تاریخ : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 8 May , 2024
0

لورس :علت ارور دادن ماشین ظرفشویی بوش

  • کد خبر : 2631609
  • ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱
لورس :علت ارور دادن ماشین ظرفشویی بوش
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :برند بوش یکی از معتبرترین برندهای لوازم خانگی و ماشین ظرفشویی است. اگر ماشین ظرفشویی شما مرتب ارور می‌دهد، حتما به دنبال علت ارور دادن ماشین ظرفشویی بوش هستید. ارور یا کد خطا از اعداد و حروف انگلیسی تشکیل شده است که هریک از آن‌ها معنای خاصی دارند. […]

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

برند بوش یکی از معتبرترین برندهای لوازم خانگی و ماشین ظرفشویی است. اگر ماشین ظرفشویی شما مرتب ارور می‌دهد، حتما به دنبال علت ارور دادن ماشین ظرفشویی بوش هستید. ارور یا کد خطا از اعداد و حروف انگلیسی تشکیل شده است که هریک از آن‌ها معنای خاصی دارند. در برخی از موارد رفع ارورهای ظرفشویی بوش توسط کاربر امکان‌پذیر است؛ در حالی که گاهی مراجعه به تعمیر ماشین ظرفشویی بوش اصفهان یا دیگر شهرها تنها راه چاره است. به یاد داشته باشید که تا رفع کامل ارور دستگاه نباید با آن کار کنید. در ادامه برخی از ارورهای رایج ماشین ظرفشویی بوش را مورد بررسی قرار می دهیم. تا انتها همراه باشید.

ارور E01 یا F01 ظرفشویی بوش

علت ارور دادن ماشین ظرفشویی بوش با کد خطای E01، گرم نشدن آب مخزن است؛ بنابراین دستگاه نمی‌تواند برنامه شستشو را اجرا کند. خرابی برد، خرابی هیتر و خرابی سنسور دما از جمله مهم‌ترین دلایل بروز این خطا هستند.

برای رفع این اشکال، ابتدا باید علت را پیدا کنید. گاهی خرابی یا سوختن برد، دلیل اصلی این خطاست که باید توسط تکنسین ماهر، تعمیر یا تعویض شود. گاهی هم این اتفاق به دلیل خرابی هیتر رخ می‌دهد. از آنجایی که این کار تخصصی است، توصیه می‌شود که برای رفع این اشکال حتما از نمایندگی کمک بگیرید و خودتان اقدام به تعمیر نکنید.

 

ارور E03 یا F03 ماشین ظرفشویی

این کد خطا تا حد زیادی شبیه به دیگر ارورهای E01 و E02 است و به گرم نشدن آب مورد نیاز ماشین ظرفشویی اشاره دارد. در صورت بروز چنین خطایی بهتر است که ابتدا راه ورود آب را چک کنید؛ به این منظور سالم بودن شیلنگ ورودی، تمیز بودن فیلتر، سالم بودن سنسور سطح آب و سالم بودن شیر برقی باید چک شوند. در صورتی که همگی این موارد سالم بودند، وضعیت برد، هیتر و سنسور دما را بررسی کنید. اگر با این قطعات به خوبی آشنا نیستید، بهتر است که از کارشناسان نمایندگی ماشین ظرفشویی بوش اصفهان یا شهر محل سکونت خود کمک بگیرید.

 

کد E04 و E05 دیگر ارور های ماشین ظرفشویی بوش

ارور E04 یکی از کد خطاهایی است که کم‌تر روی lcd دستگاه نمایش داده می‌شود؛ اما علت آن، همانند موارد قبلی است و به گرم نشدن آب ورودی دستگاه اشاره دارد. در برخی از اوقات نیز پر نشدن مخزن دستگاه باعث این ارور می‌شود. خرابی برد از مهم‌ترین دلایل بروز این کد خطاست؛ اما گاهی اشکال از خرابی سیستم گرمایشی، خرابی حسگر تنظیم فشار آب، خرابی شیر برقی، گرفتگی آبپاش‌ها، خرابی سنسور سطح آب و خرابی سنسور دما خواهد بود.

ارور E05 تا حد زیادی شبیه به خطا E04 است که به دلیل عدم پر شدن مخزن و وجود مشکل در گرم شدن آب رخ می‌دهد. خرابی برد، شیربرقی و برخی از سنسورهای ماشین ظرفشویی از مهم‌ترین دلایل بروز این مشکل هستند.

علت ارور دادن ماشین ظرفشویی بوش - تصویر 2

علت ارور دادن ماشین ظرفشویی بوش با کد خطا E06

هرگاه این ارور را مشاهده کردید، بدانید که اشکال از درب ماشین ظرفشویی است. هرگز با مشاهده این خطا، ظرف‌ها را در ماشین ظرفشویی نگذارید و به دنبال راه‌حل باشید. در برخی از موارد، این خطا به دلیل بسته نشدن کامل درب یا چیدمان نادرست ظروف رخ می‌دهد که رفع آن بسیار ساده است؛ اما گاهی موضوع پیچیده‌تر از این حرفاست. خرابی میکروسوئیچ، خرابی برد و قطع بودن اتصالات داخلی از جمله مهم‌ترین علل این اتفاق هستند. کار تعویض و تعمیر قطعات داخلی به سادگی امکان‌پذیر نیست و به همین دلیل بهتر است که از یک تکنسین حرفه‌ای کمک بگیرید.

 

علت ارور E07 یا F07 ماشین ظرفشویی

یکی دیگر از ارور های ماشین ظرفشویی بوش، کد خطای E07 یا F07 است. هر گاه فن گرمایشی خراب شود، این ارور را مشاهده خواهید کرد؛ البته از نحوه خشک شدن ظروف نیز می‌توانید بفهمید که آیا فن به درستی کار می‌کند یا خیر؟! در صورتی که این فن خراب شده باشد، ظروف به خوبی خشک نمی‌شوند. احتمال بروز این خطا در مدل‌های قدیمی‌تر ماشین ظرفشویی بوش، متحمل‌تر است‌.

خرابی ترموستات، خرابی برد و سوختن محافظ‌های امنیتی سنسور از جمله مهم‌ترین دلایل نمایش این خطا هستند که برای رفع آن‌ها، حتما باید از یک متخصص کمک بگیرید. لازم به ذکر است که این خطا در مدل‌های جدید ماشین‌های بوش کم‌تر مشاهده می‌شود.

 

علت کد خطا E12 یا F12 ظرفشویی بوش

شاید کمی عجیب به نظر برسد که گاهی گرد و خاک گرفتن المنت دستگاه، علت ارور دادن ماشین ظرفشویی بوش می‌شود. اگر با این ارور در ماشین ظرفشویی خود مواجه شدید، بهتر است که المنت را از جای خود خارج و آن را تمیز کنید. لازم به ذکر است که تنها در برخی از مدل‌های ظرفشویی، المنت قابل خارج شدن است و شما نمی‌توانید از این تکنیک برای رفع مشکل همه مدل‌ها کمک بگیرید. چنانچه المنت دستگاه قابل خارج شدن نیست، با نمایندگی ماشین ظرفشویی بوش اصفهان یا شهر محل سکونت خود تماس بگیرید و با عنوان مدل دستگاه، از آن‌ها کمک بگیرید.

علت ارور دادن ماشین ظرفشویی بوش - تصویر 3

بررسی علت ارور E14 و E15 ظرفشویی بوش

یکی از متداول‌ترین خطاهای دستگاه‌های ظرفشویی، ارور E15 است. هر زمان که این کد را مشاهده کردید، بدانید که آب شمار دستگاه مشکل پیدا کرده است. برای رفع این خطا نیاز است که این قطعه تعمیر یا تعویض شود.

خطای E15 نیز به دلیل ورود آب به کف دستگاه رخ می‌دهد. برگردانده شدن آب از فاضلاب، ورود بیش از حد آب به مخزن، سوراخ شدن بدنه دستگاه، کف کردن بیش از حد مواد شوینده، پارگی شلنگ، خروجی آب، خرابی آب پاش و سوختگی یا خرابی برد از جمله دلایل این اتفاق هستند. بهتر است که ایرادات توسط یک تعمیرکار حرفه‌ای رفع شوند.

 

بررسی خطاهای ماشین ظرفشویی بوش

توجه به کد خطا و ایرادات ماشین ظرفشویی، یک ضرورت است. هر زمان که کد خطایی را مشاهده کردید، بهتر است که استفاده از دستگاه را متوقف و کد خطا را یادداشت کنید. سپس با توجه به نکات بیان شده در این مقاله، خطا را مشخص کنید.

از آنجایی که علت ارور دادن ماشین ظرفشویی بوش برای هر خطا متفاوت است، بهتر است که برای تعویض یا تعمیر قطعات از یک تکنسین حرفه‌ای کمک بگیرید. کدام خطا ماشین ظرفشویی برای شما بیشتر اتفاق می‌افتد؟!

تماس با مرکز تعمیرات

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2631609

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها