تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
0

لورس :صرافی ارز دیجیتال چیست؟ + معرفی ۵ مورد از بهترین‌ها

  • کد خبر : 2624894
  • ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۱
لورس :صرافی ارز دیجیتال چیست؟ + معرفی ۵ مورد از بهترین‌ها
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

صرافی ارز دیجیتال چیست؟ + معرفی ۵ مورد از بهترین‌ها فعالیت در بازارهای مالی جهانی و کسب درآمد دلاری به‌ویژه در شرایط اقتصادی ایران به امری ضروری برای بیشتر هم‌میهنان ما تبدیل شده است. یکی از ابتدایی‌ترین گام‌ها برای فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال یافتن یک صرافی ارز دیجیتال است که باید به‌درستی و بادقت انجام شود.
در این مقاله صرافی ارز دیجیتال و انواع آن را کامل بررسی می‌کنیم و می‌گوییم به‌عنوان یک ایرانی باید چه مراحلی را طی کنید تا بتوانید به‌صورت ایمن و از طریق صرافی‌ها در این بازار فعالیت داشته باشید.
صرافی ارز دیجیتال چیست؟ صرافی ارز دیجیتال یک پلتفرم (معمولاً وب‌سایت یا اپلیکیشن) است که بستری را برای انجام مبادلات ارزی کاربران خود فراهم می‌کند. مبادلات ارزی می‌تواند شامل تبادل دو ارز دیجیتال مانند بیت کوین و تتر به یکدیگر یا تبادل یک ارز فیات (مانند دلار یا تومان) با یک ارز دیجیتال (مانند تتر یا بیت کوین) باشد.
روش کار صرافی‌ها تقریباً مشابه است. همه آن‌ها قرار است شرایطی را برای انجام مبادلات ارزی کاربران خود فراهم کنند و در مقابل از کارمزدها به سود برسند، اما با توجه به نوع ص..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

صرافی ارز دیجیتال چیست؟ + معرفی ۵ مورد از بهترین‌ها

فعالیت در بازارهای مالی جهانی و کسب درآمد دلاری به‌ویژه در شرایط اقتصادی ایران به امری ضروری برای بیشتر هم‌میهنان ما تبدیل شده است. یکی از ابتدایی‌ترین گام‌ها برای فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال یافتن یک صرافی ارز دیجیتال است که باید به‌درستی و بادقت انجام شود.

در این مقاله صرافی ارز دیجیتال و انواع آن را کامل بررسی می‌کنیم و می‌گوییم به‌عنوان یک ایرانی باید چه مراحلی را طی کنید تا بتوانید به‌صورت ایمن و از طریق صرافی‌ها در این بازار فعالیت داشته باشید.

صرافی ارز دیجیتال چیست؟

صرافی ارز دیجیتال یک پلتفرم (معمولاً وب‌سایت یا اپلیکیشن) است که بستری را برای انجام مبادلات ارزی کاربران خود فراهم می‌کند. مبادلات ارزی می‌تواند شامل تبادل دو ارز دیجیتال مانند بیت کوین و تتر به یکدیگر یا تبادل یک ارز فیات (مانند دلار یا تومان) با یک ارز دیجیتال (مانند تتر یا بیت کوین) باشد.

روش کار صرافی‌ها تقریباً مشابه است. همه آن‌ها قرار است شرایطی را برای انجام مبادلات ارزی کاربران خود فراهم کنند و در مقابل از کارمزدها به سود برسند، اما با توجه به نوع صرافی، چگونگی کارکرد آن‌ها متفاوت است. البته با گسترش بازار رمزارزها و ظهور بیشتر صرافی‌ها شاهدیم که هر صرافی ارز دیجیتال با ارائه خدمات مختلف سعی در جذب بیشتر کاربران دارد. همان‌طور که گفته شد صرافی در انواع مختلف وجود دارد که در ادامه همه را به تفصیل شرح خواهیم داد.

معرفی صرافی ارز دیجیتال

انواع صرافی‌ های ارز دیجیتال

با وجود اینکه ماهیت ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز است، بخش بزرگی از تبادلات در بازار رمزارزها در صرافی‌های متمرکز انجام می‌شود که البته منتقدانی نیز دارد؛ چراکه متمرکز بودن صرافی با ماهیت ارزهای دیجیتال و به‌طورکلی حوزه بلاک چین در تضاد است. در ادامه با انواع صرافی‌های ارز دیجیتال آشنا خواهید شد.

  • صرافی ارز دیجیتال متمرکز (CEX)

صرافی های متمرکز

همان‌طور که پیش از این نیز به آن اشاره شد، ماهیت ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز است، اما بیشتر صرافی‌های داخلی و خارجی به‌صورت متمرکز فعالیت می‌کنند؛ به این معنا که سازمانی کنترل فعالیت در صرافی را بر عهده دارد و فعالیت‌های انجام‌شده در صرافی تحت کنترل آن سازمان یا شرکت هستند.

متمرکز بودن صرافی ارز دیجیتال خطر هک شدن آن را افزایش می‌دهد. از سوی دیگر کاربران ایرانی که قصد فعالیت در یک صرافی خارجی را داشته باشند در برخی موارد ملزم به احراز هویت هستند که همین عامل سبب شده است کاربران ایرانی به‌دلیل مسائل سیاسی در انتخاب صرافی خارجی محدودیت داشته باشند.

درحقیقت احراز هویت در برخی صرافی‌های خارجی ضروری نیست و کاربران می‌توانند با ثبت‌نام و بدون طی مراحل احراز هویت، در صرافی خارجی فعالیت داشته باشند. البته در این صورت چنین کاربرانی محدودیت‌هایی در فعالیت خود خواهند داشت؛ برای مثال، محدودیت در برداشت و… (مثلاً برداشت حداکثر ۵ بیت کوین به‌صورت روزانه).

البته کسانی که بدون احراز هویت در یک صرافی فعال هستند، باید همیشه احتمال مسدود شدن حساب خود را در نظر داشته باند. همچنین تا آنجا که می‌شود امنیت حساب خود را بالا ببرند و حتماً از یک VPN با IP ثابت استفاده کنند. در ادامه نام برخی از صرافی‌های متمرکز ارز دیجیتال را خواهید دید:

  • صرافی بایننس (Binance)
  • صرافی بینگ ایکس (BingX)
  • صرافی کوینکس (CoinEx)
  • صرافی کوکوین (Kucoin)

همان‌طور که گفتیم صرافی ارز دیجیتال چه از نوع داخلی و چه خارجی آن قرار است شرایط انجام معامله کاربران را فراهم کنند. صرافی‌های متمرکز به دو صورت فعالیت می‌کنند که در ادامه هر دو روش را بیان خواهیم کرد:

  • واسط

برخی از صرافی‌های متمرکز نقش واسط را در یک مبادله ایفا می‌کنند؛ به این صورت که شما به‌عنوان کاربر قصد خرید ارز دیجیتالی را دارید و فرد دیگر قصد فروش همان ارز دیجیتال را دارد و صرافی به‌عنوان واسط شرایطی را فراهم می‌کند که شما به‌منزله دو کاربر صرافی ارز دیجیتال بتوانید دارایی‌های خود را با هم مبادله کنید.

  • طرف معامله

برخی از صرافی‌ها به این صورت فعالیت می‌کنند که خودشان طرف حساب کاربر می‌شوند؛ برای مثال، اگر شما قصد خرید ارز دیجیتال X را داشته باشید صرافی آن رمزارز را به شما می‌فروشد و اگر بخواهید ارز دیجیتال موردنظر خود را بفروشید نیز صرافی ارز دیجیتال شما را خریداری می‌کند و نه یک کاربر دیگر در صرافی.

  • صرافی غیرمتمرکز (DEX)

صرافی های غیر متمرکز

صرافی‌های غیرمتمرکز به فعالان بازار ارزهای دیجیتال از هر کشوری در دنیا اجازه می‌دهند که بدون محدودیت در پلتفرم صرافی فعالیت داشته باشند. در این نوع صرافی‌ها همان‌طور که از نام آن انتظار می‌رود هیچ سازمان یا شرکتی بر دارایی کاربران نظارت ندارد.

به عبارت دیگر در صرافی‌های غیرمتمرکز هیچ نهاد ناظری بر دارایی کاربران کنترل ندارد. کار تبادل دارایی در میان کاربران صرافی‌های غیرمتمرکز با کمک بلاک چین و قراردادهای هوشمند انجام می‌شود.

از آنجا که برای فعالیت در صرافی‌های غیرمتمرکز نیازی به احراز هویت نیست، این صرافی‌ها در بسیاری از مواقع می‌توانند انتخاب خوبی برای ایرانیان باشند، اما از طرف دیگر رابط کاربری این صرافی‌ها کمی پیچیده‌تر از صرافی‌های متمرکز است و کاربران ابتدا باید نحوه فعالیت در آن را یاد بگیرند و سپس از خدمات آن استفاده کنند. در ادامه نام برخی از صرافی‌های غیرمتمرکز شناخته‌شده را خواهیم آورد:

  • صرافی یونی سواپ (UniSwap)
  • صرافی پنکیک سواپ (PancakeSwap)
  • دودو (DODO)
  • یونی سواپ (UniSwap)
  • صرافی ارز دیجیتال همتا به همتا (P2P)

انواع صرافی ارز دیجیتال

صرافی‌های همتا به همتا نیز یکی از انواع صرافی‌های ارزهای دیجیتال هستند که به کاربران خود اجازه می‌دهند آگهی خرید و فروش رمزارز خود را در پلتفرم صرافی قرار دهند. زمانی که شما به‌عنوان کاربر وارد این صرافی‌ها می‌شوید تعداد زیادی از آگهی‌ها برای خرید و فروش رمزارزهای مختلف را می‌بینید که می‌توانید گزینه موردنظر خود را از میان آگهی‌ها پیدا کرده و معامله خود را با کاربر موردنظر انجام دهید.

کاربران در این نوع صرافی‌ها براساس عملکرد گذشته خود امتیاز می‌گیرند؛ بنابراین شما می‌توانید معاملات خود را با کاربران با امتیاز قابل‌قبول انجام دهید تا امنیت دارایی خود را حفظ کرده باشید. با وجود اینکه صرافی‌های همتا به همتا نیز یکی از انواع صرافی‌های ارز دیجیتال فعال هستند، توصیه می‌شود ارزهای دیجیتال خود را در صرافی‌های معتبر و شناخته‌شده که همه می‌شناسند انجام دهید.

همچنین محدودیت‌های تحریمی در این نوع صرافی‌ها هم وجود دارد؛ بنابراین صرافی‌های همتا به همتا از این نظر هم مزیتی در مقایسه با صرافی‌های شناخته‌شده ایرانی و خارجی ندارند.

صرافی‌های ایرانی

حتی اگر قصد فعالیت در صرافی خارجی را داشته باشید در ابتدا و برای ارسال سرمایه به صرافی‌های خارجی به یک صرافی ایرانی نیاز پیدا خواهید کرد. در این بخش از مقاله با چند صرافی معتبر ایرانی نیز آشنا شوید و درصورت تمایل فعالیت خود را در یکی از آن‌ها آغاز کنید.

صرافی آبان تتر

صرافی آبان تتر

صرافی آبان تتر یکی از معتبرترین صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی است که در سال ۱۳۹۷ و با همکاری تعدادی از نخبگان دانشگاه صنعتی شریف راه‌اندازی شد. صرافی ارز دیجیتال آبان تتر در زمان نگارش این مقاله بیش از ۴۲۰ رمزارز را لیست کرده است و بیش از ۹۰۰ هزار کاربر در حال حاضر از خدمات این صرافی استفاده می‌کنند.

پشتیبانی در ۲۴ ساعت شبانه‌روز و در ۷ روز هفته در کنار کارمزد مناسب برای تراکنش‌ها باعث شده است که بسیاری از ایرانیان این صرافی را به‌عنوان صرافی داخلی موردنظر خود انتخاب کنند.

کسانی که ساکن تهران هستند نیز می‌توانند درصورت تمایل به‌صورت حضوری در دفتر صرافی حاضر شوند و معامله خود را انجام دهند. رابط کاربری صرافی نیز بسیار ساده است و هر کاربری، حتی کسانی که تجربه زیادی در استفاده از پلتفرم‌های معاملاتی نداشته باشند نیز می‌توانند به‌راحتی از این صرافی استفاده کنند.

نکته دیگر درباره این صرافی که بسیار کاربرپسند است، امکان تنظیم حد ضرر برای معاملات است. در ادامه فرایند خرید و فروش رمزارز در صرافی آبان تتر را مختصر بیان خواهیم کرد.

  • ثبت‌نام و احراز هویت در صرافی آبان تتر
  • واریز سرمایه به‌صورت ریالی یا رمزارزی در حساب کاربری
  • پیدا کردن ارز دیجیتال موردنظر
  • ثبت سفارش و انجام معامله

حفظ امنیت حساب کاربری مشتریان و سرمایه آن‌ها به دو بخش تقسیم می‌شود. کاربران باید در نگه‌داری از اطلاعات خود کوشا باشند و امنیت حساب و سرمایه خود را بالا ببرند، اما از سوی دیگر صرافی آبان تتر به کاربران خود اطمینان می‌دهد سرمایه آن‌ها امنیت کامل را از لحاظ مسائل زیرساختی پلتفرم خواهد داشت.

صرافی بیت پین

صرافی بیت پین

صرافی بیت پین به‌کمک متخصصان در زمینه تکنولوژی و مدیریت مالی طراحی شده است. این صرافی یکی از محصولات شرکت «سنا ایمن مبادله» است که در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات، سرمایه‌گذاری و مدیریت مالی فعالیت می‌کند. این شرکت زمانی تصمیم به ایجاد صرافی بیت پین گرفت که متوجه شد ارزهای دیجیتال آینده را در دست‌های خود خواهند داشت و با این ایده تصمیم به طراحی پلتفرمی برای انجام معاملات رمزارزی به‌صورت آنلاین گرفت.

با توجه به تغییراتی که دائماً در حوزه بلاک چین و رمزارزها شاهد آن هستیم، صرافی ارز دیجیتال بیت پین سعی دارد همواره بهترین امکانات و خدمات را در اختیار مشتریان خود قرار دهد.

علاوه بر امنیتی که از سوی صرافی تأمین شده است، کاربران می‌توانند با تنظیم و فعال‌سازی کد ورود دومرحله‌ای، ذخیره‌سازی سرد و نگه‌داری اطلاعات به‌صورت کاملاً خصوصی، سرمایه خود را حفظ کنند. همچنین این صرافی نسخه وب و اپلیکیشن پلتفرم را برای سادگی کار مشتریان خود طراحی کرده است که این موضوع در کنار پشتیبانی ۲۴ ساعته کاربران را در انتخاب صرافی بیت پین به‌عنوان یک صرافی ایرانی مطمئن مصمم می‌کند.

ارزهای دیجیتال لیست‌شده در این صرافی به کاربران زیادی امکان می‌دهد دارایی‌های موردنظر خود را در صرافی مبادله کنند و خبر خوب اینکه شما به‌عنوان کاربر می‌توانید سفارش‌های خود را به‌صورت شرطی نیز ثبت کنید و علاوه بر آن حد سود و حد ضرر خود را نیز در سفارش‌ها تنظیم کنید تا به این ترتیب مدیریت سرمایه را در معاملات خود رعایت کرده باشید.

تمام این موارد و همچنین استفاده از مقالات و مطالب آموزشی که در پلتفرم صرافی آمده است به کاربران کمک می‌کند تجربه بسیار خوبی در زمان فعالیت خود در بازار رمزارزها داشته باشند. قطعاً امکان دریافت وام بدون نیاز به چک و سفته یکی از مواردی خواهد بود که کاربران زیادی در بازار به دنبال آن بوده‌اند؛ پس اگر ویژگی‌های صرافی بیت پین انتظارات شما را برآورده می‌کند شاید بد نباشد این صرافی را برای فعالیت خود انتخاب کنید.

صرافی اوکی اکسچنج

صرافی اوکی اکسچنج

صرافی ارز دیجیتال اوکی اکسچنج یک صرافی ایرانی است که سال ۱۳۹۶، عده‌ای از نخبگان و علاقه‌مندان حوزه بلاک چین و ارزهای دیجیتال آن را طراحی کردند. در زمان نگارش این مقاله بیش از ۱ میلیون کاربر در پلتفرم ثبت‌نام کرده و از خدمات آن بهره‌مند شده‌اند.

تعداد رمزارزهای لیست‌شده در صرافی به بیش از ۷۰۰ عدد رسیده است که در مقایسه با بسیاری از صرافی‌های ایرانی رقم قابل قبولی است و از این نظر به‌ویژه برای افرادی که به‌دنبال تبادل ارزهای کمتر شناخته‌شده هستند ارزشمند است.

این صرافی مدعی است که همواره در حال به‌روزرسانی خدمات و امنیت حساب کاربران خود است؛ برای مثال در زمینه خدمات می‌توان به اپلیکیشن صرافی اشاره کرد که برای راحتی کاربران در دو نسخه اندروید و IOS منتشر شده است.

پشتیبانی ۲۴ ساعته، امکان انجام معاملات با قیمت لحظه‌ای، کارمزد پایین، ثبت سفارش در بازار حرفه‌ای و همچنین امکان ثبت سفارش به ارزش ۱۰ دلار در بازار حرفه‌ای از جمله مزایای صرافی اوکی اکسچنج است که نیاز کاربران مبتدی و حتی حرفه‌ای را نیز برطرف می‌کند.

صرافی‌های خارجی

همان‌طور که پیش از این نیز گفتیم، اگر شما یک تریدر حرفه‌ای باشید احتمالاً تمایل دارید در یک صرافی خارجی فعالیت داشته باشید؛ به همین دلیل قصد داریم در این بخش از مقاله چند صرافی خارجی معتبر که ایرانی‌ها نیز می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند به شما معرفی کنیم.

بهتر است حتی زمانی که از یک صرافی خارجی استفاده می‌کنید که مشکلی با ایرانیان ندارد، مراحل احراز هویت را طی نکنید و حتماً از یک VPN با IP ثابت استفاده کنید؛ چراکه ممکن است در آینده قوانین صرافی تغییر کند و حساب شما با مشکل مواجه شود و به این ترتیب سرمایه‌تان به خطر بیفتد.

صرافی ارز دیجیتال بینگ ایکس

صرافی بینگ ایکس

  • بینگ ایکس یک صرافی بین‌المللی است که خوشبختانه به ایرانیان نیز اجازه داده است از خدمات آن استفاده کنند، این صرافی در سال ۲۰۱۸ در کشور سنگاپور تأسیس شد.
  • با بررسی سایت کوین مارکت کپ متوجه شدیم در زمان نگارش این مقاله، صرافی بینگ ایکس در بازار اسپات رتبه ۳۷ و در بازار مشتقه رتبه ۲۶ را کسب کرده است.
  • همچنین برابر بودن میزان کارمزد معاملات میکر و تیکر در این صرافی با صرافی بایننس، سبب شده است انتخاب آن برای تریدرهایی که به‌دنبال صرافی معتبر با کارمزد مناسب هستند منطقی باشد.
  • شما می‌توانید به‌راحتی در صرافی ارز دیجیتال بینگ ایکس ثبت‌نام کنید و بدون احراز هویت فعالیت خود را در بازار داشته باشید. بدون طی مراحل احراز هویت حداکثر برداشت ۵۰ هزار دلار به‌صورت روزانه و ۱۰۰ هزار دلار به‌صورت انباشته برای شما فراهم خواهد بود.
  • امکان اتصال حساب معاملاتی به تریدینگ ویو و همچنین اتصال حساب به متاتریدر ۵ از دیگر نقاط قوت صرافی به حساب می‌آیند.
  • امکان تنظیم زبان فارسی در محیط پلتفرم و همچنین پشتیبانی به زبان فارسی دیگر مزیت این صرافی برای ایرانیان به حساب می‌آید.
  • کپی تریدینگ در کنار امکان استفاده از ربات در صرافی ارز دیجیتال بینگ ایکس به تریدرها کمک می‌کند از راه‌های مختلف از صرافی به درآمد برسند.
  • کد دوعاملی، رمز عبور دارایی‌ها، آنتی فیشینگ و… از جمله قابلیت‌هایی هستند که کاربر با فعال کردن آن‌ها، امنیت حساب و دارایی خود را افزایش می‌دهد.
  • امکان انجام معاملات اسپات و فیوچرز با تنظیمات حرفه‌ای سفارش از جمله ویژگی‌های مثبت صرافی بینگ ایکس است که تجربه فعالیت در یک صرافی حرفه‌ای را برای کاربران خود به همراه خواهد داشت.
  • امکان انجام معاملات فارکس و استفاده از حساب دمو نیز در صرافی بینگ ایکس وجود دارد. می‌توان گفت بینگ ایکس هم‌زمان یک پلتفرم صرافی و بروکر است که طیف وسیعی از کاربران می‌توانند از خدمات آن استفاده کنند.

صرافی ارز دیجیتال کوینکس

صرافی کوینکس

  • صرافی کوینکس در سال ۲۰۱۷ را عده‌ای از خبرگان شرکت‌های مالی و شرکت‌های اینترنتی ایجاد کردند.
  • بیش از ۷۰۰ رمزارز در این صرافی بین‌المللی لیست شده است که کاربران می‌توانند آن‌ها را مبادله کنند.
  • صرافی کوینکس دارای توکن بومی به نام CET است که به‌عنوان کارمزد تراکنش معاملات استفاده می‌َ‌شود؛ به عبارت دیگر کاربران می‌توانند با خریداری این توکن و پرداخت آن به‌عنوان کارمزد از تخفیف در کارمزدها برخوردار شده و همچنین از دیگر خدمات صرافی بهره‌مند شوند.
  • استخر استخراج ViaBTC، کیف پول ViaWallet و صرافی غیرمتمرکز و هوشمند Coinex Smart Chain از جمله پلتفرم‌های اکوسیستم کوینکس به شمار می‌روند، این صرافی همچنین با تریدینگ ویو همکاری دارد.
  • امکان انجام معاملات اسپات، مارجین و فیوچرز در صرافی کوینکس تعریف شده است.
  • امکان تنظیم کد دومرحله‌ای، کد تأیید ایمیل، قرار دادن صرافی در لیست سفید ایمیل‌ها و… برای کاربران صرافی وجود دارد، با فعال کردن این قابلیت‌ها امنیت سرمایه کاربران حفظ خواهد شد.
  • حداقل میزان ارزش معاملات اسپات و مارجین به ارزش یک دلار است، این میزان برای معاملات فیوچرز ۵ دلار است.

صرافی مکسی

صرافی مکسی

  • صرافی مکسی در سال ۲۰۱۸ را افراد متخصص و علاقه‌مند به حوزه بلاک چین و بانکداری تأسیس کردند.
  • با بررسی سایت کوین مارکت کپ متوجه شدیم در زمان نگارش این مقاله، صرافی مکسی در بازار اسپات رتبه ۲۱ و در بازار مشتقه رتبه ۱۳ را کسب کرده است.
  • میزان کارمزد در صرافی مکسی مزیت بسیار عالی این صرافی به حساب می‌آید. تریدرها میکر معاملات فیوچرز خود را به‌صورت رایگان در صرافی ثبت می‌کنند و تریدرهای تیکر نیز تنها ۰٫۰۱ ارزش معامله خود را به‌عنوان کارمزد پرداخت می‌کنند؛ درحالی‌که کارمزد معاملات در بازار اسپات نیز صفر (رایگان) است.
  • MX نام توکن بومی صرافی است که روی شبکه بلاک چین اتریوم اجرا شده است.
  • کاربران این صرافی علاوه بر نسخه تحت وب آن می‌توانند اپلیکیشن‌های متناسب با سیستم‌عامل اندروید و IOS را نیز دریافت کرده و فعالیت خود را از طریق گوشی موبایل نیز دنبال کنند.
  • فعال‌سازی کد دوعاملی، کد آنتی فیشینگ و تنظیم ویژگی‌هایی برای عملیات برداشت، برخی از قابلیت‌های صرافی مکسی است که امنیت حساب کاربری و سرمایه کاربران را ارتقا می‌دهد.
  • امکان استفاده از حالت دمو نیز در صرافی وجود دارد که به‌کمک آن کاربران می‌توانند ابتدا به آمادگی کامل برسند و سپس فعالیت خود را با سرمایه حقیقی در صرافی ارز دیجیتال آغاز کنند.
  • ثبت سفارش در بازارهای اسپات و فیوچرز با امکان تنظیمات بسیار دقیق یکی دیگر قابلیت‌های صرافی مکسی است که طرفداران خود را دارد.
  • کپی تریدینگ، استخرهای استخراج، استیکینگ و ابزارهای تحلیلی گوناگون از جمله قابلیت‌های این صرافی هستند که به کاربران کمک می‌کنند به درآمد بیشتری برسند.
  • امکان تنظیم اهرم در بازارهای مشتقه تا سطح ۲۰۰ به‌خصوص برای تریدرهای حرفه‌ای امتیاز بسیار خوبی است که مشتریان صرافی به‌کمک آن می‌توانند درآمد خود را افزایش دهند.
  • رابط کاربری ساده، پشتیبانی از زبان فارسی و امکان کمک از تیم پشتیبانی سبب شده است حتی کاربرانی که چندان در این بازار تجربه ندارند نیز بتوانند از پلتفرم صرافی استفاده کنند.
  • تعداد بالای رمزارزهای لیست‌شده در این صرافی سبب شده است طیف وسیعی از کاربران بتوانند از خدمات آن استفاده کنند.

صرافی های ارز دیجیتال

استفاده ایرانیان از صرافی‌های ایرانی و خارجی

با اینکه روش‌های متفاوتی برای خرید و فروش و تبادل رمزارزها وجود دارد، پیشنهاد می‌شود برای امنیت فعالیت خود همیشه یک صرافی معتبر ارز دیجیتال را انتخاب کنید. در ادامه مراحل تبادل ارزهای دیجیتال برای ایرانیان (ساکن در داخل کشور) را شرح خواهیم داد.

ابتدا با انجام تحقیقات کافی صرافی معتبر و مناسب (با توجه به فعالیت و استراتژی خود) را پیدا کنید. توجه داشته باشید در صورتی که شما یک هولدر ارزهای دیجیتال باشید می‌توانید به‌راحتی یک صرافی ایرانی معتبر را برای خرید و فروش دارایی‌های خود انتخاب کنید و سپس رمزارزهای خریداری‌شده را به کیف پول خود انتقال دهید.

در صورتی که شما یک تریدر باشید احتمالاً به‌دنبال یک صرافی معتبر هستید که حجم معاملات در آن بالا بوده و علاوه بر این کارمزد تراکنش‌ها نیز مقرون به صرفه باشد که در این صورت شما چندین گزینه صرافی داخلی و بیشتر صرافی ارز دیجیتال خارجی خواهید داشت.

اگر تصمیم بگیرید در یک صرافی خارجی فعالیت کنید به سرمایه اولیه نیاز خواهید داشت. برای این کار باز هم یک صرافی ایرانی می‌تواند به شما کمک کند تا ابتدا با کمک تومان یک ارز دیجیتال را خریداری کنید و سپس ارز دیجیتال خریداری‌شده را به حساب خود در صرافی خارجی انتقال دهید.

اگرچه امکان خرید رمزارزها به‌کمک ارزهای فیات در برخی از صرافی‌های خارجی وجود دارد، معمولاً ریال در میان آن‌ها وجود ندارد؛ بنابراین اگر ارز دیجیتالی در کیف پول خود ندارید باید در قدم اول از یک صرافی ایرانی استفاده کنید. البته تعداد کمی از صرافی‌های خارجی امکان واریز ارز ریال را نیز برای کاربران خود فراهم کرده‌اند.

  • مراحل خرید ارز دیجیتال از یک صرافی ایرانی
  • تهیه کیف پول
  • انتخاب صرافی معتبر ایرانی
  • ثبت‌نام و احراز هویت در صرافی ایرانی
  • واریز ریالی به حساب صرافی
  • خرید ارز دیجیتال
  • مراحل خرید ارز دیجیتال از یک صرافی خارجی
  • تهیه کیف پول
  • انتخاب صرافی معتبر ایرانی
  • ثبت‌نام و احراز هویت در صرافی ایرانی
  • واریز ریالی به حساب صرافی
  • خرید ارز دیجیتال (معمولاً تتر) و انتقال به کیف پول
  • انتخاب صرافی معتبر خارجی
  • ثبت‌نام در صرافی خارجی
  • واریز ارز دیجیتال به صرافی خارجی
  • خرید و فروش ارز دیجیتال

اگر مقداری ارز دیجیتال در کیف پول خود داشته باشید، باید مراحل را از انتخاب صرافی معتبر خارجی دنبال کنید.

صرافی ارز دیجیتال ایرانی یا خارجی؟

انتخاب صرافی ایرانی یا خارجی می‌تواند با توجه به فعالیت و استراتژی شما در بازار رمزارزها متفاوت باشد؛ البته حتی اگر یک صرافی خارجی را برای فعالیت اصلی خود انتخاب کنید در برخی موارد به یک صرافی ایرانی در قدم اول نیاز خواهید داشت. اینکه صرافی ایرانی برای شما بهتر است یا صرافی ارز دیجیتال خارجی را تنها خودتان می‌توانید مشخص کنید برای این کار باید به سؤال زیر پاسخ دهید.

آیا شما یک هولدر هستید که ارزهای دیجیتال را خریداری کرده و برای طولانی‌مدت در کیف پول خود نگه‌داری می‌کنید؟ اگر چنین است بهتر است صرافی ایرانی معتبری را انتخاب کنید و خرید و فروش خود را در آن انجام دهید.

اما اگر شما یک تریدر فعال در بازار ارزهای دیجیتال هستید و به‌خصوص یک اسکلپر که به نوسانات بسیار کوچک نیز نیاز دارد، بهتر است یک صرافی خارجی معتبر را انتخاب کنید؛ چراکه حجم معاملات در صرافی‌های خارجی بیشتر است و معمولاً میزان کارمزد معاملات نیز مقدار کمتری است که این دو فاکتور به تریدرها کمک می‌کند معامله خود را در هر قیمتی که بخواهند و با کارمزد معقول انجام دهند.

روش‌های کسب درآمد صرافی‌های ارز دیجیتال

در ابتدای پیدایش رمزارزها و صرافی‌های مربوط، این پلتفرم‌ها تنها مکانی برای خرید و فروش و تبادل رمزارزها بودند، اما به‌مرور زمان و با بیشتر شدن تعداد صرافی‌ها شاهد بودیم که این پلتفرم‌ها روزبه‌روز خدمات بیشتری را برای کاربران خود در نظر می‌گیرند. البته استفاده از هر سرویسی که در صرافی‌ها ارائه می‌شود مشمول هزینه است و درواقع منبع درآمد صرافی‌ها نیز به شمار می‌رود. در ادامه روش‌های کسب درآمد صرافی‌ها را برای شما خواهیم آورد.

روش های کسب درآمد صرافی ها

  • کارمزدها

یکی از روش‌های کسب درآمد برای صرافی‌ها که همه از آن اطلاع دارند، کارمزدها هستند. کاربران صرافی باید برای واریز و برداشت و انجام معاملات کارمزدی را پرداخت کنند البته توجه به این نکته نیز ضروری است که هر صرافی ارز دیجیتال روش کار مخصوص به خود را دارد.

ممکن است در برخی از صرافی‌ها کارمزد برای عملیات برداشت لحاظ شود؛ درحالی‌که انتقالات داخلی و واریز به‌صورت رایگان در صرافی صورت بگیرد، اما به‌طورکلی واریز، برداشت و انجام معاملات در صرافی می‌تواند مشمول هزینه باشد و صرافی را به درآمد برساند.

همچنین توسعه‌دهندگانی که قصد دارند رمزارزی را که طراحی کرده‌اند در یک صرافی لیست کنند باید بدانند برای لیست کردن ارز دیجیتال جدید در صرافی ملزم به پرداخت هزینه هستند.

  • استیکینگ

برخی از صرافی‌ها امکان استیک کردن رمزارزها را برای کاربران فراهم می‌کنند. این کار به نفع هر دو طرف است؛ زیرا افرادی که قصد نگه‌داری رمزارزهای خود را دارند می‌توانند علاوه بر افزایش قیمت (البته افزایش قیمت در یک بازه زمانی حتمی نیست)، سود استیکینگ را نیز دریافت کنند و از طرف دیگر صرافی با رمزارزهای قفل‌شده کاربران، اقدام به وام‌دهی یا سرمایه‌گذاری خواهد کرد و با این کارها به سود می‌رسد.

  • وام‌دهی

تریدرهایی که در معاملات خود از لوریج استفاده می‌کنند گاهی لیکوئید می‌شوند که این شرایط درآمدی را برای صرافی‌ها ایجاد می‌کند؛ البته صرافی‌ها از سود مارجین نیز سهمی دارند؛ بنابراین اگر تریدرها به سود برسند یا لیکوئید شوند، صرافی‌ها به سود می‌رسند.

  • استفاده از توکن بومی در صرافی

برخی از صرافی‌ها اقدام به طراحی یک توکن بومی برای خود کرده‌اند و کاربران را به استفاده از آن توکن تشویق می‌کنند؛ برای مثال اگر کاربران کارمزد معاملات خود را با توکن بومی صرافی پرداخت کنند، معمولاً تخفیفی شامل حال آن‌ها خواهد شد و این موضوع هم برای کاربران و هم برای صرافی سودمند است.

  • بازار سازها

پیش از این نیز به این موضوع اشاره کردیم که روش کار صرافی‌ها به این ترتیب است که یا واسط هستند بین خریدار و فروشنده یا اینکه خود یک طرف معامله قرار می‌گیرند. صرافی‌هایی که نقش واسط را دارند از کارمزد معاملات به سود می‌رسند.

صرافی‌های بازار ساز که درواقع طرف دیگر معامله قرار می‌گیرند، از متضرر شدن تریدر به سود می‌رسند؛ برای مثال اگر تریدری روند را به اشتباه صعودی پیش‌بینی کرده باشد و معامله خرید باز کند، از آنجا که صرافی باید برای انجام شدن معامله، موقعیت فروش باز کند به سود می‌رسد.

  • عرضه اولیه (IEO)

انواع صرافی ارز دیجیتال

گاهی توسعه‌دهندگان رمزارزها پروژه‌های بسیار قدرتمندی دارند، اما سرمایه آن‌ها برای راه‌اندازی کافی نیست. در چنین مواقعی توسعه‌دهندگان پروژه‌های خود را به صرافی معرفی می‌کنند و درصورت تأیید عرضه اولیه در صرافی لیست و معرفی می‌شود. صرافی نیز در سود پروژه سهم خواهد داشت و به این ترتیب با این روش نیز به درآمد می‌رسد.

  • تبلیغات

صرافی‌ها مانند هر پلتفرم دیگری با نمایش دادن تبلیغات شرکت‌ها و مؤسسات مختلف در زمینه‌های مربوط به بلاک چین و ارزهای دیجیتال به سود می‌رسند و با این روش نیز درآمدی برای خود خواهند داشت.

سخن پایانی

به زبان ساده صرافی ارز دیجیتال بستری برای خرید، فروش و تبادل ارزهای دیجیتال با یکدیگر است. افرادی که قصد فعالیت در بازار رمزارزهای را داشته باشند باید در ابتدا به‌دنبال یک صرافی ایرانی و سپس درصورت تمایل یک صرافی خارجی معتبر باشند.

برای آنکه بتوانید در بازار رمزارزها موفق باشید و به سود برسید، باید علاوه بر علم تحلیل، با ماهیت بازار و امکانات، تهدیدها و فرصت‌های این بازار نیز آشنا باشید. برای رسیدن به این هدف‌ها پیشنهاد می‌شود در یک دوره آموزش ارز دیجیتال جامع شرکت کنید تا بتوانید علاوه بر تحلیل‌ها، دیگر اطلاعات و دانش لازم را برای کسب سود از بازار نیز به دست آورید.

البته صرافی‌ها در قبال خدماتی که به کاربران خود ارائه می‌دهند، کارمزدی از آن‌ها می‌گیرند و این یکی از راه‌های کسب درآمد صرافی‌ها به شمار می‌رود. ما سعی کردیم در این مقاله صرافی ارز دیجیتال، نحوه فعالیت و انواع آن را برای شما شرح دهیم و چند صرافی داخلی و خارجی را نیز به شما معرفی کنیم.

سوالات متداول

صرافی ارز دیجیتال چیست؟

صرافی ارز دیجیتال بستری برای خرید و فروش و تبادل ارزهای دیجیتال با یکدیگر است. امکان خرید به‌کمک ارزهای فیات یا تبادل دو رمزارز به یکدیگر در صرافی‌ها وجود دارد.

انواع صرافی‌های ارز دیجیتال کدام هستند؟

صرافی‌های متمرکز، صرافی‌های غیرمتمرکز و صرافی‌های همتا به همتا.

نحوه کار صرافی‌ها به چه صورت است؟

صرافی‌ها یا به‌صورت واسط هستند و امکان تبادل را میان دو کاربر فراهم می‌کنند یا خود به‌عنوان یک طرف از معامله خرید و فروش خواهند بود.

صرافی‌ها از چه راه‌هایی به درآمد می‌رسند؟

کارمزدها، استیکینگ، وام‌دهی، استفاده از توکن بومی در صرافی، بازار سازها، عرضه اولیه (IEO) و تبلیغات.

برای هولدرهای ارز دیجیتال صرافی ایرانی بهتر است یا صرافی خارجی؟

صرافی داخلی؛ زیرا دیگر ریسک فعالیت در یک صرافی خارجی و هزینه انتقال و انجام مراحل بیشتر را نخواهند داشت و مشتریان می‌توانند رمزارز موردنظر خود را به‌سادگی و همچون یک خرید از فروشگاه اینترنتی انجام دهند.

ترتیبی که برای خواندن مقالات صرافی های ارز دیجیتال به شما پیشنهاد میکنیم: digital-currency-exchange صرافی ارز دیجیتال چیست؟ + معرفی ۵ مورد از بهترین‌ها kucoin-bybit مقایسه صرافی کوکوین و بای بیت؛ بهترین صرافی برای ایرانیان کدام است؟ coinex-bingx صرافی کوینکس بهتره یا بینگ ایکس؟ بهترین برای کاربران ایرانی کدام است؟ crypto-exchange مقایسه بهترین صرافی‌ های ارز دیجیتال خارجی (آپدیت مهر ۱۴۰۲) بهترین صرافی‌ های ارز دیجیتال خارجی کدامند؟ 2fa احراز هویت دو عاملی صرافی ها (۲FA)​ چیست؟ decentralized-exchange صرافی غیر متمرکز چیست و چه تفاوتی با صرافی متمرکز دارد؟ هدیه ویژه :منبع : خانه سرمایه

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2624894

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها