تاریخ : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 1 May , 2024
1

لورس :صرافی غیرمتمرکز چیست و معرفی صرافی های غیرمتمرکز

  • کد خبر : 2626846
  • ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰
لورس :صرافی غیرمتمرکز چیست و معرفی صرافی های غیرمتمرکز
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

با ظهور ارزهای دیجیتال در جهان، خرید و فروش آن ها نیز کم کم شروع شد و به بخش مهمی از اقتصاد جهانی مبدل گردید. برای اینکه شما بتوانید این ارزها را معامله کنید، باید این کار را بر روی بستر صرافی ها انجام دهید. در حال حاضر صرافی های ارز دیجیتال به دو دسته متمرکز و غیرمتمرکز تقسیم بندی می شوند. با توجه به اهمیت بالای صرافی های غیرمتمرکز، در این مطلب از بیتمینو قصد داریم که این صرافی ها را به خوبی بررسی کنیم. اگر می خواهید بدانید که صرافی غیرمتمرکز چیست و چه اهمیت دارد حتما این مطلب را تا انتها بخوانید.
آشنایی با ساختار صرافی غیرمتمرکز برای اینکه بخواهید با صرافی غیرمتمرکز آشنا شوید، قبل از هر چیز باید ساختار آن را مورد بررسی قرار دهید. همانطور که از نام این صرافی ها مشخص است، آن ها حالت غیرمتمرکز دارند. این بدان معناست که هیچ نهاد یا شرکتی بر روی معاملات نظارت ندارد و همه چیز بین خود کاربران انجام می شود. انجام مبادلات توکن ها در این صرافی ها با استفاده از قراردادهای هوشمند صورت می گیرد.
این بدان معناست که قرارداد هوشمند بدون دخالت انسانی مبادلات را انجام می دهد که همین امر میزان امنیت ر..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

با ظهور ارزهای دیجیتال در جهان، خرید و فروش آن ها نیز کم کم شروع شد و به بخش مهمی از اقتصاد جهانی مبدل گردید. برای اینکه شما بتوانید این ارزها را معامله کنید، باید این کار را بر روی بستر صرافی ها انجام دهید. در حال حاضر صرافی های ارز دیجیتال به دو دسته متمرکز و غیرمتمرکز تقسیم بندی می شوند. با توجه به اهمیت بالای صرافی های غیرمتمرکز، در این مطلب از بیتمینو قصد داریم که این صرافی ها را به خوبی بررسی کنیم. اگر می خواهید بدانید که صرافی غیرمتمرکز چیست و چه اهمیت دارد حتما این مطلب را تا انتها بخوانید.

آشنایی با ساختار صرافی غیرمتمرکز

برای اینکه بخواهید با صرافی غیرمتمرکز آشنا شوید، قبل از هر چیز باید ساختار آن را مورد بررسی قرار دهید. همانطور که از نام این صرافی ها مشخص است، آن ها حالت غیرمتمرکز دارند. این بدان معناست که هیچ نهاد یا شرکتی بر روی معاملات نظارت ندارد و همه چیز بین خود کاربران انجام می شود. انجام مبادلات توکن ها در این صرافی ها با استفاده از قراردادهای هوشمند صورت می گیرد.

این بدان معناست که قرارداد هوشمند بدون دخالت انسانی مبادلات را انجام می دهد که همین امر میزان امنیت را افزایش می دهد. با توجه به اینکه صرافی غیرمتمرکز یا همان DEX باعث افزایش سرعت و امنیت در معاملات می شود، به شما توصیه می کنیم که حتما از این بستر برای معاملات خود استفاده کنید. در حال حاضر اکثر صرافی های غیرمتمرکز بر روی بلاکچین اتریوم قرار گرفته اند. شما با نگاهی به لیست صرافی های غیرمتمرکز می توانید که از بین آن ها بهترین مورد را برای خود انتخاب کنید. از همین رو حتما فاکتورهای مختلف را برای انتخاب صرافی ارز دیجیتال مناسب در نظر بگیرید.

مزایای صرافی غیرمتمرکز چیست؟

امروزه تعداد کاربرانی که از صرافی غیرمتمرکز استفاده می کنند از هر زمان دیگری بیشتر شده است. این مورد نشان می دهد که مزایای این روش بسیار زیاد است و به شما کمک می کند تا بهتر دارایی های دیجیتالی خود را مدیریت کنید. این صرافی ها برای ایرانیان گزینه فوق العاده ای به حساب می آیند زیرا تحریم در آن ها عملا بی معنا است. همانطور که می دانید صرافی های متمرکزی همچون بایننس تحریم های اعمال شده بر روی ایران را اجرا می کنند. به همین جهت ایرانیان برای حضور و فعالیت در این صرافی ها ریسک بسیار زیادی دارند.

خوشبتانه در صرافی های غیرمتمرکز این مشکل وجود ندارد و شما می توانید که بدون نگرانی از تحریم ها به خرید و فروش بپردازید. از دیگر مزایایی که می توان برای این نوع از صرافی نام برد، عدم نیاز به احراز هویت است. برای اینکه شما بتوانید از صرافی غیرمتمرکز بهره ببرید، فقط کافی است که یک کیف پول ارز دیجیتال داشته باشید. این در حالی است که در صرافی های متمرکز باید احراز هویت را پشت سر بگذارید. همچنین بررسی ها نشان داده است که میزان امنیت صرافی غیرمتمرکز بسیار بالاتر از متمرکز خواهد بود. در این بین آشنایی با صرافی های غیرمتمرکز ایرانی نیز فرصت خوبی را برای افراد فراهم می کند. حال که می دانید مزایای صرافی غیرمتمرکز چیست، حتما از این بستر ویژه برای خود استفاده کنید.

معایب صرافی غیرمتمرکز چیست؟

درست است که صرافی های غیرمتمرکز دارای مزایای زیادی هستند،‌ ولی با این حال معایبی نیز دارند که این موارد باید به طور ویژه بررسی شوند. بزرگترین عیبی که می توان برای این صرافی ها در نظر گرفت کمبود نقدینگی است. تجربه این موضوع را اثبات کرده است که اکثر مردم صرافی های متمرکز را برای مبادلات خود ترجیح می دهند. محبوبیت پایین این صرافی ها در عموم مردم سبب شده است تا سرعت نقد شوندگی در آن ها نیز بسیار پایین باشد.

نبود نقدینگی در صرافی غیر متمرکز

به همین علت زمان بیشتری برای تسویه تراکنش ها نیاز خواهد بود. از دیگر معایبی که می توان برای این صرافی ها نام برد کم بودن ابزارهای تریدینگ است. معامله گران برای موفقیت خود به شکل های مختلفی معامله می کنند که در صرافی غیرمتمرکز انتخاب های کمی پیش روی شما خواهد بود. همچنین چون این صرافی ها بر بلاکچین سوار هستند، مقیاس پذیری کمی دارند که در نتیجه نمی توان در تعداد بالای کاربران عملکرد خوبی داشته باشد. برای اینکه بتوانید بهترین صرافی ارز دیجیتال را پیدا کنید، حتما تمامی فاکتورهای مهم در این بخش را بررسی کنید.

بررسی کارمزد معاملات در صرافی های غیرمتمرکز

زمانی که شما می خواهید در یک صرافی خرید و فروش ارز دیجیتال را انجام دهید، به طور قطع باید نگاهی نیز به میزان کارمزدها داشته باشید. به طور قطع هر چقدر که کارمزد کمتری پرداخت کنید، میزان هزینه های شما در بلند مدت نیز کاهش پیدا می کند. در حال حاضر صرافی های متمرکز هزینه کارمزد مشخصی را از کاربران خود دریافت می کنند که میزان آن با توجه به نوع صرافی متفاوت خواهد بود. البته نباید فراموش کرد که این تراکنش ها بر روی بلاک چین صورت نمی گیرند.

در صرافی های غیرمتمرکز شرایط متفاوت است و تراکنش ها در شبکه بلاک چین انجام می شود. به همین جهت پرداخت کارمزد شبکه باید از طرف شما صورت بگیرد. به غیر از این مورد باید کارمزدی را نیز برای خود صرافی پرداخت کنید. این موارد نشان می دهد که کارمزد صرافی غیرمتمرکز از متمرکز بالاتر است. به همین علت بسیاری از کاربران بعد از دیدن لیست صرافی های غیرمتمرکز، باز هم به سراغ صرافی های متمرکز می روند. با توجه به مطالب گفته شده، شما باید بر اساس شرایط شخصی خود بهترین صرافی را برای خود انتخاب کنید. بسیاری از افراد این سوال را می پرسند که اهمیت کارمزد در انتخاب صرافی غیرمتمرکز چیست. به طور قطع هر چقدر کارمزدها کمتر باشد، تعداد مشتریان بیشتری از‌ آن استفاده خواهند کرد.

نحوه عملکرد صرافی غیرمتمرکز چگونه است؟

صرافی غیرمتمرکز یکی از مهم ترین دستاوردهای بلاک چین است که باید نگاه ویژه ای به آن داشت. با این وجود بسیاری از افراد از نحوه عملکرد صرافی آگاه نیستند که باید حتما اطلاعات خود را در این زمینه کامل تر کنند. یک صرافی غیرمتمرکز از بخش های مختلفی تشکیل شده است که هر کدام آن ها در نوع خود حائز اهمیت هستند. رابط کاربری گرافیکی بخش بسیار مهمی از ساختار صرافی را تشکیل می دهد. وظیفه آن نیز ایجاد ارتباط بین کاربر و صرافی است که بیشتر به شکل کلاینت وب و موبایل خواهد بود.

موتور معاملاتی مهم ترین قسمت صرافی غیرمتمرکز به حساب می آید زیرا معاملات در آن صورت می گیرد. در این موتور دفتر سفارشات و بات معاملاتی قرار گرفته است که در هر لحظه معاملات در آن صورت می گیرد. در واقع زمانی که شما یک سفارش را در داخل صرافی ثبت می کنید، در دفتر سفارشات قرار می گیرد. بعد از این مرحله نیز سفارش مورد نظر در داخل بات معاملاتی قرار می گیرد تا پردازش لازم برای این کار صورت بگیرد. کل این پروسه در کوتاه ترین زمان ممکن صورت می گیرد پس از این شرایط مثبت به سود خود بهره ببرید. در این بین شناخت درست صرافی های غیرمتمرکز ایرانی نیز به انجام معاملات بهتر برای شما کمک خواهد کرد پس از آن غافل نشوید.

تفاوت صرافی متمرکز و غیر متمرکز در چیست؟

با توجه به توضیحاتی که تا به حال داده شد، حتما با ساختار کلی صرافی های غیر متمرکز آشنا شده اید. به طور کلی صرافی های متمرکز و غیرمتمرکز تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند که هر کدام آن ها باید با دقت بررسی شوند. در صرافی متمرکز خرید و فروش ارزهای دیجیتال زیر نظر صرافی صورت می گیرد و به صورت کامل ثبت می شود. این در حالی است که معاملات صرافی های غیرمتمرکز در هیج جایی ثبت نمی شوند و هیچ نهادی نیز بر آن نظارت ندارد. همانطور که قبلا هم به آن اشاره کردیم، میزان کارمزد معاملات در صرافی غیرمتمرکز بیشتر از صرافی متمرکز است.

به طور کلی اکثر مردم از صرافی های متمرکز استفاده می کنند که به همین جهت حجم نقدینگی بالایی نیز دارند. این در حالی است که در صرافی های غیرمتمرکز حجم نقدینگی پایین تری دارند. شما هم می توانید که با یک نگاه به لیست صرافی های غیرمتمرکز، بهترین انتخاب را برای خود داشته باشید و از آن لذت ببرید. حال که فهمیدید تفاوت صرافی متمرکز و صرافی غیرمتمرکز چیست، حتما با توجه به شرایط خود از بین آن ها انتخاب لازم را انجام دهید.

معرفی صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ Uniswap

چنانچه می خواهید بهترین صرافی ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیدا کنید، بهتر است که حتما صرافی یونی سواپ را بررسی کنید. این صرافی باسابقه‌ ترین اکسچنج غیرمتمرکز است که توانست بر سر زبان ها بیفتد. با بالا رفتن حجم معاملات در این صرافی شاهد آن بودیم که تعداد زیادی از کاربران به سمت استفاده است از این صرافی آمده اند. همچنین این صرافی جزو پیشتازان بازارسازان خودکار یا همان AMM محسوب می شود که توانست تحول بزرگی را در این بخش به وجود بیاورد.

با وجود این قابلیت، شما قادر خواهید بود که دارایی خود را در استخر نقدینگی قرار دهید و در ازای آن پاداش دریافت کنید. در این حالت شما می توانید یک درآمد غیرفعال برای خود ایجاد کنید و از این طریق به سود خوبی دست پیدا کنید. شروع کار صرافی یونی سواپ به سال ۲۰۱۸ برمی گردد که تا امروز به صورت قوی به کار خود ادامه داده است. یونی سواپ برای ارائه بهتر خدمات از نسخه سوم خود نیز رونمایی کرده است. همچنین این صرافی برای کاربران اولیه خود یک ایردراپ بی نظیر تدارک دید که در نتیجه آن بیش از ۱۶۰۰۰ دلار به عنوان توکن یونی به کاربران پرداخت گردید. با توجه به نبود صرافی های غیرمتمرکز ایرانی، بدون شک یونی سواپ انتخاب خوبی برای شما خواهد بود.

آشنایی با صرافی غیرمتمرکز پنکیک سواپ PancakeSwap

یکی دیگر از صرافی های غیرمتمرکزی که حتما باید آن را بشناسید پنکیک سواپ است. این صرافی نیز محبوبیت بسیار بالایی را در بین کاربران به دست آورده است به طوری که بیش از ۳۰۰ میلیون دلار تراکنش روزانه دارد. این مبلغ نشان دهنده آن است که کاربران به این بستر تا چه اندازه اعتماد دارند. این صرافی بر روی بایننس اسمارت چین قرار گرفته است. در لیست صرافی های غیرمتمرکز همواره پنکیک سواپ جزو بهترین صرافی ها بوده است که حجم معاملات آن نیز این مورد را اثبات می کند.

ذکر این نکته ضروری است که ۱۲ درصد کارمزدهای معاملاتی به خزانه پنکیک سواپ واریز می شود. این کار باعث شده است تا پشتیبانی این صرافی با قدرت هر چه تمام صورت گیرد و مشکلی در این مورد باقی نماند. خوشبختانه این صرافی یک توکن بومی نیز دارد که با نماد CAKE در بازارهای مالی شناخته می شود. همچنین شما این فرصت را خواهید داشت که در پنکیک سواپ خرید و فروش NFT‌ را هم انجام دهید. اگر می خواهید بدانید که مهم ترین ویژگی صرافی غیرمتمرکز چیست، باید حتما به سرعت و امنیت تراکنش ها دقت کنید که این صرافی تمامی این موارد را به همراه دارد.

بررسی صرافی غیرمتمرکز سوشی سواپ SushiSwap

حال که در حال بررسی لیست صرافی های غیرمتمرکز هستیم، بهتر است که نیم نگاهی نیز به سوشی سواپ داشته باشیم. قابلیت های فراوان سوشی سواپ باعث شده است که بسیاری از کاربران به استفاده از آن علاقه مند شوند. یکی از جذاب ترین قابلیت هایی که در این صرافی وجود دارد این است که از بلاکچین های مختلفی پشتیبانی می کند. به همین جهت شما می توانید که معاملات خود را به طرز حرفه ای مدیریت کنید. یکی دیگر از ویژگی های مثبت سوشی سواپ این است که از بلاکچین های جدیدی همچون هارمونی و آوالانچ پشتیبانی می کند.

همین ویژگی مثبت سبب شده است که این صرافی از شهرت بیشتری برخوردار شود. ناگفته نماند که سوشی سواپ هم یک بازارساز خودکار است که امکان کسب پاداش را برای شما فراهم می کند. خوشبختانه این صرافی نیز دارای توکن اختصاصی خود است که با نام SUSHI در بازار شناخته می شود. شما با داشتن توکن سوشی می توانید از قابلیت استیکینگ نیز استفاده کنید و از این طریق سود خوبی برای خود به دست بیاورید. چنانچه برنامه ریزی دقیقی در این مورد داشته باشید، به طور قطع استفاده از سوشی سواپ نتایج خوبی را به همراه دارد.

تحلیل صرافی غیرمتمرکز کرو فایننس

وقتی که در حال بررسی بهترین صرافی ارز دیجیتال هستید، به طور قطع باید کرو فایننس را نیز زیر نظر خود بگیرید. این صرافی برای کسانی که استفاده زیادی از استیبل کوین ها می برند بسیار مناسب است. میزان کارمزد پایین این صرافی سبب شده است تا توجه بسیاری از افراد را به سمت خود جلب کند. در واقع شما این امکان را خواهید داشت که معاملات خود را با کارمزد ۰.۰۴ درصد در کرو فایننس انجام دهید. ساخت این صرافی توسط آقای مایکل اگوروف اتفاق افتاد که ایشان یک فیزیکدان نابغه به حساب می آیند.

سیستم به کار رفته در این صرافی به گونه ای است که استیبل کوین ها با نوسانات کم در آن معامله می شوند. کرو فایننس نیز مانند بسیاری از صرافی های دیگر کار خود را بر روی بلاکچین اتریوم آغاز کرد. امروزه این صرافی دامنه فعالیت های خود گسترده است و بلاکچین های دیگری همچون پالیگان و آوالانچ را نیز در بر می گیرد. با توجه به اهمیت بسیار بالای کرو فایننس، بسیاری از افراد آن را بهترین صرافی صرافی ارز دیجیتال می دانند.

خرید ارزهای دیجیتال در صرافی کوییک سواپ

یکی دیگر از گزینه های جذابی که می توانید از آن استفاده کنید کوییک سواپ است. این صرافی بر روی بلاکچین پلی گان قرار گرفته است و از تمامی ارزهایی که در این بستر قرار گرفته اند پشتیبانی می کند. با توجه به اینکه بلاکچین پلی گان ساختار دو لایه دارد، توکن های بلاکچین اتریوم نیز به راحتی در آن مبادله می شوند. در حال حاضر میزان معاملات روزانه این صرافی نیز چیزی در حدود ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون دلار است که نشان دهنده اقبال بالای مردم نسبت به آن است.

همچنین در این صرافی ۷۰۰ میلیون دلار دارایی قفل شده وجود دارد که بیانگر اعتماد عمومی مردم به آن است. بزرگترین مزیتی که در این صرافی دیده می شود سرعت بالای آن است. این مورد حتی در نام گذاری کوئیک سواپ هم در نظر گرفته شده است. این صرافی نیز دارای توکن اختصاصی MATIC است که از نظر ارزش با رشد زیادی همراه بوده است. از آنجایی که صرافی های غیرمتمرکز ایرانی هنوز رشد زیادی نکرده اند، بهتر است که شما هم از گزینه هایی همچون کوئیک سواپ استفاده کنید. به طور قطع بعد از چند بار معامله با این صرافی به مزایای آن پی خواهید برد.

صرافی غیرمتمرکز اسپوکی سواپ را بهتر بشناسید

برای اینکه بدانید بهترین صرافی غیرمتمرکز چیست، باید حتما عوامل مختلفی را در نظر بگیرید که هر کدام آن ها در نوع خود حائز اهمیت هستند. صرافی اسپوکی سواپ یکی دیگر از اکسچنج های معروف غیرمتمرکز است که خدمات ویژه ای را برای کاربران خود در نظر گرفته است. این صرافی بر روی بلاکچین فانتوم قرار دارد و از تمامی توکن هایی که بر روی این شبکه هستند به خوبی پشتیبانی می کند. خوشبختانه این صرافی برای معامله گران شرایط خوبی را فراهم کرده است و آن ها می توانند از لیمیت اوردر در معاملات خود استفاده کنند.

همچنین در کنار لیمیت اوردر امکان انجام معاملات استاندارد نیز برای شما فراهم خواهد بود که می توانید از این شرایط عالی به سود خود استفاده کنید. با توجه به آمارهایی که تاکنون دریافت شده است، در این صرافی روزانه مبلغ ۳۰۰ میلیون دلار خرید و فروش می شود که یک عدد بزرگ به حساب می آید. میزان کل دارایی هایی که در این صرافی وجود دارد بالغ بر ۵ میلیارد دلار است که نشان دهنده حجم نقدینگی مناسب آن خواهد بود. با توجه به ویژگی های مثبتی که در این صرافی وجود دارد، تعداد کاربران آن نیز به طور مرتب در حال افزایش هستند.

توکن اختصاصی این صرافی نیز با نام BOO شناخته می شود که از ارزش بسیار بالایی برخوردار است. وجود ان اف تی در این بازار از دیگر مواردی است که آن را ارزشمند می کند. در حال حاضر این صرافی در حال گسترش فعالیت های خود است که به همین جهت شهرت زیادی را به دست آورده است. چنانچه شما هم به دنبال بهترین صرافی ارز دیجیتال هستید، این انتخاب می تواند برای شما بسیار عالی باشد.

معرفی صرافی غیرمتمرکز dydx

بسیاری از افراد این سوال را می پرسند که بهترین صرافی غیرمتمرکز چیست. در جواب این سوال باید گفت که این مورد برای هر کس کاملا متفاوت خواهد بود. با نگاهی به لیست صرافی های غیرمتمرکز به نام صرافی dydx برمی خوریم. این صرافی آمریکایی در سال ۲۰۱۷ آغاز به کار کرد که زمینه اصلی فعالیت آن در مورد وام دهی است. شما در این صرافی می توانید با وثیقه قرار دادن ارزهای دیجیتال خود وام دریافت کنید. چنانچه شما به دنبال استفاده از این صرافی هستید،‌ بهتر است که از کیف پول های متامسک و کوین بیس استفاده کنید. قدرت نقدشوندگی در این صرافی نیز بسیار زیاد است که به همین جهت معطل نقد شدن دارایی های خود نخواهید شد.

صرافی dydx

همه این موارد نشان دهنده آن است که صرافی dydx می تواند یک انتخاب جذاب برای شما باشد. سرعت انجام تراکنش ها در این صرافی نیز بسیار بالا است که شما می توانید از این شرایط به سود خود استفاده کنید. همچنین این صرافی رابط کاربری ساده و آسانی را ایجاد کرده است تا کاربران بدون هیچ دغدغه ای به معاملات خود بپردازند. همچنین این صرافی نمودار را به شکل حرفه ای و پیشرفته در اختیار تریدرها قرار می دهد تا با دقت بیشتری معاملات خود را پیش ببرند. این صرافی نیز دارای توکن اختصاصی خود است که با نام DYDX در بازار معامله می شود.

سخن پایانی

امروزه صرافی های غیرمتمرکز به بخش جدایی ناپذیری از دنیای کریپتوکارنسی تبدیل شده اند. با توجه به اینکه این صرافی ها مشکلاتی مانند تحریم ها را به دنبال ندارند، بسیار مورد توجه ایرانیان قرار گرفته اند. چنانچه شما می خواهید معاملات خود را در این صرافی ها انجام دهید،‌ حتما از اکسچنج هایی که در این مطلب معرفی شدند استفاده کنید. در این مطلب از بیتمینو متوجه شدیم که صرافی غیرمتمرکز چیست و چه اهمیتی دارد. از همین رو سعی کنید که بعد از بررسی بهترین صرافی را برای خرید و فروش انتخاب کنید.

در بیتمینو بخوانید :

  • بهترین صرافی ارز دیجیتال در ایران

  • بهترین صرافی ارز دیجیتال برای فیوچرز
  • معاملات فیوچرز چیست

Originally posted 2023-02-14 19:50:15.

The post صرافی غیرمتمرکز چیست و معرفی صرافی های غیرمتمرکز appeared first on بیتمینو.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2626846

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها