصلی FTX بود و به همین دلیل امتیازات مذکور به آن داده شده بود. وکلای وی تاکید کردند سایر بازارسازهای FTX همچنین امتیازاتی داشتند و ترازنامه آنها می‌توانست منفی شود.

نکته دیگری که دادستان‌های آمریکا روی آن تاکید کردند، اکسپلویت موبایل کوین (Mobilecoin) در سال۲۰۲۱ بود. ظاهرا بنکمن فرید به وانگ و کارولین الیسون (Caroline Ellison) گفته بود کسری چند میلیون دلاری ناشی از آن را به ترازنامه آلامدا ریسرچ اضافه کنند تا سرمایه‌گذاران FTX متوجه ضرر مذکور نشوند. ماه‌ها قبل از فروپاشی FTX، بنکمن فرید، وانگ و نیشاد سینگ (Nishad Singh)، مدیر بخش مهندسی پل‌فرم مذکور، درباره تعطیلی آلامدا ریسرچ و جایگزین کردن آن با بقیه بازارسازها صحبت کرده بودند. با این حال، بدهی‌های این شرکت در آن زمان به‌شدت زیاد بود و به ۱۴میلیارد دلار می‌رسید. آلامدا ریسرچ تا نوامبر ۲۰۲۲ (آبان ۱۴۰۱) فعال بود. وانگ قرار است در ۱۰اکتبر (۱۸ مهر) نیز شهادت دهد و در همان روز کارولین الیسون نیز برای شهادت دادن در دادگاه حاضر خواهد شد.

شهادت آدام یدیدیا

همان‌طور که پیش از این گزارش دادیم، یدیدیا دوست صمیمی سم بنکمن فرید است و به‌عنوان توسعه‌دهنده در FTX کار می‌کرد. طبق گفته‌های او، FTX از اوایل سال۲۰۲۱، از یک حساب آلامدا ریسرچ تحت عنوان نورث دایمنشن (North Dimension) برای واریز وجوه کاربران استفاده می‌کرد و برای باز کردن حساب بانکی خود با مشکل مواجه شده بود. این وجوه بدهی آلامدا ریسرچ در قبال FTX در نظر گرفته می‌شد و ارزش آنها در ژوئن۲۰۲۲ (خرداد ۱۴۰۱) به ۸میلیارد دلار می‌رسید. یدیدیا برای اولین‌بار در سال۲۰۲۱ از این مساله آگاه شد؛ اما به نظرش نگران‌کننده نبود. با این حال، وقتی در سال۲۰۲۲ از مبلغ بدهی آگاه شد، نگرانی‌اش را به بنکمن فرید اطلاع داد؛ اما بنکمن فرید به او گفت که این بدهی ظرف شش‌ماه تا سه سال بین این شرکت‌ها تسویه خواهد شد.

یدیدیا پس از اینکه متوجه شد آلامدا ریسرچ از این وجوه برای پرداخت بدهی‌هایش استفاده می‌کند، در نوامبر۲۰۲۲ (آبان۱۴۰۱) استعفا داد. با وجود این، وکلای سم بنکمن فرید روی این نکته تاکید کردند که FTX در آن زمان در حال رشد بود و رهبران آن از جمله SBF در بازار صعودی۲۰۲۱ بیش از ۱۰ساعت در روز کار می‌کردند. علاوه بر این، آنها خاطرنشان کردند یدیدیا از دادستان‌ها حکم مصونیت گرفته است و به خاطر صحبت‌هایش با هیچ‌گونه اتهامی روبه‌رو نمی‌شود. طبق دفاعیات بنکمن فرید، همه از مشکلات FTX برای افتتاح حساب بانکی و اتکای آن به حساب آلامدا ریسرچ آگاه بوده‌اند.

شهادت متیو هوانگ یکی از بنیان‌گذاران پارادایم

شرکت پارادایم بین سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ در مجموع با ۲۷۸میلیون دلار روی FTX سرمایه‌گذاری کرده بود؛ اما طبق گفته‌های هوانگ، این شرکت از ترکیب دارایی‌ها بین FTX و آلامدا ریسرچ و امتیازات مذکور خبر نداشت. او تاکید کرد پارادایم بطور دقیق FTX را بررسی نکرده و به جای آن روی اطلاعات ارائه‌شده توسط سم بنکمن فرید حساب باز کرده بود. طبق گفته‌های هوانگ، یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های پارادایم این بود که صرافی FTX هیات‌مدیره ندارد. سم بنکمن فرید در آن زمان در برابر ایده هیات‌مدیره خیلی مقاومت می‌کرد؛ اما بالاخره قول داد که یک هیات‌مدیره تشکیل دهد و از مدیران باتجربه در آن استفاده کند.

هوانگ در شهادت کوتاه خود اعتراف کرد که به همراه بنکمن فرید و کارولین الیسون، مرتکب کلاه‌برداری الکترونیکی بین ایالتی، کلاهبرداری اوراق بهادار و کلاه‌برداری کالاها شده است. وانگ همچنین خاطرنشان کرد هر بازارساز دیگری در FTX خط اعتباری چند میلیون دلاری داشت؛ اما اعتبار آلامدا ریسرچ به میلیاردها دلار می‌رسید. وانگ از یک وام حدودا ۲۰۰ تا ۳۰ میلیون دلاری از آلامدا ریسرچ هم نام برد که ظاهرا بخشی از خرید بقیه شرکت‌های کریپتویی بود؛ اما هرگز به حساب او واریز نشد.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2622117

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها