تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
0

لورس :شرکت بیت‌مین از ۲ ماینر پرچمدار S21 و S21 Hydro رونمایی کرد

  • کد خبر : 2619072
  • ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۸:۱۶
لورس :شرکت بیت‌مین از ۲ ماینر پرچمدار  S21 و S21 Hydro رونمایی کرد
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

شرکت بیت‌مین از ۲ ماینر پرچمدار S۲۱ و S۲۱ Hydro رونمایی کرد بزرگنمایی متن خبر میهن بلاک‌چین : شرکت بیت‌مین (Bitmain)، روز گذشته در اجلاس جهانی استخراج دیجیتال (WDMS) در هنگ‌کنگ از دو ماینر Antminer S۲۱ و S۲۱ Hydro ASIC رونمایی کرد. به نقل از کوین‌تلگراف، هش ریت Antminer S۲۱ بالغ بر ۲۰۰تراهش در ثانیه است و بازدهی ۵/ ۱۷ژول در هر تراهش دارد. S۲۱ Hydro ASIC نیز هش‌ریتی بالغ بر ۳۳۵تراهش در ثانیه و ۱۶ژول در هر تراهش بازدهی دارد که با توجه به اینکه تا همین اواخر، بیشتر ماینرهای ایسیک (ASIC) بازدهی بالاتر از ۲۰ژول در هر تراهش داشتند، حائز اهمیت است. با تداوم رشد قیمت برق و نزدیک بودن هاوینگ بیت‌کوین، بازدهی دستگاه‌های ایسیک به یکی از نکات قابل توجه برای استخراج‌کنندگان تبدیل شده است و بسیاری نیز در حال مهاجرت به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر هستند. ماینرهای بیت‌کوین متمرکز بر بازدهی و انرژی‌های تجدیدپذیر توسعه پایدار صنعت استخراج یکی از موضوعات اصلی بود که در اجلاس جهانی استخراج دیجیتال در رابطه با آن صحبت شد. در افتتاحیه این اجلاس، اعضای شرکت‌های تراولف (Terraulf)، کور ساینتیفیک (Core Scientific)، ..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

شرکت بیت‌مین از ۲ ماینر پرچمدار S۲۱ و S۲۱ Hydro رونمایی کرد بزرگنمایی متن خبر میهن بلاک‌چین : شرکت بیت‌مین (Bitmain)، روز گذشته در اجلاس جهانی استخراج دیجیتال (WDMS) در هنگ‌کنگ از دو ماینر Antminer S۲۱ و S۲۱ Hydro ASIC رونمایی کرد. به نقل از کوین‌تلگراف، هش ریت Antminer S۲۱ بالغ بر ۲۰۰تراهش در ثانیه است و بازدهی ۵/ ۱۷ژول در هر تراهش دارد. S۲۱ Hydro ASIC نیز هش‌ریتی بالغ بر ۳۳۵تراهش در ثانیه و ۱۶ژول در هر تراهش بازدهی دارد که با توجه به اینکه تا همین اواخر، بیشتر ماینرهای ایسیک (ASIC) بازدهی بالاتر از ۲۰ژول در هر تراهش داشتند، حائز اهمیت است. با تداوم رشد قیمت برق و نزدیک بودن هاوینگ بیت‌کوین، بازدهی دستگاه‌های ایسیک به یکی از نکات قابل توجه برای استخراج‌کنندگان تبدیل شده است و بسیاری نیز در حال مهاجرت به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر هستند.

ماینرهای بیت‌کوین متمرکز بر بازدهی و انرژی‌های تجدیدپذیر

توسعه پایدار صنعت استخراج یکی از موضوعات اصلی بود که در اجلاس جهانی استخراج دیجیتال در رابطه با آن صحبت شد. در افتتاحیه این اجلاس، اعضای شرکت‌های تراولف (Terraulf)، کور ساینتیفیک (Core Scientific)، کلین اسپارک (CleanSpark) و آیریس انرجی (Iris Energy) دیدگاه‌های خود را درباره اهمیت استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر پس از هاوینگ سال آتی به اشتراک گذاشتند. نظر خان (Nazar Khan)، مدیر عملیات شرکت تراولف در این رابطه گفت: تغییر بزرگی در نحوه تولید انرژی با تمرکز بر کاهش انتشار کربن در حال رخ دادن است. این امر شامل استخراج‌کنندگان بیت‌کوین است که از انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده می‌کنند؛ روندی که در سراسر آمریکا به‌صورت گسترده در سایر صنایع هم شاهد آن هستیم. نقشی که ما داریم این است که فعالیت‌های استخراج خود را در مناطقی که از این روند پیروی می‌کنند انجام دهیم و به حمایت از کاهش انتشار کربن کمک کنیم.

هاوینگ آتی بیت‌کوین تاثیر قابل توجهی بر ماینرها خواهد گذاشت. پس از هاوینگ، هزینه‌ها و بدهی‌های ماینرها همچنان یکسان خواهد ماند؛ اما میزان درآمد آنها با توجه به نصف شدن پاداش هر بلاک، به نصف کاهش می‌یابد. برای جبران این مشکل و جلوگیری از ضرر، ماینرها باید از انرژی‌های تجدیدپذیر بیشتر استفاده کنند یا بازدهی دستگاه‌های خود را بالاتر ببرند.

جاستین کرمر (BMC)، بنیان‌گذار شرکت در رابطه با عرضه دستگاه Antminer S۲۱ و تاثیر احتمالی آن بر صنعت ماینینگ گفت: مدل S۲۱ با توجه به کارآیی خود، پتانسیل ایجاد تحول در چشم‌انداز استخراج کریپتو را دارد؛ اما قابل اعتماد بودن، قیمت و در دسترس بودن آن با توجه به تاریخچه شرکت بیت‌مین با ابهام مواجه است. این دستگاه اساسا قدرت دو ماینر S۱۹ ۱۰۰T را در یک دستگاه جمع‌ می‌کند. با وجود این، بازار رو به رشد ثابت افزار (Firmware) همراه با سیستم‌های غوطه‌ور در مایع خنک (یک مایع مخصوص دی الکتریک که گرما را از ماینر می‌گیرد)، ابزارهای بیشتری در اختیار ماینرها قرار می‌دهد تا دستگاه‌های قدیمی‌تر مثل S۱۹ را هم سودآور نگه دارند.

بنابراین، درحالی‌که S۲۱ پیشرفت بزرگی به شمار می‌رود، ممکن است ماینرهای با هش‌ریت زیر ۱۱۰تراهش در ثانیه کاملا از رده خارج نشوند. کرمر در پاسخ به سوالی در رابطه با ویژگی‌های هیجان‌انگیز مدل جدید S۲۱ گفت: شخصا اینکه بیت‌مین برای مزارع استخراج سازگار با محیط زیست راهی برای کمک به کاهش انتشار کربن را فراهم می‌کند، دوست دارم. با این حال، اینکه مدل‌های جدید S۲۱ نسبت به مدل‌های S۱۹، حدود ۳۳‌درصد هش‌ریت بیشتری ارائه می‌دهند کمی تعجب‌آور است. آیا این تصادفی است؟ من به این شک دارم و احتمالا بیانگر رویه شرکت بیت‌مین برای عرضه مدل‌هایی با کمی تغییر با هش‌ریت بیشتر است.

بیت کوین در مسیر تبدیل شدن به یک دارایی ESG است

در چند سال گذشته، بسیاری از منتقدان ادعا کرده‌اند صنعت استخراج بیت‌کوین به ضرر محیط زیست است و با اتکا بر انرژی‌های مبتنی بر کربن، باعث تسریع انتشار گازهای گلخانه‌ای می‌شود. با این حال، طرفداران بیت‌کوین بارها تلاش کرده‌اند تا خلاف این ادعاها را ثابت کنند. آنها معتقدند بیت‌کوین می‌توان به یک دارایی ESG (سازگار با محیط، اجتماع و حاکمیت) تبدیل شود. هائیتن لو (Haitian Lu)، از بنیاد سستین‌تک (Sustaintech) هنگ‌کنگ در این رابطه می‌گوید: استخراج بیت‌کوین پذیرش انرژی‌های تجدیدپذیر را در بسیاری از عرصه‌ها ترویج می‌کند. وی افزود: در طول سال‌ها، استخراج بیت‌کوین کارآمدتر شده و از انرژی پاک‌تری استفاده می‌کند. تاریخ به ما می‌گوید پیشرفت انسان‌ها از یک جامعه مبتنی بر کشاورزی تا صنعتی شدن تا آینده‌ای با اقتصاد دیجیتالی شده با افزایش مصرف انرژی همراه است. آنچه تفاوت ایجاد می‌کند، توانایی انسان در استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر است.

لو نیز مثل سایر سخنگویان اجلاس جهانی استخراج دیجیتال معتقد است مشارکت استخراج‌کنندگان بیت‌کوین با تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان برق می‌تواند منجر به بهره‌وری شبکه انرژی شود و محرک لازم برای ترویج استفاده از انرژی‌های تجدیدناپذیر را فراهم می‌کند. علاوه بر این، معرفی نسل جدید دستگاه‌های ایسیک ماینر مثل Antminer S۲۱ باعث می‌شود ضمن افزایش سودآوری و کمک به استفاده از انرژی‌های پایدار، میزان مصرف انرژی ماینرها کاهش یابد.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2619072

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها