تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
0

لورس :عدم درخواست SEC برای تجدیدنظر در مورد حکم دادگاه گری اسکیل؛ ETF بیت کوین به واقعیت نزدیک‌تر می‌شود؟

  • کد خبر : 2624175
  • ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۱
لورس :عدم درخواست SEC برای تجدیدنظر در مورد حکم دادگاه گری اسکیل؛ ETF بیت کوین به واقعیت نزدیک‌تر می‌شود؟
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

عدم درخواست SEC برای تجدیدنظر در مورد حکم دادگاه گری اسکیل؛ ETF بیت کوین به واقعیت نزدیک‌تر می‌شود؟ پس از انتشار گزارشاتی مبنی بر اینکه کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) از فرصت خود برای ارسال درخواست تجدیدنظر به حکم دادگاه گری اسکیل (Grayscale) گذر کرده، قیمت بزرگترین رمزارز جهان از نظر مارکت کپ با رشد ۱/۲ درصدی به ۲۷،۰۴۲ دلار رسید. قاضی در این دادگاه به SEC دستور داده بود که درباره پیشنهاد Grayscale Investments برای راه‌اندازی ETF اسپات بیت کوین مجدداً تصمیم‌گیری کند.
به گزارش والکس و به نقل از theblock، تصمیم به عدم ارسال درخواست تجدیدنظر الزاماً به معنی اقدامات این نهاد نظارتی برای پذیرش ETF بیت کوین گری اسکیل نخواهد بود.
قیمت بیت‌ کوین در آخرین ساعات روز جمعه افزایش یافت. این افزایش قیمت زمانی اتفاق افتاد که گزارشاتی مبنی بر عدم اعتراض کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده به رأی ماه آگوست دادگاه گری اسکیل منتشر شد. دادگاه در حکم خود از SEC خواسته بود تا درخواست Grayscale Investments برای تبدیل صندوق GBTC خود به یک ETF اسپات بیت‌ کوین را بازبینی کند.
..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

عدم درخواست SEC برای تجدیدنظر در مورد حکم دادگاه گری اسکیل؛ ETF بیت کوین به واقعیت نزدیک‌تر می‌شود؟

پس از انتشار گزارشاتی مبنی بر اینکه کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) از فرصت خود برای ارسال درخواست تجدیدنظر به حکم دادگاه گری اسکیل (Grayscale) گذر کرده، قیمت بزرگترین رمزارز جهان از نظر مارکت کپ با رشد ۱/۲ درصدی به ۲۷،۰۴۲ دلار رسید. قاضی در این دادگاه به SEC دستور داده بود که درباره پیشنهاد Grayscale Investments برای راه‌اندازی ETF اسپات بیت کوین مجدداً تصمیم‌گیری کند.

به گزارش والکس و به نقل از theblock، تصمیم به عدم ارسال درخواست تجدیدنظر الزاماً به معنی اقدامات این نهاد نظارتی برای پذیرش ETF بیت کوین گری اسکیل نخواهد بود.

قیمت بیت‌ کوین در آخرین ساعات روز جمعه افزایش یافت. این افزایش قیمت زمانی اتفاق افتاد که گزارشاتی مبنی بر عدم اعتراض کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده به رأی ماه آگوست دادگاه گری اسکیل منتشر شد. دادگاه در حکم خود از SEC خواسته بود تا درخواست Grayscale Investments برای تبدیل صندوق GBTC خود به یک ETF اسپات بیت‌ کوین را بازبینی کند.

با استناد بر داده‌های CoinGecko، قیمت بزرگترین رمزارز جهان از نظر مارکت کپ در پی این اتفاق ۱/۲٪ افزایش یافت و به ۲۷،۰۴۲ دلار رسید و اکنون به سطح ۲۶۷۸۲ دلار بازگشته است.

اگرچه SEC مطابق با قوانین تا ساعت ۱۲ شب به وقت شرق ایالات متحده فرصت دارد که درخواست تجدیدنظر خود را به دادگاه ارائه دهد، اما احتمال ارسال این درخواست پس از ساعت ۵ بعد از ظهر بسیار کم خواهد بود.

گری گنسلر (Gary Gensler)، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده در یک کنفرانس مطبوعاتی که در آخرین ساعات روز جمعه برگزار شد درباره این درخواست تجدیدنظر چیزی نگفت و از پاسخ به سؤالات رسانه‌ها در این زمینه خودداری کرد.

گری اسکیل

خوش‌بینی صنعت کریپتو

علی‌رغم امیدواری فعالین صنعت کریپتو برای نزدیک شدن به تصویب یک ETF اسپات بیت‌ کوین، موضوعات دیگری هم هنوز مطرح هستند تا چنین محصولی وارد بازار شود و تصمیم SEC برای عدم اعتراض به حکم دادگاه، لزوماً به این معنی نیست که این رگولاتور قصد دارد یکی از این ETFها را تایید کند.

جنیفر شولپ (Jennifer Schulp)، مدیر مطالعات مقررات مالی در اندیشکده آزادی‌خواه کاتو، در اوایل روز جمعه اظهار داشت:

این تصمیم SEC بدان معنا نیست که تصویب یک ETF اسپات به سرعت اتفاق خواهد افتاد و با توجه به اینکه کمیسیون بورس و اوراق بهادار همچنان هم می‌تواند به دلایل مختلفی مجدداً این درخواست را بررسی و یا رد کند و اساساً این نبرد قانونی از نو آغاز شود، هنوز هیچ قطعیتی وجود ندارد.

گری اسکیل اولین بار در سال گذشته به دلیل رد درخواست این شرکت مبنی بر تبدیل صندوق اصلی GBTC به یک صندوق ETF اسپات بیت کوین علیه SEC شکایت کرد. دون وریلی (Don Verrilli)، مشاور ارشد گری اسکیل، در طی مناظرات شفاهی خود در ماه مارس اظهار داشت که SEC با تایید ETFهای آتی بیت‌ کوین و رد ETFهای اسپات این ارز دیجیتال، در موضع خود تناقض ایجاد کرده است.

این شرکت مدیریت دارایی در ماه گذشته نامه‌ای را به SEC ارسال نمود و از درخواست خود مبنی بر ملاقات با مقامات این سازمان برای بررسی تبدیل صندوق تراست بیت‌ کوین گری سکیل (Grayscale Bitcoin Trust) به یک ETF اسپات خبر داد.

وکلای گری اسکیل در آن زمان اعلام کردند:

امیدواریم شما هم با ما هم‌نظر باشید که در حال حاضر بهترین استفاده از منابع به این صورت است که کمیسیون فرمانی را برای تأیید تشکیل پرونده تحت قانون ۱۹b-4 بورس اوراق بهادار نیویورک (NYSE Arca) صادر نماید و به کارمندان اجازه همکاری با گری اسکیل و بورس اوراق بهادار نیویورک در جهت تسریع فهرست‌بندی سهام این صندوق را بدهد.

کمیسیون

سیگنال مثبت برای تایید ETF بیت کوین؟

هنوز کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده به هیچ یک از ETF‌های اسپات بیت‌ کوین چراغ سبز نشان نداده، اما حکم اولیه دادگاه در مورد گری اسکیل برای تعدادی از بزرگترین شرکت‌های بازارهای مالی همچون بلک‌راک (BlackRock) و فیدلیتی (Fidelity) که در سال گذشته درخواست‌هایی را برای راه‌اندازی صندوق‌های اسپات بیت کوین ارائه کرده بودند، به عنوان یک سیگنال مثبت تلقی می‌شود.

در اواخر ماه گذشته، این رگولاتور با تمدید مهلت تصمیم‌گیری خود تمامی درخواست‌های راه‌اندازی ETF اسپات بیت‌ کوین را به حالت تعلیق درآورد تا بتواند این فرآیند را برای حداقل یک ماه دیگر ادامه دهد.

سوی چانگ (Sui Chung)، مدیرعامل CF Benchmarks، شرکت تابعه صرافی کراکن (Kraken) به The Block گفت که هنوز مسائل خاصی برای بررسی وجود دارند و SEC ممکن است آنها را در نظر گرفته باشد. شرکت CF Benchmarks شاخص‌هایی را فراهم می‌کند که قرار است توسط برخی از ETF‌های اسپات بیت‌ کوین مورد استفاده قرار گیرند.

او گفت:

بلک‌راک، فیدلیتی، فرانکلین تمپلتون (Franklin Templeton)، ویزدوم‌تری (WisdomTree) و بورس‌های سهام مربوطه قصد راه‌اندازی و ارائه این ETF‌ها را دارند. آنها کاملاً مصمم به نظر می‌رسند، در غیر این صورت با توجه به آنچه که در پاسخ خود قرار داده بودند درخواستی را ثبت نمی‌کردند. بنابراین کاملاً مطمئن هستند که این ETF‌ها کار خواهند کرد. اما سوال اینجاست که آیا کمیسیون بورس و اوراق بهادار هم به کارساز بودن آنها اعتقاد دارد یا خیر

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟

میانگین امتیازها: ۰ / ۵. مجموع امتیازها: ۰

برچسب هابیت کوین

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2624175

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها