تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024
0

لورس :صرافی ارز دیجیتال چیست؟ + معرفی ۳ صرافی برتر

  • کد خبر : 2612915
  • ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۸
لورس :صرافی ارز دیجیتال چیست؟ + معرفی ۳ صرافی برتر
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

صرافی ارز دیجیتال یکی از موسساتی است که زمینه ترید و معامله گری کاربران را در بازارهای مالی کریپتوکارنسی فراهم می کند. یک صرافی در این بازار می تواند هم به صورت یک سایت یا اپلیکیشن فعالیت کند. برای آنکه بتوانید از سرمایه های خود به درستی مراقبت کرده و آنها را در بازارهای مالی مبادله کنید، لازم است در قدم اول عضو یک صرافی ارز دیجیتال شوید. در این مقاله می خواهیم راجع به این مجموعه ها صحبت کنیم و با بهترین صرافی ارز دیجیتال نیز آشنا شویم. سپس به سوالات متداول شما در انتهای این مقاله پاسخ می دهیم.
صرافی ارز دیجیتال چیست؟ امروزه بسیاری از افراد تلاش می کنند از روش های مختلفی برای کسب درآمد استفاده کنند. یکی از بهترین راهکارهایی که می توانید از آن برای چند برابر کردن سرمایه خود استفاده کنید، ترید کردن است. در واقع ترید، نوعی روش سرمایه گذاری بلند و کوتاه مدت است که اگر به درستی آن را انجام دهید، می توانید با استفاده از فرصت های مناسب، سرمایه خود را تا ده ها برابر افزایش یا کاهش دهید. برای آنکه بتوانید از این روش استفاده کنید، لازم است یکی از بازارهای مالی یعنی ارز دیجیتال یا فارکس (بازار ج..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

صرافی ارز دیجیتال یکی از موسساتی است که زمینه ترید و معامله گری کاربران را در بازارهای مالی کریپتوکارنسی فراهم می کند. یک صرافی در این بازار می تواند هم به صورت یک سایت یا اپلیکیشن فعالیت کند. برای آنکه بتوانید از سرمایه های خود به درستی مراقبت کرده و آنها را در بازارهای مالی مبادله کنید، لازم است در قدم اول عضو یک صرافی ارز دیجیتال شوید. در این مقاله می خواهیم راجع به این مجموعه ها صحبت کنیم و با بهترین صرافی ارز دیجیتال نیز آشنا شویم. سپس به سوالات متداول شما در انتهای این مقاله پاسخ می دهیم.

صرافی ارز دیجیتال چیست؟

امروزه بسیاری از افراد تلاش می کنند از روش های مختلفی برای کسب درآمد استفاده کنند. یکی از بهترین راهکارهایی که می توانید از آن برای چند برابر کردن سرمایه خود استفاده کنید، ترید کردن است. در واقع ترید، نوعی روش سرمایه گذاری بلند و کوتاه مدت است که اگر به درستی آن را انجام دهید، می توانید با استفاده از فرصت های مناسب، سرمایه خود را تا ده ها برابر افزایش یا کاهش دهید. برای آنکه بتوانید از این روش استفاده کنید، لازم است یکی از بازارهای مالی یعنی ارز دیجیتال یا فارکس (بازار جفت ارزها) را انتخاب نمایید.

بخوانید  لیست‌شدن رمز ارز CYBER و SEI در صرافی ارزینجا!

پیش نیاز ورود به بازار کریپتو کارنسی ها، ثبت نام در صرافی ارز دیجیتال و معامله کردن در آنها است که امروزه هم مدل های خارجی و داخلی آن وجود دارند. ممکن است بپرسید صرافی ارز دیجیتال چیست؟ در پاسخ باید بگوییم صرافی، یک واحد اقتصادی است که وظیفه فراهم سازی یک بستر مناسب برای خرید ارزهای رمزنگاری شده، فروش و نگهداری آنها را دارد.

بدون صرافی ارز دیجیتال نمی توانید به صورت صحیح در بازارهای مالی متصل شده و تراکنش های مالی خود را برای خرید یا فروش ارز دیجیتال انجام دهید. شیوه کار صرافی های ارز دیجیتال به ۲ شکل می باشند که عبارتند از:

  • معامله با خود صرافی: در این حالت شما از خود صرافی ارزی را خریده و به او می فروشید.
  • واسطه: در این حالت صرافی تنها به عنوان یک واسطه عمل می کند و پیشنهادات خریداران و فروشندگان را به یکدیگر منطبق می نماید.
بخوانید  مقصر اصلی دیپگ شدن تتر معلوم شد!

صرافی ارز دیجیتال چه نقشی دارد؟

همانطور که گفتیم، ترید کردن در بازار رمزارزها بدون صرافی ارز دیجیتال امکان ندارد. در خصوص نقشی که این واحدها دارند و خدماتی که می توانند به شما ارائه کنند، باید به چند مورد زیر اشاره کرد که عبارتند از:

  • معاملات ارزهای دیجیتال: پایه ای ترین خدماتی که این پلتفرم ها ارائه می کنند، امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال است. شما می توانید بسته به اینکه کدام نوع صرافی را انتخاب می کنید، بیش از ده ها و صدها رمزارز مختلف را خریده یا به فروش برسانید.
  • معاملات اهرم دار: نقش مهم دیگری که یک صرافی ارز دیجیتال دارد، امکان ارائه فیچرهای جذاب در معاملات است که برخی از آنها عبارتند از: فیوچرز، معاملات مارجین و اهرم دار. در این حالت شما می توانید مقدار سود یا ضرر را در معاملات خود ضریب داده و بهبود دهید.
  • استیک کردن: شما می توانید رمزارزهای خود را به صرافی ارائه کنید و به ازای مدت زمانی که سرمایه شما به دست صرافی است، سود دریافت کنید. معمولا این روش سود بسیار کمتری دارد ولی روشی ایمن برای کسب درآمد از طریق رمزارزها است.
  • نگهداری رمزارزها: همه صرافی های ارز دیجیتال در دنیای کنونی دارای کیف پول های دیجیتالی هستند که امکان ذخیره سازی توکن ها در آن وجود دارد. بنابراین شما می توانید در Wallet یا کیف پول های آنلاین خود، اقدام به نگهداری رمزارزها نمایید.
  • انتقال رمزارز: یکی دیگر از کارهایی که می توان با کمک صرافی های ارز دیجیتال انجام داد، انتقال رمزارزها است. در این حالت شما می توانید بدون نیاز به تهیه حساب های بین المللی، معادل هزینه ای که مدنظر دارید یک رمز ارز خریده و آن را به کیف پول فرد دیگر در یک صرافی انتقال دهید. این روش خود یکی از بهترین متدها برای دور زدن تحریم ها و پرداخت در سایت های خارجی است.
بخوانید  بازی Battle Racers؛ انقلابی در بازی‌های کریپتویی که شکست خورد

آشنایی با صرافی ارز دیجیتال

معرفی ۳ تا از بهترین صرافی های ارز دیجیتال

حال همانطور که از ابتدای مقاله قول داده بودیم، می خواهیم ۳ صرافی مهم ارز دیجیتال را در ایران و خارج از کشور معرفی کنیم که به شرح زیر می باشند:

  • بایننس: رتبه اول بهترین صرافی رمز ارز جهان به Binance اختصاص دارد. با این حال این صرافی به دلیل تحریم های وضع شده، کاربران ایرانی را ثبت نام نمی کند. شما می توانید از دوستان خارجی خود برای ثبت نام و احراز هویت در این پلتفرم استفاده کنید.
  • کوینکس: اگر به دنبال یک صرافی ارز دیجیتال خارجی هستید که تحریم نبوده و اعتبار خوبی داشته باشد، باید به Coinex اشاره کرد. این پلتفرم بیش از ۶۵۰ کوین مختلف را پشتیبانی می کند و دارای گردش مالی روزانه ۸ میلیون دلار است.
  • نوبیتکس: اگر به دنبال بهترین صرافی ارز دیجیتال در داخل ایران هستید، می توان از نوبیتکس نام برد. این پلتفرم ۹۰ کوین مختلف را پشتیبانی کرده و تمام ایرانیان می توانند در آن ثبت نام و احراز هویت کنند. این صرافی اکنون بیش از ۴٫۳ میلیون کاربر ثبت نام شده دارد که بیش از ۲۳۰ میلیون معامله در آن انجام شده است.
بخوانید  بررسی تاثیر راه‌اندازی شیباریوم بر قیمت SHIB و BONE

صرافی ارز دیجیتال چیست؟ + معرفی 3 صرافی برتر

آشنایی با ۳ صرافی ارز دیجیتال

پرسش های متداول

برخی از پرسش های متداول شما کاربران در مورد بهترین صرافی ارز دیجیتال عبارتند از:

  • برای ورود به بازار رمزارزها، چه پیش نیازها و امکاناتی لازم است؟

در پاسخ به این پرسش می توان مهم ترین پیش نیاز را گذراندن یک دوره آموزش ارز دیجیتال دانست؛ چراکه بدون آموزش صحیح در این بازار، می توانید به راحتی تمام سرمایه‌ ای را که به آن وارد می کنید از بین ببرید. به این نکته توجه کنید که بازار رمزارزها، یک بازار دو طرفه است که در کنار سود، ضررهای سنگینی را برای بسیاری از افراد به همراه داشته است. بنابراین برای جلوگیری و کاهش خسارات احتمالی، توصیه می کنیم حتما یک دوره آموزشی ارز دیجیتال را بگذرانید.

  • بهترین صرافی ها در داخل کشور کدامند؟

از جمله بهترین صرافی ها در داخل کشور می توان به نوبیتکس، والکس و آبان تتر اشاره کرد.

بخوانید  معرفی ۱۰ ابزار مناسب برای ترید در دکس یا صرافی غیرمتمرکز

salb-techna

منبع خبر صرافی ارز دیجیتال چیست؟ + معرفی ۳ صرافی برتر پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2612915

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها