تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024
1

لورس :علت ریزش آربیتروم چه بود؟ تحلیل و بررسی ارز دیجیتال (ARB)

  • کد خبر : 2612716
  • ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳
لورس :علت ریزش آربیتروم چه بود؟ تحلیل و بررسی ارز دیجیتال (ARB)
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

آربیتروم به عنوان یکی از نامزدهای اصلی در میان راه حل‌های مقیاس‌پذیری لایه ۲ شبکه اتریوم ظاهر شده است که دارای TVL قابل توجه و فعالیت چشمگیری است. با این حال، بین ۹ تا ۱۱ سپتامبر (۱۸ تا ۲۰ شهریور)، قیمت توکن آربیتروم (ARB) کاهش شدیدی به میزان ۱۴٫۵٪ را تجربه کرد که پایین‌ترین نقطه تاریخ آن محسوب می‌شود.
فهرست مطالبآیا آربیتروم ارزش نگهداری دارد؟علت ریزش آربیتروم چه بود؟احتمالاً کاهش فعالیت شبکه عامل اصلی ریزش قیمت آربیتروم استپرسش و پاسخ آیا آربیتروم ارزش نگهداری دارد؟ سرمایه‌گذاران اکنون به دنبال عوامل پیشران این حرکت هستند و به ویژه با توجه به اینکه بدون در نظر گرفتن عملکرد توکن TVL شبکه از ۱٫۶ میلیارد دلار بیشتر می‌شود. این سوال را مطرح می‌کنند که آیا آربیتروم همچنان مزیت رقابتی دارد.
نمودار آربیتروم (ARB) در مقابل رقبا – پلیگان (MATIC)، اپتیمیسم (OP) و لوپرینگ (LRC) قابل توجه است که که هفته گذشته برای اکثر رمزارزها چالش‌برانگیز بوده است، اما در میان راهکارهای مقیاس‌پذیری اتریوم، هیچ‌کدام به جز آربیتروم افتی بیش از ۹٪ تجربه نکرده‌اند.
علت ریزش آربیتروم چه بود؟ یک منبع بالقوه نگران..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

آربیتروم به عنوان یکی از نامزدهای اصلی در میان راه حل‌های مقیاس‌پذیری لایه ۲ شبکه اتریوم ظاهر شده است که دارای TVL قابل توجه و فعالیت چشمگیری است. با این حال، بین ۹ تا ۱۱ سپتامبر (۱۸ تا ۲۰ شهریور)، قیمت توکن آربیتروم (ARB) کاهش شدیدی به میزان ۱۴٫۵٪ را تجربه کرد که پایین‌ترین نقطه تاریخ آن محسوب می‌شود.

فهرست مطالب

  • آیا آربیتروم ارزش نگهداری دارد؟
  • علت ریزش آربیتروم چه بود؟
  • احتمالاً کاهش فعالیت شبکه عامل اصلی ریزش قیمت آربیتروم است
  • پرسش و پاسخ

آیا آربیتروم ارزش نگهداری دارد؟

سرمایه‌گذاران اکنون به دنبال عوامل پیشران این حرکت هستند و به ویژه با توجه به اینکه بدون در نظر گرفتن عملکرد توکن TVL شبکه از ۱٫۶ میلیارد دلار بیشتر می‌شود. این سوال را مطرح می‌کنند که آیا آربیتروم همچنان مزیت رقابتی دارد.

بخوانید  معاملات اسکالپینگ چیست؟ بررسی کامل ترید با استراتژی اسکالپینگ
نمودار آربیتروم (ARB) در مقابل رقبا – پلیگان (MATIC)، اپتیمیسم (OP) و لوپرینگ (LRC)

قابل توجه است که که هفته گذشته برای اکثر رمزارزها چالش‌برانگیز بوده است، اما در میان راهکارهای مقیاس‌پذیری اتریوم، هیچ‌کدام به جز آربیتروم افتی بیش از ۹٪ تجربه نکرده‌اند.

علت ریزش آربیتروم چه بود؟

یک منبع بالقوه نگرانی، نبود هرگونه موردی از انتشار اثبات تقلب از زمان راه‌اندازی شبکه اصلی آربیتروم در اوت ۲۰۲۱ (مرداد ۱۴۰۰) است. Offchain Labs این اطلاعات را در ۴ سپتامبر (۱۴ شهریور) تأیید کرد. با این حال، توسعه‌دهندگان توضیح داده‌اند که این وضعیت با عملکرد مورد نظر سیستم همخوانی دارد، زیرا ولیدیتورهای با نیت مخرب با خطر از دست دادن تمام سهام خود روبرو هستند. در نتیجه، احتمالا این داده‌ها در هفته گذشته تأثیر چندانی بر قیمت نداشته‌اند.

  • بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی برای ایرانیان در ۲۰۲۳

عوامل اضافی که ممکن است به توضیح افت اخیر قیمت کمک کنند، مربوط به پروپوزال‌های حاکمیتی از سازمان مستقل خودگردان آربیتروم (DAO) هستند. اولین پروپوزال، که در ۲ سپتامبر (۱۲ شهریور) منتشر شد، هدف تخصیص تا ۷۵ میلیون توکن ARB از خزانه طرح به منظور پاسخ به “نیازهای کوتاه مدت جامعه” برای دپ‌های متمرکز فعال در اکوسیستم است. با این حال، حتی اگر تصویب شود، این تخصیص کمتر از ۲٪ از دارایی‌های خزانه DAO را تشکیل می‌دهد و بدون در نظر گرفتن موضع نسبت به پروپوزال، بعید است که منجر به اصلاح قیمت توکن ARB شده باشد.

بخوانید  پیش بینی قیمت طلا و سکه در ۱۴۰۲، بررسی روند قیمت طلا تا پایان سال

یک پروپوزال حکمرانی دیگر که توجهات را به خود جلب کرده است، در ۹ سپتامبر (۱۸ شهریور) توسط PlutusDAO معرفی شده است. این پروپوزال به دنبال بازگرداندن توکن‌ها از خزانه DAO به دارندگان ARB از طریق فعال‌سازی مکانیزم استیکینگ است که بازده بومی را برای شرکت‌کنندگان ایجاد می‌کند و می‌تواند تا ۲٪ از کل عرضه سالانه را شامل شود. با این حال، برخی سرمایه‌گذاران این رویکرد تورمی را غیرضروری می‌دانند و استدلال می‌کنند که تنها فشار نزولی بر قیمت‌ها اعمال می‌کند.

فراتر از حکمرانی توکن، نگرانی‌هایی نیز در رابطه با ریسک‌های لیکویید شدن در هر دو صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز که اهرم معاملاتی ارائه می‌دهند، وجود دارد. به عنوان مثال، Lookonchain مشاهده کرده است که یک نهنگ توکن‌های ARB را از پلتفرم وام‌دهی Aave خارج و برخی را به بایننس منتقل کرده است.

چالش در این تحلیل، ابهام علت و معلول است. معمولاً، پوزیشن‌های اهرمی بلندمدتی مجبور به بسته شدن هستند که قیمت توکن‌ها از قبل افت کرده باشد، نه برعکس. این موضوع اهمیت بررسی فعالیت‌ها و روند واریز آربیتروم طی چند ماه گذشته توسط سرمایه‌گذاران را مشخص می‌کند که می‌تواند بالقوه منجر به عملکرد اخیر قیمت شده باشد.

بخوانید  معرفی 5 بازنده اصلی بازار رمرزارها در 24 ساعت اخیر!

احتمالاً کاهش فعالیت شبکه عامل اصلی ریزش قیمت آربیتروم است

TVL آربیتروم به طور قابل توجهی به ۱٫۶۷ میلیارد دلار کاهش یافته است که پایین‌ترین سطح از اواسط فوریه (بهمن) است.

کل ارز قفل شده شبکه آربیتروم. منبع: DefiLlama
کل ارز قفل شده شبکه آربیتروم. منبع: DefiLlama

این کاهش ۲۵٪ طی دو ماه گذشته چندین نگرانی را مطرح می‌کند که به طور اولیه نشان‌دهنده از دست رفتن اعتماد سرمایه‌گذاران است. این افت می‌تواند باعث کاهش نقدینگی شود و بر کلیت طرح تأثیر بگذارد. همچنین ممکن است بازدارنده شرکت‌کنندگان جدید باشد که مانع رشد و پذیرش شبکه می‌شود.

در ادامه، بررسی تعداد آدرس‌های فعال در محبوب‌ترین دپ‌های شبکه بسیار حیاتی است.

علت ریزش آربیتروم چه بود؟ تحلیل و بررسی ارز دیجیتال (ARB)
محبوب‌ترین دپ‌های شبکه آربیتروم بر اساس آدرس‌های فعال. منبع: DappRadar

کاهش قابل توجهی در آدرس‌های فعال ۳۰ روزه، حتی در میان دپ‌های مستقر مانند یونی‌سواپ، ۱inch، ریدینت، سوشی‌سواپ و GMX وجود دارد. بنابراین، با در نظر گرفتن کاهش TVL در کنار کاهش فعالیت کاربران، مشخص می‌شود که تقاضا برای شبکه به طور قابل توجهی کاهش یافته است. در حالی که تعیین دقیق یک علت واحد برای این حرکت چالش‌برانگیز است، می‌توان گمانه زد که بلا‌ک‌چین‌های رقیب مانند zkSync و Base کوین‌بیس ممکن است موثر بوده باشند.

بخوانید  شبکه اجتماعی اختصاصی بیت کوین راه‌اندازی شد!

داده‌ها نشان می‌دهد که اصلاح ۱۴٫۵٪ آربیتروم با وجود ارائه کارمزد بسیار پایین‌تر نسبت به اتریوم به نظر می‌رسد ناشی از ترکیبی از نارضایتی سرمایه‌گذاران از مکانیزم حکمرانی و فعالیت ضعیف شبکه باشد. مگر اینکه افزایشی در تراکنش‌ها و گسترش پایگاه کاربران وجود داشته باشد، بعید است که ARB بتواند شکاف عملکرد قیمتی با رقبایش را ببندد.

منبع: Cointelegraph

پرسش و پاسخ

علت ریزش آربیتروم چیست؟

به نظر می‌رسد ناشی از ترکیبی از نارضایتی سرمایه‌گذاران از مکانیزم حکمرانی و فعالیت ضعیف شبکه باشد.

آیا آربیتروم ارزش نگهداری دارد؟

با توجه به ریزش شدید و کاهش TVL آن بسیار پرریسک است.

نوشته علت ریزش آربیتروم چه بود؟ تحلیل و بررسی ارز دیجیتال (ARB) اولین بار در توکن باز. پدیدار شد.

توکن باز

شاید به دنبال این مطالب در گوگل باشید

  • https://lores ir/علت-ریزش-آربیتروم-چه-بود؟-تحلیل-و-بررسی/
لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2612716

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها