تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
1

لورس :علت ریزش قیمت دلار و تتر چه بود؟

  • کد خبر : 2616942
  • ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۸:۲۵
لورس :علت ریزش قیمت دلار و تتر چه بود؟
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

دیروز پس از یک روند طولانی و پیچیده، دارایی‌های ارزی بلوکه‌شده در کشورهای خارجی به حساب‌های بانک‌های ایرانی در قطر واریز شد و در سوی دیگر این قرارداد نیز زندانیان آمریکایی از کشور خارج شدند. محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی در رابطه با آزادسازی دارایی‌های ارزی گفت: «امروز معادل ۵ میلیارد و ۵۷۳ میلیون و ۴۹۲ هزار یورو به حساب ۶ بانک ایرانی در دو بانک الاهلی و الدخان واریز شد.»
فهرست مطالبچرا قیمت دلار و تتر کاهشی شد؟آیا ریزش قیمت دلار و تتر ادامه دار خواهد بود؟تحلیل تکنیکال قیمت تتر به تومانسوالات پرتکرار چرا قیمت دلار و تتر کاهشی شد؟ منابع ارزی ایران در قطر به حساب شش بانک ایرانی از جمله کشاورزی، سامان، پاسارگاد، گردشگری، کارآفرین و شهر واریز گردیده است. همچنین فرزین در رابطه با شیوه استفاده از این دارایی‌ها گفت: «بر اساس توافقات صورت گرفته، انجام همه پرداخت‌ها از طریق سوئیفت و کارگزاران بین‌المللی بانک‌های قطری خواهد بود. تمامی منابع حاصل، ذخایر ارزی بانک مرکزی محسوب می‌شود و بر اساس مصالح ملی و به منظور تقویت ریال استفاده خواهد شد.» در راستای اجرایی شدن این مبادلات، نرخ ارز نیز در ب..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

دیروز پس از یک روند طولانی و پیچیده، دارایی‌های ارزی بلوکه‌شده در کشورهای خارجی به حساب‌های بانک‌های ایرانی در قطر واریز شد و در سوی دیگر این قرارداد نیز زندانیان آمریکایی از کشور خارج شدند. محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی در رابطه با آزادسازی دارایی‌های ارزی گفت: «امروز معادل ۵ میلیارد و ۵۷۳ میلیون و ۴۹۲ هزار یورو به حساب ۶ بانک ایرانی در دو بانک الاهلی و الدخان واریز شد.»

فهرست مطالب

  • چرا قیمت دلار و تتر کاهشی شد؟
  • آیا ریزش قیمت دلار و تتر ادامه دار خواهد بود؟
  • تحلیل تکنیکال قیمت تتر به تومان
  • سوالات پرتکرار

چرا قیمت دلار و تتر کاهشی شد؟

منابع ارزی ایران در قطر به حساب شش بانک ایرانی از جمله کشاورزی، سامان، پاسارگاد، گردشگری، کارآفرین و شهر واریز گردیده است. همچنین فرزین در رابطه با شیوه استفاده از این دارایی‌ها گفت: «بر اساس توافقات صورت گرفته، انجام همه پرداخت‌ها از طریق سوئیفت و کارگزاران بین‌المللی بانک‌های قطری خواهد بود. تمامی منابع حاصل، ذخایر ارزی بانک مرکزی محسوب می‌شود و بر اساس مصالح ملی و به منظور تقویت ریال استفاده خواهد شد.» در راستای اجرایی شدن این مبادلات، نرخ ارز نیز در بازار تهران دستخوش تغییرات کاهشی گردید.

  • خرید تتر بدون پرداخت کارمزد در صرافی ایرانی
بخوانید  اجزای تشکیل دهنده کابل آلومینیوم

قیمت هر یک تتر در صرافی‌ها دیروز با حدود ۳۰۰ تومان کاهش نسبت به نرخ روز قبل به رقم ۴۹ هزار و ۷۵۰ تومان رسید. در عین حال، روز گذشته رئیس جمهور نیز برای شرکت در نشست سازمان ملل به آمریکا سفر کرد. در هفته‌های اخیر سیگنال‌هایی مبنی بر احتمال ادامه جدی گفتگوها میان ایران و آمریکا در حاشیه نشست مجمع سازمان ملل منتشر شده بود.

آیا ریزش قیمت دلار و تتر ادامه دار خواهد بود؟

پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که قیمت دلار در روزهای آینده کاهش بیشتری خواهد داشت. البته به گفته کارشناسان ارزی، تاثیر اخبار اخیر در ماه‌های گذشته به تدریج بر نرخ ارز قابل مشاهده بود و بخشی از ثبات بازار در تابستان نیز در راستای همین اخبار رقم خورده است. اما با توجه به برگزاری نشست آینده مجمع عمومی سازمان ملل، می‌توان انتظار داشت اخبار تازه‌ای برای بازار ارز رقم بخورد، چراکه طی هفته‌های گذشته مقامات وزارت امور خارجه این نشست را فرصت مناسبی برای ادامه گفتگوها با غرب عنوان کرده‌اند. حال باید منتظر ماند و دید سفر جدید ابراهیم رئیسی به نیویورک چه فرصت‌های تازه‌ای را برای فعالان بازار ارز به ارمغان می‌آورد.

بخوانید  ورلد کوین، دنیای بی مرز بر پایه انسانیت

تحلیل تکنیکال قیمت تتر به تومان

قیمت تتر کانال نزولی خود را شکست و به آن پولبک زد که از این حرکت انتظار افزایش قیمت می‌رفت، ولی اخبار آزادسازی اموال ایران در کشورهای خارجی مانع از افزایش آن بیش از حدود ۵۰۶۰۰ تومان شد. و در حال حاضر تتر یک الگوی مثلث ساخته است. روز گذشته قیمت به زیر این مثلث نفوذ کرد و اگر تتر در روزهای آینده در زیر این محدوده معامله شود، احتمال کاهش آن تا حمایت ۴۸۵۰۰ تومان از احتمال بالایی برخوردار است. و در صورتی که این حمایت از دست برود اولین سطحی که انتظار می‌رود قیمت را بازگرداند ۴۷۶۰۰ تومان خواهد بود.

  • بهترین صرافی ایرانی برای خرید تتر کدام است؟

اما اگر قیمت زیر مثلث، تثبیت نشود، احتمال افزایش مجدد تا سقف اخیر ۵۰۶۰۰ تومان مورد انتظار خواهد بود.

نمودار روزانه قیمت تتر به تومان

سوالات پرتکرار

علت ریزش قیمت تتر و دلار چه بود؟

انتقال دارایی‌های ارزی بلوکه شده به بانک‌های ایرانی در کنار انتقال زندانیان آمریکایی به خارج از کشور را می‌توان عامل کاهشی شدن نرخ دلار و تتر در بازار روز گذشته دانست.

بخوانید  کوکوین یا کوینکس؛ کدام یک برای ایرانیان انتخاب بهتری است؟

ریزش تا کجا می‌تواند ادامه دار شود؟

طی هفته‌های گذشته مقامات وزارت امور خارجه این نشست را فرصت مناسبی برای ادامه گفتگوها با غرب عنوان کرده‌اند. ، احتمال کاهش آن تا حمایت ۴۸۵۰۰ تومان از احتمال بالایی برخوردار است.

نوشته علت ریزش قیمت دلار و تتر چه بود؟ اولین بار در توکن باز. پدیدار شد.

توکن باز

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2616942

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها