تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
0

لورس :شبکه اجتماعی Web3 در حال شکوفایی friend.tech با پلتفرم پایه خود دچار مشکل می شود

  • کد خبر : 2602395
  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵
لورس :شبکه اجتماعی Web3 در حال شکوفایی friend.tech با پلتفرم پایه خود دچار مشکل می شود
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

شبکه اجتماعی Web3 در حال شکوفایی friend.tech با پلتفرم پایه خود دچار مشکل می شود به گزارش زوم ارز،
friend.tech با میلیون ها حجم معاملات منفجر می شود friend.tech یک پروژه شبکه اجتماعی web3 است که بر پایه Base ساخته شده است و به تازگی یک نسخه بتا محدود را باز کرده است. کاربران برای دسترسی و ایجاد حساب کاربری باید یک کد دعوت از سایر کاربران داشته باشند. علاوه بر این، شبکه اجتماعی friend.tech فقط از برنامه های تلفن همراه پشتیبانی می کند، نه نسخه های دسکتاپ.
یکی از ویژگی‌های قابل توجه friend.tech این است که کاربران می‌توانند «اشتراک‌گذاری» داشته باشند – سهام سایر کاربران، KOL یا افراد مشهور.
این شبکه اجتماعی به کاربران امکان خرید و فروش سهام سایر افراد را در پلت فرم برنامه می دهد. این سهام مانند سایر دارایی‌های دیجیتال عمل می‌کنند، به طور بالقوه ارزششان در طول زمان تغییر می‌کند و توسط friend.tech بر اساس طبقه قیمت و تعداد خریداران رتبه‌بندی می‌شوند.
قابل توجه، این شبکه اجتماعی همچنین گفته است که قصد دارد در آینده توکن‌هایی صادر کند، که باعث می‌شود جامعه منتظر ایردراپ برای کسانی باشد که ..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

شبکه اجتماعی Web3 در حال شکوفایی friend.tech با پلتفرم پایه خود دچار مشکل می شود

به گزارش زوم ارز،

friend.tech با میلیون ها حجم معاملات منفجر می شود

friend.tech یک پروژه شبکه اجتماعی web3 است که بر پایه Base ساخته شده است و به تازگی یک نسخه بتا محدود را باز کرده است. کاربران برای دسترسی و ایجاد حساب کاربری باید یک کد دعوت از سایر کاربران داشته باشند. علاوه بر این، شبکه اجتماعی friend.tech فقط از برنامه های تلفن همراه پشتیبانی می کند، نه نسخه های دسکتاپ.

یکی از ویژگی‌های قابل توجه friend.tech این است که کاربران می‌توانند «اشتراک‌گذاری» داشته باشند – سهام سایر کاربران، KOL یا افراد مشهور.

بخوانید  بیت کوین و اتریوم همچنان درجا می زنند

این شبکه اجتماعی به کاربران امکان خرید و فروش سهام سایر افراد را در پلت فرم برنامه می دهد. این سهام مانند سایر دارایی‌های دیجیتال عمل می‌کنند، به طور بالقوه ارزششان در طول زمان تغییر می‌کند و توسط friend.tech بر اساس طبقه قیمت و تعداد خریداران رتبه‌بندی می‌شوند.

قابل توجه، این شبکه اجتماعی همچنین گفته است که قصد دارد در آینده توکن‌هایی صادر کند، که باعث می‌شود جامعه منتظر ایردراپ برای کسانی باشد که از این برنامه استفاده می‌کنند. طبق اطلاعات اولیه، اولین بار در ۱۸ آگوست انجام خواهد شد.

این هیاهو منجر به ارقام چشمگیر هم برای پروژه و هم برای پایه ای که بر روی آن ساخته شده است. داده ها نقطه عطف اساسی برای تسهیلات شبکه L2 که توسط Coinbase آغاز شده است را برجسته می کند. برای اولین بار، تعداد کاربران فعال روزانه از مرز ۱۰۰۰۰۰ عبور کرد و به ۱۳۶۰۰۰ رسید.

این افزایش شامل اضافه شدن نزدیک به ۴۲۰۰۰ کاربر جدید است. یکی از مشاهدات قابل توجه یک ارتباط بالقوه بین این رشد سریع و محبوبیت فزاینده «دوستان فناوری» است، یک شبکه اجتماعی که بر روی شبکه مردمی ساخته شده است. نسخه بتای فقط دعوت Friend.tech در ۱۰ آگوست منتشر شد و در حال حاضر ۴۷۰۰ ETH (حدود ۸.۶ میلیون دلار) در حجم معاملات در روز بعد انجام داده است.

بخوانید  تحلیل تکنیکال و پیش بینی قیمت کاردانو (۳۱ شهریور ۱۴۰۲)

پایه لایه ۲ می تواند رشد را غرق کند

friend.tech توسط Coinbase در Base، لایه ۲ روی اتریوم راه‌اندازی شده است و به عنوان راه‌حلی امن، کم‌هزینه و مناسب برای توسعه‌دهندگان معرفی می‌شود. چشم انداز Base این است که یکی از بهترین مکان ها برای توسعه دهندگان برای ساخت DApp بر روی اتریوم باشد. در حال حاضر، Base برنامه‌ای برای صدور توکن خود ندارد، اما از ETH به عنوان کارمزد تراکنش استفاده می‌کند.

علاوه بر این، این پلتفرم از طریق memecoin BALD نیز به شدت توجه جامعه را به خود جلب کرد. با افزایش ۴۰۰۰۰ درصدی و اضافه شدن ۵۷ میلیون دلار سرمایه در عرض ۲۴ ساعت بسیاری از سرمایه گذاران را شگفت زده کرد – اعداد غیرقابل تصوری با تعداد زیادی سکه/توکن در بازار.

اما همه چیز می توانست بهتر از رویا پیش برود. پایه لایه ۲ به طور مداوم درگیر سر و صدا بوده است، زیرا شخصی که پشت memecoin BALD در پایه لایه ۲ قرار دارد ناگهان نقدینگی استخر BALD/WETH را برداشت و باعث کاهش بیش از ۸۰ درصدی قیمت توکن شد. این memecoin در ۳۱ ژوئیه یک قالیچه در نظر گرفته می شود.

بخوانید  آمازون به دنبال راه‌اندازی بلاک چینی برای تبلیغات است

سپس در ۱ آگوست، LeetSwap، بزرگترین DEX در لایه-۲ Base، مجبور شد معاملات را برای بررسی آسیب‌پذیری گزارش شده متوقف کند. شواهد نشان می‌دهد که از یک استخر نقدینگی در LeetSwap برای برداشت ۳۴۰ ETH، معادل ۶۳۰,۰۰۰ دلار استفاده شده است.

به دنبال جریان رویدادها، RocketSwap Labs قربانی بعدی ماینرهای زنجیره ای در ۱۴ آگوست بود. PeckShield گفت که پروژه ۴۷۱ ETH یا حدود ۸۷۰,۰۰۰ دلار را از دست داد. اما شایان ذکر است که هکرها به جای پراکندگی سریع، دست به اقدامی متناقض برای ایجاد یک memecoin جدید به نام LoveRCKT (Love RCKT – RocketSwap’s token) زدند.

و آخرین رویداد در ۱۶ آگوست با سقوط فرش از سوی SwirlLend بود که جامعه متوجه شد این پروژه حدود ۲۸۹۵۰۰ دلار ارز دیجیتال از Base منتقل کرده است. سپس ۹۴ ETH را از Linea منتقل کرد و ارز دیجیتال را به اتریوم متصل کرد. سپس یک توکن جدید ایجاد کرد و ۲۵۳.۲ ETH را از طریق میکسر رمزنگاری Tornado Cash شستشو داد.

بخوانید  این هفته چه مقدار از توکن‌های آوالانچ، لیدو و YGG آزاد می‌شوند؟

SwirlLend حساب‌های رسانه اجتماعی و وب‌سایت خود را بسته است. ارزش کل قفل شده آن در Base از ۷۸۴۳۰۰ دلار به ۴۹۲۰۰ دلار کاهش یافت. Base که در لایه ۲ مستقر شده است یک مزیت بزرگ برای friend.tech است، اما در عین حال به یک نقطه ضعف مهلک پروژه تبدیل می شود زیرا اگر توسط ماینرها مشاهده نشود، وضعیت موجود است. وضعیت فعلی پایگاه همچنین بسیاری از جذابیت‌های پروژه‌هایی را که در بالای آن ساخته شده‌اند کاهش می‌دهد.

خطر ممکن است در خود Friend.tech باشد

تبلیغات بیس ممکن است فقط یک تقویت فوری برای اعداد مطلوب پروژه باشد. اما از آنجایی که رکوردهای ثبت شده در ۱۱ آگوست پس از راه اندازی، حجم معاملات روزانه به طور مداوم در روزهای بعد کاهش یافته است، تاکنون هیچ بهبودی مشاهده نشده است. از ۴۷۰۰ ETH در ۱۶ آگوست به ۳۳۴.۶ ETH کاهش یافت (کاهش تقریباً ۹۳٪).

منبع: Dune Analytics
منبع: Dune Analytics

داستان منشا Friend.tech می‌تواند واضح‌تر باشد، احتمالاً با علائم قرمز. توسعه دهنده با نام مستعار Racer، نیروی پشتیبان برنامه، قبلاً TweetDAO را راه اندازی کرد، یک حمله ابتکاری اما کوتاه مدت در رسانه های اجتماعی غیرمتمرکز. در حالی که توجه اولیه را به خود جلب کرد، TweetDAO به زودی خسته شد و حساب اصلی توییتر آن در نهایت به حالت تعلیق درآمد.

بخوانید  آموزش متاورس

احتمالاً فقط یک جنون موقتی مشابه Bitclout است، پروژه ای که در سال ۲۰۲۱ با روشی مشابه ظاهر شد. این اولین بار نیست که به اشتراک گذاری محصولات اجتماعی در حلقه کریپتو ظاهر می شود. در اوایل سال ۲۰۲۱، نادر الناجی، بنیانگذار Basis، محصول اجتماعی غیرمتمرکز BitClout را منتشر کرد.

به دلیل تایید سرمایه گذاری توسط موسسات پیشرو مانند Sequoia Capital، A16z، و Coinbase Ventures، BitClout در زمان راه اندازی توجه کل حوزه رمزنگاری را به خود جلب کرد. با این حال، این واقعیت که BitClout داده‌های کاربر را بدون رضایت کاربر روی پلتفرم خود قرار می‌دهد نیز باعث نارضایتی شدید جامعه شده است.

دوست. مدل ارزش گذاری سهام Tech در نگاه اول ساده به نظر می رسد. اما این یک سوال بزرگتر را ایجاد می کند: ارزش واقعی مورد معامله چقدر است؟ اگر فردی در حال خرید «سهم» در حضور اجتماعی دیگری است، این مقدار چگونه تعیین می‌شود و مهمتر از آن واجد شرایط است؟

بخوانید  افزایش امیدها نسبت به بازگشت بیت کوین به کانال 31 هزار دلاری!

علاوه بر این، وب سایت پروژه پراکنده است، با اطلاعات بسیار کمی در مورد پروژه، هیچ اطلاعاتی در مورد نقشه راه، موسس، یا هر نوع کاغذ سفید در مورد پروژه. در حال حاضر، سایت دسکتاپ friend.tech به کاربران دستور می دهد تا از دستگاه های تلفن همراه خود برای دانلود برنامه استفاده کنند.

مهمتر از همه، هر پلتفرمی که با داده های شخصی در تعامل است باید حریم خصوصی کاربر را در اولویت قرار دهد، اما برای friend.tech این کاملاً متناقض است. این سایت دارای یک فراخوان برای اقدام است که کاربر را به خواندن خط مشی رازداری خود ترغیب می کند، اما زمانی که کاربر می خواهد آن را ببیند، یک پاسخ “به زودی” دریافت می کند. فقدان هر گونه خط مشی حفظ حریم خصوصی نگرانی هایی را برای کاربرانی ایجاد می کند که باید بدانند داده های آنها به کجا منتقل می شود یا به چه سمتی می رود.

بخوانید  سناتور آمریکایی برای جلوگیری از مداخلات SEC در صنعت ارزهای دیجیتال وارد عمل می شود

شکوفایی friend.tech

نتیجه گیری

friend.tech نگاهی هیجان انگیز به تقاطعات بالقوه رسانه های اجتماعی و امور مالی غیرمتمرکز ارائه می دهد. مثل همیشه، با پروژه های جدید رمزنگاری، همیشه ترکیبی از خوش بینی و شک وجود دارد. اما تجزیه و تحلیل ریشه های یک پروژه و درک اهداف آن نیز مهم است. در حالی که اعداد فزاینده آن یک مورد قانع کننده است، عدم اطمینان طولانی به این معنی است که کاربران نیز باید مراقب خود را افزایش دهند.

سلب مسئولیت: اطلاعات این وب سایت به عنوان تفسیر کلی بازار ارائه شده است و به منزله مشاوره سرمایه گذاری نیست. ما شما را تشویق می کنیم قبل از سرمایه گذاری تحقیقات خود را انجام دهید.

منبع: news.coincu.com

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2602395

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها