تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 5 May , 2024
1

لورس :سیر تحول مبادلات غیرمتمرکز

  • کد خبر : 2627340
  • ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱
لورس :سیر تحول مبادلات غیرمتمرکز
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

ما در این مقاله به سیر تحول مبادلات غیرمتمرکز پرداختیم. دنیای ارزهای دیجیتال در حال گذراندن یک مرحله دگرگون کننده است. زیرا DEX ها در نظر دارند از مدل های AMM به ساختارهای کتاب سفارش سنتی تر بچرخند. با سایت ارز دیجیتال همراه باشید.
سیر تحول مبادلات غیرمتمرکز ما باید مزایا و چالش‌ های ذاتی هر رویکرد را درک کنیم. همچنین کشف کنیم که چگونه بلاک‌ چین‌ های مبتنی بر UTXO می‌ توانند چشم‌ انداز معاملات را تغییر دهند و شکاف بین مالی سنتی و دنیای پویای کریپتو را پر کنند.
سریع می گیرد DEXها چالش‌ های تبادل متمرکز را برطرف می‌ کنند. اما پلتفرم‌ های متمرکز همچنان عملکردهای تجاری برتری را ارائه می‌ کنند که در Web3 یافت نمی‌ شوند.
مدل AMM دیفای را متحول کرد اما با محدودیت‌ هایی مانند از دست دادن دائمی و لغزش همراه است.
مدل‌ های کتاب سفارش، کشف قیمت شفاف را ارائه می‌ کنند و با بلاک چین‌ های مبتنی بر UTXO سازگاری بالایی دارند.
چشم انداز کریپتو از DEX های مبتنی بر AMM به ساختارهای کتاب سفارش داده می شود و معاملات متمرکز و غیرمتمرکز را ایجاد می کند.
ظهور DEX ها: پرداختن به محدودیت های تبادل متمرکز ص..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

ما در این مقاله به سیر تحول مبادلات غیرمتمرکز پرداختیم. دنیای ارزهای دیجیتال در حال گذراندن یک مرحله دگرگون کننده است. زیرا DEX ها در نظر دارند از مدل های AMM به ساختارهای کتاب سفارش سنتی تر بچرخند. با سایت ارز دیجیتال همراه باشید.

سیر تحول مبادلات غیرمتمرکز

ما باید مزایا و چالش‌ های ذاتی هر رویکرد را درک کنیم. همچنین کشف کنیم که چگونه بلاک‌ چین‌ های مبتنی بر UTXO می‌ توانند چشم‌ انداز معاملات را تغییر دهند و شکاف بین مالی سنتی و دنیای پویای کریپتو را پر کنند.

سریع می گیرد

DEXها چالش‌ های تبادل متمرکز را برطرف می‌ کنند. اما پلتفرم‌ های متمرکز همچنان عملکردهای تجاری برتری را ارائه می‌ کنند که در Web3 یافت نمی‌ شوند.

مدل AMM دیفای را متحول کرد اما با محدودیت‌ هایی مانند از دست دادن دائمی و لغزش همراه است.

مدل‌ های کتاب سفارش، کشف قیمت شفاف را ارائه می‌ کنند و با بلاک چین‌ های مبتنی بر UTXO سازگاری بالایی دارند.

چشم انداز کریپتو از DEX های مبتنی بر AMM به ساختارهای کتاب سفارش داده می شود و معاملات متمرکز و غیرمتمرکز را ایجاد می کند.

ظهور DEX ها: پرداختن به محدودیت های تبادل متمرکز

صرافی‌ های غیرمتمرکز (DEX) به‌ عنوان جایگزینی برای چالش‌ هایی که توسط صرافی‌ های متمرکز ارائه شدند. این شامل آسیب‌ پذیری در برابر هک، تأیید KYC اجباری، مدیریت نامشخص حساب و کنترل کلیدهای خصوصی است. با این حال، پلتفرم‌ های متمرکز نقش مهمی را ایفا می‌ کنند. این پلتفرم ها به عنوان دروازه‌ ای برای مبتدیان به قلمرو ارزهای دیجیتال عمل می‌ کنند و به عنوان راهنما در این صنعت جدید عمل می‌ کنند.

مبادلات سنتی اغلب به مدل دفتر سفارش برای بهینه‌ سازی استفاده از سرمایه و امکان کشف قیمت پویا وابسته هستند. در مقابل، بسیاری از DEX های مدرن از سیستم AMM استفاده می کنند که مجموعه ای از ناکارآمدی ها و چالش های خاص خود را به همراه دارد که باید بعداً در مورد آنها تحقیق کرد.

برای اینکه DEX ها با نهادهای مالی جریان اصلی طنین انداز شوند و مورد استفاده قرار گیرند، ممکن است بخواهند یکپارچه سازی با معماری دفتر سفارش را در نظر بگیرند. در نتیجه برای معامله گرانی که به دنبال قابلیت های پیشرفته هستند که در حال حاضر فقط در سیستم های مالی سنتی یافت می شوند، جذاب باشند.

AMM: یک تغییر انقلابی در چشم انداز DeFi

معرفی مدل AMM یک تغییر اساسی در اکوسیستم DeFi را نشان داد. تلاش برای جاسازی سیستم دفتر سفارش در DEX ها منجر به تکامل مدل AMM شد، ایده ای که توسط بنیانگذار اتریوم، ویتالیک بوترین، بیان شد. این رویکرد نوآورانه چالش‌ های نقدینگی طولانی را که قبلاً مانع پذیرش گسترده DEX در پلتفرم‌ هایی مانند اتریوم، برطرف می‌ کرد. در نتیجه، اکثر DEX هایی که بر روی اتریوم و BSC کار می کنند، از آن زمان این مدل را مورد پذیرش قرار دادند.

محدودیت های مدل AMM

چالش اولیه ای که AMM DEX با آن مواجه است، پدیده زیان دائمی است. در آن نوسانات قیمت توکن ها در داخل یک استخر گاهی اوقات می تواند منجر به تضمین ارزش کمتر ارائه دهندگان نقدینگی نسبت به زمانی که صرفاً دارایی های خود را حفظ می کنند، شود. همچنین مدل مستعد لغزش است، به‌ ویژه در استخرهای با نقدینگی پایین، که در نتیجه معاملاتی ممکن است با نرخ‌ های کمتر مطلوب انجام شود. AMMها مقادیر مساوی هر دو توکن را در یک جفت می خواهند، که همیشه سرمایه کارآمد نیست. تعیین قیمت بر اساس نسبت دارایی در استخر است تا پویایی واقعی بازار، که گهگاه باعث نمایش قیمت کمتری می شود.

سیر تحول مبادلات غیرمتمرکز
سیر تحول مبادلات غیرمتمرکز

علاوه بر این، طراحی AMM می تواند به طور ناخواسته درها را برای فرصت های آربیتراژ باز کند. در حالی که این آربیتراژورها به حفظ یکنواختی قیمت در سراسر بازارها کمک می کنند. یعنی ارزش را از استخر استخراج می کنند که به طور بالقوه بر ارائه دهندگان نقدینگی تأثیر منفی می گذارد. در نهایت، عدم وجود انواع سفارشات، مانند سفارشات محدود یا توقف، تجارت استراتژیک را محدود می کند.

مدل کتاب سفارش

مبادلات مبتنی بر کتاب سفارش استاندارد رایج در بازارهای مالی جهانی است. هسته اصلی این مبادلات یک دفترچه سفارش است، لیستی پویا و به روز شده از سفارشات خرید و فروش.

این مکانیسم کشف شفاف قیمت را تسهیل می کند، زیرا معامله گران می توانند مستقیماً عرضه و تقاضا را در سطوح مختلف قیمت مشاهده کنند. علاوه بر این، به معامله‌ گران در اجرای انواع مختلف سفارش‌ ها، مانند سفارش‌ های محدود یا بازار، انعطاف‌ پذیری ارائه می‌ دهد. همچنین تضمین می‌ کند که شرکت‌ کنندگان می‌ توانند استراتژی‌ های معاملاتی ظریف را اجرا کنند.

ماهیت بلادرنگ کتاب سفارش همچنین بینش هایی را در مورد عمق و احساسات بازار ارائه می دهد. این برای معامله گران نهادی و خرده فروشی بسیار مهم است. پذیرش مدل دفترچه سفارش در صرافی‌ های بزرگ جهانی بر قابلیت اطمینان و اثربخشی آن در حفظ یکپارچگی بازار تأکید می‌ کند.

چرا بلاک چین های مبتنی بر UTXO با سیستم های کتاب سفارش به خوبی کار می کنند؟

مدل کتاب سفارش به‌ ویژه برای معاملات بلاک چین‌ های مبتنی بر UTXO مناسب است که می‌ توان آن‌ ها را به صورت همتا به همتا انجام داد، نه اینکه در استخرهای نقدینگی ادغام شوند. علاوه بر این، تراکنش‌ ها با همزمانی بالا پردازش می‌ شوند و تطبیق سریع‌ تر سفارش را امکان‌ پذیر می‌ سازند، در حالی که شفافیت کامل را در وضعیت دفتر سفارش و تاریخچه معاملات حفظ می‌ کنند.

علاوه بر این، قابلیت ذاتی سیستم‌ های UTXO برای پردازش تراکنش‌ ها به صورت موازی برای مکانیسم‌ های دفترچه سفارش بسیار سودمند است که باید چندین سفارش خرید و فروش جداگانه را به طور همزمان پردازش کنند. بنابراین، عملکردهای پیچیده عملیات دفتر سفارش از تطبیق سفارش تا تسویه حساب را می توان به روشی محاسباتی کارآمد خودکار کرد، در حالی که از امنیت و قابلیت اطمینان قراردادهای هوشمند بهره مند شد.

در اصل، اتخاذ مدل کتاب سفارش در بلاک چین‌ های مبتنی بر UTXO می‌ تواند به پر کردن شکاف بین دنیای تجارت متمرکز و غیرمتمرکز کمک کند.

افکار نهایی

دنیای ارزهای دیجیتال در حال گذراندن یک مرحله دگرگون کننده است زیرا DEX ها در نظر دارند از مدل های AMM به ساختارهای کتاب سفارش سنتی تر بچرخند. در حالی که AMM ها مزایای منحصر به فردی را ارائه می دهند، محدودیت های آنها راه را برای پذیرش مدل های کتاب سفارش، به ویژه در بلاک چین های مبتنی بر UTXO هموار کرده است.

سیر تحول مبادلات غیرمتمرکز
سیر تحول مبادلات غیرمتمرکز

چنین انتقالی می‌ تواند به رفع چالش‌ های AMM کمک کند و مزایای تجارت متمرکز را با پلتفرم‌ های غیرمتمرکز ادغام کند. همانطور که DEX ها بالغ می شوند، ادغام مکانیسم های مالی سنتی با معماری های غیرمتمرکز نویدبخش است، به طور بالقوه انقلابی در چشم انداز معاملات ایجاد می کند، تجربیات کاربر را بهبود می بخشد و پذیرش گسترده تر پلتفرم های DeFi را ترویج می کند. آینده تجارت کریپتو احتمالاً شامل ویژگی هایی از تلاقی این دو می باشد پل زدن بر قلمروهای مالی سنتی و جهان در حال رشد کریپتو.

The post سیر تحول مبادلات غیرمتمرکز appeared first on ارز دیجیتال.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2627340

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها