تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024
1

لورس :صرافی‌های رمزارزی چقدر کارمزد می‌گیرند؟

  • کد خبر : 2615610
  • ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۹:۳۹
لورس :صرافی‌های رمزارزی چقدر کارمزد می‌گیرند؟
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

صرافی‌های رمزارزی چقدر کارمزد می‌گیرند؟محاسبه نرخ کارمزد فقط برای محاسبه وام دریافتی از شبکه بانکی سخت یا غیر ممکن نیست، بلکه محاسبه کارمزد در صرافی‌های رمزارزی نیز به همین وضعیت دچار شده است؛ کاربران تعدادی از صرافی‌ها به ازای هر معامله در نهایت نمی‌دانند چقدر کارمزد پرداخت کرده‌اند و در بسیاری از مواقع کارمزد پرداختی از سوی آنها با کارمزد اعلامی از سوی صرافی‌ها متفاوت است و در نهایت مشخص نیست که صرافی‌های رمزارزی چقدر کارمزد می‌گیرند.
به گزارش پیوست، کاربران صرافی‌ها معمولا با کارمزدهای مختلفی مانند کارمزد شبکه، معاملات یا برداشت مواجه می‌شوند. در این بین کارمزد معاملات موضوعی است که صرافی‌ها همواره برای جذب کاربران سعی در ارائه کمترین مقدار را دارند و معمولا بین ۰.۲ تا ۰.۴ درصد معامله را شامل می‌شود. در پلتفرم‌های معاملاتی بخشی برای اطلاع‌رسانی در مورد کارمزدها وجود دارد. همچنین در موقع نهایی کردن سفارش هم پیامی شامل میزان کارمزد دریافتی به کاربر نمایش داده می‌شود.
اما اگر اختلاف قیمت‌ها و کارمزدهای دیگری هم وجود داشته باشد، کاربران چگونه از آنها مطلع می‌شوند؟ صرافی‌های ارزدیجیتال د..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

صرافی‌های رمزارزی چقدر کارمزد می‌گیرند؟

محاسبه نرخ کارمزد فقط برای محاسبه وام دریافتی از شبکه بانکی سخت یا غیر ممکن نیست، بلکه محاسبه کارمزد در صرافی‌های رمزارزی نیز به همین وضعیت دچار شده است؛ کاربران تعدادی از صرافی‌ها به ازای هر معامله در نهایت نمی‌دانند چقدر کارمزد پرداخت کرده‌اند و در بسیاری از مواقع کارمزد پرداختی از سوی آنها با کارمزد اعلامی از سوی صرافی‌ها متفاوت است و در نهایت مشخص نیست که صرافی‌های رمزارزی چقدر کارمزد می‌گیرند.

به گزارش پیوست، کاربران صرافی‌ها معمولا با کارمزدهای مختلفی مانند کارمزد شبکه، معاملات یا برداشت مواجه می‌شوند. در این بین کارمزد معاملات موضوعی است که صرافی‌ها همواره برای جذب کاربران سعی در ارائه کمترین مقدار را دارند و معمولا بین ۰.۲ تا ۰.۴ درصد معامله را شامل می‌شود. در پلتفرم‌های معاملاتی بخشی برای اطلاع‌رسانی در مورد کارمزدها وجود دارد. همچنین در موقع نهایی کردن سفارش هم پیامی شامل میزان کارمزد دریافتی به کاربر نمایش داده می‌شود.

بخوانید  مفهوم ریبیت Rebate در بازار فارکس چیست؟ + بهترین بروکرهای فعال

اما اگر اختلاف قیمت‌ها و کارمزدهای دیگری هم وجود داشته باشد، کاربران چگونه از آنها مطلع می‌شوند؟ صرافی‌های ارزدیجیتال در ایران سعی دارند خدمات مالی متنوع‌تری را در نبود بازیگران خارجی و برای پاسخ به نیاز کاربران ارائه دهند. به همین دلیل در سال‌های اخیر تعداد خدمات مالی صرافی‌ها بیشتر شده و امروزه می‌توان خدماتی مانند وام، معاملات تعهدی، سواپ یا استیکینگ را در صرافی‌های ارزدیجیتال دید.

سواپ به عنوان یک مثال

خدماتی که برخی از آنها به عنوان خدمات بدون کارمزد معرفی می‌‌کنند سواپ است (تبادل آسان رمزارزها با یکدیگر است) اما وقتی اختلاف قیمت ارائه این سرویس را از سوی صرافی‌های مختلف با یکدیگر مقایسه می‌کنیم و در نهایت قیمت آن را با صرافی‌هایی بین‌المللی مشخص می‌شود که در این بخش نیز برخی از صرافی‌ها کارمزدی دریافت می‌کنند که آن را اعلام نمی‌کنند. برای مثال در سرویس سواپ که بیشتر با عناوینی مانند «خرید آسان» هم شناخته می‌شود، با نگاهی به قیمت خرید و فروش تتر که نرخ مشخص و تقریبا ثابتی دارد، با اختلاف قیمت‌های بسیاری مواجه می‌شویم.

بخوانید  افزایش ۵۰ درصدی تعداد میلیونرهای توکن BONE شیبا به لطف شیباریوم!
نمایی از مدل‌های مختلف دریافت کارمزد در تعدادی از صرافی‌های رمزارزی

اختلاف قیمت‌هایی که برای یک ارز با نرخ تقریبا ثابت مانند تتر می‌تواند به بیش از ۲ هزار تومان در خرید و فروش هم برسد. عددی که در معاملات می‌تواند قابل توجه باشد. با این حال پشتیبانی صرافی‌ها دلیل مشخص و منطقی برای این اعداد ارائه نمی‌دهند. در پیگیری‌ها یکی از صرافی‌ها، ضمن تایید گران‌تر بودن، دلیل اختلاف قیمت را معامله با صرافی عنوان کرد. پلتفرم‌های دیگر هم دلیل اختلاف قیمت را وجود الگوریتم‌های مختلف در مبادله یا تامین کنندگان مختلف عنوان کردند. جالب اینجاست که این اعداد هر چند ثانیه یکبار به روزرسانی هم می‌شود و در برخی از پلتفرم‌ها کارمزد جداگانه‌ای هم در نظر گرفته شده است.

این در حالی است که تبدیل ارزها در بایننس به عنوان بزرگ‌ترین صرافی دنیا شامل کارمزد نمی‌شود و تنها اختلاف قیمت جزئی در قیمت‌ها وجود دارد که با توجه به نوسان‌های جزئی تتر می‌تواند منطقی به نظر برسد.

کارمزد دیگر خدمات مالی

البته اختلاف قیمت‌ها تنها به خدمتی مانند سواپ محدود نمی‌شود. یکی دیگر از محصولات مالی صرافی‌ها وام‌های رمزارزی است. با استفاده از این خدمت کاربران می‌تواند بدون نیاز به فروش دارایی‌های رمزارزی خود، این دارایی‌ها را به عنوان وثیقه قرار داده و در ازای آن وام ریالی دریافت کنند.

بخوانید  صرافی کوینکس هک شد

با این توضیحات می‌توان باتوجه به نوسان ارزهای دیجیتال انتظار داشت میزان وام دریافتی کمتر از وثیقه باشد اما با در نظر گرفتن هزینه‌های دیگر می‌توان ردپای کارمزدهای پنهان را در بین وام‌های رمزارزی دید. در وام‌ها مبلغی به عنوان سود اعلام و این سود در قالب اقساط از کاربر دریافت می‌شود. اما موضوع دیگری با نام‌هایی مانند هزینه عملیات وجود دارد. اعدادی که باید برای دریافت وام پرداخت شود و هزینه‌ای چند میلیونی را شامل می‌شود. به همین دلیل با کسر این عدد از مبلغی که با سود و در پایان اقساط پرداخت می‌شود می‌توان دید که سود اعلامی صرافی‌ها الزاما عدد درستی نیست و حاشیه سود این خدمت بسیار بالا است.

اسپرد یا کارمزد پنهان اصلی

پلتفرم‌های معاملاتی تمرکز خاصی روی خدمات ترید دارند. این خدمات شامل انواع امکانات و قابلیت‌ها برای تریدرها می‌شود تا این افراد بتوانند بیشتر و بهتر به معاملات خود بپردازند. در بازارهای معاملاتی صرافی‌ها بخشی به نام ثبت سفارش (اردر بوک) وجود دارد. این بخش سفارش‌های خرید و فروش را بر اساس قیمت و حجم مرتب می‌کند.

بخوانید  آیا قیمت بیت کوین دوباره به 20,000 دلار می‌رسد؟

در صدر این لیست‌ها که برای خرید با رنگ سبز و رنگ قرمز برای فروش معمولا بکار می‌رود، اعدادی وجود دارد که براساس آنها می‌توان آخرین قیمت‌های پیشنهادی برای معامله را مشاهده کرد. هرچه اختلاف قیمت در بین این اعداد کمتر باشد می‌توان گفت نقدینگی و معاملات در پلتفرم بهتر و بیشتر است. به این اختلاف قیمت اسپرد گفته می‌شود. اما باتوجه به متمرکز بودن صرافی‌ها هیچگاه نمی‌توان مشخص کرد که این اعداد واقعا توسط کاربران و بازار بوجود آمده‌اند یا صرافی‌ها اعداد مد نظر خود را در بین آنها قرار داده‌اند.

متاسفانه در این بین هم اختلاف قیمت‌های عجیبی به چشم می‌خورد. موضوعی که حداقل در بازارهای معاملاتی تتر/تومان اگر صرافی از حجم معاملات قابل توجهی برخوردار است، باید میزان کمی را نشان دهد.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2615610

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها